Instrukcja USOS Plany zajęć wersja 18.06.2009 by Marek Opacki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zapisy na zajęcia w CKF Wchodzimy na stronę
Advertisements

Interaktywna prezentacja użytkowa
SIECI KOMPUTEROWE (SieKom) PIOTR MAJCHER WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA I MARKETINGU W SOCHACZEWIE Zarządzanie.
WITAM NA SZKOLENIU Porady na dziś i jutro.
Piotr Baron Nr albumu: STUDIA NIESTACJONARNE II st. KIERUNEK: TRANSPORT.
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
WINDOWS 95 WYCINEK AUTOSTART TWORZENIE POWIĄZAŃ PLIKÓW Z APLIKACJAMI
Lekkie metodologie wytwarzania oprogramowania Raport z gry planistycznej Jakub Nowak Przemysław Warzyński.
MOODLE Platforma do zdalnej komunikacji dla Kierunku Ekonomia informacje dla Studentów Studentów I Roku Ciechanów, 2013 rok.
Zawieranie umów z podmiotami prowadzącymi apteki
Świętokrzyski Oddział Wojewódzki w Kielcach
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Rozliczanie etapów studentów
Wprowadzanie opisu przedmiotu po stronie USOSweb (według sylabusa zgodnego z załącznikiem 1 do Zarządzenia nr 11 Rektora UW z dnia 19 lutego 2010) DAK.
Tworzenie nowych kont lokalnych i domenowych, oraz zarządzanie nimi
Instrukcja USOS Przedmioty obieralne i językowe wersja by Marek Opacki.
Czyli wystawienie zlecenia i jego realizacja (okulary korekcyjne).
Instrukcja USOS Podstawy wersja by Marek Opacki.
Instrukcja USOS Stypendia wersja by Marek Opacki.
Instrukcja USOS Rejestracja na zajęcia obieralne wersja by Marek Opacki.
Instrukcja USOSweb Sylabusy Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko.
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
Instrukcja USOS Płatności wersja by Marek Opacki.
Moduł Lojalnościowy. Czyli zatrzymanie klienta przy naszym zakładzie optycznym.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Rozpoczęcie pracy z programem DAPP Optic.
Portal Systemu Jakości Kształcenia
System raportowania, ewaluacji oraz badania satysfakcji Klienta.
System rejestracji zawodników Polski Związek Judo 2006.
Instrukcja USOS Zwroty wpłat studentów
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Plany zajęć dodatkowych pracownika.
Wystawianie faktur i ich usuwanie i korekta.
Instrukcja USOS Ankiety wersja by Marek Opacki.
Prace dyplomowe studentów
Prace dyplomowe studentów Wprowadzanie danych w języku angielskim
Tworzenie przedmiotów, zajęć i protokołów
Tworzenie programów, etapów oraz określanie wymagań etapowych
Zapraszamy do korzystania z aplikacji Auto Special
Instrukcja USOS Raporty tekstowe wersja by Marek Opacki.
Współpraca z innymi aplikacjami. Organizacja informacji 10 XII 2013.

1. Aby dodać nową firmę 1.2 Klikamy na pole dodaj 1.1 W portalu, w menu bocznym wyszukujemy Firmy w Business Linku.
Korzystanie z katalogu komputerowego ALEPH
Generator ofert – wersja beta
Smart Portal – podstawy użytkowania. W celu uruchomienia aplikacji Smart Portal, należy: -uruchomić nowe okno przeglądarki internetowej, -wpisać w pole.
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
Tworzenie ankiet online
prezentacja multimedialna
PRZYKŁAD OBLICZENIOWY PRĘT
PRZYKŁAD ROZWIĄZANIA KRATOWNICY
Instrukcja USOS Stypendia wersja by Marek Opacki.
Tworzenie wykresów część I
Instrukcja USOS Rozliczanie etapów studentów wersja by Marek Opacki.
Instrukcja USOS Płatności wersja by Marek Opacki.
Instrukcja USOS Prace dyplomowe studentów wersja by Marek Opacki.
Microsoft® Office Word
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
Instrukcja USOS Aktualizacja wersja by Marek Opacki.
Przewodnik po systemie eDokumenty część I Nowoczesny sekretariat.
Instrukcja USOS Pensum pracowników wersja by Marek Opacki.
Instrukcja USOS Płatności USP-FK wersja by Marek Opacki.
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
Recenzent I. Akceptacja zaproszenia do recenzji
Jak zaplanować raporty użycia w EBSCOadmin
AudaPad / AudaShare AudaShare PRO (2.8)
Instrukcja zgłoszenia pracowników
Instrukcja USOS Płatności USP-FK wersja by Marek Opacki.
Instrukcja obsługi panelu E-gwarancji
Uzupełnianie Sylabusów w module Wirtualna Uczelnia
Zapis prezentacji:

