Konsekwencje przemocy ekonomicznej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
„Na dobry początek – staż”
SAMODZIELENIE W PRZYSZŁOŚĆ projekt realizowany w ramach działania 1.5 SPO RZL Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego.
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Indywidualne Plany Działania
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
Znaczenie podręcznika
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
1 Konferencja – 1 grudnia 2007r. Budowanie lokalnego partnerstwa na rzecz osób niepełnosprawnych Maria Świdurska – Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie.
Przyjazne środowisko – szansą na integrację społeczną w powiecie średzkim Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Środzie Wlkp.
CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT KONKURSOWY MIEJSKIEGO.
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Depresja poporodowa mgr Anna Bukowska
Krzysztof Margol Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską
Edukacyjne uwarunkowania polskiego modelu flexicurity
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2011 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Indywidualny plan działania
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Szkolenia, Coaching, PR.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
„Praca jest dobrem, które zapewnia Człowiekowi godność
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Szkolenie dla opiekunów Centów
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Reintegracja społeczna i zawodowa poprzez program zatrudnienia socjalnego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Jak wybrać zawód?.
Dr Ewa Szumigraj Projekt systemowy pn.: „Podnoszenie kwalifikacji kadr pomocy i integracji społecznej w województwie lubuskim” realizowany ze środków Unii.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
1 Podsumowanie realizacji projektu „Czas nowych możliwości” na koniec 2013 roku Projekt „Czas nowych możliwości” współfinansowany przez Unię Europejską.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
GDAŃSK 2030 Strategia Rozwoju Gdańska Program Operacyjny EDUKACJA GRO 18 czerwca 2015.
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 2: Wspieranie klientów zatrudnienia wspomaganego.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
- AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I ZAWODOWA GRUP ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Z TERENU GMINY PRZESMYKI.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Indywidualne Plany Działania
DEPRESJA jest chorobą i ma charakter długotrwały Charakterystyczny dla depresji jest podwyższony poziom lęku.
Dobry dom miejsce troski o psychikę człowieka
Zapis prezentacji:

Konsekwencje przemocy ekonomicznej. Trudności w odnalezieniu się na rynku pracy ___________________

Konsekwencje przemocy ekonomicznej Trudności w odnalezieniu się na rynku pracy Na podstawie doświadczeń z realizacji Programu „Włącz się”- wspieranie osób zagrożonych wykluczeniem na rynku pracy, w tym kobiet, które doświadczyły przemocy w rodzinie (2012-2013) Programów aktywizacji zawodowej kobiet długotrwale bezrobotnych (2006-2011)

Konsekwencje przemocy ekonomicznej Trudności w odnalezieniu się na rynku pracy Przemoc ekonomiczna ma miejsce, kiedy sprawca używa środków materialnych do sprawowania kontroli nad partnerką, uniemożliwia podejmowanie niezależnych decyzji w obszarze zawodowym.

Formy przemocy ekonomicznej Ogranicza dostęp do wspólnych dóbr Przerzuca na partnerkę odpowiedzialność za utrzymanie domu Zaciąga kredyty i inne zobowiązania Ogranicza możliwości podjęcia pracy i rozwoju zawodowego zgodnie z potrzebami i aspiracjami partnerki

Konsekwencje przemocy ekonomicznej Trudności w odnalezieniu się na rynku pracy Przemoc ekonomiczna współwystępuje z innymi formami przemocy i jest formą przemocy psychicznej.

Co jest potrzebne, żeby dobrze funkcjonować na rynku pracy? Świadomość własnych kwalifikacji i zasobów rynkowych oraz przekonanie o wartościowości oferowanych przez siebie kompetencji Zdolność intensywnego działania w nieprzewidywalnych warunkach

Co jest potrzebne, żeby dobrze funkcjonować na rynku pracy? Stabilna, adekwatna samoocena Odporność na porażki Elastyczna zmiana planów, zachowań i postaw Gotowość do szybkiego podejowania decyzji

Co jest potrzebne, żeby dobrze funkcjonować na rynku pracy? Posiadanie wielu kontaktów Motywacja do działania musi większa od lęku przed porażką!

Konsekwencje przemocy ekonomicznej Utrata wiary we własne kompetencje zawodowe Obniżenie samooceny Dezorientacja i niepewność co do własnej tożsamości

Konsekwencje przemocy ekonomicznej Niski próg na porażkę Depresja Trudności w radzeniu sobie z emocjami w sytuacji stresowej

Konsekwencje przemocy ekonomicznej Zaburzenia lękowe Panika Symptomy fizyczne

Konsekwencje przemocy ekonomicznej Zaburzenia poznawcze Pogorszenie koncentracji Poczucie utraty kontroli Izolowanie się i unikanie kontaktów

Konsekwencje przemocy ekonomicznej Dezorganizacja samodzielnego działania w obszarze zawodowym Zachwianie osobistą hierarchią wartości i przekonań Trudności w ponownym zaplanowaniu ścieżki zawodowej „po przemocy”

