Aktualne uregulowania prawne w aspekcie nadzoru nad kąpieliskami

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AKTUALIZACJA STANU PRAWNEGO W ZAKRESIE KONTROLI WYMOGÓW I KONTROLI IDENTYFIKACJI I REJESTRACJI ZWIERZĄT Puławy, ; r.;
Advertisements

Zmiany w ustawie o pożytku publicznym i o wolontariacie dotyczące pomocy społecznej Przepisy wprowadzające i podmioty uprawione Zmiany weszły w życie z.
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Budżet jednostki samorządu terytorialnego
Plan gospodarowania wodami – harmonogram i planowane prace
Zmiany przepisów prawa dotyczące dokumentów planistycznych.
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Wdrożenie Dyrektywy 98/83/EC
Departament Ochrony Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego Dostęp do informacji o środowisku Płock, 8 lipca 2004 r.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
PRG Państwowy Rejestr Granic
PROJEKT WSPÓŁPRACY ARiMR I IW W ZAKRESIE PRZEPROWADZANIA KONTROLI WYMOGÓW WZAJEMNEJ ZGODNOŚCI Sporządzono na podstawie Zarządzenia Nr…. MINISTRA ROLNICTWA.
Rola kontroli skarbowej w wykrywaniu nieprawidłowości Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z UE w Ministerstwie Finansów.
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Rola Instytucji Audytowej
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
Polityka społeczna m.st. Warszawy Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy 2011r.
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
HARMONOGRAM PROCESU UDZIAŁU SPOŁECZEŃSTWA - ZESTAWIENIE DZIAŁAŃ, KTÓRE NALEŻY PRZEPROWADZIĆ W DRODZE KONSULTACJI Opracowanie: Ksenia Starzec-Wiśniewska.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Wyznaczanie oraz zmiana obszaru i granic aglomeracji
Obowiązki wynikające z art. 75 ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675). (Dz. U. Nr 106, poz. 675).
UDZIAŁ WOJEWODY W PROCEDURZE ZWIĄZANEJ
Edukacja ekologiczna w polskich dokumentach prawnych
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
Procedura oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięć, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko jest obligatoryjne (tzw. grupa.
Innowacje pedagogiczne w szkołach ponadgimnazjalnych
Przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
PLANOWANE AKTY WYKONAWCZE DO USTAWY ORAZ SYSTEM KONTROLI MINISTERSTWA NAD JEJ WDRAŻANIEM Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Rydułtowy, dnia 29 sierpnia.
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
1 Rola organu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji finansowej Ministerstwo Zdrowia.
CO TRZEBA ZROBIĆ, ABY GO UZYSKAĆ? WAŻNA JEST BEZTERMINOWO W zakresie: warunków i wymagań ochrony ładu przestrzennego, ochrony środowiska i zdrowia ludzi.
Funkcjonowanie procedury notyfikacji w ramach dyrektywy 98/34/WE Koordynacja systemu notyfikacji na szczeblu krajowym Warsztaty legislacyjne w zakresie.
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
Higiena produktów spożywczych pochodzenia zwierzęcego
USO: odraczanie od obowiązku szkolnego obecnie
Założenia do projektu ustawy o czasie pracy maszynistów
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie
SIO źródło danych o kształceniu zawodowym i planowane zmiany.
Ustrój samorządu terytorialnego
Ustrój samorządu terytorialnego
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
STAN PRAC NAD AKTAMI WYKONAWCZYMI DO NOWELIZACJI USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Częstochowa, 1.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
Dyrektywa IED – zmiany w zasadach kontroli instalacji IPPC Warszawa, 24 października 2013r.
KRYTERIA KONTRAKTOWANIA Świadczeń ZDROWOTNYCH NA ROK 2016
Gdańsk, 12 lutego 2015 roku Kierunki zmian w wojewódzkim planie gospodarki odpadami.
USTRÓJ SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO zajęcia 2
Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach Zasady składania i tryb rozpatrywania petycji.
Procedura rejestracji firmy Przed zarejestrowaniem firmy, ale kiedy nabrała ona już określonych kształtów przedsiębiorca powinien:  zdecydować co będzie.
Rekrutacja rok szkolny 2016/2017 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12 im. Jana Pawła II w Zespole Szkół nr 3 w Stalowej Woli.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Nadzór nad bezpieczeństwem i warunkami pracy. Zewnętrzne i wewnętrzne organa nadzoru PAŃSTWOWA INSPEKCJA PRACY PAŃSTWOWA STRAŻ POŻARNA ZAKŁAD PRACY służba.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
Statutowe i porządkowe akty prawa miejscowego
Zmiany w dokumentowaniu oddziaływania projektów na środowisko w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020.
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Zapasowe miejsca pracy – zasady wyboru i funkcjonowania.
PRAWO MIEJSCOWE Gabriela Polak 1 / 25.
Ustawa z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (tzw. zwolnienia.
Wyniki kontroli Warszawa, czerwiec 2019 r..
Zapis prezentacji:

Aktualne uregulowania prawne w aspekcie nadzoru nad kąpieliskami Departament Bezpieczeństwa Zdrowotnego Wody Główny Inspektorat Sanitarny

Zmiana sposobu nadzoru nad kąpieliskami W dniu 4 marca 2010 r. Sejm RP uchwalił ustawę o zmianie ustawy Prawo wodne [1]. Stanowi ona wdrożenie do polskiego prawa postanowień dyrektywy 2006/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 lutego 2006 r. dotyczącej zarządzania jakością wody w kąpieliskach i uchylającą dyrektywę 76/160/EWG. Dyrektywa ta zupełnie zmienia dotychczasowe podejście do nadzorowania jakości wody w kąpielisku. [1] Dz.U. Nr 44, poz. 253

Zmiana sposobu nadzoru nad kąpieliskami Według definicji zawartej w ustawie Prawo wodne kąpielisko to wydzielony i oznakowany fragment wód powierzchniowych, na potrzeby dużej liczby kąpiących się określoną w uchwale rady gminy w sprawie wykazu kąpielisk, pod warunkiem że w stosunku do tego kąpieliska nie wydano stałego zakazu kąpieli.

Kąpieliskiem nie jest: Basen pływacki Basen uzdrowiskowy Zamknięty zbiornik wody podlegający oczyszczaniu lub wykorzystywaniu w celach terapeutycznych Szczelny zamknięty zbiornik wody oddzielony od wód powierzchniowych i wód podziemnych.

Miejsce wykorzystywane do kąpieli definicja Wydzielony i oznakowany fragment wód powierzchniowych, nie będący kąpieliskiem i wykorzystywany do kąpieli.

Organizator kąpieliska - definicja Osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która podjęła się zorganizowania kąpieliska lub miejsca wykorzystywanego do kąpieli oraz uzyskała zgodę właściciela wody i przyległego gruntu lub która prowadzi kąpieliska lub miejsce wykorzystywane do kąpieli.

Obowiązki organizatora kąpieliska (1) Zgodnie z zapisami art. 34a ustawy Prawo wodne organizator kąpieliska ma przekazać wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta wniosek o umieszczenie w wykazie kąpielisk – do 31 grudnia roku poprzedzającego sezon kąpielowy.

Obowiązki organizatora kąpieliska (2) Wniosek musi zawierać: Imię i nazwisko lub nazwę oraz adres organizator; Nazwę i adres lub lokalizację planowanego kąpieliska; Wskazanie długości linii brzegowej kąpieliska; Wskazanie przewidywanej maksymalnej liczby osób korzystających dziennie z kąpieliska; Wskazanie terminów otwarcia i zamknięcia kąpieliska; Opis infrastruktury kąpieliska, w tym urządzeń sanitarnych.

Obowiązki organizatora kąpieliska (3) Do wniosku dołącza się: Pozwolenie wodnoprawne; Informacje dotyczące planowanego kąpieliska: aktualny profil wody w kąpielisku; status kąpieliska w poprzednim sezonie kąpielowym (czynne, nieczynne) albo wzmianka, że wniosek dotyczy kąpieliska nowo utworzonego; sposób gospodarki odpadami; ocena jakości wody i klasyfikacja wody w kąpielisku w poprzednim sezonie kąpieliskowym, jeżeli wniosek dotyczy istniejącego kąpieliska; udogodnienia i środki podjęte w celu promowania kąpieli.

Obowiązki organizatora kąpieliska (4) Zgodnie z zapisami art. 34c ustawy Prawo wodne jest obowiązany oznakować kąpielisko w sposób wskazany w akcie wykonawczym wydanym na podstawie art. 34 g ww. ustawy.

