Sztuka sprzedawania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Advertisements

Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Konkurencja na rynku energii – fakty i mity Marian Babiuch Prezes PTEZ Kazimierz Dolny, Marca 2010 Ogólnopolski Kongres Energetyczno – Ciepłowniczy.
PSYCHOLOG.
PIELĘGNIARKA Opiekuje się chorymi i niesie pomoc cierpiącym. Na zlecenie lekarza wykonuje różnorodne zabiegi, które pozwalają określić stan zdrowia pacjentów.
Zadanie publiczne pt. Przyszłość jest Kobietą, projekt realizowany w ramach Konkursu Dotacji – Fundusze strukturalne na poziomie NSS, edycja II, organizowanego.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Zadanie 1.
ANALIZA ZACHOWAŃ NABYWCZYCH
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Dojrzałość szkolna dziecka
Zarządzanie projektami
Rzecz o efektywności w biznesie
Zasadnicza Szkoła Zawodowa Kucharz
Nowoczesne metody sprzedaży.
CECHY DOBREGO SPRZEDAWCY
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Dobry ogólny stan zdrowia Sprawność ruchowa i wytrzymałość fizyczna, która umożliwia pracę w pozycji stojącej i w ciągłym ruchu Dobra prezentacja Komunikatywność
obsługuje klientów w miejscu sprzedaży, służy im radą co do marki produktu, jego typu i jakości, udziela na prośbę klienta dokładnych i wyczerpujących.
Obsługa Klienta – sprzedaż soczewek kontaktowych i artykułów z grupy – pozostałe. Czyli sprzedaż przypisana do Klienta i sprzedaż bezimienna (detaliczna).
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
Charakterystyka zawodu
Wszystko na temat faktur…
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Spis treści: Czym jest zawód dyspozytora transportu samochodowego ?
TECHNIK EKONOMISTA.
DORADCA posiada aktualną wiedzę z zakresu zawodoznawstwa, rynku pracy, aktywizacji zawodowej KLIENT często może posiadać wiedzę nieaktualną i posługiwać
Charakterystyka zawodu
RODZAJE KLIENTÓW.
Prawo popytu.
Przygotowanie dziecka do szkoły
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
PROFILAKTYKA.
ROZMOWY SPRZEDAŻOWE W HANDLU DETALICZNYM
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Zaufany partner na rynku e-commerce
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Przedszkolanka.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Zadanie 1.
,,Kwalifikacje a kompetencje’’
Kształtowanie jakości w przedsiębiorstwie turystycznym
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Planowanie własnej przyszłości
TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Technik żywienia i gospodarstwa domowego Numer z klasyfikacji zawodów:
Magazynier-sprzedawca
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Przykłady analiza i projektowanie
Z S E i m. M. K o p e r n i k a, u l. D r u k a r s k a 5 0, W r o c ł a w.
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
TECHNIK HANDLOWIEC.
PRODUKT.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
REKLAMA WYSTAWIENNICZA
Masz pytania – zadzwoń stac. (032) / kom: Realizacja zamówienia przez sklep Klient złożył zamówienie poprzez komórkę/komputer, więc.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Logistyk.
Czym się zajmuje? Dźwiękowiec odpowiada głównie za to co możemy usłyszeć w filmach, radiach i telewizji. To on zajmuje się tym, aby wszystko związane.
Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. Rachunek powierniczy –Rachunek celowy przeznaczony do gromadzenia środków i prowadzenia rozliczeń pomiędzy określonymi.
Mój zawód SPRZEDAWCA Sprzedawca sprzedaje towary swoje. Kasuje czasami za dwoje!
Florysta.
Celem pracy inżyniera telekomunikacji jest zabezpieczenie sprawności i niezawodności funkcjonowania różnorodnych systemów łączności. Praca inżyniera telekomunikacji.
 Praca kosmetyczki nie zawsze jest przyjemna zarówno z fizycznego jak i psychicznego aspektu. Wymaga bezpośredniości, łatwości nawiązywania kontaktu.
Kołodziejczyk Ewelina
SEGMENTACJA RYNKU.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
PKS CARGO Prezentacja firmy.
Zapis prezentacji:

Sztuka sprzedawania

GŁÓWNE CECHY ZAWODU SPRZEDAWCY duża różnorodność prac w sklepie ciągła ruchliwość wynikająca z zakresu wykonywania prac konieczność wykonywania kilku czynności równocześnie stały kontakt z różnymi ludźmi

