Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
Szko ł a Podstawowa nr 29 im. Giuseppe Garibaldiego ul. Fabryczna 19, 00 – 446 Warszawa 6-latki w naszej szkole.
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców, nauczycieli wychowania fizycznego i dyrektorów szkół miasta Opola.
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
Planowanie i organizacja obowiązkowych zajęć fakultatywnych
I SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
ku lepszej przyszłości”
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Praca metodą projektu edukacyjnego
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
ORGANIZACJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W INNYCH FORMACH
WITAMY w Gimnazjum nr 1 w Bielawie.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
ZASADY OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 22 WE WROCŁAWIU
Planowanie i organizacja zajęć wychowania fizycznego „do wyboru przez ucznia” Bydgoszcz, kwiecień 2009 Ewa Czerska.
SKS – piłka siatkowa Autor programu: mgr Hubert Krawiec
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Studium Wychowania Fizycznego i Sportu
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
Atrakcyjne formy zajęć na lekcjach wychowania fizycznego
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
PREZENTACJA BAZY SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 150.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
XLIV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi ul. Wacława 22/24 93 – 118 Łódź tel. do sekretariatu
GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
XI EDYCJA PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ
Funkcjonowania placówek w roku szkolnym 2017/2018
SOS – Sportowy Okrągły Stół
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Przykłady dobrych praktyk
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Od września 2018 roku Szkoła Podstawowa nr 48 Mistrzostwa Sportowego razem z III Liceum Ogólnokształcącym Mistrzostwa Sportowego im. Bolesława Prusa tworzy.
Zapis prezentacji:

Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010

Czym dysponujemy ? Czym dysponujemy ? czteroosobową kadrą wykwalifikowanych nauczycieli wychowania fizycznego; czteroosobową kadrą wykwalifikowanych nauczycieli wychowania fizycznego; pełnowymiarową halą sportową, siłownią, kompleksem boisk przyszkolnych, możliwością realizacji zajęć w terenie /las w bliskim odstępie od szkoły/ pełnowymiarową halą sportową, siłownią, kompleksem boisk przyszkolnych, możliwością realizacji zajęć w terenie /las w bliskim odstępie od szkoły/ W co zainwestowaliśmy? sprzęt do zajęć rekreacyjnych: kije do nordic walking, rakiety do badmintona sprzęt do zajęć rekreacyjnych: kije do nordic walking, rakiety do badmintona

W czerwcu 2009r. przeprowadziliśmy ankietę diagnozującą zainteresowania i potrzeby uczniów w zakresie preferowanych zajęć rekreacyjno – sportowych.

Już wiedzieliśmy, że warunki, jakimi dysponujemy oraz oczekiwania naszych uczniów pozwalają nam stworzyć możliwość realizacji czterech godzin zajęć wychowania fizycznego w formie /czyli dwie godziny wychowania fizycznego z całą klasą i dwie godziny zajęć alternatywnych do wyboru przez uczniów/. jakimi dysponujemy oraz oczekiwania naszych uczniów pozwalają nam stworzyć możliwość realizacji czterech godzin zajęć wychowania fizycznego w formie /czyli dwie godziny wychowania fizycznego z całą klasą i dwie godziny zajęć alternatywnych do wyboru przez uczniów/.

1. sportowa: siatkówka, piłka nożna; 2. sportowa: koszykówka, piłka ręczna; 3. sportowa: piłka nożna, lekkoatletyka; 4. rekreacyjna: Nordic Walking, stretching, aerobic, callanetics, body building, rekreacyjne gry: palant, badminton, ringo. Planowana liczba czterech klas pierwszych skłoniła nas do utworzenia czterech grup zajęć alternatywnych:

ORGANIZACJA ZAJĘĆ Przydziału uczniów do poszczególnych grup dokonaliśmy we wrześniu na pierwszych Przydziału uczniów do poszczególnych grup dokonaliśmy we wrześniu na pierwszych zajęciach wychowania fizycznego. Liczebność grup jest mniej więcej taka sama. Liczebność grup jest mniej więcej taka sama. Po pierwszym półroczu umożliwiliśmy uczniom zmianę grupy na zasadzie wymiany (skorzystali z tego pojedynczy uczniowie) Po pierwszym półroczu umożliwiliśmy uczniom zmianę grupy na zasadzie wymiany (skorzystali z tego pojedynczy uczniowie)

Zajęcia są zblokowane i odbywają się po dwie godziny dziennie raz w tygodniu. Zajęcia są zblokowane i odbywają się po dwie godziny dziennie raz w tygodniu. Wszystkie zajęcia odbywają się w tych samych godzinach lekcyjnych. Wszystkie zajęcia odbywają się w tych samych godzinach lekcyjnych. Zajęcia odbywają się w grupach koedukacyjnych. Zajęcia odbywają się w grupach koedukacyjnych.

OCENIANIE Każdy prowadzący określił wymagania i kryteria na poszczególne oceny. Ocenie podlegają: umiejętności sprawdzane przy pomocy różnego rodzaju testów sprawnościowych, umiejętności sprawdzane przy pomocy różnego rodzaju testów sprawnościowych, wysiłek i zaangażowanie w zajęcia, wysiłek i zaangażowanie w zajęcia, przygotowanie do zaję ć / strój sportowy/, przygotowanie do zaję ć / strój sportowy/, frekwencja, frekwencja, samodzielne przygotowywanie i prowadzenie ćwiczeń, przygotowanie tras, itp. samodzielne przygotowywanie i prowadzenie ćwiczeń, przygotowanie tras, itp.

Ocena z zajęć jest oceną składową z wychowania fizycznego, wagowo bardzo ważną, mającą duży wpływ na ocenę końcową z wychowania fizycznego.

DOKUMENTACJA NAUCZYCIELA nauczyciel opracowuje plan dydaktyczny na podstawie obowiązującego w szkole programu nauczania, określa wymagania edukacyjne i kryteria oceniania, określa wymagania edukacyjne i kryteria oceniania, modyfikuje PSO uwzględniając specyfikę zajęć. modyfikuje PSO uwzględniając specyfikę zajęć.

do każdego rodzaju zajęć prowadzony jest dziennik / jak do zajęć pozalekcyjnych/; do każdego rodzaju zajęć prowadzony jest dziennik / jak do zajęć pozalekcyjnych/; w dzienniku tym odnotowywane są tematy, oceny cząstkowe, frekwencja; w dzienniku tym odnotowywane są tematy, oceny cząstkowe, frekwencja; uczniowie zapisywani są według klas, aby usprawnić przenoszenie frekwencji do dziennika klasowego; uczniowie zapisywani są według klas, aby usprawnić przenoszenie frekwencji do dziennika klasowego; do dziennika klasowego wpisuje się tylko ocenę końcową; do dziennika klasowego wpisuje się tylko ocenę końcową;

EFEKTY WPROWADZENIA ALTERNATYWNYCH FORM ZAJĘĆ WYCHOWANIA FIZYCZNEGO uczniowie mogą realizować swoje sportowe pasje poprzez umożliwienie im wyboru zaję ć oraz ich zmiany po każdym semestrze; uwzględniane są ich indywidualne predyspozycje i możliwości; uwzględniane są ich indywidualne predyspozycje i możliwości; dla uczniów bez tzw. zacięcia sportowego stworzono rekreacyjną /patrz bezstresową/w charakterze ofertę uprawiania ruchu. dla uczniów bez tzw. zacięcia sportowego stworzono rekreacyjną /patrz bezstresową/w charakterze ofertę uprawiania ruchu. zmniejszyła się liczba decyzji dyrektora zwalniających ucznia z zajęć wychowania fizycznego. zmniejszyła się liczba decyzji dyrektora zwalniających ucznia z zajęć wychowania fizycznego. uczniowie trenujący w klubach sportowych, mimo możliwości nie wykorzystali zwolnień z zajęć alternatywnych. uczniowie trenujący w klubach sportowych, mimo możliwości nie wykorzystali zwolnień z zajęć alternatywnych.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Prezentacje przygotowały: mgr Barbara Szczawik – dyrektor Zespołu Szkół w Widuchowej mgr Marlena Błaż – wicedyrektor Zespołu Szkół w Widuchowej, nauczycielka wychowania fizycznego