Obowiązki organizatora kąpieliska (5) Organizator kąpieliska jest zobowiązany do prowadzenia badań wody w kąpielisku w ramach kontroli wewnętrznej, która obejmuje: Ustalenie do dnia 15 czerwca każdego roku w porozumieniu z właściwym państwowym inspektorem sanitarnym harmonogramu pobierania próbek wody z kąpieliska w sezonie kąpielowym; Harmonogram pobierania próbek uwzględnia terminy pobierania i analizy nie mniej niż 4 próbek w sezonie kąpielowym, w okresie funkcjonowania kąpieliska, tak aby przerwa między badaniami nie może przekraczać miesiąca.

Obowiązki organizatora kąpieliska (6) Organizator kąpieliska jest zobowiązany do prowadzenia badań wody w kąpielisku w ramach kontroli wewnętrznej, która obejmuje: Systematyczne, wizualne nadzorowanie wody w kąpielisku i wody zasilającej kąpielisko pod kątem występowania zanieczyszczeń mogących negatywnie wpływać na jakość wody i stanowiących zagrożenie zdrowia osób kąpiących się; Próbki wody do badań mają być pobierane w miejscu wyznaczonym przez właściwego inspektora sanitarnego;

Obowiązki organizatora kąpieliska (7) Organizator kąpieliska jest zobowiązany do prowadzenia badań wody w kąpielisku w ramach kontroli wewnętrznej, która obejmuje: Pobieranie dodatkowych próbek wody w kąpielisku 7 dni po ustaniu krótkotrwałego zanieczyszczenia; Badania próbek wody mogą wykonywać laboratoria organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej lub laboratoria, które zostały zatwierdzone przez organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej;

Obowiązki organizatora kąpieliska (8) Organizator kąpieliska jest zobowiązany do prowadzenia badań wody w kąpielisku w ramach kontroli wewnętrznej, która obejmuje: Badania wody z kąpieliska, w zakresie i metodami referencyjnymi zgodnym z przepisami wydanymi na podstawie art. 50 ust. 3 ustawy Prawo wodne; Dokumentowanie i niezwłoczne przekazywanie sprawozdań z wyników badania wody w kąpielisku właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu; Informować właściwego państwowego inspektora sanitarnego o zmianach, które mogłyby mieć wpływ na pogorszenie się jakości wody w kąpielisku oraz o każdym zawieszeniu harmonogramu pobierania próbek do badań wraz z podaniem przyczyny zawieszenia;

Obowiązki organizatora kąpieliska (8) Organizator kąpieliska jest zobowiązany do prowadzenia badań wody w kąpielisku w ramach kontroli wewnętrznej, która obejmuje: Informować osoby kapiące się o jakości wody w kąpielisku i zaleceniach organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Niezwłocznie zgłaszać zmiany danych zawartych w ewidencji kąpielisk prowadzonej przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta. W wyniku wprowadzenia przez organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej zakazu kąpieli organizator kąpieliska jest zobowiązany do ustalenia przyczyny zanieczyszczenia i podjęcia działań dla ochrony zdrowia ludzkiego i poprawy jakości wody.

Profil wody w kąpielisku (1) Organizator po raz pierwszy sporządza profil wody w kąpielisku do 24 marca 2011 r., aktualizuje go i przekazuje właściwemu wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta oraz dyrektorowi regionalnemu zarządu gospodarki wodne, a w przypadku kąpielisk morskich właściwemu terytorialnie dyrektorowi urzędu morskiego oraz podejmuje działania mające na celu obniżenie ryzyka zanieczyszczenia wody w kąpielisku.

Profil wody w kąpielisku (2) Organy administracji publicznej są obowiązane udostępnić informację, które mogą być wykorzystywane przy sporządzania profilu wody w kąpielisku a za ich udostępnienie pobiera opłatę ustaloną na podstawie rzeczywistych nakładów poniesionych na realizację tego obowiązku.

Organizator - dofinansowanie W okresie 10 lat od wejścia w życie zapisów zawarty w nowelizacji ustawy z dnia 4 marca 2010 r. – o zmianie ustawy Prawo wodne (Dz. U. Nr 44, poz. 253) organizator kąpieliska może ubiegać się do wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej o zwrot kosztów poniesionych związku z obowiązkami jakie nakład ww. ustawa. Dofinansowanie w okresie 2 lat od wejścia przepisów ustawy wynosi 100 %, a po upływie 2 lat 50% udokumentowanych kosztów.

