Platforma Usług Elektronicznych od 14 czerwca 2012 r. na pue.zus.pl
Zadania objęte projektem PUE: Platforma Usług Elektronicznych dla klientów ZUS Zadania objęte projektem PUE: Wdrożenie Nowego Portalu Informacyjnego (NPI) Wdrożenie Centrum Informacji Telefonicznej (CIT) Zakup i wdrożenie Systemu Kierowania Ruchem w TJO ZUS (SKR) Zakup i wdrożenie infrastruktury ułatwiającej obywatelom dostęp do PUE, tzw. Urzędomaty (SUI) 3 3 3 3
Platforma Usług Elektronicznych dla klientów ZUS Wdrożenie Nowego Portalu Informacyjnego (NPI) Nowy portal informacyjny - umożliwiający m.in. składanie wniosków i dokumentów oraz zadawanie pytań poprzez Internet jak również zapewniający klientom dostęp do danych zapisanych na ich indywidualnych kontach w ZUS. Serwis będzie również dostępny dla klientów ZUS przy użyciu technologii telefonii komórkowej.
Funkcjonalności Profile użytkowników Rezerwacje wizyt Nowy Portal Informacyjny - NPI Funkcjonalności Profile użytkowników Profil ogólny (funkcje ogólne po zalogowaniu) Profil płatnika + aplikacja ePłatnik + ePłatności Profil ubezpieczonego Profil świadczeniobiorcy Rezerwacje wizyt
Nowy Portal Informacyjny - NPI Dla ubezpieczonych stan konta ubezpieczonego, informacje o ubezpieczeniach, do których go zgłoszono, i składkach, które wpłacił za niego pracodawca, kalkulator emerytalny, który wyliczy prognozowaną emeryturę.
Nowy Portal Informacyjny - NPI Dla świadczeniobiorców informacje o przyznanych i wypłacanych świadczeniach (emeryturach, rentach i zasiłkach), formularz PIT.
Nowy Portal Informacyjny - NPI Dla płatników składek należne składki i wpłaty, informacje o osobach zgłoszonych do ubezpieczeń.
Rejestr ubezpieczonych Kreatory wspomagające tworzenie dokumentów Nowy Portal Informacyjny – NPI – e-Płatnik Kartoteka płatnika Rejestr ubezpieczonych Kreatory wspomagające tworzenie dokumentów - Obsługa płatnika - Obsługa ubezpieczonego - Obsługa członka rodziny - Obsługa rozliczenia Dokumenty - Dokumenty wg statusu - Tworzenie nowego dokumentu
Platforma Usług Elektronicznych dla klientów ZUS Wdrożenie Centrum Informacji Telefonicznej (CIT) Centrum Informacji Telefonicznej (CIT) - wraz ze wszystkimi elementami i modułami niezbędnymi do jego funkcjonowania - zapewni dostęp do spersonalizowanych usług za pośrednictwem telefonu.
Centrum Informacji Telefonicznej (CIT) Usługi (zadania) Udzielanie informacji ogólnych Udzielanie informacji spersonalizowanych zapisanych na kontach klientów Składanie wniosków i reklamacji Rezerwacja zdalna wizyty w wybranej terenowej jednostce organizacyjnej Wyjaśnianie błędów w dokumentach ubezpieczeniowych (korekta dokumentów i przekazanie ich płatnikowi lub umożliwienie przekazania dokumentów w sytuacji, gdy występują nieprawidłowości) Obsługa kampanii wychodzących 11 11 11
Platforma Usług Elektronicznych dla klientów ZUS Zakup i wdrożenie Systemu Kierowania Ruchem w TJO ZUS (SKR) System kierowania ruchem klientów w jednostkach terenowych ZUS - m.in. udostępniający funkcjonalność zarządzania ruchem klientów, a także umożliwiający klientom zaplanowanie terminu, godziny oraz tematu spotkania z ekspertem w wybranej jednostce Zakładu.
Sprzęt – Dyspenser zaawansowany System Kierowania Ruchem Sprzęt – Dyspenser zaawansowany 13