Dysfunkcje w działaniu Zniekształcone postrzeganie rzeczywistości Odraczanie działań/Niska intensywność działań „Samoutrudnianie” (organizowanie działań w taki sposób aby kończyły się niepowodzeniem)

Konsekwencje przemocy ekonomicznej Długie okresy pozostawania bez pracy Brak środków na podnoszenie kwalifikacji zawodowych, rozwój zawodowy Trudności w kontynuacji ścieżki edukacyjnej

Konsekwencje przemocy ekonomicznej Trudności w wypełnianiu swoich obowiązków zawodowych /nachodzenie w pracy, trudności w koncentracji, zaniżone poczucie kompetencji pracowniczych Niemożność samodzielne podejmowanie przez kobietę decyzji zawodowych: np. presja na wykonywanie pracy w firmie partnera

Obszary doradztwa zawodowego Kto? Gdzie? Jak? Kim jestem?- odkrywanie własnego potencjału osobistego i zawodowego- bilans doświadczeń, zainteresowań, predyspozycji, potrzeb, wartości (bilans kompetencji) Gdzie?- są miejsca, w którym mogę go wykorzystać? (analiza rynku pracy) Jak?- w jaki sposób mogę się tam się dostać (metody poszukiwania pracy)

Kim jestem? Odzyskiwanie siebie Odbudowa własnej perspektywy widzenia świata Pożegnanie z krzywdzącymi przekonaniami To etap wracania do dawnych snów i marzeń, integrowania w nowy, bardziej świadomy sposób siebie w aspekcie nie tylko zawodowym.

Gdzie chciałabym pracować? OTOCZENIE NAGRODY 1.otoczenie duchowe 7.reazultaty 2.otoczenie fizyczne 8.korzyści POTENCJAŁ/ZADANIA 3.umiejętności/zdolności NARZĘDZIA I ŚRODKI 4.ludzie 5.informacje 6.rzeczy

Jak pomyślnie przejść proces rekrutacyjny Twarzą w twarz z pracodawcą i nie tylko! Aktywne metody poszukiwania pracy.

Metody pracy z kobietami na różnych poziomach Poziom I Praca z doradcą zawodowym (rozmowy, testy) Kursy zawodowe Szkolenia podnoszące kompetencje ogólne Poradnictwo edukacyjne Przygotowanie do rekrutacji (cv, LM) -IPD (Indywidualny Plan Działania)

Metody pracy z kobietami na różnych poziomach Poziom II -Praca ze starymi wzorcami -Odkrywanie nowych wzorców -Rozwój nowej tożsamości zawodowej -Praca z progami -Praca z krytykiem wewnętrznym

Metody pracy z kobietami, na różnych poziomach rzeczywistości Poziom III -Docieranie do własnej siły -Mit życiowy i marzenia jako źródło siły -Obrona przed przemocą i nadużyciami w bliskich relacjach i życiu zawodowym -Odkrywanie ścieżki zawodowej zgodnej ze ścieżką serca -Budowanie nowej tożsamości zawodowej

Przykłady pracy z kobietami bezrobotnymi, które doświadczyły przemocy ekonomicznej

Praca z krytykiem wewnętrznym Wewnętrzny krytyk porównujący nas do innych– jak przetransformowaś tę siłę? Co mnie więzi? Kiedy czuję się złapana w pułapkę? Jakie zdolności posiadam i używam będąc w pułapce? Odkrywanie najlepszego dla siebie lekarstwa, promień światła – zanim pojawi się pierwsza krytyczna myśl

Praca z wektorami Warsztat „Poszukiwanie pracy zygzakiem” I część warsztatu: rozmowa na temat własnych blokad, ograniczeń i możliwości koncepcja progu i sposobów pracy z nim Przyczyny, z powodu których nie przekraczamy progu

Progi Granica aktualnej tożsamości Podtrzymywane systemem przekonań dotyczących tego, co wolno, co należy, co jest możliwe

Rekomendacje odnośnie pracy z kobietami długotrwale bezrobotne, które doświadczyły przemocy Wsparcie powinno uwzględniać : poczucia własnej wartości beneficjentek, wzmocnienie umożliwienie im sprawdzenia się poza domem odkrywanie własnych umiejętności, dokonywanie wyborów zgodnie z własnymi preferencjami wsparcie w podejmowaniu nowych ról zawodowych przełamywanie stereotypu „Matki-Polki”, związanego z jednostronnym postrzeganiem swojej roli w rodzinie

Rekomendacje odnośnie pracy z kobietami długotrwale bezrobotne, które doświadczyły przemocy Nauka postaw asertywnych, umiejętności bronienia własnych granic kształtowanie umiejętności społecznych zapewnienie pomocy w początkowym okresie zatrudnienia, na etapie adaptacji do środowiska pracy, ewentualnego oporu ze strony rodziny