Obowiązki organizatora miejsca wykorzystywanego do kąpieli Organizator miejsca wykorzystywanego do kąpieli wykonuje badania jakości wody: nie wcześniej niż 14 dni przed dniem rozpoczęcia jego funkcjonowania; przynajmniej raz w trakcie jego funkcjonowania ; każdorazowo w przypadku wzrokowego stwierdzenia zanieczyszczenia Jest zobligowany do oznakowania miejsca wykorzystywanego do kąpieli. Przekazuje właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu wyniki badań oraz informacje o wystąpieniu zmian, które mogą wpływać na pogorszenie jakości wody.

Obowiązki wójta, burmistrza, prezydenta miasta w zakresie kąpielisk (1) Sporządzenie corocznie do 31 maja wykazu kąpielisk na podstawie wniosków składanych przez organizatorów kąpielisk. W przypadku niekąpletnych wniosków o wpis o umieszczenie w wykazie kąpielisk wzywanie do ich uzupełnienia w ciągu 7 dni. Przygotowanie projektu uchwały obejmującej wykaz kąpielisk. Podanie do publicznej wiadomości projektu uchwały w sposób zwyczajowo przyjęty, określając formę, miejsce i termin składania uwag. Rozpatrzenie uwag oraz propozycji zgłoszony w czasie uzgodnień projektu uchwały.

Obowiązki wójta, burmistrza, prezydenta miasta w zakresie kąpielisk (2) Przekazanie do dnia 15 kwietnia projektu uchwały wraz ze złożonymi przez organizatora kąpieliska wnioskami do: dyrektora regionalnego zarządu gospodarki wodnej; wojewódzkiemu inspektorowi ochronmy środowiska; właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu właściwemu dyrektorowi urzędu morskiego (w przypadku kąpielisk morskich) w celu zaopiniowania.

Obowiązki wójta, burmistrza, prezydenta miasta w zakresie kąpielisk (3) Prowadzenie i aktualizacja ewidencji kąpielisk (zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej). Przechowywanie dokumentacji stanowiącej podstawę wpisu do ewidencji kąpielisk przez okres 5 lat od dnia dokonania danego wpisu. Nieodpłatne przekazywanie informacji zawartych w ewidencji kąpielisk na wniosek właściwego państwowego inspektora sanitarnego lub organów właściwych w sprawach gospodarowania wodami. Nieodpłatne i niezwłoczne pozyskiwanie od właściwego państwowego inspektora sanitarnego informacji dotyczących oceny jakości wody w kąpielisku, miejscu wykorzystywanym do kąpieli, klasyfikacji wody w kąpielisku oraz zakazu kąpieli. Informacje te umieszcza się w ewidencji kąpielisk. Informowanie społeczeństwa o jakości wody w kąpieliskach.

Zadania organów PIS dotyczące kąpielisk (1) Wydawanie opinii do projektu uchwały o wykazie kąpielisk przedstawionego przez wójta, burmistrza, prezydenta miasta. Nieodpłatne pozyskiwanie od wójta, burmistrza, prezydenta miasta informacji zawartych w ewidencji kąpielisk. Nieodpłatne, niezwłoczne przekazywanie wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta informacji dotyczących oceny jakości wody w kąpielisku, klasyfikacji wody w kąpielisku oraz zakazu kąpieli, celem zamieszczenia w ewidencji kąpielisk. Nieodpłatne, niezwłoczne przekazywanie organizatorowi kąpieliska informacji pochodzących z kontroli urzędowej, dotyczących ocen jakości wody oraz klasyfikacji wody w kąpielisku. Przedstawienie Komisji Europejskiej, przed rozpoczęciem sezonu kąpielowego, informacji o liczbie kąpielisk wraz z podaniem przyczyny zmian w ich liczbie w porównaniu do poprzedniego sezonu kąpielowego wraz z wykazem kąpielisk.

Zadania organów PIS dotyczące kąpielisk (2) Prowadzenie kontroli urzędowej jakości wody w kąpielisku, która obejmuje: Dokonywanie ocen jakości wody pod względem spełniania wymagań określonych w przepisach: bieżącej, sezonowej, czteroletniej, Klasyfikowanie jakości wody w kąpielisku pod względem spełniania wymagań określonych w przepisach, którą należy po raz pierwszy sporządzić do końca sezonu kąpielowego w 2015 r., określając ją jako: niedostateczną, dostateczną, dobrą, doskonałą. Wyznaczenie punktów pobierania próbek wody z kąpieliska do badań. Pobieranie, transport i badanie próbek wody z kąpieliska przed sezonem oraz w przypadku zaistnienia sytuacji mogącej powodować pogorszenie jakości widy w kąpielisku. Ocenę prowadzonej kontroli wewnętrznej przez organizatora.