Instrukcja USOS Plany zajęć wersja 18.06.2009 by Marek Opacki

1. Dostęp do modułu Planista W celu otrzymania dostępu do modułu Planista systemu USOS konieczne jest wypełnienie odpowiedniego upoważnienia, zatwierdzenie go przez bezpośredniego przełożonego, a następnie dostarczenie w trzech egzemplarzach do podpisu Rektora PB. Z rektoratu upoważnienie to trafia do Administratora USOS, który przydziela nowemu użytkownikowi konto i hasło. Do korzystania z systemu USOS konieczne jest zainstalowanie, przez Administratora USOS, odpowiedniego oprogramowania. W tym celu prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 90 25. Klienta systemu USOS uruchamiamy za pomocą ikony na pulpicie, a następnie podajemy przydzieloną nazwę konta, hasło oraz nazwę bazy (usos). Wszystkie opcje modułu Planista znajdują się w menu głównym Planista. Reszta systemu jest niedostępna dla użytkowników tego modułu.

2. Tworzenie planów Wprowadzanie planu zaczynamy od jego utworzenia. W tym celu w menu Planista -> Atrybuty planu otwieramy formularza zarządzania planami. Następnym krokiem jest wpisanie unikatowego kodu planu, opisu oraz wyboru jednostki organizacyjnej (wydziału), którego plan ma dotyczyć. Na zakładce Jednostki konieczne jest ustalenie par jednostek dostarczających i odbierających przedmioty objęte planem. W przypadku, gdy dysponujemy już ustalonym planem, istnieje możliwość skopiowania danych z istniejącego planu do nowoutworzonego. W tym celu należy wcisnąć przycisk Kopiuj plan, a następnie wybrać plan źródłowy i docelowy.

3. Tworzenie planów - kod Kod planu powinien być unikatowy i jasno identyfikować jego zawartość. W celu uniknięcia pokrywania się kodów, należy je tworzyć na podstawie ustalonego wzorca. WW-CCCCC-R WW – dwucyfrowe oznaczenie wydziały tworzone na podstawie dwóch pierwszych cyfr kodu jednostki (np. w przypadku jednostki 19000000 kod wydziału to 19) CCCCC – pięcioznakowy opis cyklu dydaktycznego objętego planem, opis ten zawierać ma pełny kod danego cyklu (np. 2008L) R – jednoznakowy opis rodzaju studiów objętych planem, w przypadku studiów stacjonarnych będzie to litera S, zaś niestacjonarnych N Przykłady: 19-2008L-S 18-2009Z-N

4. Tworzenie planów – wybór semestrów Na zakładce Cykle, należy wybrać semestry, których plan ma dotyczyć. Każdy cykl opisany jest za pomocą roku akademickiego oraz litery Z lub L (semestr zimowy i letni). Na przykład 2008L oznacza semestr letni roku akademickiego 2008/09.

5. Tworzenie planów – godziny zajęć Na zakładce Terminy, należy wprowadzić godziny początku i końca prowadzonych zajęć. W związku z różnymi godzinami prowadzonych zajęć na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych konieczne jest tworzenie oddzielnych planów dla obu typów studiów. Terminy powinny być wprowadzane co godzinę lekcyjną, gdyż niektóre zajęcia trwają jedną lub trzy godziny, a nie standardowe dwie godziny.

6. Tworzenie planów – sale zajęć Na zakładce Sale, należy wybrać z listy sale w jakich prowadzone będą zajęcia w ramach danego planu. Korzystając z przycisków Dodaj sale budynku lub Usuń sale budynku, można dodawać lub usuwać wszystkie sale wskazanego budynku. Słownik wszystkich sal dostępny jest z menu Słowniki -> Budynki.

7. Tworzenie planów – przedmioty zajęć Na zakładce Grupy przed., należy wybrać z listy grupy przedmiotów, z których zajęcia mają być brane pod uwagę w danym planie. System USOS w grupach przedmiotów zbiera przedmioty, które obowiązują na konkretnym programie i semestrze. Przykładowo grupa przedmiotów INF-1211, obejmuje przedmioty obowiązujące na kierunku informatyka studiów stacjonarnych pierwszego stopnia drugiego semestru.

