Projekt partnerski w ramach programu Comenius 2010 – 2012 TIS.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obudź jutro – galeria sztuki alternatywnej Unia Europejska Instytucja Pośrednicząca Ministerstwo.
Advertisements

Sprawozdanie z wyjazdu studyjnego do Zwickau (Niemcy – Saksonia) W terminie od r. W ramach projektu nr WND-POKL /08 „Nauczyciel.
WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
Projekt eTwinning Szkoły Podstawowej nr 1 w Bolesławcu.
Wirtualny spacer po Białymstoku. Projekt realizują słuchacze CKU w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0.
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Europejska Baza Produktów (European Shared Treasure)
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Program Socrates Comenius COMENIUS - komponent programu SOCRATES - stanowi wyzwanie dla 350 tysięcy szkół w Europie i 69 milionów uczniów. Wspiera inicjatywy.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Nasza szkoła w partnerskim projekcie szkół Comenius
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
Młodzież Chrobrego w Szwecji –
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.
Promocja kształcenia ustawicznego w województwie lubuskim.
Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Kurs księgowości komputerowej, w którym uczestniczyliśmy przez 2 tygodnie odbywał się w biurze rachunkowym w Londynie. Prowadziła go pani Nina z firmy.
Projekt dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku Czeladzi Strona Internetowa: O naszym projekcie : Projekt łączy instytucje kształcące.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Szkoła Podstawowa im. Bojowników o Wolność i Demokrację w Krzyżu Wlkp.
L ONDYN, W IELKA B RYTANIA A SYSTENTURA C OMENIUSA L ONDYN, W IELKA B RYTANIA Anna Brzezińska.
Projekt Socrates Comenius Szkoła Podstawowa nr 69 Szkoła Mistrzostwa Sportowego im. Jarogniewa Drwęskiego w Poznaniu Temat projektu.
Wizyta w Polsce r. – r. Projekt Partnerski – Comenius Porosty a zanieczyszczenie powietrza.
W dniach 1 – 7 maja delegacja Szkoły Podstawowej nr 7 w Ełku, w składzie: Leszek Sobczak – dyrektor, Bożena Piskorska, Urszula Wysocka i Edyta Krasnowska,
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Projekt Comenius Podróż po Europie. Co to jest Comenius? Comenius to program polegający na współpracy między krajami Europy. Nasz projekt nosi tytuł Podróż
ŁOTWA grudzień W dniach grudnia 2013 r. uczennice wraz z nauczycielami z ZSO w Józefowie nad Wisła gościli w Jelgavie na Łotwie w ramach.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM ZESPÓŁ SZKÓŁ W DZIEWIERZEWIE.
Wymiana polsko-niemiecka
Tytuł projektu ``Moje miasto,mój region,moja ojczyzna,, Kulturowe, historyczne różnice i podobnieństwa w obszarze Karpat.
WYMIANA POLSKO-NIEMIECKA W POLSCE BYŁO TAK… DZIEŃ PRZYJAZDU- pierwszy spacer po Warszawie..
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Projekt Comenius w Zespole Szkół Nr 3 im. Wł.St. Reymonta w Łukowie
Kraje nadbałtyckie w ujęciu zmian pan-europejskich: krajobraz, edukacja i zatrudnienie.
Projekt Comenius Nie tylko budowa ć mosty, lecz tak ż e z nich korzysta ć - zawody i ich ś rodowiska pracy W projekcie uczestniczą.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Studium Przypadków Gosia Bates i Drew Wilkins. Studium przypadków 2 i 4 Wszystko o mnie.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Wymiana uczniowska. Zapraszamy do wzięcia udziału w wymianie uczniowskiej w roku 2016 ♥ poznanie nowego kraju ♥ poznanie nowych ludzi ♥ poznanie nowej.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
WARSZTATY W PYRGOS/GRECJA 3 PAŹDZIERNIK 2015 (SOBOTA)- - 9 PAŹDZIERNIK 2015 (PIĄTEK)
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
ERASMUS+ PRAKTYKI ZA GRANICĄ N EUMÜNSTER – T ARNÓW 2016.
Współpraca polsko - fińska. Jalasjarvi  Miasto znajduje się ok. 400 km na północny zachód od Helsinek  posiada nieco ponad 8000 mieszkańców  miasto.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Londyn 2015/2016.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Tropem Stanisława Staszica
Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER)
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Technikum informatyczne
Jak uczymy się niemieckiego
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

Projekt partnerski w ramach programu Comenius 2010 – 2012 TIS

Główny cel projektu TIS Wielojęzyczny system informacji turystycznej dla miast Poznania i Lingen TIS - Tourist Information System

Partnerzy projektu ZSK - Zespół Szkół im. H.Cegielskiego (Polska) 14 uczniów BBS - Berufsbildende Schule w Lingen (Niemcy) (średnia szkoła zawodowa kierunki rzemieślnicze ) - 12 uczniów

Czas trwania projektu: 2010 – 2012 Ilość spotkań uczniowskich: w Polsce: – w Niemczech: – w Polsce: – Dodatkowe produkty Wspólna polsko – niemiecka strona internetowa projektu Polska strona internetowa projektu

Przyjrzyjmy się bliżej

Przed pierwszym spotkaniem Rekrutacja do projektu – wrzesień 2010r Spotkanie robocze - grudzień 2010 r. Ustalono, że efektem końcowym będzie aplikacja napisana w C# na smartphonea z systemem operacyjnym Windows Phone 7 Przygotowania do projektu w ramach spotkań Klubu Comeniusa Dodatkowe zajęcia z informatyki

Grupa niemiecka Grupa polska Uczestnicy projektu,

Pierwsze spotkanie - Poznań – Cel - stworzenie aplikacji administracyjnej opartej o bazę danych SQL i napisaną w języku programowania C# Ważna sprawa - praca w mieszanych zespołach, zwiedzanie Poznania, integracja

Historia opowiedziana zdjęciami Pierwsze nasze spotkanie, gry i zabawy integracyjne Tego samego dnia (pomimo złej pogody ) zwiedziliśmy Poznań.

