EURO 2012 = RÓWNOŚĆ + TOLERANCJA Szkolny Program Przygotowań m.st. Warszawa przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Advertisements

Ministerstwo Edukacji Narodowej
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
KOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIEKOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIE W PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ PODJĘTYCH W RAMACH EUROPEJSKIEGO ROKU EDUKACJI OBYWATELSKIEJ 2005 rok MEiN.
Realizacja projektów eTwinning a nowa podstawa programowa
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program wychowawczy szkoły
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
EURO 2012 = RÓWNOŚĆ + TOLERANCJA
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
JAKI JEST CEL MOJEGO DZIAŁANIA W AZS? JAKI JEST CEL DZIAŁANIA MOJEGO KLUBU? DLACZEGO AZS A NIE INNA ORGANIZACJA? KTÓRY Z CELÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI JEST.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Obowiązki uczelni wyższych Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 3, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
EO/EPC w działaniu Szkoła demokracji – szkoła samorządności
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Sport Erasmus+ : Sport Michał RynkowskiDG Edukacji i Kultury Sport Unit Komisja Europejska.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kwiecień 2014 r. Debata.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Edukacja domowa w aspekcie prawnym
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Realizacja edukacji zdrowotnej na III i IV etapie edukacyjnym
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
Prawa Człowieka w systemie Narodów Zjednoczonych
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Not Only Fair Play Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Edukacja zdrowotna w podstawie programowej Wychowanie fizyczne
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Zapis prezentacji:

EURO 2012 = RÓWNOŚĆ + TOLERANCJA Szkolny Program Przygotowań m.st. Warszawa przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012

BENEFICJENTKI / BENEFICJENCI PROJEKTU n auczycielki / nauczyciele wychowania fizycznego oraz wychowawczynie/ wychowawcy klas szkół podstawowych, gimnazj ów, szkół zawodowych i licealnych trenerki i trenerzy szkolnych klubów sportowych planowana liczba uczestniczek/ uczestników (ok osób)

Cele kluczowe Projektu Wyposażenie uczestniczek/uczestników w niezbędną wiedzę w obszarze umiejętności i postaw do prowadzenia edukacji wśród dzieci i młodzieży na rzecz kultury praw człowieka w zakresie przeciwdziałania dyskryminacji, rasizmowi i ksenofobii. Przygotowanie dzieci i młodzieży z warszawskich szkół do świadomego i aktywnego uczestnictwa w EURO Promowanie przestrzegania praw człowieka w sporcie. Wspieranie tworzenia sieci kontaktów, wspólnych projektów i działań, a także komunikacji między poszczególnymi podmiotami poprzez równoczesne, partnerskie i zespołowe angażowanie ich w edukację na rzecz przeciwdziałania rasizmowi i ksenofobii w sporcie.

Cele szczegółowe do zrealizowania dla uczestniczek i uczestników Promowanie aktywnego uczestnictwa w zajęciach sportowych i etycznego kibicowania. Promowanie dobrych praktyk komunikowania i współpracy. Kształcenie technik rozumienia, chronienia i poszanowania praw człowieka. Rozbudzanie u nauczycielek/nauczycieli potrzeby przeciwdziałania rasizmowi i ksenofobii w sporcie i w życiu. Wspieranie dążeń uczennic i uczniów do rozumienia różnorodności kultur i znajdowania ich wspólnych wartości.

Cel długofalowy Projektu Kształtowanie wizerunku odpowiedzialnej i świadomie funkcjonującej szkoły demokratycznej, obywatelskiej, otwartej na drugiego człowieka i otaczający świat, wolnej od dyskryminacji, rasizmu i ksenofobii.

SPORT – ważne pytania Czy sport jest prawem człowieka? Dlaczego warto promować przestrzeganie praw człowieka w sporcie? Czemu służy organizowanie paraolimpiad? Czy sport może łamać prawa człowieka? Czy w sporcie jest obecny rasizm? Co można zrobić w Twojej szkole lub klubie, aby potwierdzić, że sport jest dostępny dla wszystkich i służy upowszechnianiu praw człowieka? Jak traktować osoby podejrzane o chuligaństwo? Jak młodzi ludzie działają na rzecz przestrzegania praw człowieka w sporcie? Czy mass media promują czy piętnują zachowania dyskryminujące w sporcie? Czy/jak zasada fair play promowana jest w szkołach/placówkach oświatowych?

