Okiem i szkiełkiem - przez działanie do sukcesu Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Advertisements

W bieżącym roku szkolnym przez okres 8 miesięcy szkoła realizowała projekt rozwojowy pt. Moje miasto, moje korzenie. Przeworsk zza obiektywu fotograficznego.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
PROJEKT OPRACOWANY PRZEZ
Dobre praktyki w projekcie Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
Szkoła Podstawowa im. R. Wyrzykowskiego w Bełdowie rok szkolny 2009/2010.
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Ideą koła fotograficznego jest: rozwijanie zainteresowań wychowanków SOSW w Dorohusku, utrwalanie wydarzeń związanych z życiem placówki, utrwalanie wizerunku.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Gdzie jest wiosna? Autorzy projektu: Uczniowie klasy II
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO HISTORYCZNO - PRZYRODNICZE SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH.
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Szkoła w ruchu -Ćwiczyć każdy może. Na początku lutego uczniowie z naszej szkoły mieli możliwość skorzystania z nauki jazdy na nartach w ramach zajęć
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
„Otwarta droga ku przyszłości
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Nasza działalność jako Szkoły z Klasą. Cel naszego spotkania: 1. Założenia projektu „W ramach kolejnej odsłony akcji, Szkoły z Klasą 2.0, skupiamy się.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
ALEKSANDER KŁODNICKI Koło TIK W zajęciach uczestniczy 15 uczniów, rozwijających swoje zainteresowania w obszarze nowoczesnych technologii.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Awifauna Komorowa i okolic projekt unijny zrealizowany przez Magdalenę Piskorską.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Klasa matematyczno-przyrodnicza pod patronatem PPWSZ w Nowym Targu
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Okiem i szkiełkiem - przez działanie do sukcesu Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach

Obszar: : przyroda, ICT Cele: rozbudzenie zainteresowań i kompetencji kluczowych z uwzględnieniem nauk matematyczno- przyrodniczych zagospodarowanie czasu wolnego ucznia poprzez udział w zajęciach pozalekcyjnych poszukiwanie i dostrzeganie zagrożeń w środowisku wynikających z rozwoju cywilizacji poszukiwanie osobliwości przyrodniczych i miejsc wstydliwych naszych miejscowości wykorzystanie technologii ICT do publikacji

Metody: wykład wyjścia edukacyjne obserwacja doświadczenia Uczestnicy: uczniowie klasy V i VI szkoły podstawowej

W zajęciach koła przyrodniczego Tropiciele uczestniczy 11 uczniów. Główną metodą pracy jest obserwacja i doświadczenie. Działania:

Często odbywają się wyjścia w teren, w czasie których dzieci mają możliwość poznania najbliższego otoczenia okiem, dotykiem i węchem.

Niezbędne wyposażenie uczestnika to lornetka, lupa, notatnik i aparat fotograficzny. Główne zadnia uczniów to odnalezienie śladów dobrego i złego wpływu człowieka na środowisko oraz określenie jego stanu zanieczyszczenia. Na zajęciach badano zanieczyszczenie najbliższego otoczenia, porównywano je ze skalą porostową.

Po wykonaniu zadań praktycznych uczniowie sporządzają raporty, które po graficznej obróbce można opublikować. Następnym etapem działań było odszukanie urokliwych lub wstydliwych miejsc w swoich wioskach oraz udokumentowanie ich poprzez wykonanie zdjęć. Produktem finalnym pracy koła będzie mapa naszych najbliższych okolic oraz fotoalbum: Czym się chwalimy, czego się wstydzimy.

Oto kilka zdjęć z naszych zajęć Tropiciele na zielonych szlakach

Zdjęcia wykonane przez uczniów Rodzinka jeży po przebudzeniu wiosennym:] Flora pobliskiego stawu na końcu wioski. Jedno z najładniejszych miejsc w okolicy. Pokazuje ono, że ludzie r ó wnież potrafią tworzyć takie miejsca, a nie je tylko niszczyć.

Rezultaty: Uczeń staje się wrażliwy i odpowiedzialny za swoje środowisko zna i wykorzystuje TIK współpracuje w zespole jest aktywny, twórczy i poszukujący

Szkoła podnosi poziom nauczania i wychowania wzmacnia swój wizerunek w środowisku promuje osiągnięcia uczniów

Dziękuję za uwagę prezentację opracowała mgr Iwona Idzikowska szkolny koordynator programu