IV Liceum Ogólnokształcące im. Stefanii Sempołowskiej w Lublinie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
realizowany przez Zespół Szkół Nr 2 w Zamościu Szkołę Podstawową Nr 7
„Czy jest nam potrzebny ogólnodostępny plac zabaw?”
Studenckie Koło Naukowe Spraw Zagranicznych w SGH
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
MAREK KRUKOWSKI GIMNAZJUM NR 18 IM. M. RATAJA W LUBLINIE
W O L N T A R I.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
WITAMY W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH NR 3 Szkoła Podstawowa Gimnazjum Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W MYSZKOWIE.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Wdrożony przez STOWARZYSZENIE RODZICÓW NA RZECZ POMOCY SZKOŁOM PRZYJAZNA SZKOŁA.
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Sprawozdanie z realizacji projektu Solidarna Szkoła
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
INSTRUKCJA. 1. Analizujemy wstępnie literaturę na temat rozwoju dziecka w analizowanym okresie i na temat problemów z jakimi borykają się osoby w tym.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
OGÓLNOPOLSKI PROJEKT „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY” Sesja XVIII Sandra Masłowska Przemysław Paszowski III Liceum Ogólnokształcące Im. Cypriana Kamila Norwida.
INSTRUKCJA. 1. Wybieramy temat lekcji. Dobieramy się w grupy. Temat powinien być dobrany tak, aby możliwe było autentyczne zaangażowanie w jego realizację.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
Klasa dziennikarska – I A Jeżeli masz duszę humanisty, temperament dziennikarza, poszukujesz inspiracji, cechujesz się otwartym umysłem i chcesz rozwijać.
Program autorskiej klasy matematyczno-fizyczno- -informatycznej dla uczniów wykazujących się uzdolnieniami z przedmiotów ścisłych XX Liceum Ogólnokształcące.
Od 2004 roku prowadzimy oddziały integracyjne. którą wspiera także logopeda, psycholog i pedagog. W szkole pracuje wykwalifikowana kadra przygotowana.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Projekt „Uczeń Obywatel”. W Dzielnicy XVII Wzgórza Krzesławickie realizowano program „Uczeń Obywatel”
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
„ KLASA MUNDUROWA” (2016/2017 – 2018/2019) . A tak to się zaczęło……..
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Alchemia czy wróżbiarstwo
Szkoła Nauczycielem stoi
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KLASA Społeczno-prawna
Liceum Ogólnokształcącego im. Tomasza Zana w Pruszkowie
„ W sferze sacrum. Rola sztuki religijnej w kulturze”.
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

IV Liceum Ogólnokształcące im. Stefanii Sempołowskiej w Lublinie Konferencje historyczne w formie warsztatów dziennikarskich

Konferencje historyczne w formie warsztatów dziennikarskich doczekały się w IV LO w Lublinie drugiej edycji i mogą zostać uznane za przedsięwzięcie cykliczne. Inspiracją dla autorów pierwszej edycji konferencji „Dziwny świat” była prośba uczniów o pomoc w zorganizowaniu spotkania – dyskusji na temat konfliktów wojennych we współczesnym świecie. ul. Szkolna 4, 20-124 Lublin, www.4lo.lublin.pl, e-mail: stefania@4lo.lublin.pl

X edycja programu i inauguracja obchodów 100-lecia szkoły stały się inspiracją do zorganizowania drugiej konferencji „Wielokulturowość to proces” oraz do spotkania przedstawicieli różnych instytucji naszego miasta zaangażowanych w realizację projektu i współpracujących ze sobą od wielu lat. ul. Szkolna 4, 20-124 Lublin, www.4lo.lublin.pl, e-mail: stefania@4lo.lublin.pl

Konferencja ta była poświęcona - tak ważnej dziś - tematyce wielokulturowości, którą w naszej szkole promujemy już od dekady w ramach autorskiego programu „Wielokulturowość naszego miasta wczoraj, dziś – lekcja tolerancji”, adresowanego do uczniów klas pierwszych. ul. Szkolna 4, 20-124 Lublin, www.4lo.lublin.pl, e-mail: stefania@4lo.lublin.pl

Scenariusze obu konferencji powstały w podobnej konwencji Scenariusze obu konferencji powstały w podobnej konwencji. W ramach godzin wychowawczych uczniowie zostali teoretycznie przygotowani do przeprowadzania wywiadów przez profesjonalistę - dziennikarza Kuriera Lubelskiego, absolwenta naszej szkoły. W każdym przypadku praca z młodzieżą była ukierunkowana na kształcenie różnych umiejętności z zakresu dziennikarstwa i komunikowania społecznego. ul. Szkolna 4, 20-124 Lublin, www.4lo.lublin.pl, e-mail: stefania@4lo.lublin.pl

Opracowanie pytań do wywiadu. Działania uczniów w przygotowaniu i realizacji konferencji historycznej „Dziwny świat” obejmowały: Zbieranie informacji i materiałów źródłowych na temat konfliktów zbrojnych we współczesnym świecie. Przygotowanie i opracowanie wystąpienia (referatu) zgodnego z wybranym tematem. Przygotowanie wyników sondy, sformułowanie wniosków i na ich podstawie zaprezentowanie komentarza. Opracowanie pytań do wywiadu. Przeprowadzenie wywiadu „na żywo” z zaproszonymi gośćmi. Prace edytorskie w publikacji „Pro memoria”. ul. Szkolna 4, 20-124 Lublin, www.4lo.lublin.pl, e-mail: stefania@4lo.lublin.pl