Czy sport jest prawem człowieka? Żadna z deklaracji i konwencji praw człowieka nie zawiera konkretnych wytycznych dotyczących praw ludzi do uprawiania sportu bądź dostępu do niego. Jednak sport może być traktowany jako niezbędny element edukacji i kultury. Prawo do edukacji: Celem oświaty będzie pełny rozwój osobowości ludzkiej i ugruntowanie poszanowania dla praw człowieka i podstawowych wartości. – Artykuł 26 Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka – Artykuł 12 Międzynarodowego Paktu Praw Gospodarczych, Społecznych i Kulturalnych

Czy sport może łamać prawa człowieka? stosowanie środków dopingowych terapie hormonalne badanie płci zawodniczek działania sponsorów, np. wpływanie na trening niemożność kulturalnego kibicowania niedostępność dla wszystkich (np. dla mniejszości religijnych, dzieci mniej sprawnych,…) …

Sport a rasizm Czy w sporcie jest obecny rasizm? - rasistowskie zachowania sportowców - rasistowskie zachowania kibiców - niereagowanie Państwa i społeczeństwa Jeżeli zdarzają się rasistowskie incydenty (…) - nie możemy milczeć na temat rasizmu. (Gaston Taument - członek holenderskiej reprezentacji narodowej, 2001)

Sport a rasizm Czy mass media promują czy piętnują zachowania dyskryminujące w sporcie? Co można zrobić w Twojej szkole lub klubie, aby potwierdzić, że sport jest dostępny dla wszystkich i może służyć upowszechnianiu praw człowieka? Jak traktować osoby podejrzane o chuligaństwo? Czy zakazanie im np. wyjazdu do innego kraju na mecz piłki nożnej jest naruszeniem wolności do przemieszczania się?

Jak młodzi ludzie działają na rzecz przestrzegania praw człowieka w sporcie? Organizacja FARE (Futbol Przeciw Rasizmowi w Europie) – zwalczanie wszelkich rodzajów dyskryminacji związanej z piłka nożną. Dyrekcja Młodzieży i Sportu – opracowywanie wytycznych, programów i narzędzi prawnych na rzecz rozwoju spójnej i skutecznej polityki młodzieżowej na wszystkich poziomach. Komitet Rozwoju Sportu RE – zainicjowanie licznych działań promujących zdrowy tryb życia i uprawianie sportu.

Dlaczego warto uczyć i promować przestrzeganie praw człowieka w sporcie? Udział w zajęciach sportowych kształtuje wspólne zainteresowania i wartości oraz uczy umiejętności społecznych niezbędnych do uczestniczenia w demokratycznym społeczeństwie. ( Co jest również zapisane w Podstawie programowej kształcenia ogólnego.

Międzynarodowe dokumenty dotyczące praw człowieka i sportu Prawo każdej osoby do uprawiania sportu – Art.1 Europejskiej Karty Sport dla Wszystkich (1975) Zapewnienie niedyskryminacyjnego prawa dostępu do placówek i zajęć sportowych – Europejska Karta Sportu i Kodeks Etyki Sportowej Każdy człowiek ma prawo dostępu do wychowania fizycznego i sportu, które są niezbędne dla pełnego rozwoju osobowości – Międzynarodowa Karta Wychowania Fizycznego i Sportu (1978) Zobligowanie państw do zapewnienia kobietom prawa do uczestniczenia w zajęciach rekreacyjnych, sporcie i innych formach życia kulturalnego – Konwencja Narodów Zjednoczonych w Sprawie Likwidacji Wszelkich Form Dyskryminacji Kobiet (1979) – Międzynarodowa Konwencja przeciw Apartheidowi w Sporcie (19185 )

Nowa Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych Cel kształcenia ogólnego 3) Kształtowanie u uczennic/uczniów postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym świecie. Ważnym zadaniem szkoły jest także edukacja zdrowotna, której celem jest rozwijanie u uczniów postawy dbałości o zdrowie własne i innych ludzi oraz umiejętności tworzenia środowiska sprzyjającego zdrowiu.

Nowa Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, cd. W procesie kształcenia ogólnego szkoła kształtuje u uczniów postawy sprzyjające ich dalszemu rozwojowi indywidualnemu i społecznemu, takie jak: uczciwość, wiarygodność, odpowiedzialność, wytrwałość, poczucie własnej wartości, ciekawość poznawczą, przedsiębiorczość, kreatywność, gotowość do podejmowania inicjatyw oraz do pracy zespołowej, kultura osobista. W rozwoju społecznym bardzo ważne jest kształtowanie postawy obywatelskiej, postawy poszanowania tradycji i kultury własnego narodu, a także postawy poszanowania dla innych kultur i tradycji. Szkoła podejmuje odpowiednie kroki w celu zapobiegania wszelkiej dyskryminacji.

Konferencja inaugurująca Projekt odbyła się 4 X 2010 w Centrum Olimpijskie szczegółowe informacje na str:

HARMONOGRAM WARSZTATÓW dla nauczycielek / nauczycieli 23 – 24 IX – 8 X – 22 X – 5 XI II II III III III III III - 1 IV IV IV szczegółowe informacje na str:

Informacje o Projekcie

koordynatorka Projektu Barbara Klimczak (Akademia Euro-Edukacji)