Kierunki rozbudowy sieci tramwajowej w Krakowie w latach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WARIANT I DŁUGI TUNEL POD TOROWISKIEM TRAMWAJOWYM
Advertisements

Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego
Paweł Klimowicz Przewodniczący Rady Miasta Krakowa Inwestycje Metropolitalne w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Krakowa Kraków, 2007.
2 PODSTAWOWE WIELKOŚCI BUDŻETOWE REALIZACJA PLANU W I PÓŁROCZU 2012 R.
Budowa centralnego odcinka II linii metra
Zarządzanie transportem KURS INŻYNIERSKI
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Rada Dzielnicy V Krowodrza 26 kwietnia 2013 r.. Budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych z usługami, garażami podziemnymi, wjazdem i infrastrukturą
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
1 Akceptacja przebiegu obwodnicy Olsztyna Raport z badania PBS DGA.
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
Strategia rozwoju Opola w latach
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
Stan zdrowia mieszkańców Warszawy
System transportowy w służbie pasażera
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Konkurs Dobre Praktyki PPP 13 maja 2008r.
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Czytelność układu linii
Szczeciński Rower Miejski Założenia do wyboru lokalizacji.
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Krakowa
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU MIASTA SUWAŁKI ZA 2013 ROK
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Biuro Rozwoju Gdańska Gdańsk,
Przebudowa torowisk TRAMWAJOWych wraz z siecią trakcyjną w Szczecinie w ciągu komunikacyjnym na odcinku od ul. Energetyków poprzez ul. Gdańską, do.
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
Zmieniamy Warszawę Program Inwestycyjny Warszawy
Dominik Jaśkowiec Radny Miasta Krakowa
INFRASTRUKTURA TRANSPORTU LOTNICZEGO
„Rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic”
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
Wnioski Rady Osiedla LIPA PIOTROWSKA
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
BUD Ż ET SKAR Ż YSKA-KAMIENNEJ NA 2012 ROK Opracowała Magdalena Grzmil.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU NA LATA DYSKUSJA PUBLICZNA Gdańsk r. Tomasz Budziszewski Biuro.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY WYDATKI NADWYŻKA
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2011 ROK. Nowe uwarunkowania wynikające z ustawy o finansach publicznych nowa uchwała: WIELOLETNIA PROGNOZA FINANSOWA na lata.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Prezentacja projektu. Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Rejon nad ulicą Libelta – Rondo Kaponiera – Dworzec Zachodni -
Zarządzanie transportem Wybrane elementy
„Wodociągi Krakowskie – inwestycje na miarę czasu”
Inwestycje prowadzone przez spółkę Infrastruktura EuroPoznań2012.
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego Olsza
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Sprawozdanie półmetek kadencji
Prognoza wysokości stawek Spółki Tramwaje Śląskie S. A
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2014 ROK WIELOLETNIEJ PROGNOZY FINANSOWEJ
ALMADA – dobre praktyki transportowe
Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu
Osiedle „Szanty”.
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Projekty Kolejowe w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego Na Lata Białystok, 14 czerwca 2018 r.
Zapis prezentacji:

Kierunki rozbudowy sieci tramwajowej w Krakowie w latach 2013- 2022 Materiał do druku 1165 Opracowanie: Dominik Jaśkowiec Radny Miasta Krakowa

Charakterystyka rozwoju infrastruktury tramwajowej w latach 1999-2012 Dynamiczna rozbudowa linii tramwajowych w południowej części Miasta: Budowa linii tramwajowej na os. Kurdwanów, Budowa linii tramwajowej na os. Ruczaj, Budowa linii tramwajowej na os. Płaszów. Poprawa komunikacji tramwajowej w centrum Krakowa: Budowa układu komunikacyjnego w rejonie KCK wraz z tunelem tramwajowym i linią tramwajową w ciągu ulicy Nowa Pawia, realizacja I linii „szybkiego” tramwaju. Stagnacja rozwoju systemu komunikacji tramwajowej w północnych rejonach Krakowa.

Efekt: brak włączenia do systemu komunikacji tramwajowej wysoce zurbanizowanego rejonu Krakowa zamieszkałego przez około 150 tys. mieszkańców miasta (Dzielnice: III, IV i część Dzielnicy XV).

NIEPOKOJĄCE TENDENCJE: Rozbudowa systemu komunikacji tramwajowej w Krakowie rozmija się w znacznej części z potrzebami mieszkańców Miasta (wyrażonymi w wielkości potencjalnych potoków pasażerskich na planowanych liniach). Forsuje się rozwiązania relatywnie drogie, co przekłada się na niską efektywność realizowanych inwestycji w porównaniu do poniesionych nakładów finansowych.

Wielkość potoków pasażerskich na liniach zrealizowanych i postulowanych (pas/h) Linia tramwajowa Krowodrza Górka - Górka Narodowa Wschód (maks.: 4461 rejon ul. Wolbromskiej) Maksymalne/minimalne potoki na poszczególnych odcinkach: 2925-1228 (odcinek od pętli tramwajowej na osiedlu Krowodrza Górka do osiedla Prądnik Biały - rejon ulicy Pachońskiego), 2038-939 (odcinek od ulicy Pachońskiego do ulicy Bociana), 1567-524 (odcinek od ulicy Bociana do planowanej pętli w rejonie osiedla Górka Narodowa - Wschód). Linia tramwajowa ul. Mogilska – Mistrzejowice (maks.: 3923 rejon ul. Meissnera) 2433-1308 (odcinek od ulicy Mogilskiej do osiedla Olsza II), 1882-1020 (odcinek od osiedla Olsza II do osiedla Prądnik Czerwony - Rondo Barei), 1287-377 (odcinek od Ronda Barei do osiedla Oświecenia), 875-201 (odcinek od osiedla Oświecenia do osiedla Mistrzejowice). Linie zrealizowane charakteryzują się mniejszymi potokami pasażerskimi: 2035-772 (odcinek ul. Czerwone Maki – ul. Lipińskiego) – osiedle Ruczaj. 979-155 (odcinek Mały Płaszów – Rondo Grzegórzeckie) – osiedle Płaszów.

Przykładowe porównanie efektywności inwestycji: Linia tramwajowa ul. Wielicka – ul. Lipska koszt realizacji inwestycji wg. WPF: 302 mln. złotych, efekt: skrócenie czasu podróży 5 minut! Linia tramwajowa Mistrzejowice – ul. Mogilska, koszt realizacji 139 mln. złotych, efekt: skrócenie podróży 12 minut! (Linia nr 9 przystanek Mistrzejowice – Wieczysta czas przejazdu 23 minuty obecnie, kurs o 16:55 , po budowie linii Mistrzejowice – Mogilska 11 minut). Koszt budowy wg WPF linii tramwajowej do os. Górka Narodowa Wschód wynosi 230 mln. złotych Koszt budowy linii tramwajowej Rakowice – Mistrzejowice wynosi: 105 mln. złotych Łączny koszt budowy dwóch linii tramwajowych w północnej części Krakowa to w zależności od wariantu: 369 mln. złotych lub 335 mln. złotych

Proponowane linie priorytetowe linia tramwajowa os. Krowodrza Górka – os. Górka Narodowa linia tramwajowa Meissnera – Mistrzejowice linia tramwajowa Rakowice – Mistrzejowice