WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 czwartek, 7 listopada 2013czwartek, 7 listopada 2013czwartek, 7 listopada 2013czwartek,
Advertisements

Od kompetencji do kwalifikacji
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
Algorytmika w szkole podstawowej
PODSUMOWANIE.
Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
ENGLISH AROUND THE WORLD
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Elementy systemu operacyjnego
Języki programowania C++
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
PODSTAWY PROGRAMOWANIA
KODEKS ETYCZNY SĘDZIEGO CZ.2
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
ALGORYTMY.
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
POJĘCIE ALGORYTMU Pojęcie algorytmu Etapy rozwiązywania zadań
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
Egzamin potwierdzaj ą cy kwalifikacje zawodowe. STRUKTURA EGZAMINU Etap pisemny Część I – zakres wiadomości i umiejętności właściwych dla kwalifikacji.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Prowadzący: AiNM - projekt Prowadzący:
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
Na wysokościach myślenia jest sfera,
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
Algorytmika.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 niedziela, 19 kwietnia 2015niedziela, 19 kwietnia 2015niedziela, 19 kwietnia 2015niedziela,
Dokumentacja obsługi programów Kamil Smużyński Piotr Kościński.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia.
ETYKA ZAWODOWA FUNKCJONARIUSZY SŁUŻB PAŃSTWOWYCH
Lekcje z komputerem, 2006.
SPRAWDZIAN W KLASIE VI. INFORMACJE DLA RODZICÓW Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz godz Termin dodatkowy:
Instrukcja Rejestracja do I edycji Gimnazjalnej Olimpiady Wiedzy o Społeczeństwie Instrukcja
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Wielka Powtórka Szóstoklasisty WebQuest dla klasy 6 szkoły podstawowej Pomysł: Katarzyna Krywult
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A. Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych.
Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I. Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Konkursy i seminaria metodyczne dla nauczycieli informatyki.
Praca metodą projektu edukacyjnego
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Program nauczania dla zawodu
Zapis prezentacji:

WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine Moduł: METODOLOGIA PROGRAMOWANIA Jednostka modułowa: PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE Klasa: II technikum Szkoła: ZSEiI w Sosnowcu Autor: mgr inż. Irena Sowińska

Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Poradnik dla nauczyciela (opcjonalnie) Spis treści

Do spisu treści Wykonanie projektu ma na celu pokazanie, jak można praktycznie wykorzystać umiejętności uzyskane w czasie nauki programowania strukturalnego. Na pewno samodzielne zrobienie programu, który umożliwia wprowadzenie pewnych informacji, zapisanie ich na trwale na nośniku zewnętrznym i zmianę pewnych danych oraz ponowny ich zapis pokaże jak dużo już umiecie. Praca w grupie pokaże, jak ważny jest prawidłowy podział pracy i sumienność każdego członka zespołu. Wprowadzenie

Projekt obejmuje wykonanie dokumentacji oraz napisanie, uruchomienie i zaprezentowanie programu realizującego wybrany temat. Tematy programu uczniowie mogą zgłaszać indywidualnie do nauczyciela – istotą programu powinno być działanie na plikach zaimplementowane w języku programowania Pascal. Projekty wykonywane są w dwuosobowych lub trzyosobowych zespołach.   TERMIN: listopad-grudzień Za projekt ustalane są dwie oceny: ocena za dokumentację, ocena za prezentację działającego programu. Zadanie

Zadanie Dokumentacja z wykonania zadania obejmuje: Tytuł pracy. Założenia (dane do projektu). Opis realizacji pracy: harmonogram działań prowadzących do rozwiązania, opis dobranej metody, opis używanych zmiennych, podział na procedury, opis algorytmu i schemat blokowy, opis uzyskiwanych wyników. Zalecenia dla użytkownika (sposób instalowania, obsługa, wymagania sprzętowe itp.). Zadanie

Do spisu treści Prezentacja programu w czasie lekcji metodologii programowania: przekazanie dokumentacji projektu, instalacja programu na stanowisku komputerowym, pokazanie działającego programu, wyjaśnienie elementów (procedur) programu i uzasadnienie wybranych algorytmów, odpowiedzi na pytania nauczyciela i uczniów z innych sekcji. Zadanie

Grupa powinna podzielić się na zespoły 2-3 osobowe Grupa powinna podzielić się na zespoły 2-3 osobowe. Zespół proponuje temat, który musi być zaakceptowany przez nauczyciela i wpisany na kartę tematów projektów. Proces

Tabela tematów projektu Proces

Proces Kolejność działań zespołu: Do spisu treści Określenie założeń (danych wejściowych) Zaplanowanie harmonogramu działań prowadzących do rozwiązania problemu Dobór metody, Specyfikacja używanych zmiennych, Zdefiniowanie struktury (procedury), Wybór algorytmu Konstrukcja schematu blokowego, Opracowanie kodu programu Testowanie programu Kompletacja dokumentacji Terminy oddania projektu są określone dla każdej grupy. Zasady oceniania podane są w tabelach oceny dokumentacji i programu. Proces

Prezentujecie projekt jako grupa – jednak oceny dla poszczególnych członków zespołu nie muszą być takie same. Na ocenę ma wpływ sposób przygotowanie dokumentacji i sposób zaprezentowania pracy w klasie. Ewalucja

Punktacja wg kryterium zgodności z terminami prezentacji projektu Klasa/grupa I termin II termin (-10 pkt) III termin (-20 pkt) 2d/1   2d/2 2e/1 2e/2 2f/1 2f/2 Ewaluacja

Ewaluacja Ocena dokumentacji projektu LP Imię i nazwisko 5 10 15 60 1 Temat pracy - ggodny z założeniami Założenia Specyfikacja Opis zastosowanych metod (schemat, lista kroków) Wskazania dla użytkownika Całość Dodatkowe SUMA Maksymalna punktacja: 5 10 15 60 1   2 3 4 6 7 8 9 11 12 13 14 16 17 18 Ewaluacja

Maksymalna punktacja: LP Imię i nazwisko Ocena programu Działanie Sposób zaprezentowania Interfejs użytkownika Stopień trudności Zapis programu (komentarze, wcięcia) Dodatkowe SUMA Maksymalna punktacja: 5 10 15 60 1   2 3 4 6 7 8 9 11 12 13 14 16 17 18 Ewalucja

Ewaluacja Przeliczanie punktów na ocenę: celujący – powyżej 85%, Do spisu treści Przeliczanie punktów na ocenę: celujący – powyżej 85%, bardzo dobry – od 71% do 85%, dobry – od 66% do 70%, dostateczny– od 51% do 65%, dopuszczający– od 30% do 50%, niedostateczny– poniżej 30%. Ewaluacja

Źródła Podręcznik Kursy programowania w Pascalu z internetu Do spisu treści Wiadomości z lekcji metodologii programowania w klasie I i II. Podręcznik Kursy programowania w Pascalu z internetu Źródła

Do spisu treści Celem projektu było samodzielne zbudowanie programu działającego na plikach. Mam nadzieję, że ciekawe projekty zaprezentowane w klasie dały wam satysfakcję i wzbudziły podziw u kolegów. Mogliście się też przekonać, że opracowanie dokumentacji to jest ważna sprawa – dla użytkownika i dla całości projektu. Doświadczenia te pomogą wam przygotować się do egzaminu zawodowego oraz w przyszłej pracy technika informatyka. Konkluzja