PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ www.wkd-sppw.eu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo.
Advertisements

Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Regionalna Grupa Sterująca Ewaluacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 24 kwietnia 2009 r. Olsztyn Organizacja Posiedzenia współfinansowana z Unii Europejskiej.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Grupa Wymiany Doświadczeń : efektywność energetyczna miast moderator : Zbigniew Michniowski Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Dominik Wiśniewski Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej.
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
I ETAP Zakres Projektu: Budowa 4 Hospotów w centrum miasta Grodzisk Mazowiecki. Realizacja Projektu : 28 czerwiec 2008 – 30 wrzesień 2008.
1Warszawa, 27 września 2012 "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o. pierwszy w Polsce – podmiot wewnętrzny Województwa Mazowieckiego.
Czysty transport miejski
Podsumowanie badań potoków podróznych na terenie Powiatu Krotoszyńskiego 1 kwartał 2007 Instytut Rozwoju i Promocji Kolei.
Partnerstwo Publiczno – Prywatne na przykładzie Wielkopolskiej Sieci Szerokopasmowej S.A. PPP w praktyce 7 października 2013.
Rozw ó j Polski Wschodniej. 2 października 2007 r. komisarz ds. polityki regionalnej Danuta Hübner podpisała decyzję Komisji Europejskiej przyjmującą
Działania realizowane przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego na rzecz transportu pasażerskiego
Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego na linii WKD
GMINA ZIĘBICE Dla rozwoju infrastruktury i środowiska Dla rozwoju infrastruktury i środowiska.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Zespół ds. Energetyki WFOŚiGW w Gdańsku
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Fundusz Stypendialny Program wymiany naukowej pomiędzy Polską a Szwajcarią Konferencja Informacyjna, 2 marca 2010 Uniwersytet.
Olsztyn, 13 grudnia 2010r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Człowiek – najlepsza inwestycja.
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2011/2012 GRODZISK MAZOWIECKI 2011.
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2010/2011 GRODZISK MAZOWIECKI 2010.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata
PROGRAM ROZWOJU FIRM INTERNETOWYCH Phare Spójność Społeczna i Gospodarcza 2001 PL Warszawa, 22 stycznia 2003 r.
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
RAPORT KOŃCOWY Działanie 4.2. Rozwój usług i aplikacji dla ludności
SPRAWOZDANIE FINANSOWE GMINY JEDLNIA
Konferencja podsumowująca projekt: „Budowa tras rowerowych
Budowa dwutorowej linii 400 kV Kozienice – Ołtarzew
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2009/2010 GRODZISK MAZOWIECKI 2009.
Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego na linii WKD
PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”
Wdrożenie telefonii IP na Uniwersytecie Warszawski Piotr Michalski Konferencja Promująca Projekt.
Realizacja projektu 14 ezt dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej Realizacja projektu 14 ezt dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Created by BM|DESIGN|ER KM_obecny default usługi naprawcze sprzedaż/dystrybucja szkolenia powierzchnia reklamowa.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
Program Zrównoważonego Rozwoju Gminy Przesmyki Przyjęty uchwałą Rady Gminy Przesmyki nr XXVII/145/02 z dnia r.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Wygodniej w podróż ze Szczecina
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.

Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ Wizyta monitorująca Grodzisk Mazowiecki, 9 września 2009 r. Siedziba Spółki Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA WARSZAWSKIEJ KOLEI DOJAZDOWEJ ZARYS PROJEKTU

I. PODSTAWOWE INFORMACJE O WKD 1. HISTORIA I POWSTANIE SPÓŁKI Warszawska Kolej Dojazdowa ma ponad 80-letnią historię. Linia z Warszawy do Grodziska została uruchomiona w 1927 r. jako pierwsza normalnotorowa kolej elektryczna w Polsce. Budowa została całkowicie sfinansowana z kapitałów prywatnych. Po II wojnie światowej spółkę upaństwowiono, przekazując PKP. W 2000 r. wydzielona została ze struktur PKP spółka PKP Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o. z własnym zarządem i budżetem. Samodzielną działalność gospodarczą rozpoczęła 1 lipca 2001 r. W 2007 r. 100% udziałów Spółki zakupiło Konsorcjum Samorządowe, tworzone przez Województwo Mazowieckie i gminy: Pruszków, Podkowa Leśna, Milanówek, Grodzisk Mazowiecki, Brwinów i Michałowice.

2. AKTUALNA STRUKTURA WŁASNOŚCIOWA 1.Samorząd Województwa Mazowieckiego- 91,35% 2.Gmina i Miasto Pruszków- 2,70% 3.Miasto Podkowa Leśna- 0,78% 4.Gmina Grodzisk Mazowiecki- 1,93% 5.Gmina Milanówek- 1,02% 6.Miasto i Gmina Brwinów- 1,90% 7.Gmina Michałowice- 0,32%

3. CHARAKTER PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI Warszawska Kolej Dojazdowa realizuje aglomeracyjne przewozy pasażerskie na obszarze 6 gmin południowo-zachodniej części aglomeracji warszawskiej oraz 3 dzielnic Warszawy. Oferta obejmuje przejazdy na trasie Warszawa Śródmieście – Grodzisk Maz. z odgałęzieniem do Milanówka. Długość linii wynosi 35,2 km, a w jej skład wchodzą 4 stacje i 24 przystanki osobowe. WKD jest zarządcą infrastruktury w rozumieniu ustawy o transporcie kolejowym oraz wykonuje na zarządzanych liniach przewozy osób. Wykorzystuje do tego celu własny tabor oraz inne elementy infrastruktury takie jak napowietrzne i kablowe linie energetyczne, podstacje trakcyjne, własną sieć telekomunikacyjną przewodową i bezprzewodową oraz zaplecze warsztatowe. Tabor eksploatowany przez spółkę to 31 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN94 oraz jeden zespół serii EN95, zasilanych z sieci trakcyjnej o napięciu 600V prądu stałego. Wszystkie przeglądy i naprawy taboru spółka realizuje we własnym zakresie, wykorzystując obiekty i urządzenia własnego zaplecza.

4. LICZBA PRZEWOŻONYCH PASAŻERÓW

II. INFORMACJE O PROJEKCIE WKD 1. CEL GŁÓWNY Cel główny to, zawarty w jego tytule, rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej.

2. CELE SZCZEGÓŁOWE Zwiększenie wydajności WKD poprzez zwiększenie podaży miejsc w ofercie przewozowej Zwiększenie niezawodności dzięki wymianie taboru na nowoczesny, fabrycznie nowy Podniesienie poziomu bezpieczeństwa na liniach WKD poprzez stworzenie systemu informowania podróżnych oraz monitorowania pociągów i przystanków Kształtowanie wizerunku transportu publicznego jako nowoczesnej formy transportu Wzrost udziału transportu zbiorowego w ogólnej liczbie przewozów

3. DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU Zakup 6 szt. nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (NZT) Stworzenie Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu (SIPiM) wykorzystującego system namierzania pozycji, przesyłu informacji, elektroniczne tablice informacyjne na stacjach WKD oraz monitoring wizyjny na stacjach i w pociągach Szkolenia kadry WKD w zakresie obsługi nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu

4. REZULTATY REALIZACJI PROJEKTU Projekt będzie charakteryzować się dużym potencjałem, umożliwiającym osiągnięcie istotnych korzyści: Znaczące podniesienie komfortu i jakości odbywanych podróży dla wszystkich pasażerów WKD Pełne przystosowanie nowego taboru do obsługi osób niepełnosprawnych Zwiększenie dostępności pociągów dla niepełnosprawnych Skrócenie czasu wymiany pasażerów na przystankach Pełna integracja z innymi rodzajami transportu zbiorowego na terenie aglomeracji warszawskiej Zwiększenie oferty przewozowej na najbardziej obciążonym odcinku linii WKD Zwiększenie bezpieczeństwa komunikacyjnego oraz pasażerów dzięki realizacji Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu

5. WPŁYW PROJEKTU NA ZAGADNIENIA PRZEKROJOWE Aspekty środowiskowe - redukcja zanieczyszczeń i hałasu Aspekty ekonomiczno-społeczne: zmniejszenie kosztów społecznych transportu Wyrównywanie szans osób niepełnosprawnych i wykluczonych Równouprawnienie płci Realizacja polityki zrównoważonego rozwoju transportu – poprzez zwiększenie roli transportu zbiorowego w strukturze codziennych dojazdów

6. ORGANIZACJA PROJEKTU Do realizacji Projektu zostanie powołany Zespół Zarządzający Projektem, w skład którego wejdą: Kierownik Projektu Specjalista ds. Finansowych Specjalista ds. Zamówień Zespół Zarządzający Projektem będzie podlegać bezpośrednio Zarządowi WKD. Zespół będzie zajmować się bieżącą realizacją Projektu w WKD oraz współpracować w tym zakresie z Instytucją Pośredniczącą Szwajcarsko- Polskiego Programu Współpracy. Całościowy nadzór nad realizacją Projektu będzie sprawować Komitet Sterujący, w którego skład wejdą: Prezes Zarządu WKD, Dyrektor Finansowy WKD oraz Przedstawiciel Właścicieli WKD.

7. HARMONOGRAM DZIAŁAŃ I KOSZTY Z TYM ZWIĄZANE Działanie 1. Zakup 6 szt. nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (NZT) Czas realizacji: 43 m-ce od podpisania Umowy ws. Realizacji Projektu Kwota działania w CHF: Działanie 2. Budowa Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu (SIPiM) Czas realizacji: 31 m-cy od podpisania Umowy ws. Realizacji Projektu Kwota działania w CHF: Działanie 3. Szkolenia kadry WKD w ramach realizacji działań 1 i 2 Kwota działania w CHF:

8. FINANSOWANIE PROJEKTU Wnioskowana kwota dofinansowania ze środków Programu: CHF (58%) Wartość udziału Instytucji Realizującej (WKD): CHF (42%) w tym udział pieniężny WKD w kosztach kwalifikowalnych: CHF Całkowite koszty kwalifikowalne: CHF (100%) Łączna wartość Projektu: CHF (122%)

9. KATEGORIE BUDŻETOWE W PROJEKCIE Pieniężne wydatki kwalifikowalne: Koszty zarządzania CHF Prace przygotowawcze CHF Opłaty finansowe, podatki i koszty ogólne CHF Wydatki na merytoryczną i techniczną realizację projektu CHF Prace inwestycyjne i związane z procesem inwestycyjnym CHF Koszty związane z audytem Projektu CHF Koszty informacji i promocji CHF Całkowite wypływy środków pieniężnych CHF Koszty niekwalifikowalne CHF Wydatki całkowite CHF Wydatki na Projekt CHF

10. UZASADNIENIE POTRZEBY REALIZACJI PROJEKTU Realizacja Projektu zmniejsza różnice w rozwoju społeczno- ekonomicznym Polski i bardziej rozwiniętych krajów Europy. Projekt bezpośrednio wpływa na stymulowanie rozwoju sektora transportu w aglomeracji warszawskiej poprzez dofinansowanie inwestycji w infrastrukturę i tabor kolejowy oraz promowanie zrównoważonego transportu. Projekt ma również bezpośredni wpływ na rozwój społeczno- ekonomiczny aglomeracji warszawskiej poprzez rozwój systemu transportu publicznego zwiększający dostępność i atrakcyjność osadniczą i gospodarczą jej peryferyjnego obszaru oraz obniżenie poziomu emisji zanieczyszczeń. Projekt ma charakter innowacyjny w warunkach polskich, zarówno ze względu na pozyskiwane technologie, jak i nową, niespotykaną dziś na szerszą skalę jakość usług dla pasażerów.

Dziękuję za uwagę. PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o Grodzisk Mazowiecki, ul. Batorego 23 Tel: ; Fax: