SYLWETKI WIELKICH POLSKICH SPORTOWCÓW WebQest przeznaczony dla uczniów klas IV – VI mgr Monika Krężelok
SPIS TREŚCI WPROWADZENIE SYLWETKI WIELKICH POLSKICH SPORTOWCÓW ZADANIE PROCES ŹRÓDŁA EWALUACJA KONKLUZJA
WPROWADZENIE Sport od zawsze był jedną z największych pasji świata. Pozwala on rozwijać nie tylko ciało i umysł, ale także kształtuje osobowość człowieka. Każdy rodzaj sportu niesie z sobą bogaty skarbiec wartości, które zawsze trzeba sobie uświadamiać, aby móc je urzeczywistnić. Ćwiczenie uwagi, wychowywanie woli, wytrwałość, odpowiedzialność, znoszenie trudu i niewygód, duch wyrzeczenia i solidarności, wierność obowiązkom - to wszystko należy do cnót sportowca. SPIS TREŚCI
SYLWETKI WIELKICH POLSKICH SPORTOWCÓW SPIS TREŚCI
ZADANIE Waszym zadaniem będzie zebranie informacji na temat konkretnych sportowców. Informacji tych będziecie szukać na stronach internetowych. SPIS TREŚCI
PROCES NASTĘPNY
PROCES Podziału na grupy dokonujecie za pomocą losowania. Każda grupa ma przydzielonego sportowca. Następnie zbieracie różne informacje: życiorys, największe sukcesy, zdjęcia, filmy. Z tych materiałów tworzycie pokaz multimedialny i przedstawiacie go na forum klasy. SPIS TREŚCI
ŹRÓDŁA Przykładowe strony na, których możecie znaleźć potrzebne wam informacje. Wszystkie te linki bez względu na przyporządkowanie do osoby warto sprawdzić. ADAM MAŁYSZ http://www.google.com/images?q=ADAM+MA%C5%81YSZ&rls=com.microsoft:pl:IE-SearchBox&oe=UTF-8&rlz=1I7SKPB_en&um=1&ie=UTF-8&source=univ&sa=X&ei=JNuWTc-GFsbrOan-qJAH&ved=0CDYQsAQ&biw=1004&bih=578 http://facq.w.interia.pl/malyszbiografia.htm http://biografia24.pl/sportowcy-adam-ma-ysz-c-42_44 NASTĘPNY
ŹRÓDŁA JUSTYNA KOWALCZYK http://www.google.com/images?q=JUSTYNA+KOWALCZYK&rls=com.microsoft:pl:IE-SearchBox&oe=UTF-8&rlz=1I7SKPB_en&um=1&ie=UTF-8&source=univ&sa=X&ei=cOCWTbOFNc2fOr6oiJEH&ved=0CDkQsAQ&biw=1004&bih=578 http://justyna-kowalczyk.pl/biografia-justyny/ http://www.awf.krakow.pl/index.php/fotogalerie/film-z-j-kowalczyk NASTĘPNY
ŹRÓDŁA TOMASZ SIKORA http://www.google.com/images?q=TOMASZ+SIKORA&rls=com.microsoft:pl:IE-SearchBox&oe=UTF-8&rlz=1I7SKPB_en&um=1&ie=UTF-8&source=univ&sa=X&ei=J-KWTdu4FYaeOrC4rbwH&ved=0CD0QsAQ&biw=1004&bih=578 http://ludzie.wprost.pl/sylwetka/Tomasz-Sikora/ http://info.sport.pl/szukaj/sport/Tomasz+Sikora+film SPIS TREŚCI
EWALUACJA Jesteście oceniani jako zespół, od Waszej współpracy, wkładu pracy członków grup oraz odpowiedniej koordynacji działań zależy-w dużej mierze-końcowa ocena projektu. Istotna jest także jakość opracowanych przez Was informacji oraz wrażenie estetyczne. Oto kryteria oceny projektu. NASTĘPNY
EWALUACJA Wymagania Podstawowe 1 Rozszerzające 2 Dopełniające 3 Wykraczające 4 Punkty Wynik poszukiwań (ilość i jakość wyszukanych informacji i materiałów) Nie zgromadzono wymaganych informacji i materiałów koniecznych do zrealizowania zadania Zgromadzono niektóre wymagane informacje i materiały, są one jednak niepełne i niewystarczające do zrealizowania zadania Zgromadzono większość wymaganych informacji i materiałów, ale niektóre z nich nie są przydatne w realizacji zadania. Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni 1-4 Dobór informacji i materiału, poprawność i sposób opracowania, realizacja zadania. Duża pobieżność w opracowaniu zadania, źle dobrane informacje i materiały, dużo błędów merytorycznych, językowych i ortograficznych wykorzystanie gotowych opracowań, brak oryginalności, nieodpowiednia forma realizacji zadania. Poprawnie zrealizowany temat lecz brak szczegółów, nie wykorzystano wszystkich zebranych informacji i materiałów, błędy językowe i ortograficzne nieliczne opracowania własne. Opracowania mało oryginalne, nieliczne błędy w formie realizacji zadania. Dobrze opracowany temat, zawiera trafne oraz szczegółowe informacje, wykorzystano większość zebranych informacji i materiałów, własne opracowania w odpowiedniej formie, dopuszczalne sporadyczne błędy językowe i ortograficzne. Obszerne i wyczerpujące omówienie tematu,trafne wykorzystanie zebranych informacji i materiałów, liczne wlasne opracowania bezbłędne ortograficznie i językowo. Właściwa i oryginalna realizacja zadania. NASTĘPNY
Jesteście oceniani jako zespół, od Waszej współpracy, wkładu pracy członków grup oraz odpowiedniej koordynacji działań zależy-w dużej mierze-końcowa ocena projektu. Istotna jest także jakość opracowanych przez Was informacji oraz wrażenie estetyczne. Oto kryteria oceny projektu: EWALUACJA Wymagania Podstawowe 1 Rozszerzające 2 Dopełniające 3 Wykraczające 4 Punkty Sposób prezentacji efektów pracy i ogólne wrażenia estetyczne (styl i forma prezentacji) Prezentacja nieatrakcyjna, nieuporządkowana, nieprzystająca do treści, trudna w odbiorze, chaotyczna i niezrozumiała. Uczniowie nie potrafią się odpowiednio wypowiadać (dużo błędów językowych, niestaranna wymowa). Prezentacja mało oryginalna, niedostatecznie uporządkowana, tylko częściowo dostosowana do treści, w większości zrozumiała dla odbiorcy. Wypowiedź ustna z nielicznymi błędami językowymi, staranna wymowa. Wykorzystanie w niewielkim stopniu możliwości programu komputerowego. Ciekawa prezentacja, logicznie uporządkowana, dostosowana do treści, zrozumiała, uczniowie dobrze posługują się językiem mówionym i pisanym, sporadyczne błędy językowe, staranna wymowa i ortografia. Właściwie dobrany materiał ilustracyjny oraz dobre wykorzystanie możliwości programu komputerowego. Atrakcyjna prezentacja, oryginalne podejście do zagadnienia, logiczna i ciekawa w odbiorze, pasująca do przedstawianych treści, uczniowie bardzo dobrze wypowiadają się ustnie, brak błędów językowych i ortograficznych. Umiejętnie wykorzystanie możliwości programu komputerowego. 1-4 Koordynacja działań i zespołowość podczas pracy nad zadaniem (umiejętność współpracy w grupie) Całkowity brak współpracy uczniów z partnerami i/lub grupą, poszczególni uczniowie nie uczestniczą w realizacji zadania, brak dokładności i nieprzestrzeganie terminów. Uczniowie w niepełny sposób współpracują z partnerami i grupą, nie wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji zadania, kolejne etapy pracy są wykonywane częściowo i nie zawsze terminowo Dobra współpraca członków grupy, większość uczniów uczestniczy w realizacji zadania, kolejne kroki wykonywane są nie zawsze dokładnie, ale i terminowo. Bardzo dobra wspólpraca całej grupy, wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji zadania, kolejne etapy pracy wykonywane są dokladnie i terminowo NASTĘPNY
EWALUACJA PUNKTACJA 16 pkt: ocena celująca 15-13,5: ocena bardzo dobra 13-11: ocena dobra; 10-8: ocena dostateczna; 7-5: ocena dopuszczająca; 4,5-0: ocena niedostateczna SPIS TREŚCI
KONKLUZJA Mam nadzieję, że przygotowując te prezentacje dowiecie się wielu ciekawych i inspirujących rzeczy na temat sportu i sportowców. A następnie swoją wiedzą podzielicie się z kolegami. Powodzenia SPIS TREŚCI