Kolejny dzień minął na poznawaniu języka SQL oraz omówieniu założeń projektu. Na zdjęciach nasi nauczyciele przedmiotów zawodowych podczas omawiania swojej części zajęć.

Oczywiście, nie tylko pracą człowiek żyje. Było też sporo czasu na zwiedzanie, min. Muzeum Archeologicznego oraz miejsc raczej niedostępnych jak, np: Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego, gdzie poznaliśmy pracę administratorów dużej sieci.

Założeniem projektu jest także integracja, którą realizowaliśmy na wiele sposobów, jak chociażby widoczny na jednym ze zdjęć bilard, czy tzw. niedziela integracji, w trakcie której, na własną rękę spędzaliśmy czas z niemieckimi kolegami.

Wynik naszej pracy: Działająca aplikacja tworząca bazę obiektów do aplikacji na smartphoney. Strona internetowa projektu

Drugie spotkanie –Lingen – Główny cel - stworzenie aplikacji na smartphona wyposażonego w system Windows Phone 7. Poznanie kultury niemieckiej, integracja uczniów oraz zwiedzanie ciekawych miejsc w Lingen i okolicy

Dzień po przyjeździe zaraz wzięliśmy się do pracy nad projektem Dalsza część dnia poświecona była na zwiedzanie Lingen – szlakiem Kivelingów

Pomimo dużej ilości czasu poświeconej na programowanie, mieliśmy też czas na zwiedzanie – na zdjęciach miasto Münster. Korzystając z niemieckiej kolei, mogliśmy się przekonać się, czy rzeczywiście jest tak dobra, jak jest opisywana. Odpowiedź jest: tak

Istotną kwestią była integracja. Tym razem zorganizowali ją Niemcy, w sposób informatyczny – wieczór gier sieciowych (w skrócie LAN-Party). Inną opcją był festyn Starego Miasta, a w niedzielę, jak ktoś wstał, mógł wybrać się na wycieczkę do Emden, nad Morze Północne.

Oprócz zwiedzania i pracy znalazł się czas na zajęcia sportowe. Graliśmy w piłkę nożną, a innego dnia w bowling, wspinaliśmy się w Parku Linowym. Innego dnia zobaczyliśmy też jak budowane są statki w stoczni w Papenburg.

Ciekawym doświadczeniem była możliwość wzięcia udziału w kursie informatycznym firmy Cisco. Kurs był prowadzony przez doświadczonego instruktora i egzaminatora Pana Berndta Kelkera, który dał nam możliwość zdobycia certyfikatu tej firmy poprzez zaliczenie trzech kursów.

Na zakończenie dopracowywaliśmy aplikację, tak by zadziałała. W ostatnim dniu projektu nastąpiło podsumowanie naszej pracy i współpracy.

Co udało się stworzyć Aplikacja na smartphoney

Trzecie spotkanie - Poznań – Co powstało: Produkt końcowy tj. aplikacja ATA TIS i TIS APP. Instrukcje użytkowania (Tutoriale) dla obu aplikacji. Logo aplikacji Pliki graficzne Uzupełniona baza danych o atrakcyjne obiekty.

Trochę zdjęć Tym razem przez natłok pracy większą część spotkania spędziliśmy w szkole pracując nad projektem, dlatego też, aby nie tracić czasu (i energii) posiłkowaliśmy się w szkolnej stołówce.

Mimo to, i tak znaleźliśmy trochę czasu, aby pozwiedzać nieznane miejsca i odprężyć się od pracy.

Logo aplikacji Cel aplikacji: umożliwienie zwiedzania miast Poznania i Lingen Mapa umożliwiająca odnalezienie zabytków. Do każdego punktu na mapie dołączona jest galeria zdjęć, koordynaty GPS oraz opisy w języku polskim, angielskim i niemieckim. Możliwe jest dodawanie, edytowanie i usuwanie POI (point of interest). Przy robieniu zdjęcia smartphonem, do zdjęcia automatycznie zapisują się koordynaty GPS, nie trzeba więc ręcznie wprowadzać ich do bazy danych. Możliwa jest rozbudowa bazy danych o inne kraje i miasta. Produkt końcowy - aplikacja ATA TIS i TIS APP

Uroczyste podsumowanie i prezentacja projektu partnerskiego TIS [ ] Punktem kulminacyjnym kwietniowego spotkania, był o uroczyste podsumowanie projektu, dokonane przy udziale gości społeczności szkolnej oraz gości z zewnątrz. Była to okazja do zaprezentowania działań projektowych, produktów, korzyści, wrażeń.

Dlaczego warto było uczestniczyć w projekcie? Poszerzenie wiedzy z zakresu zakresie języków programowania, tworzenia baz danych Wymiana doświadczeń na płaszczyźnie informatycznej Poprawa znajomości języka niemieckiego Szlifowanie i wykorzystywanie w praktyce znajomości języków obcych Pierwsze doświadczenie w międzynarodowej pracy zespołowej Pozbycie się stereotypów Poznanie kultury innej narodowości Potwierdzenie prawdy o Europie bez granic + Dużo frajdy i satysfakcji.

Dziękujemy! Mamy nadzieję, że ta prezentacja przybliżyła na czym polegał, jak przebiegał projekt Comenius TIS, co stworzyliśmy i dlaczego warto było w nim uczestniczyć. Dla Comenius TIS wykonał Norbert Langner