Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Przedszkole nr 12 w Rzeszowie.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
OUTPLACEMENT – program zwolnień monitorowanych, którego głównym celem jest złagodzenie skutków, jakie niosą ze sobą zwolnienia, zarówno dla pracowników,
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Dojrzałość szkolna dziecka
Sześciolatek idzie do szkoły
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Z przedszkola do szkoły z uśmiechem
Szkoła Odkrywania Talentów
Duże dzieci – wielkie sprawy
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
Optymistyczne Przedszkole
„POZNAJMY SIĘ” Z A P R O S Z E N I E NA DNI OTWARTE
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Współpraca Szkoły Podstawowej nr 43 im
Moje dziecko idzie do przedszkola
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Marii Konopnickiej w Rawie Mazowieckiej
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Łużna 723 wspólne wycieczki, prezentacje teatrzyków, udział w większych uroczystościach, integracyjne zajęcia i zabawy, organizacji zawodów sportowych,
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
„Świat jest teatrem, aktorami ludzie, którzy kolejno wchodzą i znikają
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 34 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
„ Zdrowie – to nie tylko brak choroby, lecz stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego, społecznego i duchowego” Każdy przedszkolak w naszym przedszkolu:
„Dzielimy się doświadczeniami”
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
MISJA PRZEDSZKOLA: ► Realizujemy program adaptacyjny pt „ Mamo, Tato, chcę iść do przedszkola” dla nowych wychowanków, wprowadzając Rodziców i.
ADAPTACJA DZIECKA DO PRZEDSZKOLA MONIKA ABRASZEWSKA
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
Włączanie dzieci z niepełnosprawnościami w przedszkolu Anna Florek Społeczne Przedszkole Integracyjne Warszawa.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Dobry Rodzic – Dobry Start. Dlaczego warto podejmować działania profilaktyczne skierowane do rodziców małych dzieci?
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Uroczyste zakończenie roku 2016/2017 w oddziale przedszkolnym
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Przedszkola Miejskiego nr 4
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
PROJEKT EDUKACYJNY „ŚWIĘTA”
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka Uśmiechnięte buzie – program adaptacyjny dla dzieci 3 – letnich Przedszkola Miejskiego nr 4 w Lubinie Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka

Program adaptacyjny miał przede wszystkim na celu rozładowanie negatywnych doznań dziecka wywołanych gwałtownym rozstaniem z rodziną i brakiem wiedzy o nowym środowisku.

Personel przedszkola starał się zapewnić dzieciom poczucie psychologicznego bezpieczeństwa.

tworzenie dzieciom warunków do łatwej adaptacji w przedszkolu; mobilizowanie rodziców do udzielenia dziecku psychicznego wsparcia i pomocy w adaptacji; obniżenie lęku rodziców związanego z koniecznością oddania dziecka pod opiekę personelu placówki; wyrabianie orientacji czasowej w rozkładzie dnia w przedszkolu, przyswajanie wiedzy o przeznaczeniu i sposobie korzystania z różnych pomieszczeń; kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej; pomoc w budowaniu pozytywnego obrazu własnego „Ja” i zaspokajaniu poczucia bezpieczeństwa; wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie. Cele ogólne:

Cele szczegółowe: zmniejszenie napięć i niepokojów związanych z nową sytuacją przedszkolną (odreagowanie emocjonalne); pomoc dzieciom w pokonaniu lęku wywołanego przez zmianę rytmu i trybu życia; rozwijanie samodzielności dziecka; rozwijanie pozytywnej samooceny i poczucia własnej wartości; zaangażowanie rodziców do aktywnego uczestnictwa w działaniach na rzecz dziecka; wzmacnianie pozytywnych relacji między rodzicami i ich dziećmi; wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną i środowiskiem, w którym dziecko wzrasta.

Cele operacyjne:

DZIECKO: wie i rozumie przyczynę pobytu w przedszkolu; rozumie, że pobyt w przedszkolu jest czasowy i zawsze kończy się powrotem do domu; ma zaufanie do nauczycieli i pracowników przedszkola; wie, że może zwracać się do wszystkich o pomoc; potrafi na miarę swoich możliwości porozumiewać się z otoczeniem; potrafi nazwać proste emocje swoje i innych ludzi (radość, smutek); wie, że jest bardzo ważną osobą i każdy się z nim liczy.

RODZIC: pozytywnie myśli o placówce i ma całkowite zaufanie do personelu przedszkola, wspiera dziecko w procesie przystosowania się do nowego środowiska, stawia wymagania wobec dziecka, rezygnuje z nadopiekuńczości, uczy dziecko i przyzwyczaja do wchodzenia w nieznane sobie otoczenie, inne od domowego, uczy nawiązywania kontaktów interpersonalnych z osobami trzecimi, zachęca dziecko do samodzielności w czynnościach samoobsługowych.

W naszym przedszkolu odbyło się Pasowanie na Przedszkolaka…

Zgodnie z założeniami programu w naszym przedszkolu odbyły się drzwi otwarte dla dzieci nowoprzyjętych.

Nauczyciele dzieciom – przedstawienie J. Tuwima pt. „Rzepka” 24 kwiecień 2013 r. Nauczyciele dzieciom – przedstawienie J. Tuwima pt. „Rzepka”

Dzieci obejrzały teatrzyk o Rybaku i złotej rybce

Przez cały poranek dzieci nowoprzyjęte do przedszkola bawiły się z Bobem Budowniczym

Przeprowadzone zostały warsztaty na temat przezwyciężenia trudnego okresu, jakim jest adaptacja ich dziecka do przedszkola.

25 kwiecień 2013 r. Dzień muzyki i tańca…

W tym dniu na dzieci czekało wiele atrakcji… Milusińscy mogli obejrzeć występ zespołu ludowego. A także zatańczyć z panem Łukaszem.

26 kwiecień 2013 r. – Cała Polska czyta dzieciom…

W tym dniu odbyło się spotkanie z panią z biblioteki.

Podczas spotkań organizowanych w ramach Dni Otwartych Przedszkola dzieci i rodzice zostali zapoznani z nowym otoczeniem, jakim jest przedszkole. W/w mogli obejrzeć występy artystyczne naszych dzieci oraz zwiedzić sale wszystkich grup przedszkolnych.

EWALUACJA Program adaptacyjny dla dzieci 3 – letnich w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie Uśmiechnięte buzie był realizowany przez cały rok szkolny. Wszystkie założone cele zostały zrealizowane. Proces adaptacyjny jest procesem ciągłym. Tym samym program adaptacyjny Uśmiechnięte buzie należy nieustanie wzbogacać oraz urozmaicać o nowe elementy, by ułatwić dzieciom wejście w nowe środowisko. A nauczycielom ułatwić współpracę z rodzicami oraz nawiązać serdeczny i przyjazny kontakt z dziećmi nowo przyjętymi do przedszkola.