PRAWA MOTYWACJI Aby motywować innych, sami musimy mieć motywację Motywowanie wymaga celu Motywacja nie trwa wiecznie Motywacja wymaga uznania Współuczestnictwo.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Studia podyplomowe MBA z zakresu ZZL
Advertisements

Studia podyplomowe MBA z zakresu ZZL
Rewitalizacja jako wyzwanie dla partnerstw Ewa Kipta Warszawa,
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Zarządzanie operacjami
Psychologia Zarządzania
Budżetowanie kapitałów
PROCES PODEJMOWANIA DECYZJI ZAWODOWEJ PRZEZ MŁODZIEŻ
Badania operacyjne. Wykład 1
BEZDOMNOŚĆ dotyka wszystkie grupy społeczne
© Paweł Dobrowolski 2006 Deregulacja – co to jest deregulacja? 19 marca 2006.
Znaczenie podręcznika
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
Ekonomia bezrobocie dr Robert Pater.
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
MOTYWACJA DZIECI I NAUCZYCIELI Monika Matuszczak
Sposób podejmowania decyzji w drużynie piłkarskiej oraz rola trenera i odpowiedzialność za wyniki Maciej Krysmalski.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Gary Stanley Becker ur „Ekonomiczna teoria zachowań ludzkich”, PWN 1990.
Nowa Ekonomia Instytucjonalna
Zakład pracy jako organizacja formalna.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Koszty produkcji w długim okresie Opracowano na podstawie M. Rekowski.
Przeszkody w integracji niepełnosprawnych na rynku pracy
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Firma dla różnych ludzi
Rynek usług medycznych
WYKŁAD III MOTYWACJA DO PRACY.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Procesy grupowe A.Kawalec.
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Czym jest doradztwo zawodowe?
Kluczowe czynniki sukcesu
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Funkcje zarządzania, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów.
Zarządzanie w pielęgniarstwie
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
Model łańcucha wartości
Agata Dulska Paulina Zielińska
Struktura bezrobocia w okresie transformacji w Polsce
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Teoria praw własności. Na podstawie: „Property Rigts and Economic Theory: A Survey of Recent Literature” (E.G.Furubotn), „Ownership and the Nature of the.
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Efekty zarządzania w modelu „utrzymaj standard”
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
Indywidualizacja treningu jako podstawowe zadanie OSPR Wojciech Nowiński Program dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w roku 2015.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Motywacja © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Jestem Prawdziwym Kibicem, bo potrafię dopingować w sposób kulturalny.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
Funkcje zarządzania w sporcie Karolina Makarewicz IIa.
Określenie sposobów motywowania ludzi do pracy
Proces przewodzenia i kontrolowania
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Piłka nożna Czyli prezentacja na temat najbardziej emocjonującej dyscypliny sportu na świecie.
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Motywacja w sporcie.
GRY PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU FUTSALU
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
AJ: Prawa Yerkesa-Dodsona sformułowane w 1908 roku przez Roberta Yerkesa i Johna D. Dodsona opisują zależność między pobudzeniem.
Zapis prezentacji:

PRAWA MOTYWACJI Aby motywować innych, sami musimy mieć motywację Motywowanie wymaga celu Motywacja nie trwa wiecznie Motywacja wymaga uznania Współuczestnictwo motywuje Motywuje nas poczucie rozwijania się Wyzwanie jest motywujące tylko wtedy, gdy możesz wygrać Każdego coś motywuje Przynależność do grupy motywuje Źródło: R. Denny, Motywowanie do zwycięstwa, IFC Press, 1999

WYNAGRADZANIE A INNE BODŹCE WYNAGRADZANIE jest jednym z narzędzi oddziaływania (kierowanie, zarządzanie), bardzo ważnym, ale: nie jedynym; oddziaływującym tylko na niektóre zachowania pracownika; bardzo ograniczonym, zarówno ze względu na możliwości firmy (koszty), jak również siłę i czas oddziaływania na pracownika; wpływa głównie na decyzję podjęcia pracy przez pracownika w danej firmie bądź jego odejścia z firmy (ale i to nie zawsze, gdyż wpływa na to wiele innych czynników); gdy osiągnie określony poziom, zapewniający pracownikowi zaspokojenie podstawowych potrzeb oraz poziom trochę wyższy od przeciętnego, uzyskiwanego za podobną pracę (stanowisko, funkcja) w innych firmach, traci ono swoją siłę oddziaływania; natomiast skupia ona na sobie główną uwagę pracowników, stanowiąc często świadome, a na ogół - nieświadome źródło narzekań, spowodowanych wieloma innymi czynnikami wynikającymi z warunków pracy i sposobu zarządzania. WYNAGRADZANIE jest jak gdyby jądrem systemu innych bodźców i elementem skupienia głównej uwagi, ale pozwala na bardzo wąski zakres oddziaływania na zachowania pracowników.

Dlatego wynagrodzenie: nie może być głównym, a zwłaszcza jedynym bodźcem (motywatorem, motorem) uzyskiwania wyższej produktywności, wydajności, kreatywności, jakości itp., nie może być głównym czynnikiem wpływającym w dłuższym okresie na lepsze wykorzystanie zasobów ludzkich w danej firmie i przewagi konkurencyjnej, wypływającej z lepszego wykorzystania tych zasobów. Najlepiej można to poprzeć przykładem ze sportu. Dzięki wysokim wynagrodzeniom można ściągnąć najlepszych zawodników, ale jeżeli nie będzie stosowanych innych bodźców skłaniających do treningu, zgrania, współdziałania, przestrzegania dyscypliny taktycznej w czasie gry itp., drużyna ta nie będzie wygrywać nawet z drużynami posiadającymi gorszych zawodników. Po pewnym czasie nie będzie ona miała środków na płace, aby utrzymać tych dobrych zawodników.