XIII MIĘDZYNARODOWE FORUM GOSPODARCZE GDYNIA 2013

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyzwania dla Polski w obszarze energii
Advertisements

REGIONALNA STRATEGIA INNOWACJI aktualizacja na lata
Projekt ustawy o odnawialnych źródłach energii Warszawa 27 lipca 2012 r.
OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
GO CHINA! GO AFRICA! Ministerstwo Gospodarki
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Spotkanie z mediami w Ministerstwie Gospodarki
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Gospodarka morska jako sektor innowacyjny Gdańsk, 6 listopada 2009 r.
Polska – kraj na rozdrożu Andrzej Kassenberg Instytut na rzecz Ekorozwoju.
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Propozycja Komisji dotycząca nowych rozporządzeń
Zagrożenia dla polskiego handlu
Polityka spójności na lata
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Proponowane kierunki zmian prawa offsetowego
Ministerstwo Gospodarki Zmiana systemu promocji gospodarczej Polski.
Park Naukowo – Technologiczny Uniwersytetu Zielonogórskiego Elżbieta Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
Jednolity rynek wiedzy i pracy - polityka UE w zakresie innowacji i mobilności obywateli Małgorzata Handzlik Poseł do Parlamentu Europejskiego.
Prof. zw. dr hab. Józef Perenc
Biuro Rady Gospodarczej 1 Podsumowanie zmian deregulacyjnych w polskiej gospodarce oraz wyzwania na przyszłość Adam Jasser Podsekretarz Stanu w Kancelarii.
Polish Association of Medical Tourism
Czysty transport miejski
Aktualizacja baz danych o cenach energii i cenach uprawnień do emisji Zadanie 2 Aktualizacja baz danych o cenach energii i cenach uprawnień do emisji Kierunek.
Gospodarka morska jako sektor innowacyjny
Doświadczenia PKM w Gdyni z eksploatacji autobusów napędzanych CNG
Opracowanie ekspertyzy dotyczącej zagadnień ekonomicznych energetyki w Polsce na tle UE i świata w horyzoncie czasowym do roku czerwiec 2009r.
ENERGETYKA ODNAWIALNA NA MORZU - OFFSHORE SZANSĄ DLA POMORZA Gdynia 2013.
Strategia innowacyjności i efektywności gospodarki
PO RYBY. Konkursy 2011 Lista podpisanych umów Rodzaj operacji: Wzmocnienie konkurencyjności i utrzymanie atrakcyjności obszarów zależnych od rybactwa-
ŚWIATOWE GÓRNICTWO WĘGLA KAMIENNEGO. PERSPEKTYWY WĘGLA W EUROPIE
Seminarium naukowe WSZiP w dniu Tendencje zmian w gospodarce w 2011 roku Polska na tle Europy Finanse państwa Prognozy na 2012 rok P relegenci:
Rynek węgla kamiennego na świecie wrzesień 2013
Europejski Fundusz Morski i Rybacki
Główne wyzwania społeczno- gospodarcze i proponowane kierunki działań Prof. Krzysztof Rybiński Rektor, Akademia Vistula.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Wykorzystanie węgla kamiennego
w korytarzu transportowym Europy
FINANSOWE KONSEKWENCJE HANDLU UPRAWNIENIAMI DO EMISJI ZANIECZYSZCZEŃ
CZY WSPÓLNY RYNEK JEST NAPRAWDĘ WSPÓLNY?
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Krzysztof Zaręba Pełnomocnik Rządu ds. Promocji
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Spotkanie robocze polskich regionów Korytarza Bałtyk – Adriatyk
Wprowadzenie do zaawansowanych elementów popytu i podaży
Wzrost popytu Megatrendy wpływające na wzrost popytu w logistyce
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Hub gazowy w Świnoujściu - bezpieczeństwo i liberalizacja rynku gazu ziemnego w Polsce dr Marcin Sienkiewicz Międzyzdroje, r.
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
4 przykłady udanych gdańskich marzeń, czyli nie bójmy się krytyki.
Dominik Landa, Dyrektor Handlowy
Akademia Morska w Gdyni w procesie identyfikacji Inteligentnych Specjalizacji Pomorza dr hab. inż. Ireneusz Czarnowski, prof. AMG 1 Gdynia - 9|02|2016.
Konferencja podsumowująca projekt „Eko – turystyczne wybrzeże – rozwój sieci miast i gmin morskich przez edukację ekologiczną” Koszalin, 3 grudnia 2012.
Fizyczna dystrybucja.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Perspektywy rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Ciągi transportowe do przewozu ładunków Terminale intermodalne
Możliwości rozwoju działalności przeładunkowej portu morskiego w Darłowie Dr Piotr Nowaczyk Wydział Ekonomiczny Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
Strategia rozwoju TerminalU LNG w Świnoujściu
ZMIANY STRUKTURY GEOGRAFICZNEJ W POLSKIM EKSPORCIE JABŁEK
Porty w Szczecinie i Świnoujściu – w aspekcie przewozów towarowych
Zapis prezentacji:

XIII MIĘDZYNARODOWE FORUM GOSPODARCZE GDYNIA 2013 Julian Skelnik

REGULACJE DOTYCZĄCE SIARKI W PALIWIE STATKOWYM Limity globalne siarki (w tym kraje UE nienależące do SECA) 3.5% - w dniu dzisiejszym 0.5% globalnie od 2020 lub 2025 Limity siarki w SECA (Sulphur Emission Control Area), wewnątrz Kanału La Manche, Morza Północnego i Bałtyku: 1.0% - dzisiejsze maksimum (od lipca 2010) 0.1% od 2015 Obszar geograficzny regulacji IMO dot. siarki Sulphur Emission Control Area (SECA) Kraje z dostępem do morza tylko w SECA Kraje z częściowym dostępem w SECA Kraje z dostępem do morza poza SECA Federacja Rosyjska

INNE CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA SYTUACJĘ SEKTORA PORTOWEGO Kondycja gospodarki europejskiej i światowej Spodziewane zmiany relacji gospodarczych na świecie Nowa polityka portowa UE Nowa perspektywa budżetowa UE Zmiana struktury TEN-T Koncentracja kapitału w łańcuchu transportowym 4

REGION MORZA BAŁTYCKIEGO 100 milionów konsumentów Setki tysięcy firm Dynamiczne rynki Rosnący popyt Wzrost wartości przewożonego ładunku Zmiany strumieni towarowych Tendencja do rozwiązań intermodalnych

LUDNOŚĆ NA ZAPLECZU PORTÓW GDYNIA I GDAŃSK - POTENCJAŁ WZROSTU

10 NAJWIĘKSZYCH PORTÓW BAŁTYCKICH 2011-2012 2011: Gdańsk + Gdynia Mln ton 2012: Gdańsk + Gdynia Mln ton 7

10 NAJWIĘKSZYCH BAŁTYCKICH PORTÓW KONTENEROWYCH 2011-2012 2011: Gdańsk + Gdynia 2012: Gdańsk + Gdynia 8

PORT GDAŃSK 26,9 milionów ton 159 miliardów PLN Przeładunki ogółem w 2012 r.: 26,9 milionów ton Wartość obsłużonego ładunku: 159 miliardów PLN Zatrudnienie: Ponad 40 tys. pracowników Wartość administrowanego majątku: 1 miliard PLN photo: Maciej Nicgorski, City Hall of Gdansk

10

KONSEKWENCJE REGULACJI IMO SOX Wzrost cen bunkru o 45-80% – średnio o 75% Wzrost kosztów transportu morskiego o 30-50% Wzrost kosztów w przedziale 2-9 € za tonę produktu Przesunięcie towarów na drogi i kolej – zwiększenie emisji CO2 Zmiany w europejskich przepływach logistycznych zmierzające do unikania SECA

INNE KONSEKWENCJE REGULACJI IMO SOX Ograniczenie liczby i wzrost wielkości hubów kontenerowych Możliwe bankructwa małych portów Rozwój nowoczesnych technologii Pogorszenie kondycji sektora żeglugowego, szczególnie Ro-Ro i promów Wzrost jednostkowej wielkości statków Pogorszenie konkurencyjności cenowej produktów wrażliwych na cenę transportu morskiego Transfer kapitałów z regionu Morza Bałtyckiego

ILE STATKÓW LNG BĘDZIE NA MORZU BAŁTYCKIM 1 STYCZNIA 2015? 13

ILE STACJI BUNKROWANIA LNG BĘDZIE NA MORZU BAŁTYCKIM 1 STYCZNIA 2015? KILKA 14

Dla Portów Szczecin-Świnoujście Dla Portu Koper Dla Portu Narwik KONSEKWENCJE WPROWADZENIA DYREKTYWY SIARKOWEJ I KONCENTRACJI KAPITAŁU W ŁAŃCUCHU LOGISTYCZNYM Dla Portu Gdańsk Dla Portu Gdynia Dla Portów Szczecin-Świnoujście Dla Portu Koper Dla Portu Narwik 15

JAK POSTĘPOWAĆ W OBECNEJ SYTUACJI? Szeroko zakrojone działania edukacyjno-informacyjne Wypracowanie koncepcji systemu bunkrowania LNG w portach polskich (rezerwacja terenów) Współpraca z administracją, światem nauki i organizacjami międzynarodowymi – monitorowanie sytuacji Podjęcie próby wykorzystania sytuacji jako szansy dla usprawnienia i modernizacji sektora Działania na rzecz ustanowienia równych zasad dotyczących standardów ochrony środowiska w całej UE 16

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