KONCEPCJA DZIAŁANIA I ROZWOJU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Advertisements

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Szkoła Współpracy.
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Plan pracy Zarządu Oddziału ZNP w Przysusze na kadencję
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
" Pomóż mi zrobić to samodzielnie "
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

KONCEPCJA DZIAŁANIA I ROZWOJU Miejskiego Przedszkola Nr 14 w Zielonej Górze na lata 2010 - 2015

Priorytety działalności kierowanej jednostki oświatowej Wprowadzenie w pracę przedszkola elementów teorii pedagogicznej Marii Montessori. Rodzic – przyjacielem i partnerem przedszkola. Przedszkolak zdrowy i bezpieczny – działania zmierzające do zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu dziecka w przedszkolu oraz promowania zdrowego stylu życia wychowanków. Doskonalenie zawodowe – zdobycie kwalifikacji do pracy metodą Marii Montessori. Public Relations.

PRIORYTET 1 Wprowadzenie w pracę przedszkola elementów teorii pedagogicznej Marii Montessori. Wszystko co najlepsze dla najmłodszego – Maria Montessori i jej koncepcja w pracy przedszkola. Poszukując nowych, alternatywnych rozwiązań doszłam do wniosku, że należy podążać w kierunku stylizacji działań edukacyjno – wychowawczych. Będąc dyrektorem przedszkola zamierzam wprowadzić do pracy pedagogicznej elementy teorii M. Montessori. Założenia montessoriańskie pomagają w rozwijaniu u dzieci indywidualnych cech osobowości, w formułowaniu prawidłowego charakteru, zdobywaniu wiedzy, umiejętności szkolnych, i współdziałania; a więc wszystko to, co każdy z nas wykorzystuje przez całe swoje życie.

Cel ten realizowałabym poprzez pomoc dziecku w : rozwijaniu samodzielności i wiary we własne siły, wypracowaniu szacunku do porządku i do pracy, wypracowaniu zamiłowania do ciszy i w tej atmosferze do pracy indywidualnej i zbiorowej, osiąganiu długotrwałej koncentracji nad wykonywanym zadaniem, wypracowaniu postawy posłuszeństwa opartego na samokontroli, a nie na zewnętrznym przymusie, uniezależnienie od nagrody, formowaniu postawy wzajemnej pomocy bez rywalizacji, szacunku do pracy innych, osiąganiu spontanicznej samodyscypliny wynikającej z dziecięcego posłuszeństwa.

Jestem zwolenniczką systemu tworzonego przez Marię Montessori i uważam, że pedagogika ta zasługuje na rozgłos i rozpowszechnianie, dlatego że: Daje możliwość pełnego rozwoju zarówno psychiki dziecka jak i jego intelektu poprzez samodzielne poszukiwanie, dążenie do celu. Bardzo wymowne jest hasło tej włoskiej pisarki: „Pomóż mi, a zrobię to sam” Dziecko potrafi samo dojść do wniosków, poszukiwać najlepszych rozwiązań, ale czasem potrzebna jest mu pomoc, która nie polega na podawaniu przez nauczyciela gotowych rozwiązań – to zniechęca dzieci do twórczego myślenia, a na umiejętnym kierowaniu rozumowaniem dzieci, motywowaniu do pracy, wzmacnianiu.

Wprowadzenie w pracę przedszkola elementów teorii pedagogicznej Marii Montessori. Lp. Zadania Termin realizacji 1. Zdobywanie wiedzy i doświadczenia związanego z praca metodą M. Montessori Okres całej kadencji (2010 – 2015) 2. Przygotowanie otoczenia do pracy w/w metodą /otoczenie materialne, osobowe, strukturalno – dynamiczne/. 3. Zaangażowanie rodziców do współuczestnictwa w innowacji. Rok szkolny 2010 - 2011 4. Realizacja zadań zawartych w innowacji pedagogicznej. Rok szkolny 2010 - 2011 5. Ewaluacja innowacji. VI 2011 r. 6. Gromadzenie materiału rozwojowego. 7. Pedagogizacja rodziców w zakresie pedagogiki M. Montessori. 8. Uruchomienie w miarę możliwości kolejnej grupy do pracy tą metodą. Lata 2011 – 2015

