Pamiętnik z wymiany w Anglii

HiszPANIA Przygoda zycia 3 miesiace … 12 tygodni … 90 dni … 2160 godzin … Pieciu polskich uczniów w odleglym kraju.

Projekt Comeniusa Spotkanie partnerów w mieście Konya w Turcji października 2010.
RUMUNIA z nocy październik wyjechalismy do Rumunii w ramach projektu Comenius. Po bardzo długiej 18 godzinnej drodze wreszczie dotarliśmy.
W PROGRAMIE MIĘDZY INNYMI: ZAJĘCIA KOMPUTEROWE ZAJĘCIA ARTYSTYCZNO-PLASTYCZNE ZAJĘCIA ZUMBY ROZGRYWKI SPORTOWE I WIELKE INNYCH ATRAKCJI.
Stargard im Herbst 10 – 16 Oktober 2012 Jakub Nagaj II D.
Mój plan dnia czynności codzienne.
W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.
Wymiana polsko-angielska
Wizyta przyjaciół z Czech V 2007r.. Gościliśmy delegację z Vsetina … Od kilku lat współpracujemy z czeską szkołą we Vsetinie. Ukoronowaniem.
Kolegium Zakonu Pijarów
Przyjazd do Barnstaple, przejazd samochodem wraz z Dawidem, Emmą, Lucy do domu Emmy, zapoznanie z naszymi partnerkami, szybkie poznanie miasta, sklepów.
Obliczamy czas.
Hiszpania. Nasz pobyt w Hiszpanii rozpoczął się długim oczekiwaniem na lotnisku na nasze bagaże. Znudzenie i zmęczenie jednak szybko minęło gdy przywitało.
Mateusz Czernek. 1 DZIEŃ (PIĄTEK) Przyjechaliśmy pod szkołę Pilton w Barnstaple i poszliśmy do domów z naszymi angielskimi partnerami. Rozpakowałem się
Cel wyjazdu Celem wyjazdu było zwiedzenie Centrum Kopernika w Warszawie, gdzie zwiedzający mogą poznawać prawa nauki poprzez samodzielne.
Program YOG MILE. Gdy wysiadłyśmy z samolotu, pierwszą rzeczą jaką zobaczyłyśmy były góry. Ogromne, piękne, zaśnieżone góry. Jest to jeden z najpiękniejszych.
Autorzy: Micha ł Galik i Maciej Wieczorek. Wyjazd z Sanoka Ja w czasie drogi Z Sanoka wyjechaliśmy wcześnie rano o godz W czasie drogi wszyscy.
r. Zaspanymi oczami popatrzyłam na telefon – 13 maja godzina 5:00- i już serce zaczęło mocniej bić. To dzisiaj lecę do Anglii ! Jazda autokarem,
Katarzyna Pietrzyk Piątek Tego dnia 22 osobowa grupa z Polski dotarła do Barnstaple. Wszyscy musieliśmy wstać wcześnie rano, jednak nikomu.
Portugal – Açores, Pico Island Po raz kolejny dzięki współpracy z Comenius uczestniczyliśmy w zagranicznej wyprawie, sponsorowanej przez.
Dzień 1 (piątek) Wstałem bardzo wcześnie. Przed wyjazdem pożegnaliśmy się z rodzinami. Po odprawie na lotnisku zrobiliśmy kilka ciekawych zdjęć. Lot był
Pamiętnik podczas pobytu w Anglii 2011r.
Karoliny Kazimierczak
Anglia 2011 Anna Dziedzic.
Comenius - Wizyta w Danii. Dzień Pierwszy – Sobota Podróż: We wczesnych godzinach rannych wylecieliśmy z Katowic-Pyrzowic do Frankfurtu by tam się przesiąść
By: Agnieszka Bednarz Zespół Szkół Gimnazjum Nr 6 i SP Nr 13 w Zawierciu.
Projekt wykonany przez Basię Szeląg
PAMIĘTNIK PODRÓŻNIKA WYMIANA 2011 * ANGLIA * Karolina Gajek.
Leipzig – Lipsk W dniach – uczniowie klas trzecich Europejskiego Gimnazjum dr Rahn wzięli udział w wymianie polsko-niemieckiej ze.
Ferie 2014.
ZWIERZENIA FACETÓW .
Krótkie formy wypowiedzi pisemnej
Staż w Plymouth.
Wymiana 2014.
…czyli warsztaty językowe w Anglii – r.
MINI – ZIELONA SZKOŁA KLASA 2 b 5, 6 czerwca 2009 r.
Praca zaliczeniowa z informatyki Mateusz Czekała kl. I a
4 czerwca wszyscy uczniowie kl. II i III przyszli na zbiórkę. Nie było ani jednej spóźnionej osoby. Ze szkoły odjechaliśmy z dobrymi humorami. I tak rozpoczęła.
Naszą wycieczkę po Warszawie rozpoczęliśmy od zwiedzania Stadionu Narodowego. Przy okazji zwiedzania pan przewodnik wspomniał również o niezapomnianym.
Wyjazd organizacyjny wolontariatu W dniach 4 – 5 października odbył się wyjazd wolontariatu. Wyjechaliśmy o 16. spod szkoły, a na miejscu byliśmy o 17.
DNI W DIECEZJI 5 DNI MIĘDZYNARODOWEGO SPOTKANIA U NAS – W DIECEZJI ŁOWICKIEJ.
Jak je spędzałem :D. Super czas spędziłem z dziadkiem i babcią! Graliśmy w różne gry, chodziliśmy na spacery i razem oglądaliśmy filmy. Było bardzo fajnie.
WARSZTATY W PYRGOS/GRECJA 3 PAŹDZIERNIK 2015 (SOBOTA)- - 9 PAŹDZIERNIK 2015 (PIĄTEK)
 Moje ferie zaczęły się imprezą.  Byłam u mojego wujka na 18-nastce impreza zakończyła się o 2:00 w nocy.  Później przyjechałam do mieszkania babci.
GDYBYŚ MÓGŁ CO ZMIENIŁBYŚ W SWOJEJ OKOLICY ? JAWORZNO.
Maj to najwspanialszy miesiąc w roku. Kojarzy się on nam z majówką. Wtedy możemy na przykład: odpoczywać, jeździć na rowerze, chodzić na spacery do lasu.
Project COMENIUS - realizowany przy wsparciu finansowym Wspólnoty Europejskiej.
Towaroznawstwo Grupa 1011 Nr albumu
W czasie ferii niektórzy się nudzą, ale nie uczniowie naszej szkoły.
PASCH-Jugendkurs lato 2016
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
„Od Technika do Europejczyka. Nowe doświadczenia- większe możliwości”
Vitalis-Niemcy 2017 Dominik Gwizdała.