Zadania organów PIS dotyczące kąpielisk (3) Sporządzanie sprawozdań, przedstawiających przyczyny ewentualnego zawieszenia stosowania harmonogramu pobierania próbek wody i przekazuje je Głównemu Inspektorowi Sanitarnemu, celem przekazania wraz ze sprawozdaniem rocznym Komisji Europejskiej. Zobowiązanie organizatora, w przypadku stwierdzenia w wyniku przeprowadzonej kontroli wewnętrznej lub urzędowej, że woda nie spełnia wymagań, do ustalenia przyczyny zanieczyszczenia i podjęcia działań dla ochrony zdrowia ludzkiego i poprawy jakości wody. Wprowadzenie, w razie konieczności, zakazu kąpieli w danym sezonie kąpielowym albo tymczasowego zakazu kąpieli. Zawiadomienie o wprowadzonym zakazie kąpieli: wójta, burmistrza, prezydenta miasta w celu niezwłocznego rozpowszechnienia informacji za pomocą środków masowego przekazu. organizatora kąpieliska w celu zamieszczenia informacji w miejscu oznaczenia kąpieliska oraz w jego pobliżu. wojewody w przypadku kąpielisk zlokalizowanych w częściach od przekraczających granicę państwa bądź zlokalizowanych przy niej celem zawiadomienia odpowiednich władz państwa członkowskiego Unii Europejskiej.

Zadania organów PIS dotyczące kąpielisk (4) Wprowadzenie stałego zakazu kąpieli, w przypadku gdy jakość wody w kąpielisku została zaklasyfikowana jako niedostateczna w 5 kolejnych sezonach kąpielowych. Gromadzenie, weryfikacja, analiza i ocena danych uzyskanych w wyniku kontroli jakości wody w kąpielisku. Sporządzenie przez Głównego Inspektora Sanitarnego po sezonie kąpielowym sprawozdania o jakości wody w kąpieliskach i przekazania do 31 grudnia Komisji Europejskiej. Prowadzenie i aktualizacja od 1 stycznia 2013 r. przez Państwową Inspekcję Sanitarną internetowego serwisu kąpieliskowego zawierającego informacje dotyczące kąpielisk.

Zadania organów PIS dotyczące miejsc wykorzystywanych do kąpieli Dokonywanie bieżącej oceny jakości wody, po przekazaniu przez organizatora miejsca wykorzystywanego do kąpieli wyniku badania jakości wody. Przeprowadzenie kontroli urzędowej, w przypadku gdy wyniki badań wykonywanych przez organizatora miejsca. wykorzystywanego do kąpieli mogą wskazywać na to, że woda w miejscu wykorzystywanym do kąpieli nie spełnia wymagań określonych w przepisach. Nieodpłatne, niezwłoczne przekazywanie wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta informacji dotyczących oceny jakości wody miejscu wykorzystywanym do kąpieli oraz zakazu kąpieli. Nieodpłatne, niezwłoczne przekazywanie organizatorowi miejsca wykorzystywanego do kąpieli informacji pochodzących z kontroli urzędowej, dotyczących ocen jakości wody.

Przepisy karne Kto wbrew obowiązkowi nie prowadzi kontroli wewnętrznej jakości wody w kąpielisku, nie wywiązuje się z obowiązku oznakowania kąpieliska - podlega karze grzywny. Kto wbrew obowiązkowi nie wywiązuje się z obowiązku wykonywania badań jakości wody w miejscu wykorzystywanym do kąpieli, oznakowania tego miejsca oraz niezwłocznego przekazywania właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu wyników badań jakości wody w miejscu wykorzystywanym do kąpieli oraz informacji o wystąpieniu zmian, które mogą wpływać na pogorszenie jakości wody - podlega karze grzywny.

Departament Bezpieczeństwa Zdrowotnego Wody sekretariat.bw@gis.gov.pl Dziękujemy za uwagę Departament Bezpieczeństwa Zdrowotnego Wody sekretariat.bw@gis.gov.pl