Szkolny organizator rozwoju edukacji (SORE)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Analiza wyników egzaminów krajowych a wymagania państwa wobec szkół
"Od szkoły potrzebującej pomocy do szkoły wspierającej"
Analiza porównawcza wyników egzaminu gimnazjalnego i sprawdzianu
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
EWD W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU BYTOWSKIEGO
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych absolwentów roku 2011 w Gimnazjum Nr 2 w Ciechanowie z wykorzystaniem metody EWD w ewaluacji wewnątrzkolnej. Opracowanie:
Edukacyjna Wartość Dodana
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Statystyka szkolna wskaźniki efektywności nauczania
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Analiza porównawcza ZESPOŁÓW SZKÓŁ W POWIECIE EŁCKIM.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Edukacyjna Wartość Dodana- EWD
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Porównanie średniej arytmetycznej części humanistycznej 2011.
WYNIKI OGÓLNOPOLSKIEGO BADANIA UMIEJĘTNOŚCI TRZECIOKLASISTY, SPRAWDZIANU, EGZAMINU GIMNAZJALNEGO I MATURALNEGO W 2013 ROKU UCZNIÓW SZKÓŁ PROWADZONYCH.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Tychach w roku szkolnym 2011/2012 Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2012r.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Od 2006 roku zespół EWD udostępnia szkołom tzw. kalkulator EWD oraz materiały szkoleniowe pozwalające placówkom prowadzić analizy EWD w ramach ewaluacji.
Edukacyjna Wartość Dodana czyli EWD
Wyniki Zespołu Szkół w Besku w egzaminach zewnętrznych
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
1 1 Tendencje w rozwoju pomorskiej edukacji na podstawie wybranych wyników egzaminów zewnętrznych II FORUM POMORSKIEJ EDUKACJI Gdańsk, 18 listopada 2013.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W GIMNAZJUM NR 5 W PRZEMYŚLU NA PRZESTRZENI LAT Kolejne slajdy prezentują porównanie wyników egzaminu gimnazjalnego osiągniętych.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2011/2012.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2010/2011.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2013/2014.
EWD III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu I II III IV V.
LUBELSKA OŚWIATA W LICZBACH Rok szkolny 2008/2009.
Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty w Tychach, lipiec 2015 r.
Wyniki egzaminów zewnętrznych w szkołach województwa kujawsko-pomorskiego Rok szkolny 2014/2015.
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 W ŁAŃCUCIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2010 Z UZWGLĘDNIENIEM DIAGNOZY NA WEJŚCIU.
ANALIZA WYNIKÓW NAUCZANIA
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Wyznaczanie stopnia spełniania przez uczniów wymagań programowych ewaluacja pracy szkoły monitorowanie procesów edukacyjnych.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
Sprawozdanie za rok szkolny 2014/2015. Wyniki ogólne- Egzamin 2015 Język polski Historia i wiedza o społeczeństwie Matematyka Przedmioty przyrodnicze.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2016/2017.
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Podstawowe zasady wykorzystania wyników egzaminów zewnętrznych
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2017/2018.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
Zapis prezentacji:

Szkolny organizator rozwoju edukacji (SORE) „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Brzeskim”

Źródła informacji o pracy szkół Okręgowe Komisje Egzaminacyjne -wyniki System Ewaluacji Oświaty –raporty z ewaluacji szkół Projekt EWD – przetworzone wyniki egzaminacyjne Strony WWW szkół …….