ZDJĘCIA Z SALI MONTESSORIAŃSKIEJ W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU NR 14 PRAKTYCZNY DZIEŃ

SENSORYKA I MATEMATYKA KOSMOS SENSORYKA I MATEMATYKA

PRIORYTET 2 Rodzic – przyjacielem i partnerem przedszkola. Działania przedszkola są oparte na współpracy z rodzicami. Rodzic – dziecko – nauczyciel to trzy najważniejsze filary nowoczesnego przedszkola. Preferuję rodzaj współpracy oparty na partnerstwie edukacyjnym, gdzie między stronami odrzuca się postawę roszczeniowo – życzeniową, pełną wzajemnych pouczeń i pretensji dotyczących wymiany usług a, propaguje się ideę wspólnotowości, wzięcia na siebie odpowiedzialności za całość kształcenia i wychowania.

Główne moje założenia dotyczące współpracy z rodzicami to: Wykorzystać w procesie dydaktycznym umiejętności, pasje i kontakty rodziców – jako niezależnych ekspertów. Aktywność i wolny czas rodziców ukierunkować na zadaniowość, aby mieli możliwość bliżej poznać rzeczywistość przedszkolną. Włączyć rodziców aktywnie w proces opracowania wewnątrzprzedszkolnych projektów i programów. Organizować zajęcia otwarte, w których rodzice będą pełnić rolę nie tylko obserwatorów, ale i moderatorów. Włączyć rodziców w aktywne życie przedszkola, powołując np. grupy zadaniowe, wykorzystując przekazywanie informacji drogą elektroniczną.

Lp. Zadania Termin realizacji 1. Powołać grupy zadaniowe w poszczególnych oddziałach. Od IX 2010 r. –kontynuacja w kolejnych latach kadencji (2010 – 2015) 2. Założyć klub „Akademia dialogu” – spotkania mające na celu podnoszenie świadomości pedagogicznej rodziców, partnerstwa. Włączenie rodziców w działania klubu. Od IX 2010 r. – kontynuacja w kolejnych latach kadencji (2010 – 2015) 3. Zapoznać rodziców z ich prawami i obowiązkami Okres całej kadencji (2010 – 2015) 4. Wspierać rodziny znajdujące się w trudnej sytuacji materialnej, społecznej. 5. Zachęcać rodziców do udziału we wszystkich wydarzeniach przedszkolnych. 6. Prezentacja przez rodziców hobby i zainteresowań. 7. Poszukiwanie efektywnych sposobów komunikacji z rodziną (stałe konsultacje, gazetki grupowe,, zajęcia otwarte, aktywizowanie członków Rady Rodziców do przekazywania informacji pozostałym rodzicom o planowanych działaniach przedszkola, itp.).

PRIORYTET 3 Przedszkolak zdrowy i bezpieczny – działania zmierzające do zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu dziecka w przedszkolu oraz promowania zdrowego stylu życia wychowanków. Zapewnienie bezpieczeństwa i zdrowia dziecka w przedszkolu to podstawowe zadanie dyrektora i nauczycieli. Wszelkie działania w przedszkolu mają służyć jednemu celowi - zapewnieniu i poprawieniu bezpieczeństwa dziecka w przedszkolu. Do moich obowiązków należy dbanie i utrzymanie w sprawności technicznej wyposażenia, urządzeń technicznych, a także terenu wokół placówki. Drugim obszarem działań związanych z omawianym priorytetem jest praca dydaktyczno – wychowawcza. Wspólnie z nauczycielami realizowałyśmy zadania związane z promocją zdrowego i bezpiecznego stylu życia wśród przedszkolaków. Przedszkole w 2007 r. zdobyło certyfikat „Szkoły Promującej Zdrowie”.