Pamiętnik z wymiany w Anglii Zwolińska Roksana

Piątek (13 V 2011) Dzisiejszy dzień był pełen wrażeń, ponieważ odbył się mój pierwszy lot samolotem, a także poznałam nową rodzinę. Moja partnerka Marta ma 13 lat i jest bardzo wysportowana. W piątki uczęszcza na gimnastykę, więc pierwszy dzień w Barnstaple spędziłam z jej dziadkiem, który nauczył mnie grać w przeróżne gry zrobione przez niego. Ron, dziadek Marty jest bardzo zabawny, dlatego ani trochę nie nudziłam się, gdy z nim przebywałam. Tego dnia byłam wyczerpana, dlatego wyjątkowo wcześnie położyłam się spać. Nie mogę doczekać się kolejnego dnia.

Sobota (14 V 2011) Dziś pobudka była o godz. 8:00. Byłam wypoczęta, bo moje łóżko jest bardzo wygodne. Po śniadaniu i porannej rozmowie z członkami rodziny, wyruszyłyśmy z Martą do szkoły. Odwiedziliśmy miasto Bath. Jego piękne zakątki podziwialiśmy z autobusu bez dachu. Zobaczyłam wiele ciekawych miejsc, takich jak np. gorące źródła. Jednak największą atrakcją tego dnia był czas dla siebie, który przeznaczyliśmy na zakup pamiątek i wielu innych różnych rzeczy. Gdy wróciłam do Pilton, moja rodzina zabrała mnie do restauracji na kolację. To był naprawdę miło spędzony dzień.

Niedziela (15 V 2011) Szczerze mówiąc, bałam się tego dnia, ponieważ mieliśmy go spędzić z rodzinami. Nie wiedziałam, czego mam się spodziewać. Rano pojechaliśmy do kościoła. Byłam pod wielkim wrażeniem ich zwyczajów. Msze rozpoczynają, śpiewając wesołe pieśni, przy tym tańczą. Następnie młodzież idzie do innego pomieszczenia, gdzie odbywają się zajęcia z Biblią. Za zadanie mieliśmy wypisać na kartkach nasze grzechy i zniszczyć kartkę. W ten sposób Bóg miał odpuścić grzechy. Zdziwiło mnie również to, że zamiast opłatka, dostają na dłoń kawałek chleba, który popijają winem. Wszyscy są dla siebie mili i przyjaźni. To mi się podoba najbardziej. Pod wieczór spotkałam się ze znajomymi z Polski na kręglach.