Średnie wyniki egzaminacyjne Według badań (dr J. Herczyńskiego) najważniejszym czynnikiem określającym jakość szkoły – w opinii samorządowców (63,5%) są wyniki egzaminów zewnętrznych System motywowania finansowego - w opinii samorządowców, uwzględnia przede wszystkim wyniki egzaminów zewnętrznych i aktywność dyrektorów w pozyskiwaniu środków unijnych (71%) J. Fijas, Proces budżetowy w oświacie, Warszawa 2012 J. Herczyński, Wskaźniki oświatowe, Warszawa 2012

Funkcje systemu egzaminacyjnego ocena osiągnięć szkolnych uczniów w świetle wymagań programowych (funkcja selekcyjna) diagnoza (opis) osiągnięć szkolnych uczniów monitorowanie procesów edukacyjnych ewaluacja szkół ze względu na wyniki nauczania

Gdzie szukać wyników egzaminacyjnych

Sprawdzian w klasie VI szkoły podstawowej 2012 rok

Sprawdzian w klasie VI szkoły podstawowej 2012 rok W skład powiatu brzeskiego wchodzi 7 gmin 49 szkół podstawowych w tym: 4 szkoły z wynikami niskimi, 34 szkoły z wynikami średnimi, 11 szkół z wynikami wysokimi

Zakres treści informacji o wynikach nauczania w szkołach – ogólnie dostępny

Informacje o wynikach nauczania egzamin gimnazjalny

Zakres treści informacji o wynikach nauczania w szkołach – ogólnie dostępny

Problemy wynikające z stosowania skali surowych wyników Uniemożliwia porównywanie wyników pomiędzy latami Duże zróżnicowanie arkuszy pomiędzy latami utrudnia orientację, czy dany wynik jest wysoki czy też niski Powoduje błędne oceny pracy szkół, jeżeli nie uwzględnimy potencjału, możliwości uczniów uczęszczających do danej szkoły Może doprowadzić do niesprawiedliwej oceny pracy szkoły, jest obrazem poziomu opanowania wiedzy przedmiotowej nie wkładu pracy grona pedagogicznego

Jak komunikować wyniki egzaminacyjne, żeby były one przydatne do oceny pracy szkoły? Konsekwencją używania średniego wyniku do oceny szkoły jest również: przecenianie małych różnic w wyniku – stosowanie krótkiej skali staninowej (często 1-3 stanin szkoła ma się sama „naprawić”) nie uwzględnianie liczebności, ani rozproszenia wyników fałszywy sygnał o efektywności nauczania (nie uwzględnia zasobów na wejściu)

Co to jest EWD? EWD jest jedną z metod statystycznych analizowania wyników egzaminacyjnych Efektem zastosowania metody są wskaźniki EWD Wskaźnik EWD jest miarą efektywności nauczania w danej szkole w zakresie sprawdzanym egzaminami zewnętrznymi Wskaźniki EWD są jednym ze sposobów komunikowania wyników egzaminacyjnych

Idea edukacyjnej wartości dodanej Wyniki końcowe Wyniki egzaminacyjne Płeć, dysleksja wkład szkoły w końcowe wyniki egzaminacyjne Nauka w szkole Zasoby na wejściu Efekty pracy

Efektywność nauczania w gimnazjach http://www.ewd.edu.pl/ Lata, dla których podano średnie wyniki egzaminacyjne i wskaźniki EWD 1 2006 2007 2008   2 2009 3 2010 4 2011 5 2012 Efektywność nauczania w gimnazjach

EWD gimnazjalne - wskaźniki trzyletnie – graficzna prezentacja Wynik egzaminacyjny i wskaźnik EWD to miary uzupełniające się Łącznie uzyskujemy pełniejszą informację o szkole Pozycja szkoły prezentowana jest w układzie współrzędnych – na wykresie Oś pozioma oznacza średni trzyletni wynik egzaminacyjny szkoły, a oś pionowa symbolizuje trzyletnią EWD szkoły

Gimnazja w powiecie - aktualne dane 2010-2012 Część humanistyczna

Gimnazja w powiecie - aktualne dane 2010-2012 Część matematyczno-przyrodnicza

Trzyletnie wyniki egzaminacyjne i EWD – wyniki aktualne Bielcza Szczepanów Borzęcin Część humanistyczna Część matematyczno-przyrodnicza 2010 - 2012

Gmina Borzęcin część humanistyczna Szczepanów Borzęcin Bielcza

Część matematyczno-przyrodnicza 2006-2012 Bielcza Przyborów Borzęcin

Brzesko – część humanistyczna 2006-2012

Brzesko – część matematyczno-przyrodnicza 2006-2012 Jadowniki Gimnazjum nr 1 w Brzesku Gimnazjum nr 2 w Brzesku

