Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie definiują

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pomocą mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli.
Advertisements

Instytut Pedagogiki Institute of Pedagogy Wydział Pedagogiczny AJD Faculty of Pedagogy JDU Zakład Pracy Socjalnej Department of Social Work.
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sosnowcu ul. Kisielewskiego 4b tel/fax (032) , Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sosnowcu.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Program edukacji ekonomicznej realizowany od 1 grudnia 2012.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Inclusive education support in Poland.
S e a o f a d v e n t u r e Krok ku demokracji Bałtycki projekt młodzieżowy A Step towards Democracy Baltic Youth Project.
S e a o f a d v e n t u r e Krok ku demokracji Bałtycki projekt młodzieżowy A Step towards Democracy Baltic Youth Project.
Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie.
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. MARII ZIENTARY- MALEWSKIEJ W BARCIKOWIE PROJEKT SZKOLNY – COMENIUS 1 PROJEKT SZKOLNY – COMENIUS 1 SCHOOL PARTNERSHIP EUROPEAN PROJECTS.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Zadania szkoły w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych
Prezentacja projektu Education and awareness raising – the key to understand EU enlargement process.
Giełda Tematów Prac Dyplomowych The Internet Exchange of Theses Topics Projekt Kadry dla Gospodarki współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
Mini Słownik popularnych zwrotów
Szkolny klub europejski Rok 2011/2012. Projekt Volare*U Projekt zrealizowany w lipcu 2011r. w Köszeg na Węgrzech Cel projektu: promocja wolontariatu Uczestnicy:
Animacja kultury.
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sosnowcu ul. Szymanowskiego 3 b
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
compulsory full-time education
DYNAMICZNY OBYWATELDYNAMICZNY OBYWATEL Dynamic citizen
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
OBECNE SYSTEMY, INFRASTRUKTURA I ROZWIĄZANIA PORADNICTWA KARIERY DLA POLAKÓW W WIELKIEJ BRYTANII JULIA BRADY MAŁGORZATA BRADY.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Jak wniosek będzie oceniany? Warsztaty „Jak przygotować wniosek o stypendium Marie Curie?” Poznań, 6 grudnia 2005r. Ewa Kocińska, RPK Poznań
Project Comenius Regio Sentimental tourism in regional and civil education.
European Voluntary Service changes the world. What is European Voluntary Service? Wolontariat Europejski to szansa dla każdego młodego człowieka niezależnie.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
LEONARDO DA VINCI SERDECZNIE WITAMY! WELCOME! HERZLICH WILKOMMEN! ZDRAVEITE, DOBRE DOSHLI V POLSHA!
1 GOSPODARKA OPARTA NA WIEDZY 6. PROGRAM RAMOWY UE FUNDUSZE STRUKTURALNE 7. PROGRAM RAMOWY UE PLATFORMY TECHNOLOGICZNE EUROPEJSKA INICJATYWA DLA ROZWOJU.
Did you know?. 1 in 8 people living in Britain live in London, 12 million people live in London - this is a major European city London is the world largest.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Joanna E. Dudek, M.A. University of Social Sciences and Humanities Warsaw, Poland.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
JOB SEARCH IS A JOB Career planning is building bridges from one’s current job/career.
Foundation for Promotion of Entrepreneurship – Continuing Education and Lifelong Learning NGO that responds to the training needs Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Development of rural tourism and agritourism Experience of the past 20 years Elżbieta Wyrwicz Department of Tourism 3rd International Conference AGROTRAVEL.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 1 RYNEK.
Dr Wojciech Woźniak Department for General Sociology University of Lodz Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie.
MOODLE MOOCS – PRZYPADKI UŻYCIA W PROJEKCIE SP4CE (PARTNERSTWO STRATEGICZNE NA RZECZ KREATYWNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w CHOJNIE. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Chojnie LICEUM OGÓŁNOKSZTAŁCĄCE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE DLA DOROSŁYCH TECHNIKUM.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Important holidays and festivals in Poland. The first of January New Year’s Day New Year’s Day the day of Mary the Holy Mother of God – for Catholics.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w CHOJNIE. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Chojnie.
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Dr inż. Anna GRABOWSKA Ewa KOZŁOWSKA
Forest fire protection
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w CHOJNIE
Projekty zrealizowane w ZS1
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
English Language Teaching Methodology for Non-Native English Language Teachers in Secondary School/Adults Education Rafał Rosiński Malta,
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
Europejski wymiar w nowatorskich działaniach kadry edukacyjnej koszalińskiego Ekonoma Małgorzata Kwiatkowska Uczestnik Erasmus+ MALTA 2017 ETI Zespół Szkół.
SP 28 LUBLIN „Otwieranie umysłów - Europa wspólny dom“ POWERSE 2016 realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
SP 28 LUBLIN, POLAND School Education Staff Mobillity-Operational Programme Knowledge Education Development Project name: OPENING MINDS- TOGETHER IN EUROPE
Internationalisation at the University of Warsaw
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
INERNATIONAL LOGISTICS
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
POWERVET PL01-KA „Wiedza w szkole, praktyka w firmie – europejski model wysokich kompetencji w zawodach nowoczesnych technologii” „Knowledge.
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
Zapis prezentacji:

Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie definiują 8 kompetencji kluczowych, które powinien posiąść każdy obywatel Europy, aby odnieść sukces w gospodarce i społeczeństwie opartym na wiedzy. Są one niezbędne do samorealizacji i rozwoju osobistego, do bycia aktywnym obywatelem oraz do pełnej integracji społecznej i zatrudnienia.

Recommendation of the European Parliament and of the European Council of 18 December 2006, on key competences for lifelong learning defines 8 key competences which are a combination of knowledge, skills and attitudes appropriate to the context. They are particularly necessary for personal fulfilment and development, social inclusion, active citizenship and employment.

umiejętność uczenia się porozumiewanie się w języku ojczystym porozumiewanie się w językach obcych kompetencje matematyczne oraz podstawowe kompetencje naukowo-techniczne kompetencje informatyczne kompetencje społeczne i obywatelskie inicjatywność i przedsiębiorczość świadomość i ekspresja kulturalna

communication in the mother tongue communication in foreign languages mathematical competence and basic competences in science and technology. digital competence learning to learn social and civic competences sense of initiative and entrepreneurship cultural awareness and expression

Kompetencje kluczowe w uczeniu się przez całe życie mają stanowić tzw. Europejskie Ramy Odniesienia, które są niezbędne każdemu obywatelowi Unii Europejskiej, aby sprostał coraz to nowym wyzwaniom, jakie związane są z procesami globalizacyjnymi w wymiarze społecznym, kulturowym i ekonomicznym.

These key competences in lifelong learning provide a reference framework to support national and European efforts to achieve the objectives they define. This framework is mainly intended for policy makers, education and training providers, employers and learners. It is a reference tool for the Member States and their education and training policies.

Europejska tożsamość Respektuje współistnienie narodowej i ponadnarodowej świadomości Europejska wiedza Ceni własny system edukacji i postrzega go w odniesieniu do innych systemów europejskich. Posiada wiedzę o wydarzeniach europejskich. Jest świadomy europejskiej historii i jej wpływu na współczesne społeczeństwo europejskie. Europejska wielokulturowość Daje sobie radę z wielokulturowym charakterem społeczeństwa europejskiego. Ma pozytywny stosunek do własnej kultury i jest otwarty na inne. Pracuje z grupami heterogenicznymi.

Europejskie kompetencje językowe Mówi więcej niż jednym językiem europejskim. Europejski profesjonalizm Posiada wykształcenie, które pozwala mu przebywać i pracować w dowolnym kraju europejskim. Europejskie obywatelstwo Zachowuje się jak obywatel europejski. Wykazuje solidarność z obywatelami innych państw europejskich. Ceni poszanowanie praw człowieka, demokrację, wolność. Europejskie miary jakości Odnosi się do wspólnych europejskich miar jakości. Uczestniczy w osiąganiu europejskich celów edukacyjnych.

European Identity Co-existence of national identity and transnational awareness provides a valuable perspective on questions of heterogeneity. European knowledge He/she values his/her own education system and views it in relation to other European ones. He/she has a knowledge of European and world affairs. A European teacher is aware of European history (histories) and its (their) influence on contemporary European society. European multiculturalism A European Teacher engages with the multicultural nature European society. He/she has a positive relationship with his/her own culture and is open towards other cultures. He/she works with heterogeneous groups.

E uropean language competence He/She speaks more than one European language European professionalism A European Teacher has an education which enables him/her to teach in any European country. European citizenship A European teacher should act as a European citizen. He/she should show solidarity with citizens in other European countries and shares values such as respect for human rights, democracy and freedom. European quality measures An increase in compatibility between European qualifications and in transparency of graduate achievement is central to the Bologna system.

Założenia projektu: Głównym założeniem projektu jest wykorzystanie doświadczenia dwóch instytucji edukacyjnych w każdym z regionów partnerskich, aby poznać specyficzne aspekty pracy każdej z nich w zakresie nauczania, programów kształcenia i problemów, z którymi się stykają. Wartość projektu – Euro

Objectives of the project: The main objective of this project is to use the experience of two educational institusions in each of partner region by getting acquainted with specific aspects of work in the field of teaching, curricula and problems they met to improve existing situation. Value of the project – Euro

Założenia projektu: Projekt zakłada odbycie 4. tygodniowych staży przez uczniów Technikum Zawodowego w zawodzie technik hotelarstwa. Miejscem odbywania staży są hotele w Anglii i w Niemczech. Wartość projektu Euro

The objectives of the project: The project gives opportunity to 24 students of Technical School to be on 4-week probation in hotels in England and Germany. Value of the project Euro

Założenia projektu: Głównym założeniem jest uwrażliwienie jego uczestników, a za ich pośrednictwem środowisk, w których funkcjonują, na to co dzieje się wokół nich oraz wzbudzenie przekonania, że mogą mieć wpływ na przyszłość Europy i swoją. Wartość projektu Euro

Objectives of the project: The main objective of the project is to sensitize the participants and, by their agency, their local environment on what is happening around and to show that young people have an influence on Europes and their own feature. Value of the project – Euro

Założenia projektu: Głównym założeniem jest kształtowanie postaw proeuropejskich wśród młodzieży, zrozumienie i szacunek dla ludzi innych narodowości, niwelowanie nietolerancji i skłonności do aktów i działań rasistowskich, antysemickich, uwłaczających ludzkiej godności. Wartość projektu Euro

The objectives of the project: The main objectives of the project are: shaping Youths proeuropean attitudes understanding and respect for other nations, neutralizing intolerancy and rasist, anti-Semitic tendencies, that insult human dignity. Value of the project Euro

Założenia projektu: Rola wody w aspekcie muzyki, sztuki, transportu, energii, biologii i ekologii. Wartość projektu – Euro

Objectives of the project: Water in music, art, transport, energy, biology, ecology and other aspects. Value of the project Euro

Założenia projektu: Zakłada się stworzenie odpowiednich warunków dla systematycznego podnoszenia jakości i standardów kształcenia uczniów szkół ponadgimnazjalnych, przede wszystkim zaś umożliwienie im doskonalenia rozwijania kwalifikacji ogólnych i zawodowych przez całe życie. Wartość projektu – PLN

The objectives of the project: Appriopriate conditions shall be created for the systematic increase of quality and standards of teaching secondary school students and to give them opportunities to develop their professional and general abiities through out their entire lives. Value of the project – PLN

ZSP Nr 1 w Chojnie bierze udział w projekcie NEWTON TEŻ BYŁ UCZNIEM – program akademickiego wsparcia szkolnego ruchu naukowego realizowanym przez Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS POKL

ZSP Nr 1 in Chojna participates in the project NEWTON WAS A STUDENT TOO– the programme of academic support for the school scientific movement realised by Adam Mickiewiczs University in Poznań Project co-finansed by EU resources EFP HCP

maj spotkanie młodzieży w Turi – Estonia, maj projekt Globalne ocieplenie - Oxelosund – Szwecja, czerwiec - lipiec projekt Visegrad For European Youth- Koszeg – Węgry, lipiec projekt Dni muzyki w Sherborne – Anglia, sierpień Global Warming - Oxelosund – Szwecja,

październik projekt Młodzi obywatele Europy – naszą przyszłością - Sherborne – Anglia, lipiec projekt,,Major minorities - Koszeg - Węgry sierpień projekt Wiedzieć więcej o naturze - Bad Kotzting – Niemcy, lipiec 2010 – projekt fotograficzny Przyszłość na pierwszym planie - Sherborne – Anglia, lipiec projekt Global Warming- Judenburg – Austria.

