Wprowadzenie do projektu. 2 z 21 Informacja o sposobie finansowania programu Tytuł projektu: Mądrze konsumujemy, dłużej żyjemy Autorzy i uczestnicy projektu:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„CZŁOWIEK JEST CZĄSTKĄ PRZYRODY”
Advertisements

klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
7 punktów Kodeksu 2.0.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
PROJEKTY W SP 15 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Prezentacja projektu „Recykling metali rzadkich”
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Praca metodą projektu edukacyjnego
Szkolny konkurs pt. ”Bezpieczny w sieci”
PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU
opracowanie Rafał Pastwa Spis treściopis projektuprace uczniów Dzień Bezpiecznego Internetu 2012 Zakończ pokaz.
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU LUTY 2009
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Na Ogólnopolskiej Prezentacji Projektów Młodzieżowych w Warszawie -7 czerwca 2010 r Warszawa Zamek Królewski –Arkady Kubickiego.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Źródła energii na świecie
Rok szkolny 2011/2012.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
W Zespole Szkół w Pałecznicy
Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez szkołę, dotyczącej kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. 14 IX 2012r. w naszej.
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Projekt edukacyjny dla uczniów
SZKOLNY PROJEKT EKOLOGICZNY EKOORŁY
AKCJA EDUKACYJNA PROMUJĄCA ZDROWY STYL ŻYCIA I ZBILANSOWANE ODŻYWIANIE realizowana w Szkole Podstawowej nr 3 im. Stefana Czarnieckiego w Słubicach w dniu.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasza „mała” demokracja
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
Szkoła z Klasą 2.0 Gimnazjum Miejskie nr 1. Kodeks W naszej szkole w trakcie długich przerw udostępnione są komputery z dostępem do Internetu w.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Scenariusz projektu edukacyjnego z zakresu ekologii w ramach projektu „Szkoła/Przedszkole dla środowiska”. „Świat pełen opakowań”
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Jesteś eko? Zbieraj makulaturę!
Dlaczego warto czytać? Informacja od biblioteki szkolnej dla rodziców,
Sopocka Akademia Tenisowa
PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 2
Zapis prezentacji:

Wprowadzenie do projektu

2 z 21 Informacja o sposobie finansowania programu Tytuł projektu: Mądrze konsumujemy, dłużej żyjemy Autorzy i uczestnicy projektu: uczniowie klas 4 – 6 i nauczyciele: Beata Pruszczyk, Barbara Greger, Helena Olszewska, Małgorzata Królikiewicz i Teresa Glubowska Sposób finansowania programu: zasoby własne - materiały z CEO, dostęp do internetu, komputery, ksero, artykuły biurowe, projektor multimedialny nagrody pozyskaliśmy ze zbiórki zużytych baterii od Organizacji Odzysku S.A. REBA (plecaki, czapki, książki- albumy)

Krótka informacja o tematyce projektu

4 z 21 Cele projektu wzbudzanie potrzeby zdrowego trybu życia powodującej zmniejszenie emisji CO 2 kształtowanie potrzeby kupowania nieprzetworzonych produktów i nie wymagających kosztownego przechowywania kształtowanie nawyku kupowania żywności w potrzebnych ilościach Czy osiągnęliśmy zamierzone cele sprawdziliśmy poprzez: 1)rozmowę z dziećmi na zajęciach, co pozwoliło nam dowiedzieć się że: dzieci częściej rozmawiają z rodzicami o wpływie emisji dwutlenku węgla na nasze życie dzieci pomagają robić zakupy ze zwróceniem uwagi na kupowane produkty 2)obserwację zachowań uczniów.

5 z 21 Krótki opis projektu Uświadomienie uczniom roli świadomej konsumpcji, która pomniejszy emisję CO 2, poprzez: organizację konkursów wycieczki pogadanki na spotkaniach zaangażowanie uczniów do zbiórki zużytych baterii.

Organizacja pracy zespołów uczniowskich

7 z 21 Podział na zespoły uczniowskie Na spotkaniach dzieci pracowały nad zadanym problemem w zespołach 5-6 osobowych. Każdy zespół był reprezentowany przez lidera. Prace plastyczne były wykonywane przez dzieci indywidualnie. Do konkursów dzieci przygotowywały się zespołowo, ale w konkursie brali udział indywidualnie. Decyzja o składzie zespołów była pozostawiona dzieciom, z niewielką korektą nauczyciela.

