ROBUSD (Reducing Bullying Strenghtening Diversity)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

Od kompetencji do kwalifikacji
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Doskonalenie kompetencji pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych – na przykładzie projektu: pomoc psychopedagogiczna i terapeutyczna w poradnictwie.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.
Młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w świecie nowoczesnych mediów – czynniki ryzyka dr Piotr Plichta Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi.
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Biblioteka Pedagogiczna w Chełmie Wydział Zbiorów Specjalnych
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie.
Przeciw przemocy w szkole Fundacja PRAESTERNO grudzień 2007.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
ZESPÓŁ DOWNA, czyli edukacja 20 lat później
KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Przemoc w szkole jako współczesny problem systemu edukacujnego
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
O czym musimy pamiętać ? Listopad 2014r.
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
prof. UAM dr hab. Jacek Pyżalski
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA w Katowicach, Filia w BYTOMIU.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
„Promocja zdrowia psychicznego w środowisku akademickim, wsparcie studentów z doświadczeniem kryzysu psychicznego”
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
z uwzględnieniem uczniów z zaburzoną komunikacją językową
Zapis prezentacji:

ROBUSD (Reducing Bullying Strenghtening Diversity) Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi ROBUSD (Reducing Bullying Strenghtening Diversity) Warszawa, 9 listopada 2010

ROBUSD (Reducing Bullying Strenghtening Diversity) „Redukcja przemocy szkolnej – wzmacnianie zróżnicowania” Jacek Pyżalski Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi

Plan prezentacji Po co taki projekt? Kto go realizuje i dlaczego we współpracy? Co będzie produktem końcowym? Jak zorganizowana jest praca? Jak będą rozpowszechniane rezultaty projektu? Pokaz i omówienie fragmentu materiałów

Po co taki projekt? Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych – sporo badań ale rozproszonych w literaturze Bullying jako problem w szkole – konsekwencje długo- i krótkoterminowe (Griffin & Gross, 2004; Monks i in., 2009) Integracja tych dwóch problemów – zarówno mechanizmy, jak i metodyka Projekt wypełniający brak zarówno w pedagogice polskiej, jak i światowej

Kto go realizuje i dlaczego we współpracy? Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi Koordynator: dr Jacek Pyżalski Centrum Badań Behawioralnych, Uniwersytet w Stavanger Koordynator: prof. Erling Roland Dwustronny przepływ wiedzy i doświadczeń praktycznych

Co będzie produktem projektu? Multimedialne materiały edukacyjne „Bullying a specjalne potrzeby – praktyczne rozwiązania” 10 modułów z których każdy zawiera: tekst obejmujący problematykę omawianych zagadnień; film ilustrujący podjęte problemy (prezentacja metod, wywiady z ekspertami, mini-wykłady, rozmowy z praktykami, itd.); scenariusze zajęć – pomysły praktycznego zastosowania tekstów i filmów do szkolenia zawodowego nauczycieli i studentów kierunków społecznych; zestaw pytań sprawdzających obejmujących treści przedstawione w module.

Moduły Moduł 1. Bullying. Erling Roland, Gaute Auestad and Grete S Moduły Moduł 1 Bullying Erling Roland, Gaute Auestad and Grete S. Vaaland Moduł 2 Zapobieganie bullyingowi Erling Roland and Grete S. Vaaland Moduł 3 Interwencja w sytuacji bullyingu Erling Roland and Grete S. Vaaland Moduł 4 Program ZERO: zintegrowane podejście angażujące całe środowisko szkolne Erling Roland and Grete S. Vaaland Moduł 5 Agresja elektroniczna i cyberbullying – stary dom z nową fasadą? Jacek Pyżalski

Moduły Moduł 6 Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie jako ofiary i sprawcy agresji rówieśniczej – kontekst edukacyjny Piotr Plichta Moduł 7 Uczeń z uszkodzonym słuchem jako agresor i jako ofiara agresji Dorota Podgórska-Jachnik Moduł 8 Trudności w uczeniu się jako źródło problemów w przystosowaniu szkolnym uczniów i agresji rówieśniczej Iwona Chrzanowska Moduł 9 Uczeń z ADHD w roli sprawcy i ofiary zachowań agresywnych Beata Jachimczak Moduł 10 Szkoła jako czynnik sprzyjający agresji Bogusław Śliwerski

Jak zorganizowana jest praca? etap badawczo-analityczny; etap produkcji materiałów edukacyjnych (montaż filmów, tłumaczenie tekstów, korekta, recenzje); rozpowszechnianie – ciągłe działania; wszystkie dziania realizowane są zarówno na poziomie krajowym, jak i we współpracy w oparciu o ciągłą komunikację (m.in. forum dyskusyjne).

Jak są rozpowszechniane efekty projektu? W ramach projektu przygotujemy pakiety multimedialnych materiałów edukacyjnych składające się z czterech płyt (3 CD, 1 DVD). Płyta DVD zawiera 10 filmów, a poszczególne płyty CD zawierają 10 tekstów, 10 scenariuszy zajęć i 10 zestawów pytań. Zostanie wyprodukowanych 2000 zestawów materiałów (1500 w j. polskim i 500 w j. angielskim). Materiały te zostaną bezpłatnie rozesłane do wybranych uczelni, bibliotek, instytucji kształcących praktyków edukacyjnych oraz indywidualnych odbiorców. Zostaną one także rozpowszechnione na poziomie międzynarodowym wśród czołowych naukowców i instytucji zajmujących się problematyką agresji rówieśniczej. Inne formy: strony www, konferencje i szkolenia pedagogiczne