Projekt z Baz Danych II Łukasz Wiatrak Marta Kowalczyk Krzysztof Cywicki
SZPIF – dziedzina problemu Mała firma informatyczna (-naście do –dziesiąt osób) Analiza kosztów i czasu nowych projektów Wiele projektów jednocześnie Rejestracja postępów prac nad danym projektem Utrzymywanie kontaktów z klientem
SZPIF – Struktura Organizacyjna
SZPIF - Właściciel Pozyskiwanie klientów Tworzenie projektów i wyznaczanie do nich Project Managerów, oraz opiekunów handlowych Kontrola nad parametrami projektów (czas, budżet…) Pełne uprawnienia w systemie
SZPIF – Project Manager Tworzenie zadań (ram czasowych, kosztów, zakresu) Rozlicza pracowników (pod względem merytorycznym) Przydzielanie zadań podległym pracownikom Tworzenie raportów postępów prac nad projektem
SZPIF – Przełożony Zarządzanie administracyjne pracownikami Równoważy obciążenie pracy nad projektem między pracowników Rozlicza pracowników (pod względem wkładu pracy) Zatwierdza urlopy i nadgodziny
SZPIF – Opiekun Handlowy Odpowiedzialny za kontakt z klientem Raportowanie postępów z prac klientowi Wymiana sugestii na temat projekt z klientem Wystawianie dokumentów
SZPIF – Pracownik Wykonuje przypisane mu zadania Tworzy Raporty dla Project Managera o wykonaniu zadań Tworzy Raporty dla Przełożonego w celu zaświadczenia wykonania pracy
SZPIF – Podsystemy Firmy
SZPIF – Obsługa zleceń Szacowanie, wycena kosztów zlecenia. Tworzenie wstępnej analizy zamówienia. Realizacja zamówień klienta: generowanie faktur, specyfikacji i innych dokumentów
SZPIF – Obsługa Projektów Tworzenie nowych projektów. Przypisywanie pul godzin dla projektów. Przyznawanie premii za ukończenie projektu. Przydział Project Managerów do nowych projektów. Przydział opiekunów handlowych dla nowych projektów Przydział członków zespołów do projektów Wdrażanie gotowych systemów
SZPIF – Obsługa zadań projektowych Tworzenie zadań dla projektów. Przydział pracowników do konkretnych zadań w projektach. Przypisywanie puli godzin przeznaczonych na wykonywanie zadań przez pracowników. Akceptacja przydziału pracowników przez ich przełożonych.
SZPIF – Rozliczanie Pracowników Raportowanie postępów w wykonywaniu zadań przez pracowników. Tworzenie i akceptacja rozliczeń tygodniowych. Akceptacja przez przełożonych próśb pracowników o urlopy/zwolnienia etc. Przyznawanie pracownikom premii.
SZPIF – Raporty Zbiorcze Generowanie raportów z postępów w pracach dla właściciela, oraz dla klienta (poprzez opiekuna handlowego). Generowanie raportów o zadaniach w projekcie dla Project Managerów. Generowanie zbiorczych raportów rozliczeniowych dla przełożonych Generowanie raportów o pracownikach przez Project Managerów dla przełożonych.
SZPIF – Administrowanie Pracownikami Dodawanie nowych pracowników do systemu Usuwanie pracowników z systemu Zmienianie danych osobowych pracowników Zmienianie stawki za godzinę dla pracownika Zmienianie kompetencji przypisanych pracownikowi