MODEL ZATRUDNIENIA WSPOMAGANEGO OSÓB PO 45 ROKU ŻYCIA Wiek gorącego ziemniaka Projekt Indywidualne ścieżki zatrudnienia jest współfinansowany przez Unię

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt „Indywidualne ścieżki zatrudnienia”
Advertisements

Strategia wdrażania Produktu Finalnego „Wiek gorącego ziemniaka”
SAMODZIELENIE W PRZYSZŁOŚĆ projekt realizowany w ramach działania 1.5 SPO RZL Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego.
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Projekt systemowy pn. „STOP WYKLUCZENIU” – Program aktywizacji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w gminie Smołdzino.
Indywidualne Plany Działania
Mam skrzydła – lecę do pracy. Koszaliński program aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych pozostających bez zatrudnienia.
Osoby długotrwale bezrobotne na rynku pracy w Powiecie Cieszyńskim
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt „POMOC – AKTYWIZACJA – WSPARCIE” Miejski Ośrodek Pomocy.
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Przyjazne środowisko – szansą na integrację społeczną w powiecie średzkim Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Środzie Wlkp.
Nowy zawód szansą na lepszą przyszłość w ramach ZPORR 2.3 Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CENTRUM INTEGRACJI UCHODŹCÓW Fundacja Edukacji i Twórczości.
Priorytet VI Poddziałanie Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej Instytucja Pośrednicząca II Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Praca.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Projekt współfinansowany Przez Unię Europejską W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Katarzyna Hudyma Powiatowy Urząd Pracy w Bolesławcu 7 września.
Projekt pt. współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Projekt Program wsparcia społeczno – zawodowego dla osób objętych pomocą Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce współfinansowany jest ze środków Europejskiego.
Poradnictwo zawodowe w resorcie pracy
Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej MODEL ZATRUDNIENIA WSPOMAGANEGO OSÓB PO 45 ROKU ŻYCIA - WIEK GORĄCEGO ZIEMNIAKA projekt innowacyjny z.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2011 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
Indywidualny plan działania
Badanie ewaluacyjne projektu Ścieżka aktywności zawodowej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego.
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Projekt Indywidualne ścieżki zatrudnienia jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Razem możemy więcej Projekt systemowy współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
"Dobry zawód - pewna przyszłość,
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Przez niemal pięć lat – od 1 maja 2009 r. do końca grudnia 2013 r. – Ochotnicze Hufce Pracy realizują projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV.
Założenia projektu KONSERWATOR – program aktywizacji zawodowej osób pozostających bez zatrudnienia .
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
MIEJSKO GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ w MICHAŁOWIE
MODUŁ A.
SPOTKANIE INFORMACYJNE 7 MAJA 2014
STAŻYŚCI NA JĘZYKACH SPOTKANIE INFORMACYJNE 13 PAŹDZIERNIKA 2014 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Priorytet VI Poddziałanie Temat: Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej Instytucja Pośrednicząca II Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
Dostosowanie oferty usług Powiatowego Urzędu Pracy w Chojnicach do potrzeb partnerów biznesowych.
Projekt „Indywidualne ścieżki zatrudnienia” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
Prezentacja projektu (Niepełno)Sprawni, Aktywni, Kreatywni Gdynia, r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : “NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV”
1 Podsumowanie realizacji projektu „Czas nowych możliwości” na koniec 2013 roku Projekt „Czas nowych możliwości” współfinansowany przez Unię Europejską.
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Wsparcie lokalnego rynku pracy przy wykorzystaniu narzędzi Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja przygotowana przez Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach.
- AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I ZAWODOWA GRUP ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Z TERENU GMINY PRZESMYKI.
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Olsztyn r. Ekspert : Antoni Rutka
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Indywidualne Plany Działania
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.
Zapis prezentacji:

MODEL ZATRUDNIENIA WSPOMAGANEGO OSÓB PO 45 ROKU ŻYCIA Wiek gorącego ziemniaka Projekt Indywidualne ścieżki zatrudnienia jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany w ramach umowy podpisanej z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Olsztynie. Olsztyn, 2 marca 2012 r.

