CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA cel projektu cele szczegółowe zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkołach podstawowych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
„Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych” Projekt realizowany w ramach projektów systemowych MEN i beneficjentów.
W roku szkolnym 2012/2013 szkoła przygotowała: koła przedmiotowe i zainteresowań z poszczególnych przedmiotów, pomoc psychologiczno-pedagogiczną, indywidualizację
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
PRZYSTOSOWANIE BEMOWSKICH SZKÓŁ DO PRZYJĘCIA SZEŚCIOLATKÓW.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Dobry start w edukację – indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Międzyrzecz.
PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
„Dajmy dzieciom skrzydła
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Wydatek współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego człowiek - najlepsza inwestycja Warszawa, wrzesień 2012r. ZAŁOŻENIA.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
I NDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I - III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH.
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
PEDAGOG SZKOLNY.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 w ZIELONEJ GÓRZE
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
SŁOWNICZEK Wnioskodawcy – organy prowadzące szkoły podstawowe publiczne i niepubliczne Realizatorzy – szkoły podstawowe Grupa docelowa – uczniowie i uczennice.
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 29 z Oddziałami Integracyjnymi im. Władysława Broniewskiego 26 – 600 Radom ul. Ceglana14 psp29radom.edupage.org.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA

cel projektu

cele szczegółowe zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkołach podstawowych funkcjonujących na terenie Miasta Siedlce oferty edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej, zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkołach podstawowych funkcjonujących na terenie Miasta Siedlce oferty edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej, zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi stworzenie warunków umożliwiających zwiększenie stopnia i zakresu indywidualnej pracy z uczniem w szkołach podstawowych w Mieście Siedlce stworzenie warunków umożliwiających zwiększenie stopnia i zakresu indywidualnej pracy z uczniem w szkołach podstawowych w Mieście Siedlce

cele szczegółowe zwiększenie dostępności i podniesienie jakości wsparcia i pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom, w szczególności dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych w ośmiu szkołach podstawowych Miasta Siedlce zwiększenie dostępności i podniesienie jakości wsparcia i pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom, w szczególności dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych w ośmiu szkołach podstawowych Miasta Siedlce podniesienie jakości pomocy udzielanej przez szkołę rodzicom dzieci uczących się na I etapie edukacyjnym w szkołach podstawowych w Mieście Siedlce oraz zintensyfikowanie współpracy i zaangażowania rodziców w życie szkoły podniesienie jakości pomocy udzielanej przez szkołę rodzicom dzieci uczących się na I etapie edukacyjnym w szkołach podstawowych w Mieście Siedlce oraz zintensyfikowanie współpracy i zaangażowania rodziców w życie szkoły

budżet projektu zadanie 1 zajęcia dodatkowe ,00 PLN zadanie 2 doposażenie bazy dydaktycznej ,00 PLN łącznie ,00 PLN w tym cross-financing ,00 PLN koszty bezpośrednie ,00 PLN

zadanie 1 zajęcia dodatkowe -zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji – godzin zajęć, dla 50 grup -zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych – godzin zajęć, dla 19 grup -zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy godzin zajęć, dla 13 grup -zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyj- ne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej godzin zajęć, dla 6 grup

zadanie 1 zajęcia dodatkowe -gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy godzin zajęć, dla 50 grup -specjalistyczne zajęcia terapeutyczne godzin zajęć, dla 10 grup -zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno- przyrodniczych godzin zajęć, dla 14 grup -zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – zajęcia plastyczne godzin zajęć, dla 11 grup -zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – zajęcia muzyczno- teatralne – godzin zajęć, dla 20 grup – godzin zajęć, dla 20 grup

zadanie 2 doposażenie bazy dydaktycznej 1.koszty zakupu sprzętu komputerowego i urządzeń multimedialnych, i urządzeń multimedialnych, łącznie ,00 pln łącznie ,00 pln w tym CROSS-FINANCING: ,00 pln 2. koszty zakupu mebli i wyposażenia, łącznie ,00 pln łącznie ,00 pln w tym CROSS-FINANCING: ,00 pln 3. koszty zakupu oprogramowania do celów edukacyjnych, łącznie ,00 pln edukacyjnych, łącznie ,00 pln zestaw 20 programów edukacyjnych i 1 planszy zestaw 20 programów edukacyjnych i 1 planszy interaktywnej – edukacja wczesnoszkolna dla każdej interaktywnej – edukacja wczesnoszkolna dla każdej ze szkół ze szkół w tym CROSS-FINANCING: 0,00 pln 4. koszty tabliczek/ nalepek promocyjnych odnoszących się do zakupionego sprzętu, odnoszących się do zakupionego sprzętu, łącznie 8 000,00 pln łącznie 8 000,00 pln w tym CROSS-FINANCING: 0,00 pln

zadanie 2 doposażenie bazy dydaktycznej 5. koszty zakupu środków dydaktycznych zakup gier, plansz, materiałów biurowych, plastycznych, sportowych, książek, zeszytów ćwiczeń, zabawek edukacyjnych, map, drobnego sprzętu do realizacji zajęć, płyt edukacyjnych CD, zgodnych z zapotrzebowaniem wynikającym z przeprowadzonej diagnozy łącznie ,00 pln w tym CROSS-FINANCING: 0,00 pln

Koordynator: Beata Like Koordynatorzy szkolni: 1 Szkoła Podstawowa Nr 4 im. Adama Mickiewicza w Siedlcach Agnieszka Szymani 2 Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 6 im. Władysława Broniewskiego w Siedlcach Elżbieta Ziółkowska 3 Szkoła Podstawowa Nr 7 im. Czesława Kamińskiego w Siedlcach Barbara Artych 4 Szkoła Podstawowa Nr 10 im. Księżnej Aleksandry Ogińskiej w Siedlcach Maria Potyra Dąbrowska 5 Szkoła Podstawowa Nr 11 im. Jana Pawła II w Siedlcach Marzena Pietrusiak 6 Szkoła Podstawowa Nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Siedlcach Grażyna Leydy 7Zespół Szkół Nr 1 w SiedlcachAnna Gańko 8Zespół Szkół Nr 2 w SiedlcachAgnieszka Lewocka