Sytuacja ekonomiczna przewoźników wykonujących publiczną regionalną komunikację autobusową; PIGTSiS - materiały własne po trzech kw. 2010 r. 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podsumowanie I edycji Projektu: „Kształcenie rolników w zakresie nowych technologii” Łomża, 23 czerwca 2007 r. Projekt finansowany ze środków Europejskiego.
Advertisements

Konferencja podsumowująca Projekt: „Kształcenie rolników w zakresie nowych technologii” Łomża, 12 kwietnia 2008 r. Projekt finansowany ze środków Europejskiego.
P odsumowanie II edycji Projektu: Kształcenie rolników w zakresie nowych technologii Łomża, 30 marca 2008 r. Projekt finansowany ze środków Europejskiego.
Znaki informacyjne.
Lublin, 5 lipca 2006 r..
Krajowa Izba Gospodarcza ul. Trębacka 4, Warszawa, tel.: , faks: IP-HERMES.pl.
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Zarządzanie transportem KURS INŻYNIERSKI
Kostrzyńsko-Słubicka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A.
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
TRANSPORT – jak się poruszasz ?
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Grupy producentów rolnych
Racibórz X r. Urząd Celny w Rybniku Plac Armii Krajowej 3 Rybnik tel.:
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
Podatki i opłaty lokalne w 2010 roku
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
Warszawa, wrzesień 2007 r. Kryteria wyboru projektów współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013 Warszawa, 7.
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Promocja Integracji Społecznej Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Funkcjonowanie transportu lokalnego w Dzierżoniowie i w powiecie dzierżoniowskim Przygotował: Zygmunt Kuc Brzeg maja.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Prywatyzacja usług publicznych.
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi XV Posiedzenie Komitetu Monitorującego Programy Rozwoju Regionalnego Opracowanie:
1 Warszawa, 7 kwietnia 2010 r. SPRAWOZDANIE ROCZNE Z REALIZACJI BUDŻETU ZA 2009 ROK POSIEDZENIE KOMISJI BUDŻETU I FINANSÓW RADY MIASTA.
Co się zmieniło? O raz dodatkowo: 10% dla średnich 20% dla mikro i małych przedsiębiorców ( z wyłączeniem sektora transportu drogowego)
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
WYNIKI EGZAMINU ZAWODOWEGO
Konsekwencje zablokowania prywatyzacji w latach Michał Chyczewski Andrzej Domański Jeremi Mordasewicz Andrzej Rzońca Warszawa, 18 października.
Projekt 2009 Technik spedytor.
PRAWNE I ETYCZNE ASPEKTY PSYCHOLOGII TRANSPORTU
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Doświadczenia Opola w budowie efektywnego i konkurencyjnego transportu miejskiego Miejski Zakład Komunikacyjny Spółka z o.o. w Opolu.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Stan realizacji Programu Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG IIIA Polska-Republika Słowacka Nowy Targ, 16 czerwca 2008 roku.
Kluczowe liczby w projekcie budżetu na 2014 rok i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata Warszawa 15 listopada 2013 r. MIASTO STOŁECZNE.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Problemy drogowego regionalnego transportu publicznego materiał na posiedzenie Komisji Infrastruktury oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki.
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
BILETY OKRESOWE Z RABATEM 10 %. Od 1. kwietnia 2012 r. został wprowadzony system promocyjnej sprzedaży biletów okresowych komunikacji miejskiej w Stalowej.
1 KARTY PALIWOWE - OSZCZĘDNOŚCI NA ZWROCIE ZAGRANICZNEGO PODATKU VAT Jerzy Jezuit – Doradca DKV Euro Service Polska Kazimierz Dolny, 23 kwietnia 2009 r.
Ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych ćwiczeń specjalnych OPRACOWAŁ Z.LIPIŃSKI.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Rozwój transportu szynowego między Polską a Niemcami (BERLIN-GORZÓW)
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Spływ należności w Branży Elektrycznej
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Realnie o płacach nauczycieli w Polsce Olsztyn
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
Centrum Doradztwa i Szkoleń Zawodowych Aleksander Igielski
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Transport drogowy na Mazowszu
Zakopane 25 października 2018
Zapis prezentacji:

Sytuacja ekonomiczna przewoźników wykonujących publiczną regionalną komunikację autobusową; PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r. 1

Przedsiębiorcy realizujący publiczny transport drogowy osób 1. Ilość wydanych licencji na przewozy osób - ponad 9.000, 2. Firmy podlegające obowiązkowi statystycznemu - 236; w tym – firmy wywodzące się z PKS - 148; - p.p. - 4 ; - j.s.s.p. - 47; - firmy skomunalizowane - 27; - firmy prywatne PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r. 2

Zadania realizowane w publicznym transporcie drogowym osób Linie komunikacyjne ; (wg danych MI wydano w całym kraju zezwoleń) Długość w km ,1 tys. km, Autobusy w komunikacji publicznej ; PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r. 3

PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r.) 4 Publiczny drogowy transport osób LPLP opis / % 1 Pasażerowie w tys. osób 2.084,7954,5782,0612,978,38 2 Praca przewozowa w mln pkm ,18 3 Autobusy w tys. 92,182,479,695,4119,85

Liczba pasażerów korzystających w transportu drogowego i kolejowego PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r. 5

