Maciej M. Sysło UWr Wrocław, UMK Toruń Co pozostaje w edukacji z przemijającej technologii?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Informatyka to podstawa
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Między przeszłością a przyszłością komputerów i informatyki
Co to jest TIK?.
nie technologia informacyjna!
Założenia PROJEKTU
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Kreatywna szkoła, to twórczy uczeń
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Wykorzystanie Technologii Informacyjnej
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Milicz, ul. Trzebnicka 4. prowadzenie działalności na rzecz rozwoju oświatowego i kulturalnego regionu i kraju, działanie na rzecz wyrównywania szans.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Prezentacja Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Domaniowie
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
Piękne umysły jako kapitał społeczny. Przemiany w edukacji i rewolucja w środkach komunikowania się Edukacja jako kluczowe zadanie w społeczeństwie informacyjnym.
Maciej M. Sysło UWr Wrocław, UMK Toruń Technologie w rękach uczniów i nauczycieli oczekiwania, standardy i korzyści.
Sieć Sieć Mam takie marzenie… dr Danuta Elsner. Cele wykładu Przedstawienie: Wizji całościowego obrazu reformy systemu doskonalenia nauczycieli. Sieci,
System edukacji w Polsce
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Lekcje z komputerem, 2006.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Feliks od Dzierżyńskiego
Między przeszłością a przyszłością komputerów i informatyki Maciej M. Sysło Uniwersytet Wrocławski, UMK w Toruniu
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Maciej M. Sysło UWr Wrocław, UMK Toruń Informatyka dla wszystkich uczniów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Programowanie dla każdego
„Programowanie czas zacząć”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Sopocka Akademia Tenisowa
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Zapis prezentacji:

Maciej M. Sysło UWr Wrocław, UMK Toruń Co pozostaje w edukacji z przemijającej technologii?

Maciej M. Sysło 2 Co pozostało po technologiach które bezpowrotnie zniknęły? pojęcie logarytmu (XVII w.), a w informatyce – metoda dziel i zwyciężaj x – szkolny algorytm 10 8 lat – alg. binarny … 200 mnożeń alfabet Morsea (XIX w.), algorytm Huffmana – kompresja – idea: częste informacje to krótsze kody układ klawiatury QWERTY (XIX w.) – pamięć poza pamięcią; fonty (XIX w.) – edytorstwo

Maciej M. Sysło 3 Co pozostanie po dzisiejszych technologiach ? Skąd bierze się różnica między przeszłością i przyszłością? Dlaczego pamiętamy przeszłość, a nie pamiętamy przyszłości? [Stefan W. Hawking, Krótka historia czasu] Its not a laptop project Its an education project [Nicholas Negroponte, MIT; One Laptop Per Child - OLPC] Rozterki fizyka… Przyjmijmy odnośnie technologii w edukacji… Przyjmijmy odnośnie edukacji… uczeń podmiotem, ale także szkoła instytucją uczących się nauczycieli

Maciej M. Sysło 4 Doświadczenia, stan w szkołach cele działania Technologia dodawana do edukacji: zakupy oprogramowania i sprzętu, szkolenie nauczycieli – brak integracji w klasie Seymour Papert (1980) – dodał komputer i Logo, bez rezultatu Trudność: żywot technologii krótszy niż czas wdrożenia Pierwotny cel: technologia wspiera edukację Teraz, gdy technologia jest nieunikniona – sama wymaga edukacyjnego wsparcia Nauczyciel to najważniejsza technologia Dotychczas szkolenie nauczyciela obok miejsca pracy, czyli poza klasą – certyfikacja w miejscu pracy, czyli w klasie, w kontakcie z uczniami. Wkrótce pedagogiczny certyfikat ECDL. Edukacja nie zamknięta do murów szkoły – e-Szkoła środowiskiem edukacyjnej aktywności nauczycieli i uczniów

Maciej M. Sysło 5 Kilka faktów, pytań… Technologia w szkole – uczniów/komputer, 2-3 h/tydz. czy to już jest werbalizm techniczny? czy można w tak krótkim czasie popsuć edukację? Personalizacja – uczeń – w gimnazjum wszyscy równo! – stąd nauczyciel w centrum System klasowo-lekcyjny, a może szkolno-domowy? konkluzje z doświadczeń w kujawsko-pomorskim doświadczenia innych – w Rumunii program Premiera – laptop dla gimnazjalisty Dolnośląska e-Szkoła

Portal edukacyjny Zasoby edukacyjne Internet Rozwiązuje zadania domowe – nauczanie na odległość Zamieszcza i sprawdza zadania domowe, przygotowuje lekcje Wgląd w działania całej szkoły e-dziennik Uczeń Nauczyciel Dyrektor e-szkoła: Rodzice Zasoby edukacyjne 6

Maciej M. Sysło 7 Kilka faktów, pytań … edukacja informatyczna a edukacja medialna – w podstawie programowej: w ramach ed. informatycznej? zamiast? obok? edukacja informatyczna – potrzebne spojrzenie pedagoga alfabetyzacja komputerowa biegłość w stosowaniu myślenie komputacyjne – logo IBM z 1924 roku model rozwoju technologii w edukacji (UNESCO) – słabe zainteresowanie nim wśród pedagogów

Przenikanie nowych technologii model Etapy wrastania (rozwoju) TI w: edukację, kompetencje, powszechne wykorzystanie: Pojawianie się – przedmiotem zainteresowania: sprzęt, TI, nowe możliwości Stosowanie – wykorzystanie TI w istniejących strukturach Integracja – przenikanie TI do sfer kształcenia, pracy i życia, rzeczywiste zastosowania TI, praktyka Transformacja – zmiana roli szkoły oraz organizacji i funkcjonowania obywateli i społeczeństwa, rozwój IT professions Model dotyczy każdej nowej technologii!!! Model dotyczy kompetencji uczniów i nauczycieli!!! Maciej M. Sysło 8

9 Kilka faktów, pytań … Internet – jak się uchronić przed terrorem Internetu? ulegamy wszystkiemu, zamiast pokazać jak korzystać ściąganie – gdzie jest nauczyciel? e-podręcznik – tani, otwarty, lekki – czy to są cechy edukacyjne? gry – czy mogą wspierać realizację podstawy programowej? zanik czytanie – Internet przywraca pisanie (texting) i czytanie Badania wielozadaniowość – efektywność? postęp? badania mózgu – nawet nie upłynęło jedno pokolenie wiedza – konektywizm – nowe spojrzenie na wiedzę i Internet – ale nie wystarczy być podłączonym – znajduję to, co znam!