P I N O K I O Pinocchio Przedszkole Nr 3 w Zabrzu – Polska Istituto Compresivo di Riva Ligure e San Lorenzo al. Mare - Italia
Nasze e-mailowe spotkania I notrei incontri via mail Karolina, Martyna, Cyprian scrivono mail ai suoiamici italiani. Karolina, Martyna i Cyprian pisza e-maile do swych włoskich przyjaciół
Michaela e Martyna davanti dalcomputer Michaela i Martyna przy komputerze
Martynka i Igor wyslali swego e-maila Martyna e Igor hanno mandato mail
Nasz papierowy Pinokio Nostro Pinocchio dicarta Pawel, Klaudiusz i Natalia wiedza jak zlozyc z czesci swego Pinokia Pawel, Klaudiusz e Natalia sanno come si fa Pinocchio.
Pinokio w oczach dzieci Pinocchio secondo i bambini
TanczymyTarantele Ballamo Tarantella
Porównujemy swierszcze i nowe zakonczenie bajki Cerchiamole differenze fra grilli e inventiamo iuna nuva fine della favola. Paweł i Patryk porównuja swierszcza polnego z tym z bajki Paweł e Patryk cercano le differenze fra un grillo vero e quello di ”Pinocchio”. Pinokio zostaje z nami w przedszkolu w tancu i piosence Pinocchio rimangi con noi a scuola materna in ballo e canzone
Pinokio w naszych książeczkach Pinocchio nei nostri libretti
Che gioia di participare in questo progetto. Dużo radości sprawiło nam uczestnictwo w projekcie - dziękujemy
Pozdrowienia od naszych przyjaciół
Korzyści z prowadzonej współpracy 1. Dzieci poznając rówieśników uczą się tolerancji i zrozumienia różnych kręgów kulturowych. 2. Chętnie uczą się obcojęzycznych słów aby napisać je swym przyjaciołom. 3. Dzieci i rodzice mają motywację do nauki języka obcego. 4. Dzieci wcześnie poznają mapę oraz położenie państw i miast w których mieszkają ich przyjaciele. 5. Rodzice aktywniej i chętniej włączają się do współpracy z przedszkolem ( np. tłumaczenie tekstów itp .) 6. Dzieci chętniej chodzą do przedszkola, oczekują nowych wiadomości od przyjaciół. 7. Dzieci chętnie wykonują swe prace plastyczne dla swych przyjaciół. 8. W większym stopniu wykorzystuje się kwalifikacje nauczycieli. 9. Współpraca może być formą spełnienia warunków wymogów awansu zawodowego.
Trudności w prowadzonej współpracy 1. Przedszkole musi być wyposażone w odpowiedniej jakości komputer. 2. W przedszkolu musi być zainstalowany internet. 3. Wymagana jest znajomość języków obcych w których prowadzona będzie korespondencja elektroniczna w stopniu co najmniej podstawowym. 4. Wymagana jest znajomość obsługi komputera oraz oprogramowania