Zebranie informacji o przedstawicielach różnych kościołów. Działania uczniów w przygotowaniu i realizacji konferencji „Wielokulturowość to proces” obejmowały: Zapoznanie się z funkcjonowaniem wspólnot religijnych działających na terenie Lublina. Zebranie informacji o przedstawicielach różnych kościołów. Opracowanie pytań do wywiadu ukierunkowanego tematycznie. Przeprowadzenie wywiadu z użyciem dyktafonu cyfrowego. Stylistyczne opracowanie wywiadu. Realizacja autoryzacji. Przeprowadzenie wywiadu prasowego i publikacja. Przeprowadzenie wywiadu „na żywo” z zaproszonymi gośćmi. Przedstawienie wyników sondy, sformułowanie wniosków i na ich podstawie zaprezentowanie komentarza. ul. Szkolna 4, 20-124 Lublin, www.4lo.lublin.pl, e-mail: stefania@4lo.lublin.pl

Mimo różnorodności tematyki konferencji, ich cele były podobne: Konferencje miały program dwuczęściowy. W pierwszej części, jako wprowadzenie w tematykę, posłużyły przygotowane przez uczniów wystąpienia oraz analiza sondy, która wcześniej została przeprowadzona na potrzeby konferencji. Drugą część stanowił wywiad, efekt warsztatów. Mimo różnorodności tematyki konferencji, ich cele były podobne: zaktywizować Samorząd Szkoły, by poczuł się współgospodarzem tych spotkań na równi z autorami konferencji; wykorzystać potencjał intelektualny i różnorodność zainteresowań oraz umiejętności uczniów zaangażowanych w pracę nad konferencją; ul. Szkolna 4, 20-124 Lublin, www.4lo.lublin.pl, e-mail: stefania@4lo.lublin.pl

Współczesne kształcenie i wychowanie to stworzenie młodemu człowiekowi możliwości rozwoju zainteresowań i rozbudzenie potrzeby artystycznej ekspresji. Stąd przy pracy nad projektem realizację pomysłu wizualizacji multimedialnej, będącej tłem obu konferencji, powierzono uczniom pasjonującym się informatyką. Referaty i ich publiczna prezentacja była udziałem tych, dla których historia to więcej niż szkolny przedmiot. Dopełnieniem konferencji była prezentacja wokalnych i muzycznych pasji szczególnie uzdolnionych uczniów. ul. Szkolna 4, 20-124 Lublin, www.4lo.lublin.pl, e-mail: stefania@4lo.lublin.pl

Pomysł kolażu, kończącego cykl warsztatów wielokulturowości - efekt warsztatów fotograficznych - wpisywał się w konwencję twórczej pracy z uczniem, podobnie jak praca merytoryczna i edytorska nad dokumentem końcowym. ul. Szkolna 4, 20-124 Lublin, www.4lo.lublin.pl, e-mail: stefania@4lo.lublin.pl

Przy realizacji tak dużego przedsięwzięcia w formie warsztatów dziennikarskich konieczne było nawiązanie współpracy z licznymi instytucjami naszego miasta. Naszym celem było zachęcenie i zaangażowanie do tej współpracy uczniów. Ukazanie im przy tej okazji sylwetek ciekawych ludzi różnych profesji, którzy w tych skomercjalizowanych czasach są gotowi bezinteresownie dzielić się wiedzą i doświadczeniem. Skupiliśmy się też na promowaniu altruistycznych postaw tak bardzo potrzebnych we współczesnym świecie i wskazywaniu autorytetów. ul. Szkolna 4, 20-124 Lublin, www.4lo.lublin.pl, e-mail: stefania@4lo.lublin.pl

Najważniejszym celem obu konferencji było wychowanie człowieka: otwartego na inność drugiego, tolerancyjnego widzącego w różnorodności atut wolnego od ksenofobii świadomego przeszłości swojego miasta wrażliwego na problemy współczesnego świata, a w przyszłości odpowiedzialnego za jego losy. ul. Szkolna 4, 20-124 Lublin, www.4lo.lublin.pl, e-mail: stefania@4lo.lublin.pl

Oba wydarzenia były sukcesem wszystkich stron zaangażowanych w pracę nad projektem: uczniów - współgospodarzy tego przedsięwzięcia oraz gości - bez których forma warsztatów dziennikarskich byłaby niemożliwa. ul. Szkolna 4, 20-124 Lublin, www.4lo.lublin.pl, e-mail: stefania@4lo.lublin.pl

Zaproszeni goście mieli możliwość prezentacji efektów swojej pracy oraz systemu wartości, jaki reprezentują. Uczniowie – okazję do poznania autorów, dla których praca z młodzieżą jest źródłem satysfakcji i jednocześnie inspiracją do dalszej pracy . ul. Szkolna 4, 20-124 Lublin, www.4lo.lublin.pl, e-mail: stefania@4lo.lublin.pl

Konferencja w obiektywie: ul. Szkolna 4, 20-124 Lublin, www.4lo.lublin.pl, e-mail: stefania@4lo.lublin.pl

Konferencja w obiektywie: ul. Szkolna 4, 20-124 Lublin, www.4lo.lublin.pl, e-mail: stefania@4lo.lublin.pl

Konferencja w obiektywie: ul. Szkolna 4, 20-124 Lublin, www.4lo.lublin.pl, e-mail: stefania@4lo.lublin.pl

Konferencja w obiektywie: ul. Szkolna 4, 20-124 Lublin, www.4lo.lublin.pl, e-mail: stefania@4lo.lublin.pl

Konferencja w obiektywie: ul. Szkolna 4, 20-124 Lublin, www.4lo.lublin.pl, e-mail: stefania@4lo.lublin.pl

Konferencja w obiektywie: ul. Szkolna 4, 20-124 Lublin, www.4lo.lublin.pl, e-mail: stefania@4lo.lublin.pl