Sytuacja w roku 2009 do 2008 Przewóz osób - spadek o 9,0 %; W komunikacji regularnej - spadek o 10,0 %; Za biletami jednorazowymi - spadek o 11,7 %; Za biletami m. szkolnymi - spadek o 5,0 %; Za biletami m. pracowniczymi - spadek o 17,2 %; Samochody prywatne - wzrost o 2,6%. W roku 2010 do roku 2009 spadek w przewozie osób o 9,3% PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r. 6

Przebieg autobusów w komunikacji regularnej Przedsiębiorstwa PKS w latach PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r. 7 RokPrzebieg w tys. km% do roku ubiegłego % do roku , ,997,5998, ,199,9898, ,495,7294, ,499,9994, ,4100,4595, ,395,1990, ,089,5180, ,389,2877,09 W roku 2010 spadek przebiegu o dalsze 6,78 %

Rentowność z przewozu osób 2005 r ,73 % - (rentowność dodatnią miało – 12,68 % firm), 2007 r ,00 % - (rentowność dodatnią miało – 26,27 % firm), 2008 r ,96 % - (rentowność dodatnią miało – 22,68 % firm), 2009 r ,09 % - (rentowność dodatnią miało – 15,73 % firm), 2010 r ,54 % - (rentowność dodatnią miało – 4,35 % firm). PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r. 8

Udział dopłat w przychodach ogółem z usług ptz 2005 r. - 21,31 % 2006 r. - 21,98 % 2007 r. - 22,68 % 2008 r. - 18,51 % 2009 r. - 19,40 % 2010 r. - 17,36 % PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r.9

Środki z tytułu ulg wg uprawnień do ulg PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r. 10

Porównanie wysokości dofinansowania przejazdu jednego pasażera w transporcie drogowym i kolejowym PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r. 11

Kształtowania się kosztów jednostkowych w porównaniu do wpływów w przedsiębiorstwach PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r. 12

Bariery dla drogowego transportu publicznego Ekonomiczne Wzrost kosztów działalności – paliwo, płace, materiały, Brak mechanizmów wsparcia ekonomicznego komunikacji publicznej, Starzenie się posiadanego taboru – brak środków na jego odnowę, Nierówność obciążeń podatkowych i innych publiczno- prawnych dla różnych przewoźników. PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r.13

Problemy do załatwienia Wprowadzenie niezwłocznie wzorem innych krajów UE wspomaganie finansowe transportu publicznego poprzez: - zwrot podatku akcyzowego od paliwa zużytego do wykonywania komunikacji publicznej, - wspieranie zakupu taboru autobusowego przeznaczonego do realizacji publicznego transportu zbiorowego, - zwolnienie przewozów publicznych z opłat za korzystanie z dróg publicznych innych niż autostrady, - wprowadzenie jednakowych z koleją uprawnień dla pasażerów do ulg przy korzystaniu z usług przewozowych. PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r.14

Problemy do załatwienia Wprowadzenie do szkolnictwa zawodowego systemu szkolenia uczniów w zawodzie kierowca-mechanik, Przeznaczenie odpowiednich środków publicznych na sfinansowanie % kosztów szkolenia na kwalifikację wstępną. Egzekwowanie wymogu prowadzenia ksiąg rachunkowych dla każdego przewoźnika realizującego publiczny transport osób, PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r.15

Bariery dla drogowego transportu publicznego Prawne Tolerowanie przez Państwo nieuczciwej konkurencji, Nierówne traktowanie w przepisach przewoźników w zależności od ich wielkości i formy organizacyjnej, Niepełnienie funkcji regulatora rynku przez organy samorządu terytorialnego, PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r.16

Problemy do załatwienia Określić podstawowe zachowania które stanowią nieuczciwą konkurencją przy realizacji komunikacji regularnej, oraz podjąć zdecydowane działania celem eliminacji takich zjawisk, Zaostrzenie sankcji w stosunku do przewoźników stosujących nieuczciwą konkurencje, do odebrania prawa wykonywania działalności włącznie, Precyzyjnie określenie jakie warunki mają być spełnione przy wykonywaniu przewozów okazjonalnych (tak aby łatwo można było rozróżnić przewóz okazjonalny od przewozu regularnego), PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r.17

Problemy do załatwienia Zapewnić szybkie wprowadzenie w życie zasad odpowiedzialności samorządów terytorialnych za komunikację publiczną, poprzez niezwłoczne przystąpienie do udzielania tzw. zamówienia publicznego na wykonywanie usług przewozowych, PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r.18

Problemy do załatwienia Uregulować precyzyjnie obowiązki organów państwa i samorządu terytorialnego w zakresie wypłaty przewoźnikom dopłat, oraz określić uprawnienia przewoźników w przypadku opóźnień w wykonaniu tych zobowiązań przez organy samorządów terytorialnych, Określić warunki techniczne autobusu wykonującego komunikację regularną, Umożliwić przewoźnikom zawiązywanie związków taryfowych celem obsługi pasażerów na danym obszarze lub w danych relacjach (integracja taryfowa), PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r.19

Komisja Infrastruktury 15 grudnia 2010 r Opracował Zdzisław Szczerbaciuk PIGTSiS - materiały własne po trzech kw r.20