INNOCASE Transfer innowacyjnej metodyki studium przypadku w edukacji biznesowej INNOCASE projekt nr 2012-1-PL1-LEO05-27456 Projekt został zrealizowany.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
Adaptacyjność w POWER Warszawa, 26 marca 2013.
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Spotkanie inaugurujące działalność Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości Uniwersytetu Opolskiego Opole, dnia 29 października 2008r.
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Sektorowy Program.
1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Oferta dla biznesu Lublin, r.. Biuro Rozwoju i Kooperacji PL Jednostka ogólnouczelniana Cele, m.in.: doradztwo i konsultacje w zakresie przygotowywania.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Warszawa 6 Października 2004 Projekt ETISMARLAND – promocja udziału MŚP z obszaru transportu powierzchniowego w europejskich projektach badawczych.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Seminarium pt. "Innowacyjność działań
Mikroprzedsiębiorstwa Mikroprzedsiębiorstwa
Instytut Spraw Publicznych
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Projekty transferu innowacji Leonardo da Vinci realizowane przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów Marcin Słowikowski.
5 lat Obserwatorium Obserwatorium realizuje badania cykliczne oraz badania jednorazowe, odpowiadające na bieżące potrzeby informacyjne. Przygotowuje również
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Program ramowy na rzecz Konkurencyjności i Innowacji (ang. Competitiveness and Innovation Framework Programme - CIP) ma na celu promowanie konkurencyjności.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
SciFiEd: Science Fiction w Edukacji LLP-1-CY-Comenius-cmp Podstawowe informacje o projekcie „Nauka jest tym czym się zajmuję ale fikcja naukowa.
Program Leonardo da Vinci Nr projektu: PL1-LEO Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu.
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
MOODLE MOOCS – PRZYPADKI UŻYCIA W PROJEKCIE SP4CE (PARTNERSTWO STRATEGICZNE NA RZECZ KREATYWNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Technologie w zasięgu ręki. Cele regionalne Umożliwienie transferu technologii pomiędzy przedsiębiorstwami oraz ośrodkami badawczymi i przedsiębiorstwami.
PARTNERSHIP FOR GOOD PARTNERSTWO NA DOBRE Konferencja końcowa projektu Wrocław, 20 kwietnia 2011 roku Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Specjalność ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI 2018/2019
Zapis prezentacji:

INNOCASE Transfer innowacyjnej metodyki studium przypadku w edukacji biznesowej INNOCASE projekt nr PL1-LEO Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie.

Główny cel projektu INNOCASE Głównym celem projektu jest dostosowanie i przeniesienie innowacyjnej metodologii studium przypadku (CS) opracowanej w projekcie RePro do nowego środowiska – systemów edukacji biznesowej w Polsce i innych krajach partnerskich. 2

Celem metodologii RePro jest wspieranie wiedzy i zrozumienie w środowisku biznesowym, jak również osobisty samorozwój w zakresie pracy zespołowej, zarządzania projektami, umiejętności badawczych i negocjacyjnych. Podczas INNOCASE, metodologia ta zostanie dostosowana do środowiska MŚP. 3

Cele i zadania Szczegółowe cele projektu są następujące: 1. Dopasowanie metodologii CS opracowanej w projekcie RePro do środowiska MŚP. 2. Przeszkolenie 15 trenerów w obszarze metodologii RePro dopasowanej do środowiska MŚP. 3. Przygotowanie 12 studiów przypadków z życia wziętych, poświęconych zarządzaniu MŚP w ścisłej współpracy z wybranymi MŚP (po 3 w poszczególnych krajach – Polska, Dania, Finlandia, Czechy). 4

Cele i zadania 4. Przekazanie wiedzy dotyczącej zagadnień związanych z kształceniem opartej na wykorzystaniu studiów przypadków między partnerami. 5. Stworzenie e-learningowego pakietu zawierającego studia przypadku (ELCSP) poświęconego różnym zagadnieniom dotyczącym zarządzania w MŚP w oparciu o wcześniej przygotowane studia przypadków. 6. Sprawdzenie i poprawienie ELCSP w oparciu o informacje uzyskane podczas testowania. 7. Przygotowanie przewodnika dla nauczycieli /trenerów i uczestników do korzystania z ELCSP. 5

Cele i zadania 8. Rozpowszechnienie i wykorzystanie rezultatów projektu za pomocą różnych mediów (np. strona internetowa projektu, spotkania upowszechniające, publikacje naukowe). 9.Zorganizowanie międzynarodowej konferencji naukowej w Polsce. Konferencja ta będzie poświęcona innowacyjnym metodom wykorzystywanym w edukacji biznesowej. 10. Przygotowanie dwóch międzynarodowych monografii naukowych na temat innowacyjnych metodologii w edukacji biznesowej. 6

