DEPARTAMENT FUNDUSZY STRUKTURALNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w projektach 6.2 PO KL
Advertisements

URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Proces zatwierdzania i certyfikacji wydatków w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Koordynacji.
Generator Wniosków Płatniczych GWP
Etapy tworzenia wniosków o płatność
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
System przepływów finansowych w nowym okresie programowania
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA ZASADY WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ W RAMACH POIiŚ Ewa Proniewicz Departament.
Realizacja projektów systemowych w ramach Poddziałania i PO KL.
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Opis dokumentów finansowych
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Warmińsko – Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi PRIORYTET 3 ZPORR Rozwój lokalny Działanie 3.1: Obszary wiejskie;
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
2010 Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL. Omówienie zasad sprawozdawczości finansowej.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu 1.45 „Kształcenie kadry zarządzającej.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Koszty osobowe w kosztach pośrednich w ramach projektów PO KL Warszawa, 22 lutego 2012 r.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Zasady sporządzania wniosku Beneficjenta o płatność
1 Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Wniosek o płatność Warszawa, 11 kwietnia 2011 r. DEPARTAMENT FUNDUSZY.
Beata Rudzka Departament Instytucji Płatniczej Ministerstwo Finansów
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Problemy finansowe związane z wdrażaniem projektów systemowych w ramach Priorytetu VII PO KL Warszawa, 21.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Zasady.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
LUBUSKA SZKOŁA RÓWNYCH SZANS Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Umowa o dofinansowanie projektu.
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Priorytet VII WNIOSEK BENEFICJENTA O PŁATNOŚĆ. WNIOSEK O PŁATNOŚĆ Wniosek sporządzany jest w Generatorze Wniosków Płatniczych (GWP) – (
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Płatności – sposób dokumentowania i rozliczania Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Izabela Puczyłowska Departament Ochrony Klimatu.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Zmiany Planu Wdrażania Projektu Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział Środków.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
ROZLICZANIE PROJEKTU REALIZOWANEGO W RAMACH DZIAŁANIA 2.3 PO KL Warszawa, lipca 2012 r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Założenia dotyczące zasad kwalifikowalności wydatków w projektach realizowanych w ramach EFS w perspektywie finansowej
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność rozliczanych w ramach POWER Kielce 4 października
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Praktyczne aspekty dotyczące rozliczania wniosków o płatność
Zmiany w realizacji projektów PO KL
Warunki finansowe RPWM IZ /17
Uproszczone metody rozliczania wydatków w projektach EFS
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

DEPARTAMENT FUNDUSZY STRUKTURALNYCH INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA DLA PRIORYTETU III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Wniosek o płatność krok po kroku Warszawa, 11 kwietnia 2011 r. Data

Wniosek o płatność – krok po kroku Wniosek o płatność a Generator Wniosków Płatniczych 3.2.8 Wszystkie wnioski o płatność składane po dniu 1 kwietnia 2011 r. należy sporządzać w wersji 3.2.8 GWP udostępnionej m. in . na stronie www.efs.men.gov.pl; Załącznik nr 2 należy przygotowywać w GWP pod rygorem odrzucenia wniosku o płatność ze względów formalnych; Nowe pola: stawki jednostkowe i kwoty ryczałtowe w pkt 4 oraz kolumna zadania zlecone w załączniku 1; Wymagany podpis pod załącznikiem nr 1 zarówno osoby opracowującej dokument jak i zatwierdzającej całość wniosku

Wniosek o płatność – krok po kroku Okres, za który składany jest wniosek (zgodny z harmonogramem płatności) Nr podpisanej umowy o dofinansowanie lub aneksu obowiązującego w dniu przedkładania wniosku Rodzaj płatności – „zaliczkowa” Kwota zgodna z harmonogramem płatności (pkt 10 wniosku), pierwszy wiersz kolumny „planowana kwota wnioskowana”

Wniosek o płatność – krok po kroku Dane osoby odpowiedzialnej za przygotowanie części dot. postępu finansowego Dane osoby odpowiedzialnej za przygotowanie części dot. postępu rzeczowego

Wniosek o płatność – krok po kroku Należy wykazać wydatki uznane za kwalifikowalne zgodnie z otrzymanymi „Informacjami o wynikach weryfikacji wniosku o płatność”, bez wydatków rozliczanych w danym wniosku Należy wypełnić zgodnie z zał. 1, na podstawie rzeczywiście poniesionych wydatków Zgodnie z umową koszty pośrednie rozliczane ryczałtem stanowią określony % poniesionych i udokumentowanych wydatków bezpośrednich pomniejszonych o wydatki sfinansowane w ramach cross-financingu