8. Wprowadzanie planu Po ustaleniu atrybutów planu, można przystąpić do wprowadzaniu planu zajęć. W tym celu wybieramy z menu opcję Planista -> Terminy lub bezpośrednio z formularza atrybutów planów za pomocą przycisku Planowanie. W nowym oknie wybieramy odpowiedni plan, a następnie podajemy jakich dni ma on dotyczyć. Do wyboru są trzy opcje: poniedziałek – piątek, piątek – niedziela oraz poniedziałek – niedziela. Wybór zatwierdzamy przyciskiem Dalej.

9. Wprowadzanie planu cd. Plan zajęć można wprowadzać z punktu widzenia jednego z kilu elementów: pracownika, sali lub grupy przedmiotów. Każda z tych opcji ma odpowiednią zakładkę w formularzu wprowadzania planów zajęć. Pod zakładkami widoczna jest tablica godzin oraz dni tygodnia, w której wprowadza się konkretne zajęcia. Każdy typ zajęć zaznaczany jest innym kolorem. Przykładowo wykład ma kolor czerwony a ćwiczenia żółty.

10. Wprowadzanie planu – dodawanie zajęć W celu dodania nowych zajęć klikamy dwukrotnie na wybranej kratce stojącej na przecięciu odpowiedniej godziny i dnia tygodnia. W nowym oknie dla wybranej osoby, zajęć, godziny i dnia tygodnia uzupełniamy jeszcze informacje o częstotliwości zajęć (przeważnie wybierana będzie opcja CO_TYDZIEŃ) oraz wybrać salę z dostępnej listy. Na liście tej, podana jest również dodatkowa informacja, czy sala ta jest jeszcze wolna czy już zajęta w ramach tego planu. Na koniec zatwierdzamy wybór przyciskiem Dopisz. Każda godzina zajęć musi zostać wprowadzona oddzielnie. Przy próbie dodania kolejnych zajęć w tym samym terminie i sali otrzymamy ostrzeżenie z prośbą o potwierdzenie wprowadzenia konfliktowej sytuacji.

11. Wprowadzanie planu – edycja zajęć Wprowadzone już zajęcia można edytować klikając na nich prawym przyciskiem myszy i wybierając opcję Szczegóły. W nowym oknie mamy możliwość usunięcia rezerwacji (przycisk z krzyżykiem), zmiany godziny, dnia tygodnia czy też częstotliwości, a także ponowny wybór sali.

12. Zatwierdzenie planu Po wprowadzeniu całego planu, konieczne jest jego zatwierdzenie. W tym celu wybieramy z menu opcję Planista -> Atrybuty planu, a następnie po wyborze odpowiedniego planu wciskamy przycisk Zatwierdź plan. Po potwierdzeniu czynności plan zostanie zatwierdzony. Przy najbliższej migracji danych z systemem USOSweb, dane te zostaną zaktualizowane i udostępnione wszystkich użytkownikom internetowej wersji systemu USOS.

13. Niestandardowe rozłożenie zajęć W przypadku niestandardowego rozłożenia zajęć w semestrze konieczne jest rozbicie planu na poszczególne zajęcia. W tym celu z dialogu Edycja zajęć, otwieranego z opcji Szczegóły, wciskamy przycisk Szczegóły zajęć. Na zakładce Terminy i lokalizacje grupy, wpisany jest aktualny plan grupy. Plan ten pojawia się po zatwierdzeniu planu zajęć. Za pomocą przycisku Rozbij otwieramy nowy dialog, w którym ustalić można parametry rozbicia zajęć. Do wyboru są dwie możliwości, rozbicie zajęć pomiędzy dwiema datami oraz od daty początkowej na podaną ilość zajęć. Podczas rozbicia można uwzględnić w kalendarzu dni ustawowo wolne od zajęć. Po wciśnięciu przycisku Zastosuj otwarte zostanie nowe okno z zajęciami rozbitymi zgodnie z podanymi parametrami. Wciśnięcie przycisku Edytuj, po rozbiciu zajęć, pozwala przejść do nowego okna, w którym ręcznie można modyfikować terminy oraz ilość poszczególnych zajęć.

14. Raporty W menu Administracja -> Wydruki raportów w dziale PLANY – Plany zajęć, dostępne są raporty pozwalające wydrukować tygodniowy plan zajęć dla wydziału lub konkretnej grupy przedmiotów.