Sprawozdanie z kampanii informacyjnej przygotowanej przez uczniów klasy I gimnazjum w Zespole Szkół w Babkach Oleckich.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Wolontariat na rzecz aktywności społecznej
Prezentacja projektu „Recykling metali rzadkich”
„Lider Lokalnej Ekologii” „CIEPŁO TWOJEGO DOMU”
Szkolny konkurs pt. ”Bezpieczny w sieci”
Projekt „Moje miasto Pionki bez elektrośmieci”
w Salezjańskim Gimnazjum Niepublicznym
Bibliografia podmiotowo-przedmiotowa – Janusz Korczak została opracowana przez pracowników Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Kielcach Filia w Staszowie.
Ekologiczna szkoła – prawda czy mit ?
NA TROPIE ELEKTROŚMIECI PODSUMOWANIE KAMPANII
Piękne zęby świadczą o zdrowiu i dobrym samopoczuciu Zajęcia z higienistką dnia r.
PREZENTACJA DZIAŁAŃ MŁODZIEŻY NA TROPIE ELEKTROŚMIECI Publiczne Gimnazjum Integracyjne nr 47 w Łodzi.
„Zaopiekuj się z nami elektrośmieciami!”
GAZETKA COMENIUSA Szkoła Podstawowa Nr 29 W Olsztynie.
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
Projekt: Rajd Warszawa Marii Skłodowskiej-Curie WarszawaSklodowskiej.blogspot.com.
Fotografia naszym życiem
Po przeprowadzeniu I etapu projektu znaliśmy sytuację społeczności lokalnej na temat segregacji elektroodpadów, dlatego pierwszym krokiem kampanii było.
„PRZYRODA NIE ZNA NAGRODY NI KARY, ZNA TYLKO KONSEKWENCJE”
Prezentacja zawiera 10 slajdów o łącznej pojemności 9,26MB
Sprawozdanie z realizacji działań podjętych w ramach programu
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
BEZPIECZNY PRZEJAZD – „ZATRZYMAJ SIĘ I ŻYJ”
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
S ZEŚCIOLATKI PRZEKRACZAJĄ PROGI … SZKOŁY P ODSTAWOWEJ NR 41 W K RAKOWIE czyli o tym, jak nasi najmłodsi milusińscy współpracują ze starszymi kolegami.
Cele konkursu: Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań uczniów;
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
Czy możliwe jest życie bez elektryczności?
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
1 zł dla dzieci z Afganistanu Relacja z akcji Przeprowadzonej przez Klub Gimnazjalny.
Zadania w ramach projektu Czysta Małopolska
Akcja „Sprzątanie Świata”- nasz heppening
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
To projekt zawodoznawczy zrealizowany w Zespole Placówek Specjalnych w Legnicy w ramach projektu unijnego Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym.
Bezpieczne wakacje.
EKO – FILM 2012 GIMNAZJUM NR 3 IM. ZJEDNOCZONEJ EUROPY W NOWOGARDZIE
 w Gimnazjum nr 2 im. Zdzisława Krzyszkowiaka w Ostródzie 2013/2014.
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
KONKURS DLA KLASY CZWARTEJ „Myślę i liczę” przygotowany przez członków koła matematycznego pod opieką pani Mileny Makowskiej.
ŚNIADANIE DAJE MOC. 8 listopada to Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania, ustanowiony w 2007 roku przez ówczesnego Komisarza ds. Zdrowia Markosa.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
Centrum multimedialno - ekologiczne iEKO To innowacyjny pomysł aby przenieść edukację ekologiczną w strefę on-line. Nowe ławki, wygodne krzesła to dopiero.
ŚNIADANIE DAJE MOC! 8 listopada przyłączyliśmy się do akcji i zorganizowaliśmy w klasie wspólne śniadanie. Wydarzenie to poprzedziły przygotowania. Dzieci.
PRZYGOTOWANIA D0 DEBATY „ JAK WYKORZYSTYWAĆ MOŻLIWOŚCI KTÓRE DAJE NAM UNIA EUROPEJSKA” Uczniowie z Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II.
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
Dzień Ziemi w PG nr 14. Każdego roku 22 kwietnia na całym świecie odbywają się uroczyste obchody Dnia Ziemi. Mają one na celu upowszechnienie problemów.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Udział w konkursach ekologicznych. Ogólnopolski Konkurs Ekologiczny Eko - Planeta W konkursie wzięli udział uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej.
PROGRAM EKOLOGICZNY „MOJA EKOPRZYGODA” realizowany w ZSiP w Czerniewicach w roku szkolnym 2014/2015.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
KAMPANIA EDUKACYJNA w Zespole Szkół Nr 3 w Lubinie.
Sprawozdanie z udziału w projekcie: Lider Lokalnej Ekologii
Światowy Dzień bez Tytoniu
Rozmowy i dyskusje w klasach.
Jesteśmy uczniami Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II . Po przyjęciu propozycji od Pani Zofii Rusiłowicz – Kleczyńskiej o możliwości.
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z kampanii informacyjnej przygotowanej przez uczniów klasy I gimnazjum w Zespole Szkół w Babkach Oleckich