Rola nauczyciela

9 z 21 Najważniejsze rzeczy Przeprowadziłyśmy zajęcia informacyjne i organizacyjne wprowadzające do projektu (m.in. kalkulator CO 2 ). Przeprowadziłyśmy pogadanki z uczniami na temat zmniejszenia emisji CO 2. Zachęcałyśmy uczniów do samodzielnego wyszukiwania informacji, wskazując źródła. Pomagałyśmy rozwikłać bieżące problemy uczniów. Oceniałyśmy prace konkursowe. Prowadziliśmy prezentację na apelu z udziałem dzieci.

Opis kolejnych działań uczniów

11 z 21 Nasze najważniejsze działania 1.Spotkania na zajęciach kół przyrodniczych. 2.Wyliczenie swojej emisji dwutlenku węgla przy użyciu Kalkulatora emisji dwutlenku węgla i wyznaczenie obszaru tematycznego, w którym osadzony jest projekt uczniowski. 3.Analizowanie zebranych materiałów. 4.Udział w Mini Olimpiadzie Zdrowego stylu życia. 5.Akcja zbierania zużytych baterii (zebraliśmy 1211 kg baterii). 6.Przygotowanie prac do konkursu plastycznego Nie zostawiamy śladu dwutlenku węgla. 7.Udział w konkursie ekologicznym Młody przyrodnik. 8.Wycieczka do Łęczna: zwiedzanie Leśnej Izby Edukacyjnej w budynku nadleśnictwa, przejście leśną ścieżką edukacyjną Wstęp do lasu. 9.Napisanie artykułu do gazetki szkolnej i na stronę internetową szkoły Świętowanie Dnia Ziemi.

Rezultaty pracy uczniów

13 z 21 Wykonanie gazetki informującej o projekcie. Plakaty na konkurs plastyczny Nie zostawiamy śladu dwutlenku węgla. Wielu uczniów wykazało się dużą wiedzą o mądrej konsumpcji, na konkursie Młody przyrodnik. Zebranie dużej ilości zużytych baterii kg. Uzyskanie nagród od sponsora – Organizacja Odzysku S.A. REBA. Napisanie artykułu na temat realizacji projektu, który umieszczono w gazetce szkolnej i na stronie internetowej szkoły. Wykonanie przez uczniów prezentacji i reklam związanych z projektem.

14 z 21 Nagrodzone prace w konkursie plastycznym

15 z 21 Artykuł umieszczony w gazetce szkolnej i na stronie internetowej szkoły

16 z 21 Reklamy i prezentacje uczniów

Jak wyglądała prezentacja publiczna projektu?

18 z 21 W prezentacji multimedialnej odpowiedzieliśmy na dwa pytania: Jak pracowaliśmy?, Czego się nauczyliśmy? Wypowiedzi widzów: Dobrze, że mamy świadomość zagrożenia i wiemy jak możemy temu zapobiec. Wiemy już jak zdrowo odżywiać się, więc będziemy dłużej żyć. Pozytywne działania dla środowiska, będą służyły nie tylko nam, ale także przyszłym pokoleniom.

Wnioski z realizacji projektu

20 z 21 Co zyskali uczniowie a co opiekunowie? Czego nauczyli się uczniowie? Realizacja takiego typu projektu jest bardzo korzystna, ponieważ wyjaśnia w jaki sposób postępować, aby nie szkodzić środowisku. Biorąc udział w tym projekcie dowiedziałem się, że i ja mogę ograniczyć emisję dwutlenku węgla, poprzez proste nawet codzienne działania. Wiem jak mogę zmobilizować członków mojej rodziny, aby oni także zmniejszali emisję dwutlenku węgla a jednocześnie odżywiali się zdrowo. Co ja – opiekun – zyskałem realizując projekt? W jaki sposób można zainteresować uczniów każdym problemem Dowiedziałam się że praca przy realizacji projekty integruje uczniów i nauczycieli, ale także uczy jak rozwiązywać sytuacje problemowe Uwierzyłam, że jestem w stanie zachęcić większą społeczność do pracy nad zmniejszeniem emisji dwutlenku węgla. Poszerzyłam swoją wiedzę z zakresu niewłaściwej konsumpcji.

21 z 21 Co zyskała lokalna społeczność? Zwiększenie świadomości ekologicznej. Poznanie źródeł emisji dwutlenku węgla i sposobów jej zmniejszenia. Poznanie korzyści płynącej ze świadomej konsumpcji. Surowce wtórne (zużyte baterie) trafiły w bezpieczne miejsce do Organizacji Odzysku S.A. REBA.