Wniosek o płatność – krok po kroku Pkt 4 – Postęp finansowy realizacji projektu Kolumny 1 i 2 – należy wpisywać dane zgodne z aktualną i zatwierdzoną przez IP wersją wniosku o dofinansowanie, możliwy jest import danych z GWA; koszty personelu należy wykazywać w zależności od zapisów umowy/decyzji o dofinansowanie; Wiersze 3.5 i 3.6 - stawki jednostkowe oraz kwoty ryczałtowe - wypełniane w przypadku projektów, w których umowy podpisano po 01.01.2011 r. bądź w projektach, w których umowy aneksowano zgodnie z zapisami „Zasad finansowania PO KL” z dnia 21 grudnia 2010 r.; Kolumna 4 – kwoty należy pomniejszać o zatwierdzone przez IP korekty finansowe oraz o stwierdzone w projektach nieprawidłowości

Wniosek o płatność – krok po kroku postęp rzeczowy powinien być zgodny z postępem finansowym projektu oraz powinien odzwierciadlać działania w odniesieniu do zadań wskazanych w harmonogramie działań wniosku o dofinansowanie oraz do wydatków ujętych w zał. Nr 1; w przypadku, gdy zadanie zostało zrealizowane a beneficjent nie wykazuje we wniosku o płatność wydatków, należy w postępie rzeczowym napisać, iż działania zostały przeprowadzone oraz napisać, że wydatek zostanie rozliczony w kolejnym wniosku o płatność, podając przyczynę opóźnienia; w przypadku, gdy beneficjent ma problemy z przeprowadzeniem danego zadania należy opisać to w pkt. 12 wniosku o płatność oraz określić, czy ewentualne opóźnienia, nie stanowią zagrożenia dla realizacji projektu; w przypadku, gdy w danym okresie rozliczeniowym nie zaplanowano żadnych wydatków i działań, należy w tym punkcie zamieścić odpowiednią informację.

Wniosek o płatność – krok po kroku W przypadku gdy projekt nie wygeneruje przychodu w danym okresie rozliczeniowym, do wniosku o płatność należy załączyć stosowne oświadczenie lub wpisanie informacji, że projekt nie wygenerował przychodu i w kol. 2 wpisać kwotę 0,00 zł Przychodem nie są odsetki bankowe od otrzymanych transz dofinansowania W przypadku braku wykrycia korekt finansowych w danym okresie rozliczeniowym, do wniosku należy załączyć stosowne oświadczenie Nie należy wpisywać nazwy dokumentu księgowego, którego dot. korekta; faktura korygująca nie jest wydatkiem niekwalifikowalnym z definicji

Wniosek o płatność – krok po kroku Wartości narastające powinny wynikać z otrzymanych przez beneficjenta „Informacji o wynikach weryfikacji wniosku o płatność” (bez wydatków w obecnym okresie rozliczeniowym) W wierszu „budżet państwa” należy wpisać wszystkie wydatki przedstawiane do rozliczenia w danym wniosku o płatność (łącznie z kosztami pośrednimi)

Wniosek o płatność – krok po kroku Całkowita wartość projektu – zgodnie z zawartą umową o dofinansowanie; Środki przekazane dotychczas beneficjentowi w formie zaliczki – łączna kwota otrzymanych przez beneficjenta transz dofinansowania na dzień sporządzenia wniosku wraz o ostatnią transzą (pomniejszona o środki zwrócone na rachunek IP, z tytułu korekt finansowych, nieprawidłowości lub innych zwrotów); Kwoty dotychczas rozliczonych środków – łączna kwota rozliczonych środków (narastająco), wynikająca z zatwierdzonych przez IP wniosków; Kwota rozliczana niniejszym wnioskiem – całkowita kwota środków rozliczana danym wnioskiem.

Wniosek o płatność – krok po kroku w harmonogramie płatności (pkt 10 wniosku) nie należy wykazywać okresu rozliczeniowego, za który składany jest dany wniosek; suma kwot transz dofinansowania oraz suma kwot planowanych całkowitych wydatków do rozliczenia nie mogą przekraczać całkowitej kwoty dofinansowania, wynikającej z umowy o dofinansowanie; wszelkie zmiany harmonogramu wymagają zgody IP; dokonując modyfikacji harmonogramu należy pamiętać o kwocie wniesionego zabezpieczenia (w przypadku, gdy beneficjenta obowiązuje wniesienie zabezpieczenia); nie należy pomniejszać kwot wykazanych w harmonogramie płatności o odsetki bankowe narosłe na rachunku projektu.

