Kobiety i dzieci w kontekście programów zapobiegających eksmisji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KLĘSKI ŻYWIOŁOWE ZASIŁKI CELOWE DLA POSZKODOWANYCH
Advertisements

Idea projektów innowacyjnych
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy
Konkurs Samorządowy Lider Zarządzania
Zmiany w ustawie z dnia 8 grudnia 2006 r. o finansowym wsparciu tworzenia lokali socjalnych, mieszkań chronionych, noclegowni i domów dla bezdomnych (Dz.
BEZDOMNOŚĆ dotyka wszystkie grupy społeczne
POWIATOWE PROGRAMY NA RZECZ ZATRUDNIENIA I SPÓJNOŚCI SPOŁECZNEJ - partnerska koncepcja wdrażania PO KL w województwie pomorskim POWIATOWE PROGRAMY NA RZECZ.
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Opracowanie zasad tworzenia programów ochrony przed hałasem mieszkańców terenów przygranicznych związanych z funkcjonowaniem dużych przejść granicznych.
Regionalna Konferencja: Aktywna integracja na Lubelszczyźnie Janów Lubelski, r. Paweł Wiśniewski – Prezes Zarządu Janowskiego Stowarzyszenie.
EFEKTYWNOŚĆ AKTYWNYCH FORM POMOCY
BEZDOMNOŚĆ NA ULICY.
Program Profilaktyczno – Interwencyjny GCPU
Informacje ogólne na temat projektu: „Społeczne i instytucjonalne aspekty bezdomności w województwie lubelskim” Alicja Borzęcka-Szajner Wyższa Szkoła.
Zasady wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład
Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich Słupski Regionalny.
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Konferencja podsumowująca projekt
I. Punkt informacyjny Radar W okresie realizacji projektu zanotowano 137 zgłoszeń. Z informacji udzielanych w Radarze skorzystało ogółem 127 osób, w tym.
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy ul. Leszczyńskiego Lublin tel.: (81)
Gospodarowanie odpadami po 1 lipca 2013 r.. GOSPODAROWANIE ODPADAMI PO 1. LIPCA 1. Zasady okresu przejściowego 2. Odbiór odpadów w lipcu 3. Białe plamy.
Dzielnicowe Centrum ds. Integracji zostało powołane Zarządzeniem nr 203/2008 Burmistrza Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy z dnia 6 listopada 2008 roku.
OŚRODEK WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ w regionie stargardzkim Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i.
- na przykładzie działań MOPS w Gdyni
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Wyniki i rezultaty projektu CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA. PROJEKT Pt.: NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH. NR UDA-POKL /09-00 DZIAŁANIE.
Przemoc w rodzinie Bieżące refleksje wynikające z praktyki
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Oddział Regionalny w Gdyni stale podwyższa jakość świadczonych usług i wykazuje staranność o gospodarne zarządzanie powierzonym mieniem. Dbając o stałe.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
1. UTWORZENIE ZESPOŁU Powołanie Zespołu do przygotowania oraz wprowadzenia nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (Zarządzenie Nr
Analiza ekspozycji zawodowych w szpitalu św
Daj sobie szansę Podsumowanie projektu Projekt Daj Sobie Szansę współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni Rodzina bliżej siebie Panel osób niepełnosprawnych Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską.
Profilaktyka bezdomności MOPS Gdynia
DEBATA ANTYNARKOTYKOWA
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
FIN-URB-ACT Zintegrowane działania miejskie na rzecz wspierania i finansowania gospodarek innowacyjnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw Project.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości © Warszawa, System ewaluacji PO KL Priorytetu II działań 2.1, 2.2 SPOTKANIE INAUGURUJĄCE PRACE GRUPY.
Przedsiębiorcy z dotacją – inteligentne wsparcie w Małopolsce Roman Ciepiela Wicemarszałek Województwa Małopolskiego.
Gospodarka odpadami w Sopocie. Wariant 1 – zaproponowano metodę powierzchniową:  jeżeli odpady komunalne są zbierane w sposób selektywny, to opłata będzie.
Opolski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia WYNIKI I WNIOSKI Z KONTROLI podmiotów, realizujących zadania określone ustawą o przeciwdziałaniu.
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
Pożary traw na terenie województwa mazowieckiego w 2014 roku KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W WARSZAWIE.
"Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej” System pomiaru jakości usług publicznych dla Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Gdynia 2014 Jesteśmy dla żołnierzy – świadczymy wysokiej jakości usługi z zakresu uprawnień przysługujących żołnierzom Sił Zbrojnych RP związanych z zakwaterowaniem.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Przeciwdziałanie powszechności DOPALACZY i innych środków psychotropowych, jako priorytet dla szkół i placówek w roku szkolnym 2015/2016.
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA „10 LAT USTAWY O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE – HISTORIA, DOŚWIADCZENIA, WYZWANIA” Jachranka, 14 – 15 grudnia.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Zespół Interdyscyplinarny ds. Rozwiązywania Problemów Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie ul. Skłodowskiej – Curie
Gdyńscy seniorzy - integralna część społeczności lokalnej.
Opolski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia SPRAWOZDANIE z realizacji Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie za I-XII.
Gdańsk, kwiecień 2008 GDAŃSKA INFRASTRUKTURA SPOŁECZNA Sp. z o.o.
GORZÓW WIELKOPOLSKI ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ PROGRAM REALIZACJI ŚWIADCZEŃ WZAJEMNYCH.
Ogólnopolska Konferencja Specjalistycznych Ośrodków Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie Warszawa, 27 maj 2009 r. Profilaktyka, edukacja, pomoc oraz.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Wsparcie lokalnego rynku pracy przy wykorzystaniu narzędzi Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja przygotowana przez Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach.
Dofinansowano ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz budżetu państwa w ramach Programu PL13 Ograniczanie społecznych nierówności.
Aktywizacja zawodowa osób wykluczonych społecznie
Warsztat konsultacyjny
Warsztat konsultacyjny
POMOC MIESZKANIOWA DLA MIESZKAŃCÓW KRAKOWA
ul. 17 Stycznia 7 Ciechanów tel.:
WYDATKI MOPS NA TLE WYDATKÓW MIASTA WĄGROWCA
Zapis prezentacji:

Kobiety i dzieci w kontekście programów zapobiegających eksmisji Marcin Kowalewski Kierownik Zespołu ds. Bezdomnych MOPS w Gdyni;

PROFILAKTYKA DIAGNOZA – ZEWNĘTRZNA I WEWNĘTRZNA ADEKWATNE NARZĘDZIA ASYSTENTURA INTENSYWNA SPECJALISTYCZNA, DOPASOWANA DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB

PROFILAKTYKA BEZDOMNOŚCI I ETAP Stworzenie, na podstawie informacji płynących z gdyńskich spółdzielni mieszkaniowych mapy miejsc zagrożenia bezdomnością Na przełomie lipca i września 2008r. wśród gdyńskich spółdzielni mieszkaniowych przeprowadzono badanie ankietowe dotyczące ; obecnego stanu zadłużeń wśród mieszkańców Gdyni, ilości lokali podlegających eksmisji oraz procedurze danych spółdzielni, dotyczącej wszczynania postępowania eksmisyjnego. Ankieta została wysłana do 20 spółdzielni mieszkaniowych i administracji budynków komunalnych na terenie Gdyni. Na badanie ankietowe odpowiedziało 15 spółdzielni mieszkaniowych i administracji budynków:

PROFILAKTYKA BEZDOMNOŚCI Przebadano 50 353 - lokali na terenie Gdyni, (ok. 50% wszystkich lokali w Gdyni) 13 124 (73,94%) - stanowią wszystkie lokale zadłużone 11 452 (22,74%) - lokali jest zadłużonych na kwotę poniżej 4000 zł 1 672 (3,32%) - lokali jest zadłużonych powyżej 4000 zł  