Partnerzy P0 – Politechnika Gdańska, POLSKA P1 – The Municipal Federation of Savonia University of Applied Sciences, FINLANDIA P2 – VIA University College, DANIA P3 – Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karvina, CZECHY P4 – Aiton Caldwell SA, POLSKA 7

Partner 0 - Politechnika Gdańska Uczelnia o ponad stuletniej tradycji, ma około studentów na 9 wydziałach, regularne programy studiów licencjackich i magisterskich, szeroki wachlarz możliwości studiowania na 7 rodzajów studiów doktoranckich oraz ponad 40 rodzajów studiów podyplomowych pracowników, w tym nauczycieli akademickich, personel naukowy zaangażowany w liczne projekty na poziomie regionalnym, krajowym i międzynarodowym, bierze udział w wielu projektach, również w tych finansowanych w ramach programu Leonardo da Vinci, chętnie współpracuje w środowisku biznesowym i przemysłowym, co skutkuje tworzeniu ciekawych przedsięwzięć i wdrożeń, możliwości uzyskiwania stypendiów dla studentów, staży i doświadczeń zawodowych. 8

Partner 1 - The Municipal Federation of Savonia University of Applied Sciences Jeden z największych uniwersytetów w Finlandii, na którym studiuje około studentów, ma partnerów na całym świecie i współpracuje z nimi w międzynarodowych projektach, koordynuje/bierze udział w międzynarodowych programach, takich jak: LLP, FIRST, TEMPUS, NORDPLUS i NORTH-SOUTH, działalność w zakresie Badań, Rozwoju i Innowacji (RDI) oferuje wysoką jakość obsługi i zindywidualizowane rozwiązania na potrzeby rozwojowe przedsiębiorstw i wspólnot pracy, RDI odbywa się we współpracy z przedsiębiorstwami i organizacjami w celu rozwiązania kwestii międzysektorowych na rzecz rozwoju, działania RDI testują nowe pomysły, metody, produkty i usługi oraz promują prace innowacyjne, UAS posiada duże doświadczenie w realizacji i koordynacji różnych projektów badawczo-rozwojowych. 9

Partner 2 - VIA University College Największe uniwersyteckie kolegium w Danii i centrum wszystkich profesjonalnych programów studiów licencjackich oferowanych w Centralnej Jutlandii w Danii, ma ponad studentów rocznie, około pracowników i dochód 1.5 mld duńskich koron, niektóre programy studiów oferowane są w języku angielskim, na które uczęszcza studentów rocznie, współpracuje z instytucjami edukacyjnymi niemal na całym świecie, VIA koncentruje się na mobilności studentów, współpracy pomiędzy wykładowcami oraz na długofalowym rozwoju i projektach badawczych, VIA jest certyfikowanym posiadaczem karty ERASMUS w ramach unijnego programu Lifelong Learning, a także niezależną uznaną przez Państwo uczelnią wyższą. 10

Partner 3 - Silesian University in Opava, School of Business Administraion in Karvina Łącznie posiada około studentów (w pełnym i niepełnym wymiarze godzin) i 100 nauczycieli, szkoła jest ukierunkowana na kształcenie specjalistów w dziedzinie ekonomii, finansów, studiów o kierunkach społecznych, administracyjnych oraz informatycznych, wydział oferuje studentom 3-stopniowy system edukacyjny wykładany w języku czeskim: program studiów licencjackich program studiów magisterskich program studiów doktoranckich szkoła jest zorientowana międzynarodowo - otwarta na współpracę z innymi uczelniami i organizacjami, współpracuje z MŚP na poziomie lokalnym. 11

Partner 4 – Aiton Caldwell SA Aiton Caldwell jest liderem polskiego rynku usług telekomunikacyjnych w chmurze oraz dostawcą nowoczesnej platformy telekomunikacyjnej działającej w tym modelu. Współpracuje z instytucjami wspierania przedsiębiorczości oraz uczelniami. świadczy usługi SaaS (Software as a Service) dla MSP i klientów indywidualnych oraz PaaS (Platform as a Service) dla partnerów zewnętrznych. SaaS (usługa w chmurze) polega na zdalnym udostępnianiu nowoczesnych usług telekomunikacyjnych dla klientów biznesowych i indywidualnych poprzez sieć internetową. PaaS (platforma w chmurze) zakłada współpracę z partnerami zewnętrznymi poprzez udostępnienie im platformy telekomunikacyjnej w chmurze. Firma należy do organizacji: Pracodawcy Pomorza, Pomorski Klub Biznesu, Pomorskiej Regionalnej Izby Gospodarczej oraz Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji. 12

