Jak przygotować ucznia do matury z matematyki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Advertisements

Obliczanie miejsc zerowych funkcji kwadratowej
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
DZIEDZINA I MIEJSCE ZEROWE FUNKCJI
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Test z działu obejmującego funkcje KOLUSZKI, 06 MARCA 2007 ROKU y x y y= -2x-6 y= ˝ x-1.
Zanim wybierzesz program nauczania
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Wymaganie 1.2 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Zespół Szkół Mechanicznych w Białymstoku
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Matematyka
Zadania na dowodzenie w gimnazjum
Postać kanoniczna i iloczynowa równania funkcji kwadratowej.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Próbna matura z matematyki listopad 2009
KOREPETYTOR – program uczący rozwiązywania problemów teoretycznych RYSZARD KOŁODZIEJ WROCŁAW Kudowa Zdrój listopad 2007 r.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Matura z matematyki w 2015 roku
Wykres funkcji kwadratowej
WYKRES I WŁASNOŚCI FUNKCJI KWADRATOWEJ W POSTACI KANONICZNEJ
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Na wysokościach myślenia jest sfera,
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Matura z matematyki w roku 2015
FUNKCJA KWADRATOWA
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Rozwiązywanie układów równań liniowych różnymi metodami
Funkcje.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Lekcje z komputerem, 2006.
Obowiązkowa matura z matematyki Co wiadomo o tym egzaminie na dwadzieścia miesięcy przed jego premierą? Piotr Ludwikowski.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Odwrócona lekcja w klasie 5 c
Lepszy wynik na egzaminie = wymarzona szkoła (satysfakcja i zadowolenie)
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
 Matura 2011  Matura nasze oczekiwania? MATEMATYKA ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZYCH.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
1 Rafał Juszkiewicz kontakt: Oferta zawodowa WSiP – 170 publikacji do nowej podstawy programowej (NPP) 7 kluczowych branż: ekonomiczna.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Funkcja kwadratowa.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Działania mające na celu podniesienie jakości kształcenia
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Zapis prezentacji:

Jak przygotować ucznia do matury z matematyki

Sukces ucznia na maturze zależy od jego pracy i zaangażowania. Nauczyciel w procesie przygotowania pełni rolę przewodnika i doradcy

Warsztat pracy ucznia Informator maturalny Źródła wiedzy np.: podręcznik, kompendium, zeszyty przedmiotowe Zestaw wzorów maturalnych Zbiory zadań powtórzeniowych Kalkulator

Praca z wymaganiami egzaminacyjnymi Znajomość i zrozumienie przez ucznia Wypełnienie wymagań treścią

Organizacja powtórek Praca z wymaganiami Wspólne rozwiązywanie zadań Kształcenie umiejętności analizowania treści zadania Zadanie 1 Zadanie 2 Samodzielne rozwiązywanie zadań Wspólne rozwiązywanie zadań, z którymi uczniowie mieli problemy Sprawdzian po każdym dziale Informacja zwrotna

Praca z próbnymi arkuszami maturalnymi Różnorodność źródeł arkuszy ze szczególnym uwzględnieniem standaryzowanych arkuszy CKE Samodzielne rozwiązywanie przez ucznia całego zestawu w określonym czasie Pomoc nauczyciela w rozwiązaniu zadań, które uczniowi sprawiły problem Udział w maturach próbnych

Wzajemna współpraca nauczycieli matematyki (tworzenie listy zadań do powtórek, sprawdzianów powtórkowych, badania wyników nauczania) Proste zadania na dowodzenie. Różnorodne źródła wiedzy. Sami nauczyciele muszą się nauczyć przygotowywać ucznia do matury. Nie ma jednej recepty na przygotowanie uczniów do matury. Uczymy techniki rozwiązywania testów. Każde zadanie klasowe powinno mieć formę zbliżoną do matury. Po klasie I i II robimy badanie wyników nauczania. Nie straszymy uczniów maturą, ale wskazujemy jak dużo od tej matury zależy. Nie zasypujemy uczniów nadmiarem materiałów i zbiorów zadań. Powtarzanie materiału nie może się ograniczyć do przerabiania arkuszy egzaminacyjnych.

Zadanie 1 Znajdź wzór funkcji kwadratowej y=f(x), której wykresem jest parabola o wierzchołku (1,-9) przechodząca przez punkt o współrzędnych (2,-8). Otrzymaną funkcję przedstaw w postaci kanonicznej. Oblicz jej miejsca zerowe i naszkicuj wykres.

Zadanie 2 Liczba rozwiązań równania Jest równa 3 2 1 Organizacja powtórek