UZASADNIENIE Czynniki zewnętrzne wpływające na niekorzystną sytuację na rynku pracy osób po 45 roku życia: 1.Zmniejszająca się liczba ofert pracy. 2.Niska skuteczność standardowych narzędzi aktywizacji zawodowej wykorzystywanych przez instytucje rynku pracy. 3.Niedostosowane metody pracy, nie uwzględniające indywidualnych potrzeb i deficytów odbiorców. 4.Niechęć pracodawców do zatrudniania osób po 45 roku życia. Czynniki wewnętrzne wpływające na niekorzystną sytuację na rynku pracy osób po 45 roku życia: 1. Niskie wykształcenie. 2.Niskie kwalifikacje zawodowe. 3.Problemy natury psychologicznej (brak motywacji do pracy, niskie poczucie wartości, niskie umiejętności autoprezentacji, wycofanie, roszczeniowa postawa). 4.Problemy natury zdrowotnej i przechodzenie na rentę. 5.Niskie kompetencje kulturowe (specyficzne podejście do poszukiwania pracy, warunków pracy oraz podejścia do wypełniania obowiązków pracowniczych).

UZASADNIENIE TRADYCYJNY MODEL ZATRUDNIENIA WYSZKOLIĆ (wyposażyć w kwalifikacje zawodowe) ZATRUDNIĆ (zgodnie z uzyskanymi kwalifikacjami) Wsparcie zawodowe musi być połączone z pomocą zdrowotną, psychologiczną, emocjonalną i socjalną. NOWY MODEL ZATRUDNIENIA polega głównie na: 1.Sposobie diagnozowania problemu: wieloprofilowa – interdyscyplinarna diagnoza deficytów, pogłębiona ocena potrzeb i aspiracji. 2.Stosowanie dotychczasowych narzędzi w nowych kontekstach: trening pracy, job coaching i life coaching. 3.Wprowadzanie nowych narzędzi aktywizacji zawodowej: monitoring pracy w środowisku zawodowym. 4.Indywidualna i stała współpraca trenera pracy z osobą bezrobotną.

Innowacyjność MODELU polega na: 1. Rekrutacja - wieloprofilowe diagnozowanie deficytów odbiorców innowacji z udziałem interdyscyplinarnego zespołu specjalistów składającego się z psychologa, doradcy zawodowego oraz lekarza, pozwoli kompleksowo ocenić sytuację zdrowotną, psychospołeczną i zawodową odbiorcy innowacji. Włączenie do zespołu lekarza jest efektem odwołania się do doświadczeń partnera fińskiego i pozwoli: wykluczyć pewne drogi rozwoju odbiorcy innowacji z tytułu stanu zdrowia; ograniczyć ewentualne koszty nietrafnego wyboru ścieżki rozwoju zawodowego; zmniejszyć nieefektywność działań wspierających.

Innowacyjność MODELU polega na: 2. Plan Rozwoju Osobistego (PRO) - uwzględnia holistyczne podejście do wszystkich istotnych sfer życiowych odbiorcy innowacji, nie tylko zawodowych. Podczas spotkania zespołu interdyscyplinarnego, w którym będzie uczestniczył także trener pracy potencjalnego odbiorcy innowacji, zostanie określony Profil beneficjenta. Każdy ze specjalistów wyrazi swoją opinię, a następnie zostanie określony koszyk: umiejętności odbiorcy innowacji, które należy zmacniać; deficytów odbiorcy innowacji, które należy wyeliminować w ujęciu społecznym, zawodowym i zdrowotnym. Utworzenie zespołu interdyscyplinarnego gwarantuje odpowiednią i wielopoziomową diagnozę, która pozwoli na precyzyjne, indywidualne i dostosowane do realnych potrzeb odbiorcy określenie Planu Rozwoju Osobistego.

Innowacyjność MODELU polega na: 3. Przygotowanie do wejścia na rynek pracy odbiorcy innowacji - najistotniejszym elementem tego etapu realizacji modelu jest wsparcie trenera pracy, którego zadaniem ma być wzmacnianie umiejętności psychospołecznych i zawodowych, tak, aby osoba trafiająca na rynek pracy potrafiła je odpowiednio wykorzystać w środowisku zawodowym. Trener pracy pomaga we wdrożeniu się do pracy, dzięki czemu osoba po 45 roku życia nie czuje się osamotniona, ma świadomość nieustannego wsparcia, co jest istotne szczególnie w grupie osób długotrwale bezrobotnych. 4. Zatrudnienie – nowym podejściem jest wyszukanie stanowiska pracy dostosowanego do specyficznych potrzeb konkretnej osoby. Pozyskanie odpowiedniej oferty pracy będzie wymagało od trenera pracy znajomości potrzeb klienta, jego możliwości psychospołecznych, zawodowych i zdrowotnych. Z drugiej strony trener pracy będzie nawiązywał ścisłą współpracę z pracodawcą, tak, aby w przyszłości móc monitorować pracę odbiorcy innowacji w miejscu zatrudnienia. Z badań, które przeprowadziliśmy w marcu br. wynika, że wbrew obawom i powszechnej opinii, pracodawcy są otwarci na takie nowe rozwiązania.

Innowacyjność MODELU polega na: 5. Monitoring pracy w miejscu pracy - pozwoli wyeliminować moment rezygnacji z pracy osoby nowozatrudnionej lub zwolnienie jej przez pracodawcę. Monitoring pracy będzie miał istotny wpływ na utrzymanie się na rynku pracy odbiorcy innowacji. Równocześnie półroczny monitoring pracy odbiorcy innowacji prowadzony przez trenera pracy umożliwia faktyczną ocenę zdolności pracownika i jego przydatności na danym stanowisku. Publiczne i niepubliczne instytucje rynku pracy obecnie nie wspierają osób nowozatrudnionych w pierwszym i najtrudniejszym okresie zatrudnienia (do 6 miesięcy).

Grupa testująca 32 osoby długotrwale bezrobotne KMR Okres pozostawania bez zatrudnienia 12 – 24 miesiące101 powyżej 2 lat527 powyżej 3 lat707 powyżej 4 lat14317 Wykształcenie podstawowe717 ponadgimnazjalne (technikum, liceum)14115 pomaturalne606 wyższe134

Grupa testująca 32 osoby długotrwale bezrobotne KMR Wiek 45 – 50 lat lat – 55 lat17118 powyżej 55 lat549 Stopień niepełnosprawności stopień lekki14115 stopień umiarkowany437 stopień znaczny000

MODEL

MODEL INDYWIDUALNE SPOTKANIE Z LEKARZEM. Lekarz przeprowadza badanie w oparciu o: kwestionariusz badania wypełniony prze klienta na etapie preselekcji badanie fizykalne – szczegółowy raport lekarski wywiad lekarski, samodzielne określenie przez klienta zasobów oraz deficytów zdrowotnych.

MODEL

MODEL INDYWIDUALNE SPOTKANIE Z PSYCHOLOGIEM. Psycholog przeprowadza badanie w oparciu o: kwestionariusze wywiadu - wypełniony prze klienta na etapie preselekcji test osobowości – kwestionariusz NEO – FFI kwestionariusz do badania samooceny –MSEI kwestionariusz do badania poziomu stresu i umiejętności samokontroli: PSS 10 Skala JSR Człowiek w pracy samodzielne określenie przez Beneficjenta umiejętności posiadanych oraz deficytowych wywiad pogłębiający z klientem – notatki psychologa

MODEL INDYWIDUALNE SPOTKANIE Z DORADCĄ ZAWODOWYM. Doradca zawodowy przeprowadza badanie w oparciu o: kwestionariusze wywiadu - wystandaryzowany formularz wypełniony prze klienta na etapie preselekcji formularz rekrutacyjny badający sytuację zawodową dokumenty klienta (świadectwa szkolne, świadectwa pracy, zaświadczenia o ukończeniu kursów, certyfikaty, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, referencje i itp.) wielowymiarowy kwestionariusz preferencji – badanie przeprowadzone z użyciem komputera, którego wyniki zostają wpisane w formularz rekrutacyjny badający sytuację zawodową, test osobowości zawodowej – badanie przeprowadzone z użyciem komputera, którego wyniki zostają wpisane w formularz rekrutacyjny badający sytuację zawodową. Ponadto klient w oparciu o kontekstowe tabele samodzielnie określa posiadane zasoby oraz deficyty