Grupy docelowe projektu a. trenerzy / nauczyciele /naukowcy specjalizujący się w edukacji biznesowej, b. właściciele / menedżerowie MŚP, absolwenci wyższych uczelni chcących otworzyć własną firmę lub rozpocząć pracę w MŚP. W przypadku pierwszej grupy, szkolenia z CS metodologii zostaną przygotowane w celu zwiększenia kompetencji i umiejętności w tej dziedzinie. Dla drugiej grupy, e-learningowy pakiet zawierający studia przypadku (ELCSP) zostanie przygotowany i przetestowany. 13

Wartość dodana INNOCASE Wartość dodana INNOCASE będzie oparta na dostosowaniu wyników Repro (w odniesieniu do zawartości, jakości i podejścia dydaktycznego) do potrzeb grup docelowych, przekształcając je w formę nauczania na odległość i rozpowszechnienia oraz wykorzystywania w ramach UE. Projekt przyczyni się do poprawy jakości edukacji biznesowej w krajach partnerskich. 14

Dlaczego projekt jest ważny? Uzasadnienie i tło projektu: MŚP dominują w gospodarce europejskiej, Brak wykwalifikowanej siły roboczej jest problemem dla ponad jednej trzeciej spośród wszystkich MŚP w UE [Przewodnik w zakresie szkolenia w MŚP, DG ds. Zatrudnienia, Spraw Społecznych i Równości Szans], Istnieją dowody na to, że szkolenie w zakresie zarządzania może zmniejszyć niepowodzenia małych firm [Szkolenie z zakresu zarządzania w MŚP, OECD, 2002]. MŚP zazwyczaj przeprowadzają mało szkoleń [Jakość kształcenia i szkolenia zawodowego w europejskich MŚP, CEDEFOP]. MŚP podchodzą niechętnie do szkoleń zewnętrznych, ponieważ uważają je za kosztowne, czasochłonne, niezbyt korzystne oraz dedykowane nie do ich potrzeb, ale na potrzeby dużych przedsiębiorstw [Szkolenie z zakresu zarządzania w MŚP, OECD, 2002]. 15

Dlaczego projekt jest ważny? Projekt koncentruje się głównie na potrzebie podnoszenia kwalifikacji trenerów/edukatorów w dziedzinie metodologii studiów przypadku (CS) stosowanej w edukacji biznesowej i kierowanej do MŚP. Wypełnia lukę w szkoleniu dedykowanym do potrzeb MŚP, dostosowując tę metodologię do celów szkolenia właścicieli/ menedżerów MŚP. Metodologia studiów przypadku CS, opracowana w innym projekcie LdV (RePro), łączy problemy edukacyjne z aktualnymi problemami biznesowymi. W ramach projektu, metodologia ta zostanie dostosowana do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw oraz przeniesiona do krajów partnerskich. 16

Metodologia i plan pracy projektu są zorganizowane w 8 pakietach roboczych (WP): WP1 Przygotowanie transferu metodologii studium przypadku WP2 Transfer metodologii studium przypadku WP3 Stworzenie e-learningowego pakietu studium przypadku WP4 Pilotaż i testowanie WP5 Weryfikacja i modyfikacja pakietu studium przypadku WP6 Zarządzanie jakością i ewaluacja WP7 Rozpowszechnianie i wykorzystywanie rezultatów projektu WP8 Zarządzanie projektem i konsorcjum 17

Oczekiwane rezultaty Poszczególne rezultaty są oczekiwane w trakcie realizacji projektu oraz po jego zakończeniu: 1.Metodologia RePro dostosowana do potrzeb MŚP 2.Materiały szkoleniowe dotyczące dostosowanej metodologii Repro 3.12 studiów przypadku dla MŚP 4.12 teoretycznych wprowadzeń do studiów przypadku 5.Platforma e-learningowa 6.E-learningowy pakiet studium przypadku 18

Oczekiwane rezultaty 7.Podręcznik e-learningowego pakietu studiów przypadków 8.Raport końcowy z pilotażu i testowania 9.Przewodnik dla nauczycieli / szkoleniowców 10.Plan zarządzania jakością 11.Raporty oceniające 12.Strona internetowa projektu 13.Rozpowszechnianie i wykorzystywanie działań poprzez całe spektrum środków 14.Narzędzia do zarządzania projektami 19

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie projektu: INNOCASE projekt nr PL1-LEO Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie.