warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Advertisements

Kącik Logopedyczny.
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
im. Króla Jana III Sobieskiego
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Warsztaty zawodoznawcze
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Izabela Kołodziejczyk
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Program terapeutyczny
TRZYMAJ FORMĘ.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Opracowała Agnieszka Balcerak
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
„Ortograffiti w mojej szkole”
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Podsumowanie realizacji programu profilaktyki palenia tytoniu
PROGRAM PRZEDMIOTU KIERUNKOWEGO W KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TRYB, ROK STUDIÓW STACJONARNE, I ROK, SEMESTR II Wykład nr 2 WROCŁAW 2015.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
PROJEKT „AKCJA INFORMACJA” WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO, DZIAŁANIE 9.1 PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
TERAPIA PEDAGOGICZNA.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Grażyna Redlisiak Ośrodek Terapii i Szkoleń AMIKUR Warszawa, ul. Ogrodowa 42/
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Zasoby edukacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji Wydział Rozwoju Szkół i Placówek.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Zadania pedagoga szkolnego
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej Jak pracować z dzieckiem w domu? Opracowanie i prowadzenie mgr dorota Piątkowska  

„Jak pracować z dzieckiem w domu?” Do opracowania i przeprowadzenia warsztatów dla rodziców skłoniły mnie ich pytania i prośby, o bardzo szczegółowe wskazówki do pracy z dzieckiem w domu, które pojawiły się podczas spotkań związanych z omawianiem wyników badań przesiewowych uczniów klas pierwszych w szkołach, których jestem opiekunem. Temat ten powracał także podczas konsultacji indywidualnych i badań kontrolnych w Poradni.

„Jak pracować z dzieckiem w domu?” Celem głównym warsztatów było nabycie przez rodziców praktycznych umiejętności w zakresie usprawniania umiejętności czytania i pisania w codziennej pracy z dzieckiem w domu.

„Jak pracować z dzieckiem w domu?” Wstępem do warsztatu była rozmowa na temat symptomów trudności w czytaniu i pisaniu, jakie przejawiają dzieci oraz metod dotychczasowej pracy rodziców z dzieckiem w domu w tym zakresie.

„Jak pracować z dzieckiem w domu?” Część właściwą warsztatu stanowiła praca rodziców w parach i grupach. Poprzez wspólną zabawę i z wykorzystaniem przygotowanych przeze mnie pomocy uporządkowanych zgodnie z zasadą stopniowania trudności rodzice uczyli się usprawniania umiejętności czytania metodą sylabową oraz czytania ze zrozumieniem .

Podczas pracy w parach i grupach uczestnicy warsztatu wcielali się w role rodziców i dzieci. Tutaj pani Asia z „mamą” z pary szuka rymujących się wyrazów…

Rodzice pierwszoklasistów poznali też ćwiczenia podnoszące sprawność grafomotoryczną ręki . Wiele było wówczas radosnych wspomnień z czasów gdy zabawy z nożyczkami, plasteliną i klejem były codziennością…

Rodzice Olka podczas wykonywania elementów dekoracyjnych do obrazka dla syna usprawniają pracę dłoni i palców….

Pan Wojtek prezentuje chwyt pęsetkowy – kluczowy dla prawidłowego trzymania narzędzia pisarskiego przez dzieci….

Ostatnią częścią spotkań z rodzicami była ewaluacja warsztatu polegająca na rozmowie i uzyskaniu odpowiedzi na pytania: „Czy poznane i przećwiczone na warsztacie gry i zabawy usprawniające umiejętności szkolne dziecka są dla rodziców nowymi formami pracy?” oraz „Czy, zdaniem rodziców, będzie można wdrożyć je w pracy z ich dzieckiem w domu?”. Pozytywne wyniki ewaluacji zrodziły pomysł złożenia oferty przeprowadzenia takich warsztatów w innych szkołach podstawowych z rejonu Łódź – Górna.

„Warsztaty…” wzbogaciły wiedzę i podniosły umiejętności rodziców w zakresie pracy z dzieckiem grupy ryzyka dysleksji w domu. Zintegrowały ich w dyskusji wokół problemu jaki dotyczy ich dzieci, stały się okazją do wymiany doświadczeń, pomysłów i obaw. Zaowocowały wypracowaniem zasad systematycznej pracy z dzieckiem domu. Dały możliwość, poprzez bezpośrednie działanie - trening „na sobie samym”, odczuwania emocji i napięć jakie związane są z trudnym procesem uczenia się.

„Jak pracować z dzieckiem w domu?” Uzupełnieniem warsztatów były opracowane przeze mnie broszurki informacyjne zawierające opis wykonywanych w czasie warsztatu ćwiczeń w formie gier i zabaw wraz z podstawową literaturą tematu, które przekazałam uczestnikom warsztatów.