CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Rola organizacji pozarządowych w społecznej odpowiedzialności biznesu
Biznes na Pomorzu Zachodnim – zarabiamy czy pomagamy? Anna Kornacka.
I część 1.
Prezentacja Konkursu TERAZ POLSKA
Misja i cele strategiczne PIFS oraz wytyczne w zakresie podstawowych dylematów strategicznych
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Hotel Courtyard – Warszawa
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
MSP WOBEC OSŁABIENIA GOSPODARCZEGO Kto będzie zwalniał, a kto będzie zatrudniał? Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Pogoń za rentą – przykłady z życia gospodarczego w Polsce w okresie transformacji Hubert Wiligórski.
Grono branży informatycznej w województwie podkarpackim
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Katedra Marketingu Usług
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Studenckie Koło Naukowe „Młody Przedsiębiorca” AE Poznań
W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Zarządzanie projektami
kampania edukacyjno-informacyjna MAŁOPOLSKA 3E konkurs na ekologiczny biznes (produkt) targi ekoofert budowanie potencjału znaku (eko)jakości MAŁOPOLSKA.
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Wsparcie na wdrożenie CSR
opis projektu jednym zdaniem
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
MIESZKAŃCY O SWOIM MIEŚCIE Wykorzystanie badań opinii w tworzeniu i prowadzeniu działań promocyjnych 1.
Społeczna odpowiedzialność biznesu
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Lewiatan wobec idei społecznej odpowiedzialności biznesu
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
„Każdy pracownik jest ważny – podniesienie kompetencji pracowników o niskich kwalifikacjach” „Firmy rodzinne” Chciałabym zaprezentować Państwu dwa projekty.
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Rynek pracy w zakresie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Andrzej Stanisław Barczak Katowice, 4 marzec 2010.
Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?
Szkolenie Wojewoda Świętokrzyski PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Strefowy Klaster Edukacyjny.
Działaj odpowiedzialnie! Promocja społecznej odpowiedzialności biznesu w województwie lubuskim Jarosław Nieradka Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej.
PRZEWODNIK DLA FIRMY. Podstawowe korzyści CRM zawiera różne wzorce współpracy między stronami, najbardziej popularną formą jest angażowanie klientów firmy.
System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
WPROWADZENIE DO LIGI ODPOWIEDZIALNEGO BIZNESU. Liga Odpowiedzialnego Biznesu to program edukacyjny Forum Odpowiedzialnego Biznesu budujący nowe kadry.
Tomasz Klajbor Kierownik Realizacji Projektu IV Regionalne Forum Innowacji Gdańsk, 10 czerwca 2005 r. Proces Wdrażania Regionalnej Strategii Innowacji.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
„Event – skuteczne narzędzie HR” Agnieszka Zyśk-Pożoga CSR & Events Manager Provident Polska S.A.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Etyka biznesu. Implementacja. Instrumenty implementacyjne Projekty edukacyjne Dobrowolne zobowiązania w ramach CSR Komisje etyczne i kodeksy etyczne Audyt.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Dlaczego warto być w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej
Konkurs „Biznes z Sercem” - Dlaczego warto
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Znaczenie marketingu w ekonomii społecznej oraz nadawanie znaku jakości produktom i usługom w obszarze ekonomii społecznej WARSZAWA / czerwiec 2015.
Innowacyjna gospodarka definicje, przykłady, dobre praktyki
Publiczne prawo konkurencji
Zapis prezentacji:

CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa Koordynatorzy Merytoryczni Konferencji: Związek Pracodawców Business Centre Club, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Związków Zawodowych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 2 Co o społecznej odpowiedzialności firm sądzą dziś polscy konsumenci, przedsiębiorcy i pracownicy? WYNIKI BADAŃ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 3 Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to sposób zarządzania firmą, który dobrowolnie łączy dążenie do osiągania celów ekonomicznych z dbałością o zrównoważony rozwój ekologiczny i społeczny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Co „Kowalski” sądzi o odpowiedzialnych firmach? CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 4 Co „Kowalski” sądzi o odpowiedzialnych firmach? Wyniki badania na reprezentatywnej próbie Polaków (n=1000), zrealizowanego w dniach 22-26 stycznia 2009r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 5 Odpowiedzialna firma = zadowolony pracownik zaufanie klienta dobry wizerunek Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cechy firmy odpowiedzialnej: CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 6 Cechy firmy odpowiedzialnej: ZACHODNIOPOMORSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Oferowanie dobrej jakości produktów i usług Dobre traktowanie pracowników Postępowanie zgodnie z prawem Uczciwe płacenie podatków Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Odpowiedzialność względem pracowników CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 7 Odpowiedzialność względem pracowników ZACHODNIOPOMORSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Motywacyjny system wynagrodzeń Rozwój zawodowy Program ochrony zdrowia Przejrzyste kryteria awansu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

