Przebudowa ul. Brzezińskiej wraz z budową Obwodnicy Nowosolnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53
SPOTKANIE INFORMACYJNE
1 Akceptacja przebiegu obwodnicy Olsztyna Raport z badania PBS DGA.
Scott Wilson Ltd. Oddział w Polsce Na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Strategia rozwoju I Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego.
Obwodnica Olsztyna – opis konfliktu
WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój Edycja 2013.
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Warszawa, 16 września 2008 roku
Planowane roboty drogowo-mostowe w latach 2009 ÷ Projekt -
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
KONKURS GRUNT NA MEDAL 2012 Wybór najlepszego terenu inwestycyjnego w województwie kujawsko-pomorskim.
KONKURS GRUNT NA MEDAL 2012 Wybór najlepszego terenu inwestycyjnego w województwie kujawsko-pomorskim.
Obwodnica Milanówka i Grodziska Maz. Spotkanie z mieszkańcami 24 marca 2007 we współpracy ze Stowarzyszeniem Przyjazna Komunikacja.
UDOSTĘPNIENIE KOMUNIKACYJNE POWIATOWYCH TERENÓW INWESTYCYJNYCH
UNIA EUROPEJSKA Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Przebudowa mostu nad rzeką Tywą w Pniewie,
Zamawiający / Inwestor:
STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
SAMODZIELNY ZAKŁAD OCHRONY I KSZTAŁTOWANIA ŚRODOWISKA
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Koncepcja programowa przebudowy ul. Marcinkowskiego od ul
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
Chojnice, 24 października 2014 Projekt częściowo finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Modernizacja.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
KONCEPCJA PROGRAMOWA „Budowy południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S-7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Ocena wniosków pod kątem merytorycznym Kraków, 14 października 2015 r.
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
TRASA SŁOWACKIEGO Odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej GDAŃSK, 17 marzec 2010 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
UCHWAŁA NR RADY MIASTA POZNANIA z dnia r. w sprawie przebiegu istniejącej drogi.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
Doprowadzenie niezbędnej infrastruktury technicznej do terenów inwestycyjnych przy ulicy Stołczyńskiej.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU NA LATA DYSKUSJA PUBLICZNA Gdańsk r. Tomasz Budziszewski Biuro.
Program Zrównoważonego Rozwoju Gminy Przesmyki Przyjęty uchwałą Rady Gminy Przesmyki nr XXVII/145/02 z dnia r.
Projekt proponowany do wpisania na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
9.3. Regionalna infrastruktura drogowa Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
PROJEKT ELITON TOMICE PROWADZĄCY ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU ZAMAWIAJĄCY STAROSTA POZNAŃSKI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Projekt i budowa drogi ekspresowej S17 Zakręt – Lubelska (bez węzła)
Zapis prezentacji:

Przebudowa ul. Brzezińskiej wraz z budową Obwodnicy Nowosolnej

Przedmiot inwestycji Przedmiotem całej inwestycji jest przebudowa i rozbudowa ul. Brzezińskiej na odcinku od Centrum Handlowego M1 do ul. Iglastej oraz budowa Obwodnicy Nowosolnej. Celem inwestycji jest: usprawnienie ruchu na drodze krajowej DK72 relacji Łódź - Rawa Mazowiecka, zapewnienie skomunikowania układu drogowego z węzłem „Brzeziny” na autostradzie A-1, dokonanie segregacji ruchu krajowego i lokalnego na analizowanym obszarze, wyprowadzenie ruchu krajowego z centrum Nowosolnej, poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu, poprawa jakości życia mieszkańców omawianego obszaru poprzez rozdzielenie kategorii ruchu krajowego i lokalnego oraz wprowadzenie infrastruktury przeznaczonej dla obsługi przyległego terenu.

Projektowane parametry techniczne Wzdłuż ul. Brzezińskiej: klasa techniczna G prędkość projektowa 60 km/h przekrój poprzeczny 2 x 2 pasy szerokość pasa ruchu 3.50 m szerokość pasa dzielącego 3.00 m szerokość chodników 2.00 m szerokość ścieżek rowerowych 2.50 m wysokość skrajni pionowej 4.60 m obciążenie na oś 115 kN/oś W śladzie Wariantu 1 Obwodnicy Nowosolnej, klasa techniczna GP prędkość projektowa 70 km/h szerokość pasa dzielącego 5.00 m wysokość skrajni pionowej 4.70 m Drogi serwisowe: klasa techniczna D prędkość projektowa 30 km/h przekrój poprzeczny 1 x 2 pasy szerokość pasa ruchu 3.00 m, 2.50 m wysokość skrajni pionowej 4.50 m szerokość chodników 2.00 m,

Wielokryterialna ocena wariantów techniczne – długość trasy, długość podłączenia do ul. Pomorskiej, powierzchnia obiektów inżynierskich ogółem, liczba kolizji z infrastrukturą środowiskowe – kolizje z obszarami chronionymi, kolizje z zabytkami, liczba budynków do wyburzenia, tereny mieszkalne narażone na hałas, kolizja z terenami górniczymi transportowe – m.in. obsługa całego układu komunikacyjnego w obrębie analizowanej inwestycji ekonomiczne - koszty realizacji poszczególnych wariantów społeczne - akceptacja społeczna, zgodność ze SUiKZP

