Autystycznie uzdolnieni. Fala solidarności Projekt pod honorowym patronatem Lubuskiego Kuratora Oświaty Zielona Góra, 1 sierpnia, 2006 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WROCŁAWSKA SIEĆ SZKÓŁ PROMUJĄCYCH ZDROWIE
Advertisements

Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ”
Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym
Stowarzyszenie prowadzi działalność na rzecz ogółu społeczności i określonej grupy wyodrębnionej ze względu na szczególnie trudną sytuację życiową lub.
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
na rzecz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Mniejszości Narodowe Romowie Konferencja w PSP 1
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Gminna Koalicja na Rzecz Gminna Koalicja na Rzecz Rozwoju Biblioteki Publicznej Rozwoju Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Łapy Miasta i Gminy Łapy.
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
NOWE KOMPETENCJE – NOWE ŻYCIE. PROGRAM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB DŁUGOTRWALE POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY W GMINIE KLUCZBORK KLUB,,LUBIĘ BYĆ MAMĄ
Autystycznie uzdolnieni. Wspólna sprawa w ramach akcji: Organizator:Partnerzy:Patroni medialni: AUTYSTYCZNIE UZDOLNIENI.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Autystycznie Uzdolnieni. Mamy Historie! Autystycznie uzdolnieni. Mamy historie! W ramach akcji: AXA – Wspieramy Mamy 01/13.
Collegium Copernicanum cel spotkania: dyskusja nad powołaniem międzywydziałowego koła naukowego Wprowadzenie do dyskusji Stanisław Czachorowski Propozycja.
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
Przez niemal pięć lat – od 1 maja 2009 r. do końca grudnia 2013 r. – Ochotnicze Hufce Pracy realizują projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Zadanie dofinansowane przez Województwo Lubelskie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Projekt „Aktywny Targówek” trwa od 2008 roku Do końca 2013 r. wzięło w nim udział 499 osób.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
„Pamiętajcie, że za absurdem kryje się sens i znaczenie. Miejcie świadomość, że liczy się każdy uczynek i każde słowo ma w sobie moc… Musicie budować.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Monika Bełdowska, Centrum Wolontariatu w Warszawie Konferencja MCPS
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
XLIV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi ul. Wacława 22/24 93 – 118 Łódź tel. do sekretariatu
„Pomagamy pomagać” Kampania realizowana przez MOPR w Gdańsku od do roku.
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Potrzeby rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym na terenie Gminy Miejskiej Kraków Analiza w zakresie wsparcia rodzin w ramach polityki społecznej Urzędu Miasta.
Janowska Gala Wolontariatu 5 grudnia 2016
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
AKTYWNI NA RZECZ TOLERANCJI
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. Jana Karskiego W WIŚNIOWEJ GÓRZE
Kształcenie specjalne
Fundacja Dom Rain Mana KRS
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

Autystycznie uzdolnieni. Fala solidarności Projekt pod honorowym patronatem Lubuskiego Kuratora Oświaty Zielona Góra, 1 sierpnia, 2006 r.

Definicja AUTYZM to schorzenia psychiczne, które: Ujawnia się najczęściej do 3 roku życia, Powoduje całkowity lub częściowy brak kontaktu z otoczeniem, Hamuje rozwój mowy, Zaburza poznawanie, Zniekształca odbiór świata (osoba autystyczna inaczej widzi, słyszy, czuje... ), Wywołuje dziwne, niezrozumiałe zachowania, tzn. nieakceptowanie społecznie. Osobom cierpiącym na autyzm świat wydaje się niezrozumiały i przerażający. Zielona Góra, 1 sierpnia, 2006 r.

Skala zjawiska w regionie Według danych szacunkowych na obszarze byłego województwa zielonogórskiego żyje od kilkuset do ponad tysiąca osób autystycznych. Problem autyzmu dotyczy jednak o wiele szerszego grona. Skutkami schorzenia dotknięta jest w bezpośredni sposób najbliższa rodzina osoby autystycznej. Liczba zachorowań zwiększa się zgodnie z tendencją ogólnoświatową. Zielona Góra, 1 sierpnia, 2006 r.

Realizator projektu Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym Dalej Razem w Zielonej Górze powstało w 2001 roku. Obejmujemy wsparciem niemal 60 osób autystycznych i ich rodziny, zamieszkałych w południowej części województwa lubuskiego. Jesteśmy Organizacją Pożytku Publicznego. Nasze cele statutowe to: Wszechstronna pomoc osobom autystycznym (wstępna diagnoza, terapia, zajęcia rehabilitacyjne) i ich rodzinom (grupa wsparcia dla rodziców, imprezy integracyjne). Propagowanie w społeczeństwie wiedzy o autyzmie, problemach osób autystycznych i możliwościach ich edukacji i rehabilitacji. Utworzenie ośrodka diagnostycznego edukacyjnego dla dzieci, młodzieży i dorosłych dotkniętych autyzmem. Zielona Góra, 1 sierpnia, 2006 r.

Partner w projekcie Centrum Informacji Młodzieżowej w Zielonej Górze powstało z inicjatywy Komendy Chorągwi Związku Harcerstwa Polskiego. Funkcjonowanie Centrum Informacji Młodzieżowej ma za zadanie oferowanie pomocy młodym ludziom w realizowaniu ich aspiracji oraz we włączaniu się w aktywne uczestnictwo w życiu lokalnym. Udzielamy wsparcia, pomocy przyjacielskiej, wskazujemy specjalistyczne poradnie. Centrum zajmuje się tworzeniem sieci lokalnej informacji oraz bazy danych dotyczących m.in.: Kształcenia, Pracy, Czasu wolnego, Zdrowia, Prawa, Społeczeństwa obywatelskiego. Zielona Góra, 1 sierpnia, 2006 r.

Tytułem wstępu Niepewność, zagubienie, wyobcowanie – to trudności, z jakimi boryka się każdy z nas. Jednak to co dla nas normalnych jest chwilowym dołkiem, dla osób autystycznych jest rzeczywistością, której stawiają czoła w każdej chwili. Próbując zrozumieć autyzm pamiętajmy, że tak na prawdę wszyscy jesteśmy autystycznie uzdolnieni. Młodość to ogromne pokłady energii, którą zamiast tłumić powinno się odpowiednio ukierunkowywać. Entuzjazm, idealizm to nasi sprzymierzeńcy. Lubuszan czeka prawdziwa powódź. Zalejmy falą solidarności osoby autystyczne. Młodzieży do dzieła... Zielona Góra, 1 sierpnia, 2006 r.

Koncepcja projektu – co? Projekt jest częścią naszej szerokiej strategii propagowania w społeczności lokalnej wiedzy o autyzmie i problemach środowiska. Nasi specjaliści poprowadzą warsztaty i dyskusje o autyzmie. Umożliwimy młodzieży licealnej spojrzeć na świat z perspektywy osoby autystycznej. Naszymi działaniami będziemy promować empatię, tolerancję i otwartość na drugiego człowieka. Zielona Góra, 1 sierpnia, 2006 r.

Koncepcja projektu – gdzie? Projekt zostanie zrealizowany w pięciu szkołach średnich z pięciu miejscowości regionu. Każde liceum będzie reprezentowało inny powiat. Wybór placówek jest związana z miejscem zamieszkania rodzin osób autystycznym, objętych opieką przez naszą organizację. Zielona Góra, 1 sierpnia, 2006 r.

Koncepcja projektu – kiedy? Działania realizacyjne przedsięwzięcia rozpoczęliśmy z początkiem sierpnia. Projekt zostanie zamknięty z końcem tego roku. Pracę z młodzieżą rozpoczniemy w połowie września 2006 r. Koniec akcji w szkołach planowany jest na pierwszą połowę grudnia 2006 r. Zielona Góra, 1 sierpnia, 2006 r.

Koncepcja projektu – jak? W każdej z pięciu szkół przeszkolimy po trzy klasy. Zespół dwóch trenerów będzie prowadzić czterogodzinne warsztaty w każdej z klas. W jednych zajęciach będzie uczestniczyć około 25 uczniów. Następnie dla wszystkich trzech klas jednocześnie zostanie zorganizowany panel dyskusyjny z udziałem dwóch ekspertów (jednym z nich będzie rodzic dziecka autystycznego). Dyskusje będą się opierać o doświadczenia warsztatowe i wrażenia po projekcji filmu o autyzmie. Film zostanie wyświetlony bezpośrednio przed rozmowami. Panel dyskusyjny w każdej ze szkół potrwa trzy godziny. Na koniec rozdane zostaną ankiety badające atrakcyjność projektu i poziom wiedzy o autyzmie. Zielona Góra, 1 sierpnia, 2006 r.

Koncepcja projektu – dla kogo? Pomysł skierowany jest do dwóch pierwszych roczników klas licealnych. Oferta nie obejmie maturzystów, aby nie utrudniać im przygotowań do egzaminu dojrzałości. Wiek adresatów naszego przedsięwzięcia nie jest przypadkowy. Młodzież wkraczająca w dorosłość, to grupa kształtująca swój światopogląd, potencjalnie wrażliwa społecznie i jednocześnie zdeterminowana by zmieniać otaczającą ją rzeczywistości. Bezpośrednio w naszym projekcie weźmie udział ok. 375 młodych ludzi. Zielona Góra, 1 sierpnia, 2006 r.

Koncepcja projektu – po co? Celem naszego działania jest: Przeciwdziałanie dyskryminacji osób autystycznych, Kształtowanie postaw tolerancji, Promocja wiedzy o autyzmie, Kreowanie wśród młodzieży wartościowych społecznie postaw, Aktywizacja rodziców osób autystycznych, Przełamywanie barier mentalnych w mówieniu o autyzmie. Zielona Góra, 1 sierpnia, 2006 r.

Wszyscy zyskują! Dla osób autystycznych: Szansa na życie w przyjaźniejszych warunkach. Dla młodzieży: Sposób na odkrycie świata, którego nie widać na co dzień, Szkoła przezwyciężania strachu przed kontaktem z osobą niepełnosprawną Szansa na rozwój osobisty. Dla szkół: Uatrakcyjnienie programów nauczania. Pomysł na promocję. Dla ogółu: Wzmocnienie nowoczesnego społeczeństwa obywatelskiego, w którym jest miejsce dla każdego człowieka. Dla regionu: Umocnienie współpracy międzysektorowej (SPOA Dalej Razem, CIM, Szkoły). Dla stowarzyszenia Pogłębienie więzi grupowych, aktywizacja członków organizacji, Źródło doświadczeń niezbędnych do realizacji kolejnych przedsięwzięć, Wzmocnienie wizerunku instytucji rzetelnej, aktywnej i potrzebnej. Zielona Góra, 1 sierpnia, 2006 r.

Kontakt Sebastian Cycuła – koordynator projektu, Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym Dalej Razem. tel Zielona Góra, 1 sierpnia, 2006 r.