Gdańsk, 6 października 2009 r.. Nazwa świadczenia Średni przewidywany czas oczekiwania Średni rzeczywisty czas oczekiwania Leczenie aparatem ortodontycznym.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Departament ds. Służb Mundurowych
Advertisements

ROLA I ZADANIA PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ
Przychodnie/poradnie Pielęgniarki/położne rehabilitant, psycholog)
Listy oczekujących na świadczenia opieki zdrowotnej
Zgoda pacjenta na zabieg, leczenie – zagadnienia prawne i etyczne.
Listy oczekujących na świadczenia opieki zdrowotnej
KONTRAKTOWANIE ŚWIADCZEŃ MEDYCZNYCH NA ROK 2011
Sposób składania wniosków do działania 9.3 RPO WP Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Narodowego Funduszu Zdrowia w
Otoczenie prawne rozwoju prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce Trzy główne ograniczenia w rozwoju prywatnych ubezpieczeń szpitalnych – informacja.
Warunki realizacji umów
KONTRAKTOWANIE ŚWIADCZEŃ MEDYCZNYCH NA ROK 2011
Dowody ubezpieczenia w NFZ i uprawnienie do świadczeń
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Logowanie do ZIP Po uzyskaniu dostępu do systemu ZIP świadczeniobiorca może wyświetlić główną stronę systemu w przeglądarce internetowej, a następnie wybrać.
1 Polsko-Niemieckie Forum Ochrony Zdrowia 2009 – Fakty; Doświadczenie; Praktyka Realizacja dostępu do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków ubezpieczenia.
KIERUNKOWE ZMIANY LEGISLACYJNE W OCHRONIE ZDROWIA
Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ 17 grudnia 2012
Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ 17 grudnia 2012
ŁÓDZKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI
DOKUMENTACJA MEDYCZNA
Małopolski Oddział Wojewódzki NFZ

DANE SPRAWOZDAWCZE Z ZAKRESU LIST PACJENTÓW OCZEKUJĄCYCH OD 1 KWIETNIA 2007 ROKU. Mgr Marcin Karwacki Przedsiębiorstwo Informatyczne KAMSOFT.
Mazowiecki Oddział Wojewódzki NFZ Wydział Monitorowania Świadczeń Opieki ZdrowotnejDział Analiz i Sprawozdawczości Warszawa, wrzesień 2006 Analiza migracji.
LUBLIN Stare Miasto - Zamek Lubelski. Udział i rola szpitali niepublicznych na rynku usług medycznych w województwie lubelskim Tomasz Pękalski Dyrektor.
Spotkanie z Rodzicami dn r. Szkoła Podstawowa im
KS-PPS Marcin Jaworski Michał Zorzycki Karpacz styczeń 2006.
Zasady prowadzenia list oczekujących na świadczenia medyczne
Podaj nazwę oddziału Świętokrzyskiego Kielce, ul. Jana Pawła II 9 Podaj nazwę placówki, oraz oddziału na którym będzie realizowane świadczenie wraz.
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r
eWUŚ - problemy zgłaszane przez świadczeniobiorców
Art. 192 ust. 1 Fundusz na żądanie świadczeniobiorcy informuje go o prawie do świadczeń opieki zdrowotnej, udzielonych mu świadczeniach oraz kwocie środków.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
SPÓŁKI CYWILNE – art. 860 – 875 k.c.
Karta Diagnostyki i Leczenia Onkologicznego (DiLO) w programie drEryk
Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Sp. z o.o.
Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki 1 Personalne listy pacjentów oczekujących na wybrane świadczenia opieki zdrowotnej Angelika Milkiewicz-Ławicka Naczelnik.
Jerzy Gryglewicz Warszawa 18 marca 2014 r.
JGP Z PERSPEKTYWY ODDZIAŁU FUNDUSZU
Zmiany w SPRAWOZDAWCZOŚCI I W ZASADACH PROWADZENIA LIST OSÓB OCZEKUJĄCYCH NA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE OD STYCZNIA 2015 R.
Elektroniczna weryfikacja uprawnień świadczeniobiorców
Wynagrodzenia nauczycieli - zadania ogniw ZNP
Ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w zakresie dotyczącym KOLEJEK OCZEKUJĄCYCH Kraków, luty 2015 rok.
Świadczenia opieki zdrowotnej są udzielane według kolejności zgłoszenia; Jeżeli świadczenie nie może zostać udzielone w dniu zgłoszenia, pacjenta wpisuje.
Leczenie Szpitalne Świadczenia w zakresie leczenia onkologicznego
AOS Świadczenia w zakresie szybkiej diagnostyki onkologicznej
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2015/2016.
ZAKRES I ZASADY PRZEKAZYWANIA DANYCH SPOSÓB ANALIZY KOSZTÓW ŚWIADCZEŃ OPIEKI ZDROWOTNEJ Aleksandra Świderska Wydział Taryfikacji Agencja Oceny Technologii.
PROBLEMY FINANSOWE SZPITALI POWIATOWYCH
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Warszawa, 13 grudnia 2007 roku Przygotowanie Polskiej Grupy Energetycznej do debiutu giełdowego Warszawa, 3 czerwca 2008r.
E-WUŚ e-WUŚ elektroniczny system weryfikacji uprawnień pacjentów do świadczeń zdrowotnych Szkolenie pracowników rejestracji WM OW NFZ, grudzień 2012 r.
Szkody z ubezpieczeń NNW – proces zgłoszenia i likwidacji.
1 Telemedycyna na przykładzie modelu zabrzańskiego Anna Goławska Departament Infrastruktury i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w II półroczu 2015 roku.
Końcowy raport z postępu realizacji projektu. 2 Wzór raportu końcowego formularz zgodny ze wzorem na stronie na początku należy zaznaczyć OS kokres sprawozdawczy.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
WYPEŁNIANIE I PRZEDKŁADANIE HARMONOGRAMÓW
Podlaski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Białymstoku
Zarzuty wobec NFZ: Jeden pacjent jedna choroba – Fundusz finansuje leczenie tylko jednej choroby. 2. Jeden pacjent jedna kończyna – Fundusz finansuje leczenie.
Przypomnienie SMS dla Pacjenta
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w I półroczu 2016 roku.
Zawieranie umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych
„Sieć szpitali” – wykonanie ryczałtu w lubuskich szpitalach
Listy Oczekujących Prowadzenie i Sprawozdawczość Opracowanie:
Tryby Obsługi Pacjenta w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym „TOPSOR”
Zapis prezentacji:

