Formy szkolenia nauczycieli o metodzie harcerskiej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

PRAKTYKA CZYNI MISTRZA!
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
Demokracja w szkole.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Radomiu
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
* Jesteśmy placówką, w której wspólne działania szkoły i przedszkola na stałe wpisały się w rytm naszej pacy. Wynikiem tego są wspólnie organizowane uroczystości,
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
1 % Twojego podatku dla Hufca ZHP Konin Co zrobić, aby przekazać jeden procent podatku? Tylko kilka kroków przez Tobą!
36 Drużyna Harcerska „Wilki”
Zjazd Programowy ZHP 1–3 czerwca 2007 r.. Zjazd Programowy ZHP W dniach 1-3 czerwca 2007 r. w Nadwarciańskim Grodzie w Załęczu Wielkim odbędzie się Zjazd.
I rok SUM. Człowiek jest wielki Nie przez to, co ma, Nie przez to, kim jest, Lecz przez to, czym dzieli się z innymi. Jan Paweł II.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
SYSTEM PRACY Z KADRĄ W ZHP
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Struktura ZHP To nie takie straszne .
Cel studenckich praktyk pedagogicznych
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Forum Młodych Mateusz Grochal. Historia 2005r – powołanie Rady Młodzieży Rada Młodzieży działała aktywnie w środowisku hokejowym w sprawach związanych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Funkcje w ZHR.
SEMINARIUM AKADEMICKIE ŁOWICZ WPROWADZENIE.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
RODZICE W SZKOLE.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Samorząd Uczniowski.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kruszwiccy zwyczajni-niezwyczajni
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Książąt Czartoryskich w Jarosławiu.
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
RADA NACZELNA SYSTEM STOPNI INSTRUKTORSKICH MARCA 2009.
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasza „mała” demokracja
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Polskie doświadczenia w mediacjach rówieśniczych Agnieszka Rękas sędzia w stanie spoczynku Społeczny Doradca Rzecznika Praw Dziecka Poznań, 23 września.
Propozycja programowa „Mam szczerą wolę…” Ruch harcerski musi się rozwijać i rosnąć nie tylko wszerz, przez pozyskiwanie nowych zwolenników, ale i w głąb.
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA ZBIÓRKA HARCERSKA UDZIELANIE PIERWSZEJ POMOCY.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Seminaria nt. komitetów monitorujących na lata
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
KILKA WSPOMNIEŃ Kwidzyn, Grudzień 2016
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Przykładowy model podziału środków
Zasady funkcjonowania
Zapis prezentacji:

Formy szkolenia nauczycieli o metodzie harcerskiej Czyli dlaczego i jak Hufiec Sopot zorganizował seminarium dla nauczycieli? hm. Katarzyna Szczecina phm. Joanna Brzezicka www.sopot.zhp.pl

Stan wiedzy przeciętnego nauczyciela o dzisiejszym ZHP Grupy dziecięce i młodzieżowe prowadzone przez 17- 18latków, Główne zajęcie to gra na gitarach przy ognisku, Harcerze lubią się też bawić w szkoły przetrwania. Oczywiście instruktorzy ZHP są zbyt młodzi by być partnerami nauczycieli w organizacji procesu wychowania. www.sopot.zhp.pl

www.sopot.zhp.pl

Co zrobić z tym fantem? Pokazać nauczycielom czym jest współczesne ZHP. Przypomnieć o metodzie wychowawczej zwanej modelowaniem- uważanej za najskuteczniejszą – szeroko praktykowanej w ZHP o wiele rzadziej w szkole. www.sopot.zhp.pl

Pomysł seminarium Seminarium metoda polegająca na nauczaniu z czynnym uczestnictwem uczniów, którzy samodzielnie opracowują część zagadnień poruszanych na seminarium i następnie przedstawiają swoje opracowania w postaci np. prezentacji czy referatu. /WIKIPEDIA/ www.sopot.zhp.pl

I Seminarium metodyczne dla nauczycieli „Metoda harcerska w praktyce szkolnej” Sopot, 2008 www.sopot.zhp.pl

Cele: Przypomnienie nauczycielom, że w Sopocie istnieje Hufiec ZHP. Uświadomienie nauczycielom, że instruktorzy ZHP mogą być pełnoprawnymi partnerami w organizacji procesu wychowania dzieci i młodzieży. Zapoczątkowanie serii spotkań dla nauczycieli przybliżających im metodyki harcerskie. www.sopot.zhp.pl

Organizacja Pozyskaliśmy wsparcie ze strony dyrekcji jednej z sopockich szkół. Napisaliśmy wniosek do miasta o dofinansowanie. Pozyskaliśmy referentów (m.in. hm. Adama Massalskiego – Przewodniczącego ZHP). www.sopot.zhp.pl

www.sopot.zhp.pl

Realizacja Seminarium składało się z dwóch części. I – prezentacja referatów. II – dyskusja w grupach na temat elementów metody harcerskiej jakie już funkcjonują w szkole oraz jakie jeszcze zaistnieć mogą. www.sopot.zhp.pl

www.sopot.zhp.pl

II Seminarium metodyczne dla nauczycieli „Metodyka zuchowa w praktyce szkolnej” Sopot, 2010 www.sopot.zhp.pl

Cele Zaprezentowanie kadry Związku Harcerstwa Polskiego jako współorganizatorów procesu wychowania dzieci i młodzieży. Zaznajomienie grona nauczycieli z elementami metodyki zuchowej. Wskazanie konkretenego sposobu na podniesienie jakości procesu opiekuńczo – wychowawczego organizowanego w świetlicy szkolnej dzięki wykorzystaniu elementów metodyki zuchowej. www.sopot.zhp.pl

Organizacja Opracowano propozycję metodyczną „Elementy metodyki zuchowej w świetlicy szkolnej”. Propozycję metodyczną wdrożono w pracy świetlicy szkolnej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 9 w Sopocie. Podczas seminarium zaprezentowano samą propozycję i omówiono wnioski z jej wdrożenia całość poprzedzając, krótkimi referatami na temat samej metodyki zuchowej. W drugiej części seminarium – w zespołach dyskusyjnych nauczyciele ( głównie świetlic szkolnych) zastanawiali się nad rozszerzeniem zaprezentowanej propozycji oraz nad możliwością wprowadzenia innych elementów metodyki w swojej pracy. www.sopot.zhp.pl

www.sopot.zhp.pl

www.sopot.zhp.pl

Metody zachęcania do udziału: Nauczyciele otrzymali zaświadczenie o udziale w seminarium. Ponadto otrzymali zaświadczenia o możliwości bycia opiekunem gromady zuchowej w rozumieniu reprezentowania spraw gromady na forum Rady Pedagogicznej seminarium. www.sopot.zhp.pl

Realizacja Pierwsza część seminarium składała się z prezentacji na temat zuchów, metodyki zuchowej, uprawnień opiekuna i niektórych aspektów prawnych funkcjonowania gromady oraz prezentacji na temat propozycji metodycznej „Elementy metodyki zuchowej w świetlicy szkolnej”. www.sopot.zhp.pl

Druga część to praca w zespołach dyskusyjnych. www.sopot.zhp.pl

Wnioski Przypomnieliśmy nauczycielom, szkołom i Naczelnikowi Wydziału Oświaty w Sopocie o naszym istnieniu. Przeszkoliliśmy ponad 50 nauczycieli w zakresie podstawowych wiadomości o metodzie harcerskiej oraz metodyce zuchowej. Pokazaliśmy w jaki sposób można, stosując niektóre elementy metodyki zuchowej, podnieść jakość pracy w świetlicy szkolnej. www.sopot.zhp.pl

Dziękujemy za uwagę  www.sopot.zhp.pl