Gmina Dębno- 3 gimnazja (najmniejsze usunięto z rys.) Usunięto z rysunku gimnazjum z najmniejszą liczą uczniów 2010-2012 2006-2008 Część humanistyczna

Gmina Dębno- 3 gimnazja (najmniejsze usunięto z rys.) Usunięto z rysunku gimnazjum z najmniejszą liczą uczniów 2006-2008 2010-2012 Część matematyczno-przyrodnicza

Gmina Iwkowa - 2 gimnazja 2006-2008 Część humanistyczna 2010-2012

Gmina Iwkowa - 2 gimnazja 2006-2008 Część matematyczno-przyrodnicza 2010-2012

Gmina Szczurowa - 2 gimnazja 2006-2008 Część humanistyczna 2010-2012

Gmina Szczurowa - 2 gimnazja 2006-2008 Część matematyczno-przyrodnicza 2010-2012

Szkoły otrzymały narzędzia do Prowadzenia analiz wyników egzaminów

Mogą Prowadzić Analizy wewnątrzszkolne z zastosowaniem Kalkulatora EWD 100

Część humanistyczna Język polski Historia i wos

Część matematyczno-przyrodnicza Matematyka Przedmioty przyrodnicze

Licea ogólnokształcące Zachęcamy do studiowania Sprawozdań CKE i OKE

Wskaźnik humanistyczny

Wskaźnik - język polski

Wskaźnik matematyczno-przyrodniczy

Wskaźnik matematyczny

Technika Wskaźnik humanistyczny

Wskaźnik matematyczno-przyrodniczy

Analizy efektywności nauczania matematyki w latach 2010-2012 w szkole

Szkoły maturalne - technikum Matematyka 2010 rok Szkoły maturalne - technikum Przykład technikum w Bochni

Matematyka 2011 Technikum w Bochni

Matematyka 2012 Zestawienie zbiorcze – EWD matematyka 2010-2012

Zdawalność egzaminu maturalnego według powiatów

Ewaluacyjna funkcja wskaźników egzaminacyjnych Wskaźniki egzaminacyjne pokazują jak jest, ale nie pokazują dlaczego tak jest Odpowiedzi na pytanie „dlaczego tak jest” należy poszukiwać na drodze ewaluacji wewnętrznej

Ewaluacja wewnętrzna Jak jest? Jak powinno być? Dlaczego nie jest tak jak powinno być? Co zrobić, żeby było tak jak powinno być? Wskaźniki EWD jako wskaźniki monitorujące skuteczność podjętych działań Wskaźniki EWD jako dowody spełnienia (lub nie) wymagań Wskaźniki EWD jako impuls do ewaluacji wewnętrznej

Do każdego działania należy się przygotować Gdybym miał 1 godzinę na rozwiązanie problemu, od którego zależałoby moje życie, to 45 minut poświęciłbym na sformułowanie problemu, 10 minut na sprawdzenie, czy dobrze problem sformułowałem, a 5 minut przeznaczyłbym na rozwiązanie. Do odpowiedniej interpretacji danych egzaminacyjnych konieczne jest konfrontowanie, łączenie informacji otrzymanych z egzaminów zewnętrznych oraz z innych źródeł Nie ma rzeczywistości samej w sobie, są tylko obrazy widziane z różnych perspektyw. A. Einstein

Uwagi końcowe Nie ma gotowych recept, jak poprawić pracę szkoły mierzoną wynikami egzaminacyjnymi Każda szkoła wymaga podjęcia innych działań Często podejmowane działania nie przynoszą efektów Jakie czynniki powodują trudności w podejmowaniu decyzji???

Pamiętajmy, że analiza wyników egzaminacyjnych to tylko element pracy szkoły

Dziękuję za uwagę Anna Rappe W prezentacji wykorzystano materiały zespołu EWD oraz opracowania dr M. K. Szmigel