Gdańsk, 6 października 2009 r.
Nazwa świadczenia Średni przewidywany czas oczekiwania Średni rzeczywisty czas oczekiwania Leczenie aparatem ortodontycznym Leczenie protetyczne Rezonans magnetyczny Tomografia komputerowa 7452 Poradnia endokrynologiczna Poradnia kardiologiczna 7055 Poradnia rehabilitacyjna 8241 Poradnia okulistyczna październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Nazwa świadczenia Stan na r.Stan na r. Liczba osób oczekują cych Średni przewidyw any czas oczekiwan ia Średni rzeczywisty czas oczekiwania Liczba osób oczekują cych Średni przewidy wany czas oczekiwa nia Średni rzeczywi sty czas oczekiw ania Endoprotezoplastyka stawu biodrowego Endoprotezoplastyka stawu kolanowego Zabiegi zakresie soczewki – zaćma * dane niepełne – nie zakończono wprowadzania danych we wszystkich placówkach 7 431* październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Nazwa świadczenia województwo pomorskiePolska Średni przewidywany czas oczekiwania Średni rzeczywisty czas oczekiwania Średni przewidywany czas oczekiwania Średni rzeczywisty czas oczekiwania Endoprotezoplastyka stawu biodrowego Endoprotezoplastyka stawu kolanowego Zabiegi zakresie soczewki - zaćma październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Dane na listach są rzeczywiste, a nie orientacyjne. Wiarygodne informacje o udzielanych świadczeniach zarówno dla pacjenta, jak i dla NFZ. Rzeczywiste skrócenie czasu oczekiwania poprzez możliwość wyboru świadczeniodawcy. Dzięki identyfikacji pacjenta – realne skrócenie list oczekujących (pacjent oczekujący do jednego, a nie kilku świadczeniodawców). Przeciwdziałanie korupcji. 6 październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
zapisy ustawowe nie wymagają prowadzenia list w formie elektronicznej, wielu świadczeniodawców prowadzi je w formie elementu dziennego grafiku przyjęć (tj. terminarza) skutkiem czego często dane są niepełne; zgodnie z ustawą Fundusz gromadzi dane liczbie oczekujący i czasie oczekiwania raz w miesiącu, więc te dane w ciągu miesiąca ulegają zmianą, tak więc informacje dla pacjentów mogą w niektórych przypadkach być zdezaktualizowane; wobec faktu, iż wyliczanie czasu rzeczywistego jest skomplikowane, jeśli świadczeniodawca nie prowadzi list w formie elektronicznej, to część świadczeniodawców przekazuje czas szacunkowy jako rzeczywisty; 6 październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
pewna grupa świadczeniodawców przekazuje zerowy czas oczekiwania w kolejce, a gdy pacjent się zgłosi jest informowany, że nie ma możliwości skorzystania ze świadczeń, w ten sposób nie respektuje swoich danych oraz wprowadza w błąd pacjentów; nagminne jest pod koniec roku, zamykanie list oczekujących, jak również bezterminowe przekładanie zaplanowanych wizyt, motywując to końcem limitów lub końcem umowy z dniem ostatniego grudnia danego roku; nadal wielu świadczeniodawców nie rozumie pojęcia pacjent pierwszorazowy (zgodnie z ustaleniami tylko taki pacjent jest zapisywany na listy oczekujących), co powoduje wpisywanie na listy wszystkich pacjentów do placówki, wobec braku wolnych terminów odmawia zapisów na listę. 6 październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Przeprowadzenie kontroli świadczeniodawców przesyłających dane budzące wątpliwości, np. dane, które znacznie wzrosły lub spadły w analizowanym okresie sprawozdawczym; Docelowo wprowadzenie list spersonalizowanych w innych zakresach i przesyłanie ich do Funduszu, co uporządkuje listy i czasy oczekiwania; 6 październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Dziękuje za uwagę 6 październik 2009 Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