… i pierwsze zajęcia w klasie I Wiadomość o zakwalifikowaniu się do drugiego etapu konkursu bardzo nas ucieszyła. Po krótkiej euforii zabraliśmy się do ciężkiej pracy. Postanowiliśmy podzielić się wiedzą zdobytą w trakcie I etapu konkursu z jak najszerszym gronem odbiorców. Wychodząc z założenia, że „czym skorupka za młodu nasiąknie….”, edukację zaczęliśmy od najmłodszych członków naszej społeczności szkolnej – przedszkolaków oraz uczniów klasy I i III. Przygotowanie zajęć dla młodszych dzieci wcale nie było łatwe – musieliśmy napisać scenariusz, przygotować atrakcyjne pomoce. Nasze lekcje spodobały się dzieciom. Maluchy chętnie odpowiadały na pytania, rozwiązywały rebusy, wymyślały hasła i rysowały plakaty. Po naszych zajęciach wszystkie dzieci wiedziały już, co jest ZSEE i jak należy z nim właściwie postępować. Ostatnie przygotowania… … i pierwsze zajęcia w klasie I

że nasza praca nie poszła na marne. Trzecioklasiści rozwiązują rebusy dotyczące elektrośmieci. Elektrośmieć czy nieelektrośmieć – oto dylemat przedszkolaka. Na szczęście po krótkim namyśle podjęto słuszną decyzję. Już od dzisiaj wiedzą w klasie III dzieci, co to są elektrośmieci! Plakat narysowany przez trzecioklasistów pokazuje, że nasza praca nie poszła na marne.

Radek Jankowski – zwycięzca konkursu „Wytrop elektrośmieci!” Starszych kolegów postanowiliśmy zapoznać z problematyką elektrośmieci za pomocą gazetki na korytarzu szkolnym. Aby zachęcić uczniów do uważnego studiowania znajdujących się na niej materiałów, przygotowaliśmy elektrokrzyżówkę. Oczywiście za jej poprawne rozwiązanie przewidziana była nagroda. W międzyczasie ci z nas bardziej uzdolnieni literacko pracowali nad hymnem naszej kampanii „Piosenką o elektrośmieciach”, ci z talentem plastycznym – nad plakatem, a dyżurni informatycy – nad prezentacją multimedialną na finał. Chcąc podgrzać atmosferę przed wielkim finałem naszej kampanii, przygotowaliśmy jeszcze jeden konkurs „Wytrop elektrośmieci!”. Na terenie szkoły, w różnych miejscach umieściliśmy obrazki potencjalnych elektrośmieci. Wygrała osoba, która jako pierwsza znalazła 10 różnych obrazków. Nagrodę dla Najlepszego Tropiciela Elektrośmieci wręczyliśmy na finałowym apelu. Radek Jankowski – zwycięzca konkursu „Wytrop elektrośmieci!”

I wreszcie wielki finał. 19 kwietnia 2013r I wreszcie wielki finał. 19 kwietnia 2013r. przed licznie zebraną publicznością – nauczycielami, uczniami naszej szkoły i ich rodzicami przedstawiliśmy efekty naszej miesięcznej pracy. Na początku naszego wystąpienia rozesłaliśmy zaprojektowane przez naszego kolegę listy gończe za najbardziej niebezpiecznymi elektrośmieciami. Następnie przypomnieliśmy zgromadzonym, co to jest ZSEE, jak należy z nim postępować i dlaczego nie wolno wyrzucać elektrośmieci do zwykłego śmietnika.

na nowszy model. Mogę dobrze Tobie służyć przez wiele lat. Przedstawiliśmy również wyszukane przez nas ciekawostki na temat elektrośmieci. Ogólne poruszenie wywołała informacja o ilości złota, które można odzyskać z miliona telefonów komórkowych. Najmłodszym członkom naszej społeczności szkolnej - cztero- i pięciolatkom w nagrodę za dzielne wytrwanie do końca naszej prezentacji rozdaliśmy zabawne rysunki-kolorowanki, przedstawiające różne elektrośmieci. Pomaluj mnie! Nie wymień mnie za szybko na nowszy model. Mogę dobrze Tobie służyć przez wiele lat.

