WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz mati.pytel@interia.pl m.rokaszewicz@interia.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Advertisements

Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
na projekt edukacyjny zrealizowany w Powiatowych Ośrodkach Wspierania
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Temat: Cegłów dawniej i dziś
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Czy należy bać się GMO?.
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Moja wymarzona podróż po Europie
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
TAJEMNICZE ZAMKI I PAŁACE POWIATU RACIBORSKIEGO
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
ZAPROSZENIE DO KRAKOWA
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
WEBQUEST zaprojektowany przez Joannę Pytel i Marzenę Rokaszewicz
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Webquest dla uczniów klasy VI
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Segreguję i Ziemię ratuję!
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
Prezentacja w Power Point
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.
Web Quest dla uczniów klasy drugiej gimnazjum przygotowała: Marlena Partyka – Koperek.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
prezentacji multimedialnej na konkurs „Tajemniczy świat Bałtyku”
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz mati.pytel@interia.pl m.rokaszewicz@interia.pl WPROWADZENIE ZADANIE ZADANIA DLA ZESPOŁÓW PROCES EWALUACJA KONKLUZJA UWAGI ŹRÓDŁA, ZASOBY

WPROWADZENIE Podczas wykopalisk prowadzonych na terenie Głogowa natknięto się na świetnie zachowany pergamin z łacińskim tekstem. Po wielu badaniach okazało się, że tekst ów jest zaszyfrowaną mapą prowadzącą do ukrytego skarbu. Łaciński tekst sugerował, że skarb dotyczy kobiety… Wy jako archeolodzy, odkrywcy i miłośnicy tajemnych zadań wyruszacie na przygodę życia…

ZADANIE Zadaniem waszym będzie wyszukanie informacji, odkrycie prawdy zawartej w legendach i zaprezentowanie wyników swoich badań w postaci portfolio. Portfolio oprócz tekstu powinno zwierać rysunki i fotografie. Pieczęć piesza Konrada I głogowskiego z 1253 roku

PROCES Na wykonanie zadań macie 2 tygodnie. Aby w pełni odkryć i jak najszerzej rozpowszechnić głogowskie legendy wykonacie następujące czynności: 1. Dzielicie się na 4 osobowe grupy 2. Wybieracie lidera w każdej grupie 3. Lider wylosowuje legendę lub podanie do opracowania przez grupę 4. Wyszukujecie tekst i zapoznajecie się z treścią wylosowanej przez waszego lidera legendy 5. Zbieracie informacje historyczne na temat rzeczywistych postaci, miejsc wymienionych w legendzie 6. Sporządzacie słownik archaizmów i niezrozumiałych wyrazów występujących w opracowywanej legendzie 7. Szukacie ilustracji, zdjęć związanych z daną legendą 8. Wykonujecie rysunki dotyczące danej legendy ZADANIA DLA ZESPOŁÓW

ZADANIA DLA ZESPOŁÓW Zespół I- legenda „Księżna i gołąb” do opracowania: *kolegiata *księżna Salomea *książę Konrad Zespół II- legenda „Biała Dama” do opracowania: *Zamek Książąt Głogowskich *książę Zygmunt (późniejszy Zygmunt I Stary) *Katarzyna Telniczanka Zespół III- legenda „W wieży głodowej” do opracowania: *wieża zamkowa *książę Jan II Szalony *księżna Małgorzata Cylejska Zespół IV- legenda „Linoskoczek” do opracowania: *kościół Bożego Ciała *ratusz *rynek miejski

EWALUACJA Z tabeli zamieszczonej poniżej dowiecie się w jaki sposób oceniona zostanie aktywność i efekty pracy każdego z was Wymagania Podstawowe 1 Rozszerzające 2 Dopełniające 3 Wykraczające 4 Zdobyta wiedza Umiesz wymienić najbardziej znane głogowskie legendy. Umiesz opowiedzieć wybraną legendę. Kojarzysz miejsca z legendami . Umiesz wskazać cechy legendy na konkretnym przykładzie. Innowacyjność pomysłowość Prace mało ciekawe, oparte na  istniejących szablonach, brak własnej koncepcji i rozwiązań. Prace poprawne jednak oparte na istniejących szablonach, w nieznacznym stopniu zmodyfikowanych.   Prace ciekawe, charakteryzujące się dużym stopniem modyfikacji istniejących szablonów, wprowadzające indywidualizm. Prace oryginalne, w znacznym stopniu odbiegające od utartych schematów i szablonów, charakteryzujące się własnymi przemyśleniami. Poprawność językowa, gramatyczna i ortograficzna Język wypowiedzi poprawny, stosowana jest specjalistyczna terminologia, nie ma błędów gramatycznych i ortograficznych. Język wypowiedzi poprawny, stosowana jest specjalistyczna terminologia, nie ma błędów gramatycznych i ortograficznych. Język wypowiedzi poprawny, stosowana jest specjalistyczna terminologia, nie ma błędów gramatycznych i ortograficznych. Język wypowiedzi żywy, barwny, autorzy posługują  się fachową terminologią, nie ma błędów gramatycznych i ortograficznych. Estetyka wykonania Projekt nieestetyczny, ubogi, brak elementów graficznych.   Projekt dość przejrzysty, jednak wymagający jeszcze dopracowania, uboga ilość grafiki. Projekt ciekawy graficznie, prawidłowy dobór kolorów, prawidłowo uporządkowane poszczególne zadania.          Bardzo dobrze zrealizowany projekt, przejrzysty, czytelny, atrakcyjny wizualnie, przyciągający uwagę. Umiejętność pracy w grupie                  Całkowity brak współpracy, ignorowanie decyzji dowódcy. Praca indywidualna, brak zaangażowania w pracę wszystkich członków grupy, niedostosowywanie się niektórych członków grupy do decyzji dowódcy. Dobra współpraca w zespole, przydział czynności zgodny z możliwościami członków grupy. Widoczne zaangażowanie uczniów w realizację projektu. Doskonała współpraca całej grupy, dobry przydział czynności dla poszczególnych członków grupy, zaangażowanie uczniów, odpowiedzialność za wykonanie zadania. Możliwa ilość punktów do zdobycia wraz z ocenami

Możliwa ilość punktów do zdobycia wraz z ocenami liczba punktów celujący 20-17 bardzo dobry 16-14 dobry 13-11 dostateczny 10-8 dopuszczający 7-5 niedostateczny 4-0

KONKLUZJA czyli PODSUMOWANIE Celem waszego zadania było zapoznanie się z historią naszego miasta, z jego legendami. Dowiedzieliście się, że Głogów ma bogatą i ciekawą przeszłość. Mieszkało tu wielu znanych ludzi, którzy wpłynęli na obecny kształt miasta. W przeszłości Głogów był ważnym ośrodkiem kulturalnym i politycznym. Poza tym nabyliście umiejętność wyszukiwania i selekcjonowania informacji oraz prezentowania ich w ciekawej formie. Mogliście też wykazać się zdolnością pracy w grupie.

UWAGI Pamiętaj, że legendy muszą dotyczyć tylko i wyłącznie Głogowa UWAGI Pamiętaj, że legendy muszą dotyczyć tylko i wyłącznie Głogowa. Zgodnie współpracuj z koleżankami i kolegami. POWODZENIA !!!

ŹRÓDŁA Podczas wykonywania zadań możesz skorzystać z poniższych źródeł: http://www.glogow.pl/tzg http://www.glogopedia.org http://www.wikipedia.pl http://www.glogow.pl/tzg/bibioteka_mulimedialna/legendy_glogowskie.pdf Janusz Chutkowski „Legendy głogowskie” „Słownik języka polskiego”