May Youth Meeting in Turi – Estonia, May project Global warming - Oxelosund – Sweden, June - July project Visegrad For EuropeanYouth - Koszeg – Hungary, July project Days of music in Sherborne – England, August Global Warming - Oxelosund – Sweden,

October project Our Youth is Our Future - Sherborne – England, July project,,Major minorities - Koszeg – Hungary August project Wilderness Camp - Bad Kotzting – Germany, July 2010 – photography project Focus on Future - Sherborne – England, July project Global Warming- Judenburg – Austria.

PROJEKTY REALIZOWANE PRZEZ INNE INSTYTUCJE POWIATU GRYFIŃSKIEGO

Minimalizacja wykluczenia społecznego w Powiecie Gryfińskim Wartość projektu zł Ośrodki Informacji dla Osób Niepełnosprawnych 2008 Wartość projektu zł Program Wakacje socjoterapeutyczne dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych Wartość projektu zł Program korekcyjno-edukacyjny dla sprawców przemocy Domowej Wartość projektu zł

Minimalisation of Social Exclusion in Gryfino District Value of the project zł Information Centres for the Disabled 2008 Value of the project zł Programme Sociotherapeutical holidays for the children from disfunctional families Value of the project zł Corrective-educational Programmme for thePerpetrators of Domestic Violence Value of the project zł

" Kwalifikacje drogą do sukcesu" Wartość projektu zł "Przedsiębiorca to mój zawód" Wartość projektu ,72 zł "Młodzi – aktywni Wartość projektu zł

Qualifications – a road to success" Value of the project zł Enterpreneur is my profession" Value of the project ,72 zł Young and Active Value of the project zł

PROJEKT PL0467 "Pozyskanie i Dystrybucja Informacji o Budynkach na terenie Województwa Zachodniopomorskiego Wartość projektu Euro

PROJEKT PL0467 Pozyskanie i Dystrybucja Informacji o Budynkach na terenie Województwa Zachodniopomorskiego Wartość projektu Euro

Budowa drogi powiatowej Nr 1362Z Wełtyń – Gajki, na odc. Bartkowo – Gajki Wartość projektu ,33 zł Przebudowa drogi gruntowej - dojazd do pól miejscowości Żelechowo, gm. Widuchowa o długości odcinka m poprzez podwójne powierzchniowe utrwalenie nawierzchni przy użyciu emulsji asfaltowej i grysu Wartość projektu ,30 zł

Poprawa infrastruktury drogowej w rejonie przygranicznym Powiatu Uckermark i Powiatu Gryfińskiego jako wkład do zrównoważonego rozwoju Euroregionu Pomerania poprzez przebudowę odcinków dróg powiatowych: Hohenselchowi Szczecin – Binowo Wartość projektu ,43

Construction of the district road Nr 1362Z Wełtyń – Gajki, na between Bartkowo and Gajki Value of the project ,33 zł Reconstruction of the m long dirt road – approach to fields in the village Żelechowo, in Widuchowa commune Value of the project ,30 zł

Improvement of road infrastructure in the border region of Uckermark District and Gryfino District as a contribution into the balanced development of Pomerania Euroregion through the reconstruction of district roads: Hohenselchow and Szczecin – Binowo Value of the project ,43

Projekt "Nowa wiedza, nowa jakość Projekt "Wdrażanie usprawnień zarządczych w JST na obszarze województwa zachodniopomorskiego Wartość projektu ,66 PLN

Project New knowledge, new quality Project Implementation of governing improvements in JST in West Pomerania Province Value of the project ,66 PLN

EURO , EURO ,44 PLN ZSP Nr 1 w CHOJNIE ZSP Nr 1 w CHOJNIE EURO ,00 PLN PROJEKTY ZREALIZOWANE NA KWOTĘ ,44 PLN

EURO , EURO ,44 PLN ZSP Nr 1 w CHOJNIE EURO ,00 PLN TOTAL ,44 PLN