województwa zachodniopomorskiego CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 8 Odpowiedzialność się opłaca! zdaniem 82% mieszkańców województwa zachodniopomorskiego Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dlaczego odpowiedzialność się opłaca? CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 9 Dlaczego odpowiedzialność się opłaca? ZACHODNIOPOMORSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Zwiększa sprzedaż Poprawia wizerunek Media dobrze piszą o firmie Przyciąga najlepszych pracowników Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Nie kupię, jeśli firma: Łamie prawa człowieka CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 10 Nie kupię, jeśli firma: ZACHODNIOPOMORSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Łamie prawa człowieka Jest nieuczciwa wobec klientów Nie przestrzega norm jakości Zanieczyszcza środowisko naturalne Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Kupując zwracam uwagę na: CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 11 Kupując zwracam uwagę na: Jakość Informację o tym, że produkt jest przyjazny dla środowiska Uprzejmość i kompetencje sprzedawcy ZACHODNIOPOMORSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Komunikowanie o odpowiedzialności CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 12 Komunikowanie o odpowiedzialności 88% Polaków twierdzi, że firmy powinny komunikować o swojej odpowiedzialności Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Wiarygodne źródła informacji CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 13 Wiarygodne źródła informacji Media Pracownicy firmy Nagrody i wyróżnienia ZACHODNIOPOMORSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

O odpowiedzialności firm dowiaduję się: CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 14 O odpowiedzialności firm dowiaduję się: Z telewizji Z prasy Z radia ZACHODNIOPOMORSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Opinie przedsiębiorców o CSR CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 15 Opinie przedsiębiorców o CSR Wyniki badania jakościowego w grupie przedsiębiorców zrealizowanego w dniach 21-22 stycznia 2009r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Odpowiedzialna firma, czyli: CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 16 Odpowiedzialna firma, czyli: Rynek Miejsce pracy Społeczność lokalna Środowisko naturalne Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Motywacje do odpowiedzialnego prowadzenia firmy CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 17 Motywacje do odpowiedzialnego prowadzenia firmy Przewaga konkurencyjna i możliwość zwiększenia zysków Prestiż, reputacja, wizerunek Zadowolenie, lojalność i dobra jakość pracy pracowników Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Czynniki zachęcające do CSR CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 18 Czynniki zachęcające do CSR WEWNĘTRZNE ZEWNĘTRZNE Inicjatywy pracowników Korzyści finansowe Regulacje fiskalne Regulacje UE Trendy światowe Regulacje branżowe Inicjatywy instytucji społecznych i samorządowych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Czynniki zniechęcające do CSR CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 19 Czynniki zniechęcające do CSR WEWNĘTRZNE ZEWNĘTRZNE Brak wiedzy i pomysłów Obawa, że takie działania są tylko dla „dużych” Obawa przez brakiem akceptacji ze strony pracowników Polityka fiskalna Ograniczenia ustawowo- -prawne Brak nacisków rynkowych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Przekaz informacji: Działania samej firmy (PR) Media Beneficjenci CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 20 Przekaz informacji: Działania samej firmy (PR) Media Beneficjenci Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Wskazówki dla firm początkujących CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 21 Wskazówki dla firm początkujących Przekonanie zarządu Wplecenie działań CSR w cele biznesowe Powiązanie działań CSR z misją firmy Przyjrzenie się swoim dotychczasowym działaniom z punktu widzenia CSR Pokazywanie korzyści Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Wskazówki dla firm początkujących CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 22 Wskazówki dla firm początkujących Poszukiwanie działań niskokosztowych Aprobata i zaangażowanie pracowników Identyfikacja grup szczególnie istotnych dla firmy i skierowanie do nich działań Transparentność działań Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 23 Dziękujemy za uwagę! Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego