CECHY DOBREGO SPRZEDAWCY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Teresa Grąziewicz - Jóźwik
Advertisements

Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Psychologia Zarządzania
,,Poznaję swój zawód…” Technik ekonomista.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
PIELĘGNIARKA Opiekuje się chorymi i niesie pomoc cierpiącym. Na zlecenie lekarza wykonuje różnorodne zabiegi, które pozwalają określić stan zdrowia pacjentów.
Procesy poznawcze cd Uwaga.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Czym jest zarządzanie operacyjne
Zadanie 1.
P O P Y T , P O D A Ż.
Katedra Marketingu Usług
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zajęcia nr 4 Tematyka: Sposoby kupowania usług przez konsumentów
Dojrzałość szkolna dziecka
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Nowoczesne metody sprzedaży.
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
Sztuka sprzedawania.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Dobry ogólny stan zdrowia Sprawność ruchowa i wytrzymałość fizyczna, która umożliwia pracę w pozycji stojącej i w ciągłym ruchu Dobra prezentacja Komunikatywność
obsługuje klientów w miejscu sprzedaży, służy im radą co do marki produktu, jego typu i jakości, udziela na prośbę klienta dokładnych i wyczerpujących.
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
Charakterystyka zawodu
Spis treści: Czym jest zawód dyspozytora transportu samochodowego ?
TECHNIK EKONOMISTA.
Charakterystyka zawodu
RODZAJE KLIENTÓW.
Technik Organizacji Reklamy
Prawo popytu.
Przygotowanie dziecka do szkoły
PROFILAKTYKA.
ROZMOWY SPRZEDAŻOWE W HANDLU DETALICZNYM
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Przedszkolanka.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Zadanie 1.
Operacyjne sterowanie produkcją
Kształtowanie jakości w przedsiębiorstwie turystycznym
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Technik żywienia i gospodarstwa domowego Numer z klasyfikacji zawodów:
Magazynier-sprzedawca
Przykłady analiza i projektowanie
Technik Organizacji Reklamy
TECHNIK HANDLOWIEC.
PRODUKT.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
“ Wymagania rynku pracy XXI wieku ” Wymogi naszego wieku, niezależne od zawodu jaki posiadamy !
REKLAMA WYSTAWIENNICZA
Ekonomika małych i średnich przedsiębiorstw
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Logistyk.
Czym się zajmuje? Dźwiękowiec odpowiada głównie za to co możemy usłyszeć w filmach, radiach i telewizji. To on zajmuje się tym, aby wszystko związane.
Grafik komputerowy jest osobą zajmującą się tworzeniem reklam i różnego rodzaju publikacji przy użyciu komputera. Osoba pracująca na tym stanowisku.
Psychospołeczne warunki pracy jako źródła stresu u pracowników sądów, na podstawie danych z badania Temida 2015 mgr Dominik Gołuch, Instytut Psychologii.
Mój zawód SPRZEDAWCA Sprzedawca sprzedaje towary swoje. Kasuje czasami za dwoje!
Florysta.
Celem pracy inżyniera telekomunikacji jest zabezpieczenie sprawności i niezawodności funkcjonowania różnorodnych systemów łączności. Praca inżyniera telekomunikacji.
TECHNIK SPEDYTOR Zespół Szkół im. Narodów Zjednoczonej Europy w Polkowicach.
 Praca kosmetyczki nie zawsze jest przyjemna zarówno z fizycznego jak i psychicznego aspektu. Wymaga bezpośredniości, łatwości nawiązywania kontaktu.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Proces przewodzenia i kontrolowania
MÓJ ZAWÓD.
SEGMENTACJA RYNKU.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
Zapis prezentacji:

CECHY DOBREGO SPRZEDAWCY

Głównymi cechami zawodu sprzedawcy są: Duża różnorodność prac w sklepie Ciągła ruchliwość wynikająca z zakresu wykonywanych prac Konieczność wykonywania kilku czynności równocześnie Stały kontakt z różnymi ludźmi, na oczach których i pod kontrolą których wykonuje powierzone mu czynności

Wśród ogółu umiejętności i sprawności, którymi musi wykazać się sprzedawca ważne miejsce zajmują: Czynności manualne: rozpakowanie, układanie, pakowanie, konserwacja towarów Czynności obliczeniowo-rachunkowe: obliczanie należności, obsługa kalkulatora, kasy, szybkie liczenie pamięciowe, wydawanie reszty, wypełnianie dokumentów powiązanych z przeprowadzonymi operacjami, Czynności dekoracyjne, wymagające uzdolnień i umiejętności wystawienniczych towarów, np. ekspozycje towarów w sali sprzedażowej, w oknie wystawowym, itp. Czynności informacyjne, wymagające umiejętności dydaktycznych, np. informacja o sposobie użycia towaru

Do cech psychicznych, które pomagają w sklepie, należy zaliczyć: Spostrzegawczość i umiejętność obserwacji Podzielność uwagi Łatwość zapamiętania i odtwarzania w pamięci znanych wiadomości Umiejętność kojarzenia Szybkość myślenia i podejmowania decyzji oraz łatwość wysuwania argumentów Panowanie nad własnymi stanami uczuciowymi Silna wola

SZTUKA SPRZADAWANIA JEST TO UMIEJĘTNOŚĆ PRZEKONYWANIA O WŁAŚCIWOŚCIACH I UŻYTECZNOŚCI OFEROWANYCH TOWARÓW ORAZ STWORZENIA TAKICH WARUNKÓW ZAKUPU, KTÓRE DAJĄ NABYWCOM NAJWIĘCEJ ZADOWOLENIA.

W czasie rozmowy sprzedażowej sprzedawca, zachęcając do kupna, powinien oddziaływać na wzrok (odpowiednio prezentując towar) i słuch nabywcy (przekazując interesujące nabywcę informacje). .

Powinien wykazać się także podzielnością uwagi, aby w trakcie realizacji zamówienia równocześnie reagować na wszystkie uwagi, odruchy i zachowania nabywcy.

W czasie prezentowania towaru sprzedawca winien przedstawić wszystkie jego zalety i zachęcić do kupna, posługując się rzetelną argumentacją.

Prowadzenie rozmowy wymaga od sprzedawcy ogólnego przygotowania do wykonywania zawodu, z zakresu: towaroznawstwa, reklamy i techniki sprzedaży, wysokiego poziomu kultury osobistej, umiejętności nawiązywania kontaktu z klientem.

Każda informacja musi być rzetelna i rzeczowa, poparta doświadczeniem o jej słuszności.

Bardzo ważne są: Rozpoznanie potrzeb klienta Wiedza sprzedawcy na temat towaru Nadanie informacji charakteru reklamowego Rzetelność informacji

Sprzedawca musi znać cechy towarów: Ich smak, wartość odżywczą, trwałość, opinie nabywców o nich, miejsce ich produkcji Musi umieć wykazać praktyczność towaru, uzasadnić jego cenę, łatwość eksploatacji, a równocześnie operować argumentami emocjonalnymi (np. podkreślenie urody, wyszczuplenie sylwetki klienta)

Poziom kultury obsługi nabywców powinien stale się podnosić Poziom kultury obsługi nabywców powinien stale się podnosić. Decydują o tym takie elementy, jak: Warunki, w jakich odbywa się handel i w jakich pracują sprzedawcy Kultura pracowników Wzajemne stosunki pomiędzy pracownikami Stosunek sprzedawców do nabywców

Na kulturę osobistą sprzedawcy składają się: Postawa Ruchy Sposób wyrażania się Stosunek do klienta Sposób obchodzenia się z towarem Prezentowanie i demonstrowanie towaru

Każdego klienta traktujemy w sposób indywidualny Każdego klienta traktujemy w sposób indywidualny. Takie podejście do potrzeb klienta świadczy o trosce o niego, o kulturze obsługi i często przesądza o wyborze sklepu przez klienta.

Sprzedawca powinien poprzez stałą obserwację nabywców rozpoznawać: Ich potrzeby i stopień pilności tych potrzeb Czynniki, które wywierają wpływ na dokonane wyboru i zakupu towaru, np. wysokość dochodów, przyzwyczajenia Rodzaje klientów

Jednym z obowiązków sprzedawcy jest pomoc konsumentowi w zdecydowaniu, która z jego potrzeb jest najbardziej pilna i powinna być zaspokojona w pierwszej kolejności oraz jaki towar może tę potrzebę zaspokoić.