Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Program Uczenie się przez całe życie PROGRAM COMENIUS Przedszkole w edukacyjnych programach współpracy europejskiej Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa.
Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Agnieszka Styczeń Warszawa, 5 listopada 2010.
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Comenius Regio –
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Kalendarz wydarzeń 2010 r.
Wsparcie edukacji na poziome Unii Europejskiej
„Uczenie się przez całe życie”
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Program Leonardo da Vinci
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Program Uczenie się przez całe życie COMENIUS edukacja szkolna Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
COMENIUS. Program Comenius to jeden z czterech programów sektorowych programu Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie jest on adresowany do szkół,
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Zewnętrzne źródła finansowania projektów o charakterze międzynarodowym Pracownia Projektów Europejskich Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczyciel.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
WIELOSTRONNE PROJEKTY SZKÓŁ w Zespole Szkół w Siedliskach Bogusz
PROGRAM COMENIUS.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
compulsory full-time education
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
WIELOSTRONNY PARTNERSKI PROJEKT SZKÓŁ „Understanding and celebrating European Folklore” Gimnazjum im. H. Sienkiewicza w Święcanach Niniejszy projekt został.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie Projekty Szkół – Wielostronne Partnerskie Projekty Szkół – Partnerskie Projekty Regio – Wizyty Przygotowawcze i Seminaria Kontaktowe – Wyjazdy Indywidualne Uczniów – Mobilność Szkolnej Kadry Edukacyjnej – Asystentura Comeniusa

wzmacnianie jakości i europejskiego wymiaru kształcenia nauczycieli; wspieranie poprawy metod dydaktycznych i zarządzania szkołami; rozwijanie wśród młodzieży i kadry nauczycielskiej wiedzy o różnorodności kultur, języków europejskich, a także zrozumienia ich wartości; pomaganie młodym ludziom w nabyciu podstawowych umiejętności i kompetencji życiowych niezbędnych do rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa europejskiego.

Celem akcji Comenius - Partnerskie Projekty Szkół jest wzmacnianie europejskiego wymiaru edukacji poprzez promowanie współpracy międzynarodowej instytucji edukacyjnych w Europie.

Realizacja projektów w ramach akcji Comenius - Partnerskie Projekty Szkół, w tym naszego projektu, to okazja do:

wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań pedagogicznych, zdobycia nowych umiejętności, rozwoju zawodowego nauczycieli, wzmocnienia współpracy z rodzicami i społecznością lokalną, uatrakcyjnienia oferty edukacyjnej, dzięki zaangażowaniu w projekt, jego uczestnicy nabierają pewności siebie, doskonalą znajomość języków obcych, zdobywają ciekawe doświadczenia, poprzez kontakty z instytucjami partnerskimi z innych krajów Europy - w praktyce uczą się tolerancji i zrozumienia dla innych kultur, zwyczajów, pomysłów na życie.

1. wymianę doświadczeń i metod pedagogicznych; 2. zwiększenie mobilności uczniów i nauczycieli; 3. rozwijanie ich umiejętności społecznych, posługiwania się językami obcymi i technologiami informacyjno-komunikacyjnymi (TIK); 4. uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej.

Tematyka projektów jest zintegrowana z programami nauczania, co pozwala pogłębić wiedzę zdobywaną przez uczniów podczas lekcji.

Projekt Dwustronny: co najmniej 10-dniowy pobyt w kraju partnerskim i nauka w tamtejszej szkole na zasadzie wymiany językowej; grupy co najmniej 10 lub 20 uczniów i – odpowiednio – conajmniej 2 i 4 nauczycieli;

Czas trwania projektu 2 lata sierpień 2011 –czerwiec 2013

Poznanie narodowych potraw kuchni polskiej i włoskiej - wybór dań do przygotowania, kupowanie produktów, przygotowanie i serwowanie dań. Poznanie i zrozumienie polskiej i włoskiej kultury, obalenie stereotypów - wymiana uczniów, organizacja dnia polskiego i włoskiego. Doskonalenie umiejętności zawodowych uczniów - gotowanie, prezentacja i serwowanie dań. Wzrost liczby mobilności wśród uczniów i nauczycieli - wymiana uczniów.

Rozwijanie umiejętności językowych i pokonywanie barier komunikacyjnych - pisanie maili, komunikowanie się w czasie trwania wymiany. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych - zajęcia integracyjne, ognisko w CEE, wspólne gotowanie potraw Doskonalenie umiejętności telekomunikacyjnych - stworzenie strony internetowej, prezentacji multimedialnej, robienie i obróbka zdjęć. Zaprezentowanie interesujących walorów turystycznych konkretnych regionów Polski i Włoch - organizacja wycieczki po Warmii i Mazurach w Polsce, regionie Asyżu we Włoszech. Integracja projektu i programu nauczania - połączenie projektu z istniejącym programem nauczania np. obróbka zdjęć, tworzenie stron internetowych, przygotowanie prezentacji multimedialnej (lekcje technologii informacyjnej), pojęcia i terminy gastronomiczne, przygotowanie posiłków, obsługa klientów (przedmioty zawodowe), korespondencja internetowa (lekcje języka polskiego i angielskiego).

ustalenie kryteriów wyboru uczniów spotkanie z wychowawcami klas, wybór uczniów do realizacji projektu

Ustalenie przewidywanego budżetu Podpisanie umowy finansowej z NA Zapoznanie uczniów wytypowanych do realizacji projektu z programem Comenius oraz projektem Polsko- włoska Podróż Kulinarna

Spotkanie z uczestnikami projektu – zapoznanie się z kulturą, historią Włoch i Asyżu – prezentacja przygotowanych plakatów, praca na prezentacjami multimedialnymi Promowanie projektu – praca nad gazetką o tematyce projektu plakaty o Asyżu oraz o Włoszech kraju na holu szkolnym Wspólna praca z uczniami nad ustaleniem wstępnego harmonogramu wizyty kraju partnerskiego w Polsce, w naszej szkole

Wspólne szukanie z uczniami materiałów potrzebnych do realizacji projektu (przepisy kulinarne, zdjęcia dań, dania Zakup projektora do i aparatu fotograficznego do realizacji projektu, dokumentowania postępów

Analiza zebranych materiałów. Przygotowanie listy dań, które zostaną zaprezentowane w Polsko-Włoskim Przewodniku Kulinarnym.

Rozpoczęcie przez uczestników projektu kursu języka włoskiego.

Kurs języka włoskiego Wspólne szukanie terminów kulinarnych do Słownika Terminów Kulinarnych Zaplanowanie harmonogramu wizyty uczniów i opiekunów ze szkoły partnerskiej w Asyżu Organizacja gościnności partnerów w Ełku