Kilka słów o genezie projektu FAMICO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
SZKOLENIE „Testowanie technik grupowego doradztwa kariery opracowanych w międzynarodowym projekcie NAVIGUDE” Społeczna Akademia Nauk Warszawa, 11 października.
Rodzic jako doradca zawodowy
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Rozwój szkolnictwa zawodowego w Warszawie a potrzeby rynku pracy- diagnoza i prognoza. Projekt jest realizowany przez Biuro Edukacji Urzędu Miasta Stołecznego.
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Od Szkoły do Kariery – Metodologia Doradztwa Zawodowego ukierunkowanego na Ucznia z wykorzystaniem narzędzia Test Ścieżki Kariery s2cpt Małgorzata Klimka,
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Doradztwo zawodowe dla młodzieży jako system profesjonalnego przygotowania do wejścia na rynek pracy mgr Mirosław Górczyński /psycholog, doradca.
Projekt dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku Czeladzi Strona Internetowa: O naszym projekcie : Projekt łączy instytucje kształcące.
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Rodziny wielojęzyczne
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Społeczna Akademia Nauk
PROJEKT MIGRANTS+ realizowany w ramach Programu UE: Uczenie się przez całe życie, przy wsparciu Komisji Europejskiej.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Kilka słów o genezie projektu FAMICO FAMILY CAREER COMPASS - „Metody Doradztwa Zawodowego Skutecznie Wspierające Rodziców w Kierowaniu Karierą Zawodową ich Dzieci” 22 listopada 2013 Kilka słów o genezie projektu FAMICO Anna Paszkowska - Rogacz

Jak pomóc rodzicom i doradcom zawodowym? Projekt pilotażowy Nr PL/06/B/F/PP/174020 Jak pomóc rodzicom i doradcom zawodowym? Projekt: „Aktywne uczestnictwo rodziców w procesie planowania kariery zawodowej ich dzieci. Trening dla szkolnych doradców zawodowych z zakresu współpracy z rodzicami” Lata 2006-2008

Zależność między czynnikami genetycznymi a środowiskowymi (Ann Roe, 1957) RODZINA wpływa na typ aktywności zawodowej i zainteresowań STRUKTURA GENETYCZNA wpływa na poziom osiągnięć

Badania nad działaniami rodziców wspierającymi dzieci w wyborze kariery zawodowej Rozwijanie poczucia sprawczości w odniesieniu do decyzji zawodowych podejmowanych przez młodzież (Kush & Cochran, 1993) Więzi rodzinne a dojrzałość zawodowa (Palmer & Cochran, 1988) Rozwój działań podejmowanych przez rodziny na rzecz rozwoju kariery dziecka (Young & Friesen, 1992; Young, Friesen, & Pearson, 1988). Rodzinne projekty kariery (Young, Valach, & Collin, 1996)

Do kogo należy się zgłosić w przypadku trudności z wyborem zawodu (Kubicka, 2005) Osoba pomagająca w wyborze zawodu Uczniowie Rodzice N % Profesjonalny doradca zawodowy 15 14 65 71 Rodzic 68 64 Nauczyciel-wychowawca 3 12 13 Przyjaciel/ Przyjaciółka Ksiądz 1 Inna osoba 5

Kukla (2004) n= 67 uczniów gimnazjum

Rodzinne projekty kariery - skuteczność Wspólne cele rodziców i dzieci Dobra komunikacja pomiędzy rodzicami i dziećmi oraz pozytywne więzi emocjonalne Wysoki stopień dopasowania pomiędzy celami zawodowymi oraz środkami do ich realizacji Istnienie wspólnego planu działania Uwzględnienie zjawisk rozwojowych w tym procesu budowania tożsamości i autonomii w planowaniu przyszłości zawodowej dziecka

Poradnik dla rodziców „ Moje dziecko wybiera karierę zawodową”

30 godzinny program szkoleniowy: „Jak współpracować z rodzicami w kształtowaniu kariery zawodowej ich dzieci” dla szkolnych doradców zawodowych wraz z materiałami metodycznymi dla prowadzących szkolenie oraz materiałami dla uczestników szkolenia

Projekt FAMICO – cel Cel projektu: rozwijanie kompetencji zawodowych doradców poprzez poszerzanie ich umiejętności doradzania rodzicom, aby mogli oni wspierać swoje dzieci w podejmowaniu decyzji dotyczących kariery zawodowej

Projekt FAMICO – rezultaty (do XI 2015) Trzy PROGRAMY SZKOLENIOWE dla szkolnych doradców zawodowych, wykorzystujące zintegrowaną metodę kształcenia, zawierające sesje on-line nauczania problemowego (Problem Based Learning) „Jak współpracować z rodzicami w kształtowaniu kariery zawodowej ich dzieci w określonym wieku” (każdy program dostosowany do jednej grupy wiekowej dzieci). PODRĘCZNIK DORADCY „Jak współpracować z rodzicami w kształtowaniu kariery zawodowej ich dzieci w określonym wieku”. PORADNIK RODZICA „Jak pomóc dziecku w podejmowaniu decyzji dotyczących kariery zawodowej” podzielony na 3 części, dostosowane do grup wiekowych dzieci. • E-PLATFORMA dla doradców i rodziców, będąca źródłem materiałów pomocniczych oraz przestrzenią służącą wymianie wiedzy i wzajemnej edukacji. Materiały te dostępne będą w następujących językach: angielskim, polskim, niemieckim, słoweńskim, tureckim oraz greckim.

Projekt FAMICO – grupa odbiorców Bezpośrednia - doradcy zawodowi współpracujący ze szkołami podstawowymi, gimnazjami i szkołami ponadgimnazjalnymi Projekt wesprze doradców zawodowych we wspomaganiu rozwoju uczniów nie tylko indywidualnie, ale również przy wsparciu rodziny na różnych etapach jej rozwoju. Pośrednia - rodzice i ich dzieci Rodzice, którzy stanowią jeden z głównych czynników wpływających na decyzje zawodowe ucznia uzyskają wiedzę, w jaki sposób wspomagać zarządzanie karierą i będą mieli większą świadomość roli fazy rozwojowej w jakiej znajduje się dziecko.

Partnerzy projektu 1. Społeczna Akademia Nauk - Polska 2. Bahçeşehir Üniversitesi - Turcja 3. abif – Analyse, Beratung, interdisziplinäre Forschung - Austria 4. Kadis, kadrovsko izobraževalni inženiring, d.o.o. - Słowenia 5. Life Long Learning Research Institute - Grecja 6. Ekpaideutiria Douka - Grecja

DZIĘKUJĘ! Biuro projektu: Społeczna Akademia Nauk, Marta Kędzia tel: 42/664-22-78 e-mail: mkedzia@spoleczna.pl Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie”. Prezentacja odzwierciedla jedynie stanowisko autora. Komisja Europejska ani Narodowa Agencja nie ponoszą odpowiedzialności za umieszczoną w niej zawartość merytoryczną ani za sposób wykorzystania zawartych w niej informacji.