Dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w warszawskiej szkole Biuro Edukacji -10 listopada 2010 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
MONITOROWANIE I EWALUACJA DZIAŁAŃ W ZAKRESIE IPET I PDW
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA w Krośnie Odrzańskim
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
Zmiany w przepisach prawa oświatowego Narada dyrektorów
Wyniki egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe 2010/2011.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W POWIECIE KLUCZBORSKIM Miejsce: Aula Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza w Kluczborku Termin: 28 listopada 2007.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Integracja w kształceniu zawodowym
Procedury i możliwości wykorzystania na terenie szkoły.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Indywidualne nauczanie
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szymanowie
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
CENTRUM WSPÓŁPRACY SZKOŁY I RODZINY PUNKT KONSULTACYJNY.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Podstawy prawne, rola psychologa,
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
II Ogólnopolska Debata Łódź, 10 kwietnia 2014 r. Efektywne kształcenie osób z niepełnosprawnościami szansą na ich sukces zawodowo-społeczny.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
Slajd podsumowania Slajd podsumowania.
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Uczeń z niepełnosprawnością w systemie oświaty – regulacje prawne
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
UCZEŃ NIESŁYSZĄCY W SYSTEMIE EDUKACJI
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH nr 3 mgr Małgorzata Turyńska
Kształcenie dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w roku szkolnym 2015/ sierpnia 2015 r.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
Typy szkół ponadgimnazjalnych trzyletnie liceum ogólnokształcące trzyletnia szkoła specjalna przysposabiająca do pracy trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bystrzycy Kłodzkiej wchodzi w skład utworzonego Zespołu Placówek o nazwie Powiatowe Centrum Doradztwa i Poradnictwa.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Przepisy oświatowe PPP, Beata Dyjas.
ORGANIZACJA KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO W SZKOŁACH I PLACÓWKACH OGÓLNODOSTĘPNYCH Liliana Zientecka Warszawa 14 maja 2018 r.
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ System poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Współpraca na linii przedszkole/szkoła.
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Zapis prezentacji:

Dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w warszawskiej szkole Biuro Edukacji -10 listopada 2010 r.

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy2 Trzy drogi edukacyjne: 1.szkoły ogólnodostępne, 2.szkoły integracyjne, 3.szkoły specjalne.

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy3 Trzy drogi edukacyjne

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy4 Diagnoza PPP

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy5 Dzieci z orzeczeniami

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy6 Przedszkola

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy7 Szkoły podstawowe

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy8 Gimnazja

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy9 Szkoły ponadgimnazjalne

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy10 Szkoły i placówki integracyjne Rodzaj placówki liczba placówek int lub z oddz. int. Rok szkolny 2010/2011 L. oddz. int. L.ucz. z orzeczeniami L. ucz. z orzeczeniami ogółem w oddz. int.%w oddz. ogólnodost.% P %629%681 SP %33422%1508 G %13518%757 LO %5222%236 LP273497%13%35 T152178%622%27 Z0000%5100%5 suma %59518%3249

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy11 warszawskie szkoły i placówki specjalne przedszkola specjalne – 9 szkoły specjalne wszystkich typów w tym szkoły przysposabiające do pracy oraz szkoły, z grupami rewalidacyjno-wychowawczymi dla dzieci i młodzieży upośledzonej w stopniu znacznym i głębokim specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze - 5 młodzieżowe ośrodki wychowawcze - 3 młodzieżowe ośrodki socjoterapii - 8 ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim i sprzężonymi niepełnosprawnościami - 1.

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy12 Szkoły specjalne - podział ze względu na niepełnosprawności zespoły szkół dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym, szkoły zawodowe specjalne dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, szkoły przysposabiające do pracy dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym, zespoły szkół dla dzieci przewlekle chorych zlokalizowane w warszawskich szpitalach, ośrodki szkolno-wychowawcze dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami wzroku i słuchu (słabowidzące, słabosłyszące i niesłyszące), ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy dla dzieci głęboko upośledzonych i ze sprzężonymi niepełnosprawnościami. zespół szkół dla dzieci autystycznych, zespoły szkół dla dzieci niepełnosprawnych ruchowo i z trudnościami w komunikacji,

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy13 Szkoły specjalne - podział ze względu na niepełnosprawności zespoły szkół przy pogotowiach opiekuńczych, młodzieżowe ośrodki socjoterapii dla młodzieży zagrożonej niedostosowaniem społecznym, młodzieżowe ośrodki wychowawcze dla młodzieży niedostosowanej społecznie.

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy14 1.Założono Zasadniczą Szkołę Zawodową Specjalną nr 62 w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym nr 8 ul. Koźmińska 7- kierunki kształcenia – kucharz małej gastronomii, ogrodnik sprzedawca. 2.Założono Zasadniczą Szkołę Zawodową Specjalną nr 63 w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 7 ul. Osowska 81 o kierunkach kształcenia: elektryk, monter instalacji i urządzeń sanitarnych, technolog robót wykończeniowych w budownictwie, mechanik pojazdów samochodowych. 3.Założono Technikum Specjalne nr 28 w Instytucie Głuchoniemych o kierunkach kształcenia: kucharz, technik elektryk, technik elektronik. Rozszerzono ofertę kształcenia w szkołach specjalnych:

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy15 Oddział przedszkolny Od 1 września 2010 r. uruchomiono oddział przedszkolny dla dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym w ZSS nr 109 na ul. Białobrzeskiej 44, prowadzony metodą nauczania kierowanego, przy wsparciu merytorycznym lekarzy.

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy16 Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka W Warszawie funkcjonuje 17 zespołów wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w: 13 - szkołach i placówkach specjalnych, 4 - w poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Ponad 300 dzieci objętych opieką, dysponują dobrą bazą i wyposażeniem, profesjonalną kadrą,

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy17 Serwis Pomoc Dziecku 7 stycznia 2010 r. – uruchomiono Serwis Pomoc Dziecku. W Serwisie dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych i ich rodziców znajdują się informacje o ofercie warszawskich szkół i placówek specjalnych, integracyjnych oraz placówek pomocy społecznej i służby zdrowia.

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy18 Lato i Zima w Mieście organizowane jest corocznie dla dzieci o potrzebie kształcenia specjalnego. Lato i Zima w Mieście

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy19 Punkty Konsultacyjne 10 punktów konsultacyjnych Przy wsparciu merytorycznym WCIES Platforma porozumiewania się koordynatorów i osób potrzebujących wsparcia –

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy20 Programy współfinansowane z EFS: - Rozumieją nas – szkolenia dla nauczycieli z zakresu komunikacji z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną – ZSS nr 109 oraz pozyskana do współpracy grupa 200 nauczycieli z warszawskich szkół i przedszkoli. - Mam wsparcie, szukam aktywnie pracy – wsparcie zawodowe dzieci upośledzonych - uczniowie będą mieli możliwość zdobycia umiejętności i wykształcenia w dwóch zawodach. - Integracja dla samodzielności – projekt realizowany wspólnie z WCPR.

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy21 Programy współfinansowane z EFS – etap wdrażania: Edukacja ku niezależności – modernizacja programu przysposobienia do pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Od A do Z od Autyzmu do Zespołu Aspergera – vademecum dla nauczycieli

Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy22 Mieczysława Nowotniak Zastępca Dyrektora Biura Edukacji Tel.: (022) Tel.kom.: Dziękuję za uwagę

23 Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa ul. Górskiego 7