Wniosek o płatność – krok po kroku Informacje na temat problemów/trudności związanych z realizacja projektu: w przypadku, gdy nie wystąpiły problemy/trudności związane z realizacja projektu, należy odpowiednią informację umieścić w pkt 12 wniosku. Nie należy zostawiać niewypełnionych punktów we wniosku.

Wniosek o płatność – krok po kroku W kolumnie 5 – „Nazwa towaru lub usługi” należy wpisywać wyczerpującą informację, aby możliwa była jednoznaczna identyfikacja danego wydatku – zaleca się wpisywanie nr pozycji wydatku ze szczegółowego budżetu projektu; w przypadku refundacji, należy wpisać również datę refundacji z rachunku projektowego Nr dokumentu księgowego potwierdzającego wydatkowanie środków np. nr faktury, listy płac, noty księgowej Unikalny nr księgowy lub ewidencyjny nadany przez osobę prowadzącą ewidencję księgową lub księgi rachunkowe Należy wypełniać tylko w przypadku rozliczania kosztów pośrednich na podstawie rzeczywiście poniesionych wydatków

Wniosek o płatność – krok po kroku Załącznik nr 1 Kolumna 7 – „Zadania zlecone”, dotyczy jedynie projektów realizowanych zgodnie z „Zasadami finansowania PO KL” z dnia 21 grudnia 2010 r.; Załącznik nr 1 sporządzony w Generatorze Wniosków Płatniczych wersja 3.2.8, powinien być podpisany przez osobę sporządzającą wniosek o płatność oraz przez uprawnioną osobę, zatwierdzającą wniosek po stronie beneficjenta

Wniosek o płatność – krok po kroku Wyciągi bankowe: Należy załączać pierwszą, ostatnią oraz zawierającą dany wydatek stronę wyciągu bankowego; Wyciągi powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną; W celu ułatwienia i przyspieszenia weryfikacji należy odpowiednio opisywać wyciągi poprzez wpisanie: pozycji z zał. 1 przy odpowiedniej transakcji; kwoty wydatków kwalifikowalnych (w przypadku gdy wydatek dotyczy kilku pozycji z zał. 1 lub gdy kwota wydatku na wyciągu jest inna niż kwota kwalifikowalna wydatku z zał. 1); W przypadku braku możliwości opisania wyciągu, należy sporządzać stosowne zestawienia, pozwalające na określenie czy wydatki wykazane w zał. 1 zostały faktycznie poniesione i znajdują potwierdzenie dokonania płatności.

Wniosek o płatność – krok po kroku wniosek o płatność służy rozliczeniu wydatków sfinansowanych z transz otrzymanych od IP, a wydatki poniesione z konta własnego beneficjenta podlegają obowiązkowo refundacji; w związku z udostępnieniem przez IZ PO KL Generatora Wniosków płatniczych w wersji 3.2.8, wszystkie wnioski o płatność składane po 1 kwietnia 2011 r. należy sporządzać w tejże wersji Generatora; tylko w uzasadnionych przypadkach we wniosku o płatność beneficjent może ująć wydatki zrealizowane ze środków własnych; przygotowując wniosek o płatność należy pamiętać o przeksięgowaniu kosztów pośrednich przed złożeniem wniosku do IP (IP zaleca, aby dokonać stosownego przeksięgowania zaraz po zakończeniu okresu rozliczeniowego, ale przed upływem 10 dni roboczych przysługujących na złożenie wniosku); rozliczający koszty pośrednie ryczałtem należy obowiązkowo rozliczać je wg % określonego w umowie;

Wniosek o płatność – krok po kroku IP prosi, aby beneficjenci nie zasilali konta projektowego środkami własnymi, tylko płacili bezpośrednio z konta własnego instytucji; należy pamiętać, że koszt oprogramowania nie stanowi wydatków w ramach cross-financingu, chyba że zwiększa wartość początkową środka trwałego; nie należy ujmować zakupu jakiegokolwiek sprzętu w kosztach pośrednich; nie należy zaliczać do cross-financingu wydatków, których wartość początkowa jest niższa od 10 % kwoty określonej w przepisach podatkowych, uprawniającej do dokonania jednorazowego odpisu amortyzacyjnego, tj. 350,00 PLN.

Dziękuję za uwagę Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Edukacji Narodowej al. J. Ch. Szucha 25, 00-918 Warszawa tel. 022 34 74 881 fax. 022 34 74 883 www.efs.men.gov.pl