Lp. Zadania Termin realizacji 1. Kontrola i monitoring stanu bezpieczeństwa budynku i terenu przedszkola. Usuwanie ewentualnych zagrożeń. Okres całej kadencji (2010 – 2015) 2. Przestrzeganie procedur związanych z bezpiecznym pobytem dziecka w przedszkolu: Procedura bezpieczeństwa Procedura postępowania w przypadku zdarzenia wypadkowego Procedura organizacji wycieczek Procedura ewakuacji 3. Kontynuacja współpracy z Komendą Policji, Strażą Pożarną. 4. Współpraca z rodzicami w zakresie bezpieczeństwa dzieci. 5. Ubieganie się o wojewódzki certyfikat Szkoły Promującej Zdrowie. Lata 2010 – 2012 6. Realizacja programu prewencyjnego LUPO, Przyjaciel Zippiego 2010 – 2012

PRIORYTET 4 Doskonalenie zawodowe – zdobycie kwalifikacji do pracy metodą Marii Montessori. O sukcesie placówki decyduje zaangażowanie jej pracowników, a sukces w pracy najczęściej osiągają ludzie, którzy wykonują ją z pasją i zadowoleniem. Chcąc zachęcić nauczycieli do podejmowania wysiłku związanego z doskonaleniem zawodowym, moje działania będą skoncentrowane na uświadomieniu potrzeby uczenia się, stworzeniu atmosfery zaufania i bezpieczeństwa, jasnej i otwartej komunikacji oraz udzielaniu wsparcia. Zakres dokształcania związany jest z kierunkiem rozwoju przedszkola, tj. zdobyciem kwalifikacji i doświadczenia w pracy metodą Marii Montessori.

Doskonalenie zawodowe – zdobycie kwalifikacji do pracy metodą Marii Montessori. Lp. Zadania Termin realizacji 1. Podjęcie przez nauczycieli działań związanych z awansem zawodowym na stopień nauczyciela mianowanego i stażysty. 2010 - 2013 2. Rozpoczęcie doskonalenia na kursach związanych z pracą metodą Marii Montessori. 2010 -2013 /2 etapy/ 3. Udział w szkoleniach w ramach WDN oraz szkoleniowych radach pedagogicznych. Okres całej kadencji (2010 – 2015) 4. Samodoskonalenie nauczycieli. . 5. Doskonalenie nauczycieli współfinansowane przez środki z Unii Europejskiej. XII.2010 – XII.2011r

PRIORYTET 5 Public Relations W związku z obecnie panującą sytuacją ekonomiczną w naszym kraju, bardzo ważne dla funkcjonowania placówki oświatowej jest jej odpowiednie przystosowanie i współdziałanie z potrzebami rynkowymi. Do osiągnięcia sukcesu rynkowego niezbędne jest przekazywanie informacji o ofercie jaką proponuje przedszkole i przekonanie konsumentów czyli rodziców i ich dzieci, co do jej wyższości nad propozycjami innych przedszkoli. Będę kontynuowała współpracę z mediami, za pośrednictwem których przekażę informacje charakteryzujące walory przedszkola, w porównaniu z korzyściami oferowanymi przez konkurencję.

Lp. Zadania Termin realizacji 1. Kontynuacja współpracy i utrzymywanie pozytywnych relacji ze środowiskiem lokalnym, organem prowadzącym i LKO. Okres całej kadencji (2010 – 2015) 2. Organizowanie imprez promocyjnych: festyny, dni otwarte, prezentacje, konkursy, itp. 3. Działania ukierunkowane na komunikację z mediami. 4. Pozyskiwanie sponsorów. 5. Rozbudowanie strony internetowej. 2011 r. 6. Założenie gazetki promującej przedszkole. X.2010r. 7. Nadanie imienia placówce. 2014 8. Podtrzymywanie działań promocyjnych. 9. Zorganizowanie obchodów 50-lecia istnienia placówki. 2014 r.