Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Liceum Ogólnokształcące w Sosnowcu w Sosnowcu Rok założenia Multimedialne Niepubliczne Historia Nasze atuty Galeria zdjęć Kontakt Życie szkoły.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
WSPÓŁPRACA SZKOŁY I RODZICÓW
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Szkoła Współpracy.
Degradacja środowiska a świadomość społeczna.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
RODZICE W SZKOLE.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
SZEŚCIOLATEK W PRZYJAZNEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa im. Marii i Lecha Kaczyńskich w Podsarniu.
Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum nr 1 w Szczyrku.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Czy Pana/Pani zdaniem rodzice powinni uczestniczyć w życiu szkoły?
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Dziecko romskie w szkole
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapis prezentacji:

Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia

Rodzina i szkoła To środowiska, które mają największy wpływ na rozwój dziecka, powinny więc współpracować ze sobą, aby dostarczyć im możliwie najwięcej doświadczeń niezbędnych do pełnego rozwoju. Mimo tej oczywistej prawdy, rodzina i szkoła zajmują się dzieckiem równolegle lub nawet konkurują zamiast działać wspólnie.

Czynniki wpływające na osiągnięcia uczniów indywidualne środowiskowe

Czynniki indywidualne inteligencja, uzdolnienia, potencjał edukacyjny dziecka w chwili rozpoczęcia nauki w szkole stan zdrowia czas przeznaczony na pracę domową nieobecności na zajęciach

stosunek do przedmiotu, nauczycieli, rodziców zainteresowania aspiracje motywacja do nauki

Czynniki środowiskowe wykształcenie, zawód, aspiracje rodziców sytuacja finansowa rodziców wielkość i prawidłowość funkcjonowania rodziny atmosfera w domu

Inne czynniki to między innymi: warunki do nauki w domu współpraca rodziców ze szkołą środowisko rówieśnicze dziecka

Działania szkoły służące osiąganiu dobrych wyników przez uczniów diagnoza uczniów na „wejściu” i „wyjściu” organizacja zajęć dodatkowych współpraca nauczycieli w zespołach przedmiotowych promowanie wartości edukacji kształcenie ustawiczne nauczycieli współpraca ze środowiskiem lokalnym, instytucjami, organizacjami

Działania rodziców niezbędne dla osiągania przez ich dzieci dobrych wyników w nauce i zachowaniu dobra znajomość dokumentów szkolnych i respektowanie ustaleń w nich zawartych, stały kontakt z nauczycielami, systematyczna kontrola zeszytów, ćwiczeniówek, prac domowych dzieci , składanie podpisów pod ocenami,

pełne uczestnictwo w zebraniach klasowych oraz indywidualnych kontaktach w sytuacjach szczególnych kontrola systematyczności pracy dzieci w domu motywowanie do uczestnictwa w zajęciach dodatkowych systematyczna kontrola dzienniczków ucznia lub zeszytów kontaktu z rodzicami

przestrzeganie zasad usprawiedliwiania nieobecności dzieci w szkole integrowanie się ze środowiskiem szkolnym dziecka poprzez uczestnictwo w imprezach klasowych,szkolnych, spotkaniach itp…

Dla Rodziców... Rodzice, którzy zastanawiają się, dokąd zmierza młode pokolenie, powinni przypomnieć sobie, skąd się ono wzięło. (Sam Ening)

WYCHOWANIE TO PRZYKŁAD I MIŁOŚĆ. NIC WIĘCEJ. Fryderyk Froebel (1782-1852)

Plan współpracy z rodzicami w roku szkolnym 2013/2014 Oczekiwania wobec rodziców: Obecność podczas zebrań klasowych i dni otwartych. Angażowanie się w życie szkoły wszystkich rodziców, nie tylko przedstawicieli Rad Oddziałowych. Motywowanie uczniów do udziału w zajęciach dodatkowych (wsparcie szkoły przy ewentualnych problemach z dowozem). Kontrolowanie prac domowych, podpisywanie ocen w zeszytach. Usprawiedliwianie nieobecności w ustalonym terminie. Wspieranie nauczycieli w kształtowaniu kultury osobistej i wychowaniu dziecka.

Proponowane formy współpracy ze strony nauczycieli i szkoły: Konsultacje z rodzicami w czasie dyżurów. Konsultacje z rodzicami po zebraniach klasowych (podczas dni otwartych). Organizowanie uroczystości szkolnych. Prowadzenie dodatkowych zajęć przygotowujących do egzaminu, rozwijających, wyrównawczych, wolontariatu. Otwartość. Kształtowanie postaw patriotycznych, ekologicznych, kulturalnych. Organizowanie wycieczek, wyjazdów. Prowadzenie „Wywiadówki Inaczej” ( rodzic- uczeń – nauczyciel). Indywidualizowanie procesu wychowania i nauczania. Przygotowanie imprez środowiskowych i akcji charytatywnych

Harmonogram Dni Otwartych w Zespole Szkół w Grabowie nad Pilicą: 20 września 2013r. 12 grudnia 2013r. 23 stycznia 2014r. – UWAGA! – zmiana na 22 stycznia 2014 r. 15 maja 2014r. Wszystkie z powyższych zebrań będą rozpoczynały się: -o 17.00 – szkoła podstawowa - o 18.00 - gimnazjum

OGŁOSZENIE W ramach zacieśniania współpracy między szkołą a rodzicami na przełomie stycznia i lutego organizowany jest wyjazd do teatru „Roma” do Warszawy. Wszystkich chętnych prosimy o zgłaszanie się do Pani Izabeli Cieślak.

Dziękujemy Państwu za uwagę!