MODEL

MODEL

Wskaźnik rezultatu KMR Liczba osób objętych wsparciem27532 Liczba osób, które zrezygnowały z udziału w projekcie 404 Liczba osób realizujących PRO23528 Liczba osób, które podjęły zatrudnienia Liczba osób pozostających bez zatrudnienia 100 Wskaźnik osiągnięcia rezultatu Uczestnicy projektu ogółem322268,75% Uczestnicy projektu realizujący PRO282278,57%

Grupa testująca - zatrudnieni KMR Okres pozostawania bez zatrudnienia 12 – 24 miesiące000 powyżej 2 lat426 powyżej 3 lat606 powyżej 4 lat7310 Wykształcenie podstawowe314 ponadgimnazjalne (technikum, liceum)11112 pomaturalne202 wyższe134

Grupa testująca - zatrudnieni KMR Wiek 45 – 50 lat lat – 55 lat9110 powyżej 55 lat448 Stopień niepełnosprawności stopień lekki9110 stopień umiarkowany336 stopień znaczny000

Powody uczestnictwa w projekcie

Wpływ uczestnictwa w projekcie na zmiany w życiu beneficjentów

Udział beneficjenta w poszukiwaniu sobie pracy

Zadowolenie z uczestnictwa w projekcie Czy jest Pani/Pana zadowolony/a, że uczestniczył/a Pani/Pan w projekcie? Beneficjent mógł zaznaczyć jedną z odpowiedzi. liczebnoś ć % tak 2071 raczej tak 311 raczej nie 311 nie uzyskanie pracy, 4 - nauczyły się wielu ciekawych rzeczy, dostały ponadto dużo wsparcia 7 osób - oprócz znalezienia pracy cenna była możliwość udziału w szkoleniu, nauczenia się czegoś nowego czy też zdobycia doświadczenia zawodowego wartość poznania cudownych ludzi, pobudowania własnej wartości, czy też poczucia, że ktoś się nimi interesuje dwie z osób (które nie mają nadal pracy) chwalą możliwość uczestniczenia w szkoleniu zawodowym. Osoby niezadowolone z uczestnictwa w projekcie: projekt nie pozwolił im podjąć zatrudnienia. niemożność znalezienia adekwatnego dla nich szkolenia zawodowego. Jedna z osób narzeka, że musiała być dyspozycyjna, a mimo to zatrudnienia nie znalazła Inna, że uczestnictwo w projekcie zabrało jej dużo czasu – również bez efektów zatrudnienia

Rezultaty udziału w projekcie Czy udział w projekcie pozwolił Pani/Panu na: Beneficjent mógł zaznaczyć więcej niż jedną z odpowiedzi. liczebność% nauczenie się nowych umiejętności poszukiwania pracy 1761 nauczenie się nowych umiejętności przydatnych w pracy 1864 uwierzenie, że mogę znaleźć pracę 1346 znalezienie pracy 1761 zwiększenie wiary w siebie 1864 zrozumienie, że mogę być wartościowym pracownikiem dla pracodawcy 932 zdobycie świadectwa uprawniającego mnie do wykonywania zawodu 932 poprawę mojej atrakcyjności dla pracodawcy 311 inne (umiejętności komputerowe, zawodowe, pracy w grupie, pisania cv, listu motywacyjno) 414 Brak danych14

Samoocena umiejętności beneficjenta przed i po projekcie Jak ocenia Pani/Pan swoje umiejętności przed przystąpieniem do projektu i po jego zakończeniu? Beneficjent mógł zaznaczyć odpowiedzi na dwóch skalach przyjmując 1 jako najniższą punktację a 5 jako najwyższą punktację Przed przystąpieniem do projektu Po zakończeniu projektu Średnia ocen Jak prowadzić rozmowę kwalifikacyjną z pracodawcą 2,74,7 Jak pisać życiorys (cv) 2,54,6 Jak pisać list motywacyjny 2,44,4 Jak szukać pracy 2,74,4 Jak podwyższyć swoje kwalifikacje zawodowe 2,64,5 Jak radzić sobie ze stresem w miejscu pracy 2,43,9

