Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZKOŁA = WSPÓLNE DOBRO Miejsce debaty: Publiczne Gimnazjum w Zbójnie
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
PODJĘŁYŚMY SIĘ ZADANIA PRZEPROWADZENIA DEBATY NA TEMAT:
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Debata – Młodzież xxi w. – czy tylko sukces finansowy ?
ku lepszej przyszłości”
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
ZIEMIA – NASZ DOM. DBAJMY O NIĄ.
Konferencja otwierająca projekt Elektro – nie – śmieci Debata: Jak przeprowadzić skuteczną kampanię edukacyjną nt. elektrośmieci w naszym mieście?
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
„Moja szkoła jest atrakcyjna dla uczniów”
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
Debata środowiskowa Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości" Czaple 23 listopada 2010.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Sejm Dzieci i Młodzieży
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Szkoła Współpracy.
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Konferencja Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb regionalnego rynku pracy Gdańsk, 13 marca 2013 r.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Jak wygląda statystyczny uczeń naszego gimnazjum?
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Lokalny Ekorozwój Debata Gimnazjum nr
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Pokaz dla rodziców, piątek 28 maja. 28 maja 2010 roku o godzinie 18:00 rozpoczęło się przedstawienie przygotowane dla rodziców i nauczycieli przez polskich.
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Środowiskowy Dom Samopomocy
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Gimnazjum nr 31 im. Szarych Szeregów w Łodzi Gdzie nas znajdziesz? Dąbrowa/ZARZEW rejon ulic: Przybyszewskiego / Tatrzańska / Dąbrowskiego Łódź,
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Spotkanie z pracownikami puckich szkół
Doradztwo zawodowe w szkołach
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Funkcjonowania placówek w roku szkolnym 2017/2018
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Przykłady dobrych praktyk
Rok szkolny [wpisz rok] Nazwa szkoły Nazwisko nauczyciela Skala ocen
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Debata Oksfordzka Szkolnego Klubu Europejskiego 30 maja 2018 r.
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum im. Piotra Tylickiego w Kowalu

Dane podstawowe Gdzie? Aula w kompleksie budynków szkolnych w Kowalu Kiedy? czwartek 12 maja 2011r. o godzinie 17:00 Kto? Jadwiga Śpibida – dyrektor Publicznego Gimnazjum im. Piotra Tylickiego w Kowalu Ilona Majewska – kierownik Inspektoratu Edukacji i Sportu Urzędu Miasta w Kowalu Olga Wujkowska – Podinspektor w Wydziale Oświaty, Sportu i Turystyki Urzędu Miasta we Włocławku

Co i jak? Opracowując plan pracy Gimnazjum na nowy rok szkolny postanowiono wyjść naprzeciw oczekiwaniom uczniów i ich rodziców proponując utworzenie klas profilowanych Aby zbadać preferencje przeprowadzono wśród uczniów klas szóstych SP oraz ich rodziców ankietę prosząc o zaznaczenie profili, które miałyby być realizowane w nowym roku szkolnym Po analizie wyników ankiety wybrano najbardziej popularne profile, które zostały szerzej omówione podczas debaty

Organizacja debaty Na debatę zaproszono rodziców, grono pedagogiczne Gimnazjum oraz przedstawicieli władz Miasta: Eugeniusza Gołembiewskiego – Burmistrza Kowala Marka Giergielewicza – Przewodniczącego Rady Miasta Kowala Małgorzatę Kierzkowską – dyrektor Szkoły Podstawowej w Kowalu Adama Pajęckiego – przedstawiciela Rady Rodziców przy Gimnazjum

Spotkanie odbyło się w Auli Szkolnej w Kowalu Przygotowano poczęstunek dla uczestników Punktualnie o 17 rozpoczęto debatę, która przebiegała według określonego wcześniej planu

Przebieg debaty Nad przebiegiem debaty czuwała Pani Ilona Majewska, która rozpoczęła spotkanie, a następnie kierowała realizacją planu Wprowadzenia do debaty dokonała Pani Jadwiga Śpibida, która przywitała gości oraz wstępnie omówiła cel spotkania, motywy jego zorganizowania oraz przedstawiła szczegóły oferty edukacyjnej Gimnazjum Głos zabrał również Burmistrz Miasta Kowala, który z perspektywy organu prowadzącego przedstawił opinie i możliwości wsparcia organizacji profili kształcenia

W kolejnym punkcie pokazano prezentację multimedialną składającą się z dwóch części: Omówienie wyników ankiety Omówienie planów nauczania na poszczególnych profilach Po części wprowadzającej nastąpiła krótka przerwa, podczas której zaproszeni goście mogli zastanowić się nad pytaniami i wątpliwości, które rozwiązywano w trakcie debaty

Debata Rodzice aktywnie uczestniczyli w rozmowach Zadawali pytania, na które odpowiedzi udzielała dyrektor Gimnazjum, jak też przedstawiciele grona pedagogicznego Cel debaty został osiągnięty Ustalono, że w podaniu o przyjęcie do Gimnazjum będzie możliwość wyboru jednego z trzech profili: Przyrodniczo – ekologiczny Językowy Sportowo – rekreacyjny Zajęcia będą prowadzone w wymiarze 2 dodatkowych godzin tygodniowo

Wnioski z debaty Debata dała same pozytywne wnioski: Przebiegała według ustalonego porządku, ściśle zgodnie z planem Panowała sympatyczna atmosfera – wszyscy rozumieli potrzebę wprowadzenia profili kształcenia i byli aktywnie nastawienie do szukania właściwych rozwiązań Rozmowy prowadzone były sprawnie, rzeczowo i na temat – swoją wiedzą i doświadczeniem dzielili się zaproszeni nauczyciele, bezpośrednio związani z proponowanymi zmianami Udało się osiągnąć zamierzony cel, co zostało wyraźnie zaznaczone w podsumowaniu spotkania

Fotorelacja

Dziękujemy za uwagę!