Poniedziałek (16 V 2011) Zwiedzaliśmy Lynmouth, dokąd doszliśmy pieszo z Watersmeet, a następnie jechaliśmy kolejką do Lynton. Dzisiejszy dzień był bardzo wietrzny, pomimo to byliśmy jak zawsze weseli. Byłam zaskoczona pięknymi krajobrazami. Ze wzgórza obserwowaliśmy fale Oceanu Atlantyckiego. To było niesamowite! Wieczorem Marta zabrała mnie do parku, gdzie spotkałam moich przyjaciół. Wspólnie spędziliśmy przyjemnie ten wieczór.

Wtorek (17 V 2011) Rano odbyły się zajęcia taneczne i sportowe. Nauczyłam się nowych tańców i gier. Wszyscy świetnie się bawiliśmy. Około 14:00 zwiedzaliśmy Barnstaple. Mieliśmy bardzo wesołego przewodnika. I oczywiście na końcu zakupy. Pod wieczór spotkaliśmy się wszyscy w szkole, gdzie mieliśmy okazję spróbować przysmaków przygotowanych przez naszych partnerów. Słuchaliśmy także śpiewu i gry na instrumentach. Występowali uczniowie szkoły Pilton.

Środa (18 V 2011) Dziś zwiedzaliśmy zamek Tintagel. Przepiękne widoki oceanu. To było niesamowite! Była tam również Studnia Marzeń. Oczywiście wrzuciłam swojego funta, aby moje marzenie się spełniło. Pod koniec wycieczki zjedliśmy lunch, który niezbyt mi smakował. Wieczorem odwiedziłyśmy przyjaciółkę Marty, z którą oglądałyśmy filmy romantyczne.

Czwartek (19 V 2011) Wstałam dziś bardzo wcześnie, ponieważ do Exeter jechało się długo i zbiórka była o 8:00. Mieliśmy okazję obejrzenia `Devon Show`, czyli uroczystości, która odbywa się co roku. Podziwialiśmy wystawy zwierząt i maszyn rolniczych, a także poznaliśmy kulturę Devonu. Znaleźliśmy również wesołe miasteczko, gdzie spędziliśmy najwięcej czasu, wspólnie się bawiąc. Takich dni mogłoby być więcej.

Piątek (20 V 2011) Na ten dzień czekałam od samego przyjazdu do Anglii. Miały się odbyć większe zakupy w Exeter. Oczywiście na początku zwiedzaliśmy Quay Visitor Centre. Staliśmy przed hotelem, w którym kiedyś był Michael Jackson i wiele innych gwiazd. Był to dla nas zaszczyt oglądać tę budowlę. I w końcu doczekaliśmy się godziny 12:00. Zakupy w centrum miasta! Weszliśmy do ogromnego centrum handlowego, gdzie każdy mógł znaleźć coś dla siebie. To był mój najlepszy dzień podczas całej wymiany.

Sobota (21 V 2011) Drugi dzień z rodzinami. Rano pojechałam z Martą na basen, gdzie spotkałam Natalię i jej partnerkę Sophie. Był to ostatni dzień w Anglii, ale zostało nam jeszcze trochę pieniędzy, więc postanowiliśmy je wydać na zakupy. Umówiłyśmy się naszą grupą na High Street. Po zakupach zjadłyśmy lunch i poszłyśmy odwiedzić ostatni raz park, w którym codziennie się spotykaliśmy.

Niedziela (22 V 2011) Dzień wylotu. Pobudka była o 1:30 w nocy. Ciężko mi się żegnać z tymi ludźmi, ze świadomością, że już ich nigdy nie zobaczę. Nie ukrywam, że miałam łzy w oczach. Ze smutkiem podziękowałam im za wszystko i odjechaliśmy autokarem. Na lotnisko jechaliśmy około 2 godzin. Wszyscy byli tak zmęczeni, że spali. Prawie tak samo jak w samolocie. I w końcu byliśmy w Polsce, mogliśmy zjeść prawdziwy polski obiad i położyć się w swoich łóżkach.

Tak zakończyła się nasza przygoda w Anglii, którą będę pamiętać zawsze. ; )