Modele preferencji oraz wagi wraz z metodyką obliczeń Przyjęto 4 modele preferencji: Model techniczny Model środowiskowy Model transportowy Model społeczny Punktacja dla kryteriów cząstkowych La = Wa - / Wa - max gdzie: La - liczba punktów dla kryterium cząstkowego „a” w wybranym wariancie Wa - wartość kryterium cząstkowego „a” w wybranym wariancie Wa - max - maksymalna wartość kryterium cząstkowego „a” w analizowanych wariantach

Wynik obliczeń

Wnioski Na podstawie przeprowadzonej analizy wielokryterialnej w poszczególnych modelach analizowane warianty zostały ocenione następująco: W modelu technicznym wariant 1B zdobył najwyższą ocenę ze względu na długość trasy i niewielką powierzchnię obiektów, wariant 1A uzyskał zbliżoną ocenę, co wynika z nieznacznie krótszej trasy, ale większej ilości niezbędnych wyburzeń. W modelu tym wariant 4A i 4B uzyskały najniższą ocenę ze względu na długość trasy, długość podłączenia do ul. Pomorskiej. Warianty 2 i 3 uzyskały niską ocenę głównie ze względu na liczbę obiektów. W modelu środowiskowym, najwyższą ocenę uzyskał Wariant 1B, za którym przemawia brak kolizji z OChK Pradolina Łódki przewidzianym do objęcia ochroną przyrodniczą oraz na brak kolizji z terenami górniczymi. Wysoka ocenę uzyskał także wariant 1A oraz 1 E. Najniższą ocenę uzyskał wariant 4B co związane jest z dużą ingerencją w obszary chronione oraz kolizją z zabytkami. W modelu społecznym wariant 1E uzyskał najwyższą ocenę ze względu na poparcie społeczne i niewielką liczbę mieszkalnych budynków do wyburzenia. Wysoką ocenę uzyskał także wariant 2D, który na odcinku alternatywnym do ul. Brzezińskiej jest także wariantem społecznym. Oba warianty charakteryzują się podobną liczbą wyburzeń. Najniższą ocenę uzyskał wariant 4B głównie ze względu na dużą ingerencją w obszary chronione, kolizję z zabytkami oraz liczbę wyburzeń budynków mieszkalnych. W modelu transportowym wariant 1E uzyskał najwyższą ocenę między innymi ze względu na funkcjonalność, i powiązania z istniejącą siecią uliczną. Wysoką ocenę uzyskały także warianty 1B i 1A. Wariant 1A uzyskał ocenę niższą niż 1B ze względu na gorszy sposób obsługi nieruchomości wzdłuż ul. Brzezińskiej, w tym obsługę zabudowy usługowo-handlowej. Warianty 4A, 4B i 4C uzyskały najniższą ocenę ze względu na przyjęte rozwiązania podłączenia do Obwodnicy Brzezin oraz do autostrady A1.

Wariant 1E – rekomendowany przez Kolegium Prezydenckie Długość 8,292 km Koszty budowy 626 mln Ilość wyburzeń (mieszkalne) 95 (31)

Wariant północny 4B Długość 9,610 km Koszty budowy 382 mln Ilość wyburzeń (mieszkalne) 109 (38)

Wariant południowy (społeczny) 2D Długość 9,311 km Koszty budowy 643 mln Ilość wyburzeń (mieszkalne) 89 (26)

Wariant 1B Długość 8,010 km Koszty budowy 450 mln Ilość wyburzeń (mieszkalne) 104 (37)

Podsumowanie różnice wskaźników oceny globalnej. Analiza wielokryterialna wskazała różnice wskaźników oceny globalnej. Najwyższą ocenę uzyskał wariant 1E (0, 785), który charakteryzuje się zgodnością ze SUiKZP na odcinku obwodnicy Nowosolnej, niewielką długością trasy oraz uzyskał najwięcej punktów w modelu transportowym. W związku z powyższym do dalszej realizacji został wybrany wariant 1E.

Podsumowanie – c.d. Zarząd Dróg i Transportu w imieniu Miasta Łódź jako inwestora przedmiotowej trasy komunikacyjnej dokonał wyboru wariantu preferowanego budowy ul. Brzezińskiej wraz z obwodnicą Nowosolnej na podstawie przeprowadzonej wielokryterialnej analizy porównawczej odnoszącej się do aspektów: społecznych, technicznych, środowiskowych oraz transportowych.

Ciąg dalszy postępowania Jednym z podstawowych czynników wyboru wariantu, który uzyskał maksymalną ilość punktów była ilość wyburzeń na trasie przyszłej drogi publicznej. W wariancie preferowanym 1E jest to 95 obiektów w tym 31 budynków mieszkalnych, natomiast w wariancie 1B ( przebiegającym w mniejszej odległości od ul. Brzezińskiej)  są to 104 obiekty w tym 37 mieszkalnych.

Ciąg dalszy postępowania Następnym etapem w realizacji inwestycji, jest procedura wydania przez Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa UMŁ tzw. decyzji środowiskowej, która określi środowiskowe uwarunkowania dla wariantu wybranego do realizacji. Przed wydaniem decyzji środowiskowej WOŚiR nakazuje wykonanie Raportu oddziaływania na środowisko oraz zapewnia dostęp publiczny poprzez ogłoszenie w prasie o postępowaniu jak również na wniosek mieszkańców przeprowadza rozprawę administracyjną w trakcie, której mieszkańcy mogą wnosić swoje uwagi.

Wniosek Końcowy Reasumując dopiero decyzja środowiskowa zatwierdza do dalszych prac projektowych opracowany na etapie koncepcji wariant przebiegu drogi.