Umiejętności nabyte dzięki udziałowi w projekcie Jakich jeszcze umiejętności nauczył/a się Pani/Pan w projekcie: Beneficjent mógł zaznaczyć więcej niż jedną z odpowiedzi. liczebność% nauczyłem/am się być bardziej asertywny/a (mówić o swoich uczuciach, określać swoje granice) 1554 nauczyłem/am się rozmawiać z ludźmi 1657 nauczyłem/am się rozpoznawać swoje mocne i słabe strony 1968 nauczyłem/am się mówić o sobie, prezentować się 1864 inne (komputerowe) 14 Brak danych14

Wpływ udziału w projekcie na motywację Czy udział w projekcie zwiększył Pani/Pana motywację do: Beneficjent mógł zaznaczyć więcej niż jedną z odpowiedzi. liczebność% uczenia się nowych umiejętności zawodowych 1968 uczenia się obsługi komputera 1139 uczenia się języka obcego 14 poszukiwania pracy 2279 utrzymania jak najdłużej zatrudnienia 1554 zmiany swojego trybu życia na bardziej aktywny poza domem 621 zajęcia się czymś co mnie interesuje (hobby) 518 zadbania o swój wygląd 829 zadbania o swoje zdrowie 621 inne (przychodzenia do ERKON) 14

Ocena przydatności poszczególnych form działań dla zwiększenia szans na podjęcie zatrudnienia (ocena beneficjenta) Jak Pani/Pan ocenia przydatność poszczególnych form działań, w których brał(a) Pan(i) udział w czasie realizacji projektu z punktu widzenia zwiększenia Pani/Pana szans na podjęcie pracy? Respondent mógł zaznaczyć odpowiedź na poniższej skali przyjmując 1 za najmniej przydatne, 5 za najbardziej przydatne. Średni a ocen Nie korzystał + braki danych (liczebnoś ć) Wsparcie pracowników projektu Diagnoza lekarza 4,22 Wsparcie doradcy zawodowego 4,50 Wsparcie psychologa 4,61 Wsparcie trenera pracy na etapie poszukiwania pracodawcy 4,80 na etapie rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą 4,53 na etapie praktyki u pracodawcy 4,59 na etapie podpisywania umowy z pracodawcą 4,411 na etapie podjęcia pracy 4,610 na etapie chodzenia do pracy 4,511 Szkolenia Zachowanie asertywne 4,713 Prawidłowe pisanie cv 4,64 Komunikacja 4,513 Prawidłowe pisanie listu motywacyjnego 4,75 Przygotowanie i zachowanie się podczas rozmowy kwalifikacyjnej 4,84 Szkolenia zawodowe 4,58

Ocena przydatności poszczególnych form działań (ocena użytkowników Modelu) Prosimy ocenić przydatność poszczególnych form działań oferowanych w ramach Modelu? (proszę zaznaczyć odpowiedź na poniższej skali przyjmując 1 za najmniej przydatne, 5 za najbardziej przydatne) Średnia ocen Diagnoza lekarza 5,0 Wsparcie doradcy zawodowego 4,8 Wsparcie psychologa 5,0 Wsparcie trenera pracy na etapie poszukiwania pracodawcy 4,9 na etapie rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą 4,8 na etapie praktyki u pracodawcy 4,0 na etapie podpisywania umowy z pracodawcą 3,9 na etapie podjęcia pracy 4,5 na etapie chodzenia do pracy 4,1 Szkolenia Zachowanie asertywne 4,8 Prawidłowe pisanie cv 4,8 Komunikacja 4,9 Prawidłowe pisanie listu motywacyjnego 4,9 Przygotowanie i zachowanie się podczas rozmowy kwalifikacyjnej5,0

Ocena jakości Modelu (ocena użytkowników Modelu) Prosimy ocenić jakość Modelu zatrudnienia wspomaganego wypracowanego w ramach projektu według poniższych kryteriów (proszę zaznaczyć odpowiedź na poniższej skali przyjmując 1 za ocenę najniższą, 5 za najwyższą) Średni a ocen Kompletność opisu Modelu umożliwiająca jego implementację 4,6 Użyteczność (jako gotowy model do zaimplementowania) dla instytucji rynku pracy 4,4 Odpowiadanie na rzeczywiste potrzeby osób bez zatrudnienia 45+ 4,5 Skuteczność dla wspomagania zatrudnienia osób 45+4,1