Gdańsk, 6 października 2009 r.

Nazwa świadczenia Średni przewidywany czas oczekiwania Średni rzeczywisty czas oczekiwania Leczenie aparatem ortodontycznym Leczenie protetyczne Rezonans magnetyczny Tomografia komputerowa 7452 Poradnia endokrynologiczna Poradnia kardiologiczna 7055 Poradnia rehabilitacyjna 8241 Poradnia okulistyczna październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ

Nazwa świadczenia Stan na r.Stan na r. Liczba osób oczekują cych Średni przewidyw any czas oczekiwan ia Średni rzeczywisty czas oczekiwania Liczba osób oczekują cych Średni przewidy wany czas oczekiwa nia Średni rzeczywi sty czas oczekiw ania Endoprotezoplastyka stawu biodrowego Endoprotezoplastyka stawu kolanowego Zabiegi zakresie soczewki – zaćma * dane niepełne – nie zakończono wprowadzania danych we wszystkich placówkach 7 431* październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ

Nazwa świadczenia województwo pomorskiePolska Średni przewidywany czas oczekiwania Średni rzeczywisty czas oczekiwania Średni przewidywany czas oczekiwania Średni rzeczywisty czas oczekiwania Endoprotezoplastyka stawu biodrowego Endoprotezoplastyka stawu kolanowego Zabiegi zakresie soczewki - zaćma październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ

Dane na listach są rzeczywiste, a nie orientacyjne. Wiarygodne informacje o udzielanych świadczeniach zarówno dla pacjenta, jak i dla NFZ. Rzeczywiste skrócenie czasu oczekiwania poprzez możliwość wyboru świadczeniodawcy. Dzięki identyfikacji pacjenta – realne skrócenie list oczekujących (pacjent oczekujący do jednego, a nie kilku świadczeniodawców). Przeciwdziałanie korupcji. 6 październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ

zapisy ustawowe nie wymagają prowadzenia list w formie elektronicznej, wielu świadczeniodawców prowadzi je w formie elementu dziennego grafiku przyjęć (tj. terminarza) skutkiem czego często dane są niepełne; zgodnie z ustawą Fundusz gromadzi dane liczbie oczekujący i czasie oczekiwania raz w miesiącu, więc te dane w ciągu miesiąca ulegają zmianą, tak więc informacje dla pacjentów mogą w niektórych przypadkach być zdezaktualizowane; wobec faktu, iż wyliczanie czasu rzeczywistego jest skomplikowane, jeśli świadczeniodawca nie prowadzi list w formie elektronicznej, to część świadczeniodawców przekazuje czas szacunkowy jako rzeczywisty; 6 październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ

pewna grupa świadczeniodawców przekazuje zerowy czas oczekiwania w kolejce, a gdy pacjent się zgłosi jest informowany, że nie ma możliwości skorzystania ze świadczeń, w ten sposób nie respektuje swoich danych oraz wprowadza w błąd pacjentów; nagminne jest pod koniec roku, zamykanie list oczekujących, jak również bezterminowe przekładanie zaplanowanych wizyt, motywując to końcem limitów lub końcem umowy z dniem ostatniego grudnia danego roku; nadal wielu świadczeniodawców nie rozumie pojęcia pacjent pierwszorazowy (zgodnie z ustaleniami tylko taki pacjent jest zapisywany na listy oczekujących), co powoduje wpisywanie na listy wszystkich pacjentów do placówki, wobec braku wolnych terminów odmawia zapisów na listę. 6 październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ

Przeprowadzenie kontroli świadczeniodawców przesyłających dane budzące wątpliwości, np. dane, które znacznie wzrosły lub spadły w analizowanym okresie sprawozdawczym; Docelowo wprowadzenie list spersonalizowanych w innych zakresach i przesyłanie ich do Funduszu, co uporządkuje listy i czasy oczekiwania; 6 październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ

Dziękuje za uwagę 6 październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