Starsze dzieci musiały zapracować na nagrody, biorąc udział w przygotowanych dla nich konkursach. Sześciolatki i najmłodsi uczniowie musieli jak najszybciej posegregować obrazki przedstawiające elektrośmieci i zwykłe śmieci. Z tego zadania najszybciej i, co najważniejsze, bezbłędnie wywiązała się uczennica kl.III - Sandra Laszkowska. Z kolei uczniowie starszych klas szkoły podstawowej musieli rozwiązać rebusy, które skrywały nazwy potencjalnych elektrośmieci, a następnie przyporządkować je do właściwej kategorii ZSEE. W tej kategorii zwyciężyła uczennica klasy IV – Agnieszka Brzęk. Wszyscy uczestnicy obu konkurencji otrzymali pamiątkowe dyplomy i drobne upominki.

I wreszcie pojedynek gigantów – klasa II gimnazjum kontra klasa III I wreszcie pojedynek gigantów – klasa II gimnazjum kontra klasa III. Przed naszymi starszymi kolegami postawiliśmy nie lada wyzwania. Najpierw musieli odpowiedzieć na pytania związane z elektrośmieciami, następnie przeliterować wyrazy – dibenzodioksyna i polichlorobifenyl. Ze zrozumiałych względów żadna z drużyn nie zaliczyła drugiego zadania. Ogólną wesołość wzbudziła również trzecia konkurencja – kalambury. Każda drużyna musiała odgadnąć 5 nazw elektrośmieci przedstawianych przez jednego z jej członków wyłącznie za pomocą gestów. Najwięcej problemów sprawiło rozpoznanie kolejki elektrycznej. Ogólną rywalizację wygrała klasa II. Widocznie pomogła obecność rodzynka w drużynie.

Piosenka o elektrośmieciach Na zakończenie odśpiewaliśmy hymn naszej kampanii – „Piosenkę o elektrośmieciach”. Słowa zwrotek ułożyliśmy sami, a melodię i refren pożyczyliśmy z piosenki Arki Noego „Święty uśmiechnięty”. Piosenka o elektrośmieciach Ref: Taki duży, taki mały może eko być. Taki gruby, taki chudy może eko być. Taki ja, taki ty może eko być. Taki ja, taki ty może eko być! I. Elektrośmieci nas zalewają i środowisko zanieczyszczają. My się na szczęście ich nie boimy i Ziemię raz dwa z nich oczyścimy. Ref: Taki duży, taki mały może eko być… II. Gdzie elektrośmieci można zobaczyć? Są między nami w szkole i pracy. Elektrośmieci zostawione sobie, Mogą zaszkodzić mi i Tobie. III. Wszystkie eko-dzieci segregują śmieci. Dzielą te odpady bez pomocy taty. Gmina je wywozi, Ziemi nic nie grozi. My tak robimy i się cieszymy!

Chcąc poszerzyć grono odbiorców naszej kampanii, podjęliśmy jeszcze następujące działania: Wszystkie informacje o elektrośmieciach przygotowane na potrzeby naszej kampanii przekazaliśmy do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w Urzędzie Miejskim w Olecku. Materiały te zostaną umieszczone na gazetkach w urzędzie. Informacje o naszym udziale w konkursie Na tropie elektrośmieci oraz podjętych w jego ramach działaniach przekazaliśmy do lokalnej gazety – Głos Olecka. Naszą prezentację multimedialną na temat elektrośmieci oraz zdjęcia z finału naszej kampanii umieściliśmy na stronie internetowej naszej szkoły. Mamy nadzieję, że nasze działania przyczyniły się do wzrostu świadomości na temat zagrożeń wynikających z niewłaściwego obchodzenia się z ZSEE i że od tej pory wszyscy mieszkańcy Babek Oleckich i okolic będą właściwie postępować z elektrośmieciami. Żegnamy się i dziękujemy za możliwość przeżycia wspaniałej przygody. Uczniowie klasy I gimnazjum ZS w Babkach Oleckich