Umiejętności jakimi musi wykazać się sprzedawca są następujące: umiejętności manualne : rozpakowywanie , układanie, pakowanie, konserwacja towarów umiejętności obliczeniowo -rachunkowe: obliczanie należności, obsługa kalkulatora ,szybkie liczenie pamięciowe , wydawanie reszty , umiejętności dekoracyjne : wymagające uzdolnień i umiejętności wystawiania towarów w sklepie np.wystawienie towarów w sali sprzedażowej lub w oknie wystawowym. umiejętności dydaktyczne np. Informacje o sposobie użycia towarów

CECHY PSYCHICZNE KANDYDATA NA SPRZEDAWCĘ spostrzegawczość i umiejętność obserwacji podzielność uwagi , umiejętność kojarzenia łatwość zapamiętania i odtwarzania w pamięci znanych wiadomości szybkość myślenia i podejmowania decyzji oraz łatwość wysuwania argumentów

W HANDLU DETALICZNYM ROZMOWY SPRZEDAŻOWE W czasie rozmowy sprzedażowej sprzedawca, zachęcając do kupna, powinien oddziaływać na wzrok (odpowiednio prezentując towar) i słuch nabywcy (przekazując interesujące nabywcę informacje), a także wykazać się także podzielnością uwagi, aby w trakcie realizacji zamówienia równocześnie reagować na wszystkie uwagi, odruchy i zachowania nabywcy.

SZTUKA SPRZADAWANIA OFEROWANEGO TOWARÓW W czasie prezentowania towaru sprzedawca winien przedstawić wszystkie jego zalety i zachęcić do kupna, posługując się rzetelną argumentacją. Prowadzenie rozmowy wymaga od sprzedawcy ogólnego przygotowania do wykonywania zawodu, z zakresu towaroznawstwa, reklamy i techniki sprzedaży, wysokiego poziomu kultury osobistej i umiejętności nawiązywania kontaktu z klientem. Każda informacja musi być rzetelna i rzeczowa, poparta doświadczeniem o jej słuszności.

CO POWINIEN WIEDZIEĆ SPRZEDAWCA rozpoznać potrzeby klienta wiedzieć dużo na temat danego towaru , którym jest zainteresowany klient rzetelnie udzielać informacji klientowi

SPRZEDAWCA MUSI ZNAĆ CECHY TOWARÓW ich smak wartość odżywczą trwałość opinie nabywców o towarach miejsce ich produkcji praktyczność towaru uzasadnić jego cenę łatwość eksploatacji i równocześnie operować argumentami emocjonalnymi (np. podkreślenie urody, wyszczuplenie ).

NA KULTURĘ OSOBISTĄ SPRZEDAWCY SKŁADAJĄ SIĘ: prawidłowa postawa prawidłowy sposób poruszania się sposób wyrażania się stosunek do klienta sposób obchodzenia się z towarem

SPRZEDAWCA POWINIEN POPRZEZ STAŁĄ OBSERWACJĘ NABYWCÓW umieć rozpoznać ich potrzeby i stopień pilności znać czynniki wywierające wpływ na dokonanie wyboru i zakupu towaru, np. wysokość dochodów, przyzwyczajenia

Decydują o tym następujące elementy POZIOM KULTURY OBSŁUGI NABYWCÓW POWINIEN STALE SIĘ PODNOSIĆ Decydują o tym następujące elementy warunki, w jakich odbywa się handel i w jakich pracują sprzedawcy kultura pracowników wzajemne stosunki pomiędzy pracownikami stosunek sprzedawców do nabywców

odpowiedni dobór towar ,który ma zaspokoić klienta OBOWIĄZKIEM SPRZEDAWCY WOBEC KLIENTA pomoc konsumentowi w zdecydowaniu, która z jego potrzeb jest najbardziej pilna i powinna być zaspokojona w pierwszej kolejności odpowiedni dobór towar ,który ma zaspokoić klienta

Dialog sprzedawcy z klientem Dzień Dobry Dzień Dobry Co Pani sobie życzy? Poproszę jedną świeżą makrelę Proszę mamy dzisiaj świeżą dostawę makreli i dorsza

Łososie . Zapraszam Panią Tak, będą o godz.10:30 świeże Łososie . Zapraszam Panią Czy będzie Pan miał świeże Łososie? Ile płacę za makrelę 5, 30zł Zapraszam ponownie.

Każdego klienta należy traktować w sposób indywidualny. Takie podejście do potrzeb klienta świadczy o trosce o niego, o kulturze obsługi i często przesądza o wyborze sklepu przez klienta.