Ocena efektywności Modelu (ocena użytkowników Modelu) Prosimy ocenić efektywność Modelu zatrudnienia wspomaganego wypracowanego w ramach projektu według poniższych kryteriów Zbyt wysokiWysokiŚredniNiski Stopień skomplikowania zakresu wsparcia przewidzianego w Modelu 0062 Stopień skomplikowania procedur wdrażania Modelu 0062 Stopień obciążenia trenera pracy zakresem (rodzajem) zadań we wdrażaniu Modelu 0620 Stopień obciążenia trenera pracy wymiarem (ilością) zadań we wdrażaniu Modelu 0440

Możliwość zaimplementowania Modelu (ocena użytkowników Modelu) Jak Pani/Pan ocenia możliwości zaimplementowania Modelu zatrudnienia wspomaganego wypracowanego w ramach projektu, do stałej praktyki Pana/Pani instytucji? Liczebność (n=7) Wysoko 4 Średnio 1 Nisko 1 Wcale 1 Najczęściej wskazywaną barierą utrudniająca implementację są obawy dotyczące możliwości finansowania tak kompleksowego i zindywidualizowanego wsparcia dla osób bezrobotnych, szczególnie obecności lekarza i psychologa, którzy w modelu pełnią bardzo istotna funkcję i są jednym z gwarantów jego skuteczności.

CO DALEJ?

SYSTEM INFORMATYCZNY ZAŁOŻENIA DO SYSTEMU PPUP – PLATFORMA POWIATOWEGO URZĘDU PRACY -SYSTEM ZAINSTALOWANY NA SERWERZE PUP -ZABEZPIECZENIA -EDYCJA FORMULARZY DLA KAŻDEGO SPECJALISTY (KAŻDY SPECJALISTA BĘDZIE MÓGŁ EDYTOWAĆ TYLKO I WYŁACZNIE WŁASNY FORMULARZ) -DOSTĘP DO FORMULARZY POZOSTAŁYCH SPECJALISTÓW (FORMA NIEEDYTOWALNA, WYŁĄCZENIE WYWIADU LEKARSKIEGO) -PODGLĄD ŚCIEŻKI AKTYWIZACJI KAŻDEGO KLIENTA -ZARZĄDZANIE ŚCIEŻKĄ AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ KLIENTA JEDNODNIOWE SZKOLENIE DLA INFORMATYKÓW PUP - KWICIEŃ

SZKOLENIA DLA PRACOWNIKÓW POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY GRUPY ROBOCZE 1 KIEROWNIK DZIAŁU NP. POŚREDNICTWA PRACY 2 TRENERÓW PRACY 1 DORADCA ZAWODOWY 1 PSYCHOLOG 1 LEKARZ MEDYCYNY PRACY TERMINY SZKOLEŃ I GRUPA 8 – 11 MAJA II GRUPA 15 – 18 MAJA III GRUPA 22 – 25 MAJA IV GRUPA 12 – 15 CZERWCA V GRUPA 19 – 22 CZERWCA VI GRUPA 26 – 29 CZERWCA VII GRUPA 3 – 6 LIPCA

ZAKRES SZKOLENIA Dzień I: – Wprowadzenie do Modelu (kontekst powstania, zakres testowania, cele i osiągnięte rezultaty). Trenining pracy i coaching – szkolenie Dzień II: 9.00 – Trening pracy i coaching – szkolenie Dzień III: 9.00 – Praca z systemem – praktyczne zastosowanie Modelu (Proces rekrutacji, Proces tworzenia profilu odbiorcy, Proces tworzenia Planu Rozwoju Osobistego). Dzień IV: 9.00 – Praca z systemem – praktyczne zastosowanie Modelu (proces treningu pracy i coachingu, proces współpracy z pracodawcą, monitoring zatrudnienia.

SYMULACJA KOSZTÓW 12 miesięcy – 32 osoby RODZAJ KOSZTUKOSZT JEDNOSTKOWY LICZBARAZEM TRENER PRACY - etat 4000, ,00 TRENER PRACY - etat 4000, ,00 LEKARZ200, ,00 DORADCA ZAWODOWY – ½ etatu 2100, ,00 PSYCHOLOG ½ etatu 2100, ,00 SZKOLENIA ZAWODOWE 3000, ,00 razem ,00 / 7775,00

Dziękuję za uwagę Eliza Popławska – Jodko koordynator projektu