Podsumowanie I etapu projektu przebieg prac i rezultaty

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

„SZKOŁA DOBRYCH PRAKTYK”
POLECANE NOWOŚCI WYDAWNICZE
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
>>MoJa SzKoŁa I Ja<<
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
GIMNAZJUM NR ul. Szarych Szeregów 6
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Otwarta szkoła 1.Dzieci i młodzież polska mieszkająca poza granicami kraju. 2.Rodzice uczniów polskich czasowo przebywających za granicą lub planujących.
Zasady konstruowania programów projakościowych
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Badanie poziomu wiedzy uczniów gimnazjum klas I-III z podziałem na część humanistyczną i część matematyczno-przyrodniczą wrzesień 2010.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
1 Projekt Międzynarodowy Bank Pamięci o Demokracji Educational Foundation.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
PROGRAM COMENIUS.
compulsory full-time education
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Das Deutsche Sprachdiplom Niemiecki Dyplom Językowy
Bundesverwaltungsamt – Zentralstelle für das Auslandsschulwesen –
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego ul. 3 maja Pszczyna TEL | FAKS WWW.
System edukacji w Polsce
1 Program eduABROAD 1 Broaden your horizons Study abroad.
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
PROJEKT EDUKACYJNY – blog Pomoce z języka angielskiego Opracowanie: Agnieszka Osińska.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
Oświata polonijna w Australii wiadomości ogólne. Pierwsza szkoła polska w Australii powstała w 1870 r. w Polish Hill River. Oświata polska towarzyszyła.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
WYNIKI ANKIETY. CO TO JEST PATRIOTYZM? KTO TO JEST PATRIOTA?
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
7 Nawyków – mapa wdrożenia
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Propozycje dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
POLSKIE BIBLIOTEKI DLA NAUCZYCIELI
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Podsumowanie I etapu projektu przebieg prac i rezultaty Departament Współpracy Międzynarodowej Podsumowanie I etapu projektu przebieg prac i rezultaty Projekt: Opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów i materiałów nauczania dla uczniów polskich przebywających za granicą

Nasze zadanie w latach 2008 – 2010 Podstawa Programy Podręcznik ? podstawa programowa i ramy programowe Programy (6) szkolenia (162 nauczycieli) poradniki (3) podręcznik (ok.600 atomów)

Najważniejsze cele Ułatwienie uczniom – dzieciom obywateli polskich przebywających za granicą – podtrzymania kontaktów z ojczyzną, nauki języka ojczystego, historii, kultury i geografii Polski oraz ułatwienie ewentualnego powrotu do polskiego systemu edukacji

Opublikowany dokument

Opracowanie podstawy programowej wymagania językowe dla grup wiekowych od poziomu podstawowego języka polskiego, jako języka obcego, po biegłą znajomość polskiego zgodną z wymaganiami krajowymi wymagania kulturowe – wiedza o kulturze, historii, geografii, współczesnej Polsce

od przedszkolaka do trzecioklasisty (5-9) Podstawa - trzy etapy: od przedszkolaka do trzecioklasisty (5-9) od czwartoklasisty do gimnazjalisty (10-13) od gimnazjalisty do maturzysty (14+)

Jak pracowaliśmy? zespół odpowiedzialny za projekt zespół piszący podstawę zespół piszący programy zespół piszący podręcznik zespół recenzentów, konsultantów

Programy Polski Rok - program edukacji wczesnoszkolnej dla uczniów 5–9 lat Własną drogą - program dla uczniów 10-13 lat Wakacyjne wędrówki po Polsce - program nauczania geografii w grupie wiekowej 10-13 lat. Moja polska kulturoteka - pogram nauczania języka polskiego dla uczniów w wieku powyżej 14 lat Cztery pokolenia Polaków - program nauczania historii dla uczniów w wieku powyżej 14 lat Na mapie Polski - program nauczania geografii w grupie powyżej 14 roku życia

Wydana broszura informacyjna

Na stronie www.polska-szkola.pl - użytkowników w listopadzie (większość nauczycieli i dyrektorów szkół) 150 – średnia dzienna liczba odwiedzin na stronie nowych użytkowników bez logowania się 18 000 – maksymalna liczba odsłon strony głównej (koniec sierpnia 2010)

Na stronie wykonano 727 121 operacji Strona była odwiedzana z każdego kontynentu na świecie. Został też zapis o odwiedzinach z Grenlandii oraz z Antarktyki (Stacja Arctowski) Bardzo wiele odwiedzin jest z: Australii, Japonii, Nowej Zelandii oraz z Hawajów

Najwięcej szkół zarejestrowanych jest w: Wielkiej Brytanii - 79

Najdalej położone od Polski szkoły Comodoro Rivadavia (Argentyna) Szkoła Języka i Kultury Polskiej w Comodoro Rivadavia Huergo 831 9000 Comodoro Rivadavia, Argentyna telefon: 0054 297 4060831 e-mail: inespola@gmail.commmm http://dom-polski.blogspot.com szkoła uzupełniająca działająca przy polskich stowarzyszeniach, parafiach itp.

Szkoły w Australii (wschodnie wybrzeże oraz Nowej Zelandii – Welligton)

Odwiedziliśmy szkoły w: Wielkiej Brytanii (Szkocji, Irlandii Pół.) Szwecji Holandii Niemczech Francji USA Irlandii

Broszury i ulotki: poradnik metodyczny dla nauczycieli (5-9) poradnik: jak pracować z dzieckiem w domu poradnik dla organizatorów ulotka dla wyjeżdżających ulotka promująca podręcznik Włącz Polskę

Realizacja założeń programowych wymaga sporego zaangażowania nauczyciela, który musi dogłębnie przemyśleć plan każdej lekcji, rodzaj zadawanych pytań i aktywności uczniów. Lekcje zaproponowane przez autorów wymagają stosowania aktywnych metod nauczania

Materiał przedstawiony do recenzji zapowiada dzieło oryginalne i nowoczesne, które może stanowić silny impuls dla podjęcia podobnej inicjatywy w humanistycznej edukacji uczniów szkół w Polsce. http://195.136.199.250/wlaczpolske