Nowy model realizacji wychowania fizycznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA - WYCHOWANIE FIZYCZNE -
Advertisements

Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Wychowanie fizyczne Komentarz do podstawy programowej
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Monitorowanie jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej.
Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców, nauczycieli wychowania fizycznego i dyrektorów szkół miasta Opola.
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy
Planowanie i organizacja obowiązkowych zajęć fakultatywnych
I SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Plan pracy dydaktycznej dla szkoły podstawowej i gimnazjum
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Program wychowawczy szkoły
Zanim wybierzesz program nauczania
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Tworzenie oferty programowej z wychowania fizycznego
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
PROGRAMU ROZWOJU KULTURY FIZYCZNEJ NA TERENIE GMINY KIWITY PROJEKT.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
szkół ponadgimnazjalnych
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
ORGANIZACJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W INNYCH FORMACH
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Realizacja czwartej godziny wychowania fizycznego w szkołach podstawowych województwa dolnośląskiego.
Targi podręczników – matematyka Zespół Szkół Nr1 w Olkuszu.
Planowanie i organizacja zajęć wychowania fizycznego „do wyboru przez ucznia” Bydgoszcz, kwiecień 2009 Ewa Czerska.
Cztery sposoby realizacji zajęć fakultatywnych
Propozycje tematów prac magisterskich
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Kryteria uzyskania certyfikatu - aktywność fizyczna PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Program wychowania fizycznego z uwzględnieniem możliwości szkoły i potrzeb ucznia Katarzyna Wąsowicz
Konferencja dla nauczycieli wychowania fizycznego
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
DEBATA SZKOLNA.
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Szkoła Podstawowa nr 48 im. Józefa Piłsudskiego w Lublinie.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Debata na temat wychowania fizycznego w szkole.  Program „Wf z klasą”  Co to jest wf?  Zalety i wady naszych lekcji  Oczekiwania uczniów – propozycje.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
Dr Mirosława Śmiglewska Katedra Podstaw Kultury Fizycznej
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Zapis prezentacji:

Nowy model realizacji wychowania fizycznego Warszawa, kwiecień 2010 „Wychowanie fizyczne ułożone dla szczęścia człowieka powinno być takie, aby każdy mógł z niego korzystać” (Jędrzej Śniadecki) Ewa Kardaś

Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dziennik Ustaw Nr 4/2009, poz. 17)

Schemat organizacyjny Strategia mieszana Strategia wymuszania Strategia oferowania Zajęcia w systemie klasowo-lekcyjnym 1 godzina tygodniowo Zajęcia do wyboru przez ucznia w grupach międzyoddziałowych 2 godziny tygodniowo Edukacja zdrowotna ok. 32 godzin (jeden semestr)

Zajęcia lekcyjne przeznaczone są na realizację wymagań szczegółowych opisanych w podstawie programowej wymagania szczegółowe obejmują sześć obszarów tematycznych : diagnoza sprawności i aktywności fizycznej oraz rozwoju fizycznego trening zdrowotny sporty całego życia i wypoczynek bezpieczna aktywność fizyczna i higiena osobista sport edukacja zdrowotna

Cele zajęć do wyboru spełnienie oczekiwań uczniów wobec szkolnego wychowania fizycznego ukazanie walorów rekreacyjnych i zdrowotnych różnych form aktywności ruchowej (wybór sportu całego życia) umożliwienie dokonywania samodzielnych wyborów i podejmowania odpowiedzialności za nie wdrożenie do współuczestnictwa w organizacji własnego procesu nauczania-uczenia się oraz do współpracy ze środowiskiem rówieśniczym i rodzinnym w upowszechnianiu zdrowego stylu życia

Treści zajęć do wyboru Uzupełniające i poszerzające zakres podstawy programowej, ukierunkowane głównie na : ćwiczenia i zadania związane z samodzielną organizacją danej formy ruchu ćwiczenia i zadania z zakresu samokontroli i samooceny wiedzy, sprawności i umiejętności ćwiczenia kompensacyjno-korekcyjne po wysiłku oraz ćwiczenia relaksacyjne przeciwdziałające zmęczeniu i znużeniu

Oferta zajęć do wyboru (1) Profil zajęć Rodzaj zajęć Forma podziału na grupy Czas trwania zajęć siatkówka żeńska 2 godziny (raz w tygodniu) męska koszykówka piłka nożna tenis stołowy 1 godzina (dwa razy w tygodniu) SPORTOWY

Oferta zajęć do wyboru (2) Profil zajęć Rodzaj zajęć Forma podziału na grupy Czas trwania zajęć gry rekreacyjne (unihokej, ringo, badminton i inne) żeńska 1 godzina (dwa razy w tygodniu) męska ćwiczenia na siłowni REKREACYJNO -ZDROWOTNY

Oferta zajęć do wyboru (3) Profil zajęć Rodzaj zajęć Forma podziału na grupy Czas trwania zajęć fitness z elementami gimnastyki i tańca żeńska 1 godzina (dwa razy w tygodniu) TANECZNY

Oferta zajęć do wyboru (4) Profil zajęć Rodzaj zajęć Forma podziału na grupy Czas trwania zajęć turystyka piesza z elementami regionalizmu i wielokulturowości żeńska 4 godziny (co dwa tygodnie) 6 godzin (co trzy tygodnie) 8 godzin (co cztery tygodnie) Uwaga! Zajęcia odbywają się w soboty męska koedukacyjna turystyka rowerowa TURYSTYCZNY

Wzór deklaracji wyboru DEKLARACJA WYBORU ZAJĘĆ WYCHOWANIA FIZYCZNEGO Nazwisko i imię ………………………………………… Klasa……………… PROFIL ZAJĘĆ PODSTAWOWY REZERWOWY RODZAJ ZAJĘĆ POZIOM ZAAWANSOWANIA (tylko w profilu sportowym) Podpis rodziców ……………………………… Podpis ucznia ………………...…………

Podsumowanie Przewidywane efekty : większa atrakcyjności zajęć (szansa na zmniejszenie liczby zwolnień z wychowania fizycznego) lepsza motywacja i większe zaangażowanie ucznia – uczestniczy w formach ruchu, które lubi i wybrał samo- dzielnie z oferty, współuczestniczy w organizacji zajęć większa satysfakcja nauczyciela z pracy – prowadzi zajęcia z uczniami zainteresowanymi daną formą ruchu, ma dużą autonomię w doborze treści kształcenia, może wykorzystać w pełni swoje umiejętności lepsza integracja społeczności uczniowskiej

„Największą siłą napędową rozwoju człowieka jest niezawisła motywacja wewnętrzna wyrastająca z poczucia odpowiedzialności za siebie” (Mounier) D z i ę k u j ę z a u w a g ę