PROFILAKTYKA BEZDOMNOŚCI Przebadano 50 353 - lokali na terenie Gdyni, 716 - lokali jest zagrożonych eksmisją. 421 - lokali ma wszczętą procedurą eksmisyjną 295 - lokali ma prawomocną decyzją eksmisyjną

PROFILAKTYKA BEZDOMNOŚCI Na przełomie maja i czerwca 2008 roku, wśród Dzielnicowych Ośrodków Pomocy Społecznej w Gdyni przeprowadzono badanie ankietowe dotyczące obecnego stanu zadłużeń wśród mieszkańców Gdyni, będących klientami MOPS-u oraz poświecone analizie procedury i narzędzi, jakie wykorzystują pracownicy DOPsów, aby pomagać środowiskom zadłużonym i zagrożonym bezdomnością. Pozyskano informacje o 3221 środowiskach, objętych wsparciem przez Dzielnicowe Ośrodki Pomocy Społecznej.

PROFILAKTYKA BEZDOMNOŚCI

PROFILAKTYKA BEZDOMNOŚCI Badając stan zagrożenia mieszkańców Gdyni potencjalną utratą lokalu w przyszłych latach możemy, biorąc pod uwagę wszystkie uzyskane informacje podsumować, iż zagrożenie to przyjmuje cztery poziomy: Osoby o niskim stopniu narażenia na utratę lokalu mieszkalnego - osoby zamieszkujące obecnie 11 452 lokale zadłużone na kwotę poniżej 4.000 zł. Osoby o średnim stopniu narażenia na utratę lokalu mieszkalnego - osoby zamieszkujące obecnie 1672 lokale (w tym 716 z procedurą eksmisyjną) zadłużone powyżej 4.000 zł Osoby o wysokim stopniu narażenia na utratę lokalu mieszkalnego - osoby zamieszkujące obecnie 421 lokali z wszczętą procedurą eksmisyjną Osoby w najwyższym stopniu narażenia na utratę lokalu mieszkalnego - osoby zamieszkujące obecnie 295 lokali z już prawomocną decyzją o eksmisji BEZDOMNOŚĆ

PROFILAKTYKA BEZDOMNOŚCI POZIOMY TE POKAZUJĄ, IŻ: Wchodzenie w bezdomność jest kilkufazowym procesem, a działania profilaktyczne powinny zostać zaplanowane i adekwatnie zaprojektowane na każdym z tych poziomów (w rozumieniu profilaktyki interwencyjnej i profilaktyki zasadniczej) – przy czym każdy z poziomów będzie wymagał odmiennych narzędzi i instrumentów. Niezbędne jest wypracowanie również adekwatnych narzędzi diagnostycznych, pozwalających umiejętne klasyfikować osoby do danej grupy.

PROFILAKTYKA BEZDOMNOŚCI Podsumowując zebrane dane w kontekście podziału na grupy zagrożenia utratą lokalu możemy powiedzieć, iż spośród: Osób o niskim stopniu narażenia na utratę lokalu mieszkalnego - osoby zamieszkujące obecnie 11 452 lokale zadłużone na kwotę poniżej 4.000 zł – 1,61 % (CO 60 OSOBA) KORZYSTA ZE WSPARCIA DOPS Osób o średnim stopniu narażenia na utratę lokalu mieszkalnego - osoby zamieszkujące obecnie 1672 lokale (w tym 716 z procedurą eksmisyjną) zadłużone powyżej 4.000 zł - 12,02 % (CO DZIESIĄTE ŚRODOWISKO) KORZYSTA ZE WSPARCIA DOPS Osób o wysokimi i najwyższym stopniu narażenia na utratę lokalu mieszkalnego - osoby zamieszkujące obecnie 421 lokali z wszczętą procedurą eksmisyjną ORAZ osoby zamieszkujące obecnie 295 lokali z już prawomocną decyzją o eksmisji - 15,22 % (CO SIÓDME ŚRODOWISKO) KORZYSTA ZE WSPARCIA DOPS

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Zespół ds. Bezdomnych 81-202 Gdynia ul. Działowskiego 11 Tel. (0-58) 662-00-11 e-mail: bezdomnosc@mopsgdynia.pl